Gå til innhold

Hvorfor er ikke flere blodgivere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fordi jeg ikke gidder å kjøre i 4 timer en vei for å donere blod.

Videoannonse
Annonse
Gjest Timber
Skrevet

Får ikke lov pga sykdom og medisinbruk. Ellers hadde jeg gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Får av flere grunner ikke lov. Reglene her i Norge er ganske strenge.

Anonymous poster hash: 46529...d4c
Skrevet

Jeg får heller ikke lov, strenge regler, så nå vet du det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke lov pga medisiner og greit er det for jeg er livredd nåler. Jeg kjenner flere homofile i faste forhold som vil gi, men ikke får lov.

Anonymous poster hash: 8e07f...266

Skrevet

Jeg tror flere ville ha gitt blod hvis ikke reglene hadde vært så strenge. Sånn som i det tilfelle der hun som skriver at typen hennes en gang for evigheter siden hadde sex med en annen mann. Eller homofile i monogame forhold.

Er forsåvidt blodgiver selv, i tillegg er jeg registrert som benmargsdonor.

• Liker 2
Gjest Lypcha
Skrevet

Jeg skulle gjerne gjort det, men får dessverre ikke lov pga medisinene jeg tar.

Skrevet

Denne tråden ble opprettet for et par uker siden. Du trenger ikke lage en ny. Den er i "Kropp og helse".

Blodgiver

Startet av Ånei, mai 18 2014 00:27

Meningen var å linke, men der er jeg ikke stø tydeligvis.

Hvis det er noe jeg lurer på så gidder ikke jeg å bla gjennom KG for å se om lignende tråd har blitt opprettet. Noe må dere tåle

• Liker 7
Skrevet

Jeg tilfredsstiller heller ikke reglene, dessverre.

Skrevet

Fordi jeg har anemi og i tillegg svimer av med anfall når jeg tar blodprøver. Jeg har blodtype 0, så jeg skulle gjerne vært blodgiver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i utlandet og blodbanken er åpen mandag til fredag på dagtid og jeg har ikke tid til det, men mindre jeg tar meg fri fra jobben hvilket jeg selvsagt ikke gjor.

Synes ikke folk trenger å svare for seg ang. slikt, det er helt opp til dem selv.

Anonymous poster hash: 1d86d...109
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bor i utlandet og blodbanken er åpen mandag til fredag på dagtid og jeg har ikke tid til det, men mindre jeg tar meg fri fra jobben hvilket jeg selvsagt ikke gjor.

Synes ikke folk trenger å svare for seg ang. slikt, det er helt opp til dem selv.

Anonymous poster hash: 1d86d...109

Da får de bare la være å svare da. Er ikke verre enn det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er blodgiver og har gitt en del ganger, men i det siste har jeg måttet si nei fordi jeg har vært så dårlig i form (mye svimmel, utmattet, problemer med pust osv) og vært redd jeg skal bli dårligere etter å ha gitt blod når formen er sånn.

Nå har jeg begynt på medisiner som ikke er forenlig med å gi blod så må melde meg av.

Det står ikke på vilja, jeg har 0- så vet at jeg kan hjelpe mange mennesker ved å gi, men samtidig må jeg sette min egen helse i første rekke.

AnonymBruker
Skrevet

1: fordi jeg har sprøyteFOBI

2: fordi jeg har leiden mutasjon.

Anonymous poster hash: bd3a1...3c1

Skrevet

Fordi jeg nok har kugaaaaalskap.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig (ikke enorm, men veier litt for mye), men frisk. De siste gangene jeg ga blod maste tapperen noe enorm om at jeg kunne ha diabetes, og spurte gang på gang om jeg var helt sikker på at jeg hadde diabetes. Jeg har ikke hatt symptomer på diabetes eller fått utslag i tester.

Dette opplevde jeg som så belastende at jeg ikke orker å utsette meg for det. Det er egentlig trist at det ble slik, for jeg var stolt over å være blodgiver, og jeg tappet min første halvliter bare en måned etter at jeg ble myndig. Blir jeg noen gang normalvektig (BMI under 25,0), og er fortsatt frisk, skal jeg gi blod igjen.

Anonymous poster hash: 3d484...8c9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppfyller ikke kravene tydeligvis, siden jeg har hatt sex med menn som har hatt sex med andre menn.

Anonymous poster hash: bfb2d...42e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på medisiner så jeg kan ikke gi blod, er litt leit for jeg har tross alt B- som er litt sjeldent her i Norge x)

Jeg er blodgiver og har også B-. Jeg fikk høre at pga at dette er en relativt sjelden blodtype, trenger de ikke så mye av blodet mitt. Så jeg blir kun innkalt en sjelden gang. Så du trenger ikke være lei for det :)

Anonymous poster hash: 8150e...b62

• Liker 1
Skrevet

Har ønsket å være blodgiver en god stund, men har vært nødt til å vente siden jeg nesten konstant har gått gravid eller ammet de siste fire årene. :) Ser fram til jeg er ute av karantenen!

Gjest Enhjørning
Skrevet

Har veldig lyst til å bli blodgiver men jeg har ikke lov til det dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...