Fame Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 (endret) Jeg gir blod hver 3. måned og blir overrasket over hvor mange som reagerer på dette med setninger som "Oi, så bra. Vi trenger flere som deg". Javel, hvorfor gjør ikke du det? Det er bare snakk om 20 minutter av ditt liv hver 3. måned. Og du bidrar til å redde liv. Jeg forstår ikke hvorfor det er så mangel på frivillige. Jeg hadde sprøyteskrekk når jeg begynte, og det var vel også hovedgrunnen til at jeg ville gi blod. Jeg har ikke sprøyteskrekk lenger og jeg hjelper mennesker som trenger det. Dere som ikke gir blod, hva er grunnen til at dere ikke gjør det? Vi trenger flere som er villig til å ofre litt for å redde liv. Beklager rotete innlegg, skriver på mobilen. Endret 5. juni 2014 av Fame 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Fordi jeg av og til må motta blod pga sykdom.Anonymous poster hash: 5f6a2...a5c 1
dillyduzit Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 1. Personer som bruker medikamenter fast. Viktige unntak er p-piller, allergimedisin og midler mot lavt stoffskifte. Utover dette er det behov for individuell vurdering av fagpersonell. 2. Personer som ikke er friske. Avhengig av sykdom vurderes permanent utelukkelse For å si det slik, jeg har mine grunner 1
Aryamili Skrevet 6. juni 2014 #4 Skrevet 6. juni 2014 Jeg svimer av ved synet av blod og får angst av å ta vanlige blodprøver. 2
The Kitten Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 Jeg har mine grunner, og du ts har ikke noe med de å gjøre. 5
Gjest Evel Skrevet 6. juni 2014 #7 Skrevet 6. juni 2014 Jeg tror ikke jeg hadde fått lov. Og dessuten syns jeg det er rart at det er ok at røkere får gi blod.
Gjest Eurodice Skrevet 6. juni 2014 #8 Skrevet 6. juni 2014 (endret) Jeg gir blod hver 3. måned og blir overrasket over hvor mange som reagerer på dette med setninger som "Oi, så bra. Vi trenger flere som deg". Javel, hvorfor gjør ikke du det? Det er bare snakk om 20 minutter av ditt liv hver 3. måned. Og du bidrar til å redde liv. Jeg forstår ikke hvorfor det er så mangel på frivillige. Jeg hadde sprøyteskrekk når jeg begynte, og det var vel også hovedgrunnen til at jeg ville gi blod. Jeg har ikke sprøyteskrekk lenger og jeg hjelper mennesker som trenger det. Dere som ikke gir blod, hva er grunnen til at dere ikke gjør det? Vi trenger flere som er villig til å ofre litt for å redde liv. Beklager rotete innlegg, skriver på mobilen. Denne tråden ble opprettet for et par uker siden. Du trenger ikke lage en ny. Den er i "Kropp og helse". Blodgiver Startet av Ånei, mai 18 2014 00:27 Meningen var å linke, men der er jeg ikke stø tydeligvis. Endret 6. juni 2014 av Arabella
Gjest Eurodice Skrevet 6. juni 2014 #9 Skrevet 6. juni 2014 (endret) . Endret 6. juni 2014 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #10 Skrevet 6. juni 2014 Kjæresten min har hatt sex med en mann i sine yngre dager, så jeg får ikke lov til å gi blod da jeg har hatt sex med han...(men hverken jeg eller han er syke) Anonymous poster hash: 070c5...3fe 2
Infected Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 Får ikke lov pga sykdom og medisinbruk desverre, ellers skulle jeg gjerne gjort det..
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #12 Skrevet 6. juni 2014 Jeg er egoistisk og orker ikke. Anonymous poster hash: f5048...e9f 5
SiMa Skrevet 6. juni 2014 #14 Skrevet 6. juni 2014 Kjæresten min har hatt sex med en mann i sine yngre dager, så jeg får ikke lov til å gi blod da jeg har hatt sex med han...(men hverken jeg eller han er syke) Anonymous poster hash: 070c5...3fe Er det ikke en grense et sted, at etter så og så lang tid får du lov å gi blod?
Gjest avocadoen Skrevet 6. juni 2014 #15 Skrevet 6. juni 2014 Fordi det er strenge regler og en av de reglene er god helse så da får jeg absolutt ikke. Og siden jeg er allergisk mot blodoverføring siden det er et immunglobulin jeg ikke tåler (mennesker med igA mangel tåler ikke blodoverføring) så tror jeg kanskje ikke jeg bør gi vekk mitt blod som mangler igA heller da kanskje? Ikke vet jeg, men jeg får i alle fall ikke lov
SiMa Skrevet 6. juni 2014 #16 Skrevet 6. juni 2014 Jeg er egoistisk og orker ikke.Anonymous poster hash: f5048...e9f Ærlig svar. Vet ikke om jeg ville gjort det om jeg hadde mulighet. Det tar tid (kronglete å komme seg dit), og jeg er livredd nåler og blir dårlig av synet av blod. (Men en stund ville jeg gjerne gi blod for å komme over det.) 2
Gjest avocadoen Skrevet 6. juni 2014 #17 Skrevet 6. juni 2014 Er det ikke en grense et sted, at etter så og så lang tid får du lov å gi blod? Nei, så vidt jeg vet så er det vel slik at om det så er 30 år siden mannen din hadde sex med en mann så får du ikke gi blod litt artig da i grunn at det er lov for homofile i Sverige å gi blod og at det blodet blir importert til Norge. Hehe! 8
SiMa Skrevet 6. juni 2014 #18 Skrevet 6. juni 2014 Nei, så vidt jeg vet så er det vel slik at om det så er 30 år siden mannen din hadde sex med en mann så får du ikke gi blod litt artig da i grunn at det er lov for homofile i Sverige å gi blod og at det blodet blir importert til Norge. Hehe! Det er selvfølgelig mye tryggere å være homofil i Sverige. Og i Norge kan sykdom bryte ut etter en mannsalder, kanskje til og med etter noen generasjoner. 8
Chizue Skrevet 6. juni 2014 #19 Skrevet 6. juni 2014 Jeg går på medisiner så jeg kan ikke gi blod, er litt leit for jeg har tross alt B- som er litt sjeldent her i Norge x)
Gjest avocadoen Skrevet 6. juni 2014 #20 Skrevet 6. juni 2014 Det er selvfølgelig mye tryggere å være homofil i Sverige. Og i Norge kan sykdom bryte ut etter en mannsalder, kanskje til og med etter noen generasjoner. Heheh!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå