Gjest Eurodice Skrevet 6. juni 2014 #141 Skrevet 6. juni 2014 Ikke ødelegg da, jeg forsøker å være morsom jo! Anonymous poster hash: f9d55...fdf Uffda, var visst treg, jeg .
Gjest løppen Skrevet 6. juni 2014 #142 Skrevet 6. juni 2014 Fordi jeg har noen kilo for mye og det florerer av diabetes i familien.
Silfen Skrevet 6. juni 2014 #143 Skrevet 6. juni 2014 Fordi jeg har noen kilo for mye og det florerer av diabetes i familien. Man kan være feit og ha diabetikere i familien uten at det ekskluderer en fra å gi blod. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #144 Skrevet 6. juni 2014 Uffda, var visst treg, jeg . Greit det, jeg byr på en cola. Du kan selv velge om du vil sniffe eller drikke den. Anonymous poster hash: f9d55...fdf 1
Gjest løppen Skrevet 6. juni 2014 #145 Skrevet 6. juni 2014 Man kan være feit og ha diabetikere i familien uten at det ekskluderer en fra å gi blod. Jeg vet, jeg har nemlig prøvd å være blodgiver, men man føler seg ikke akkurat komfortabel når de spør gjentatte ganger om man er heeeelt sikker på at man ikke har diabetes.Nesten som om de helst ser at en ikke er der og gjør det man gjør. 1
Guybrush Skrevet 6. juni 2014 #146 Skrevet 6. juni 2014 1. Ikke alle kan ta seg fri fra jobben. 2. Ikke alle jobber rett ved blodbank 3. Homofile får ikke gi 4. Ikke alle lever i sølibat eller i langvarige forhold og får derfor ikke gi 5. Endel har reist eller er over en viss alder og kan ikke gi 6. Ikke alle kan ta seg råd til å avspasere ulønnet
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #147 Skrevet 6. juni 2014 De som ønsker å bi blod men som bor langt unna sykehus kan undersøke mulighet for å gi ved en blodbuss. For tiden er det to busser i Norge; en i Bergen og en i Oslo. http://www.ba.no/nyheter/article2803385.ece Anonymous poster hash: f9d55...fdf
Silfen Skrevet 6. juni 2014 #148 Skrevet 6. juni 2014 Jeg vet, jeg har nemlig prøvd å være blodgiver, men man føler seg ikke akkurat komfortabel når de spør gjentatte ganger om man er heeeelt sikker på at man ikke har diabetes.Nesten som om de helst ser at en ikke er der og gjør det man gjør. Men du vet jo at det ikke ekskluderer deg, så da blir det litt rart å bruke det som unnskyldning. 2
Gjest løppen Skrevet 6. juni 2014 #149 Skrevet 6. juni 2014 (endret) Men du vet jo at det ikke ekskluderer deg, så da blir det litt rart å bruke det som unnskyldning. Ja, det ble litt klønete forklart. jeg sier ikke at det er en unnskyldning for å slippe, men det er grunnen til at jeg ikke gjør det. Det jeg prøvde å formidle var at jeg ikke er blodgiver fordi jeg ikke føler meg komfortabel med "er du heeelt sikker på at du ikke har diabetes" spørsmålene. Og at jeg derfor ikke føler at de tar meg seriøst når jeg gang på gang svarer "ja jeg er sikker". Endret 6. juni 2014 av løppen
Silfen Skrevet 6. juni 2014 #150 Skrevet 6. juni 2014 Ja, det ble litt klønete forklart. jeg sier ikke at det er en unnskyldning for å slippe, men det er grunnen til at jeg ikke gjør det. Det jeg prøvde å formidle var at jeg ikke er blodgiver fordi jeg ikke føler meg komfortabel med "er du heeelt sikker på at du ikke har diabetes" spørsmålene. Og at jeg derfor ikke føler at de tar meg seriøst når jeg gang på gang svarer "ja jeg er sikker". Det er da merkelig at de skulle spørre deg så inngående om det. Det er jo ingen årsak til det. Enten har man diabetes, eller så har man det ikke. Tror virkelig du burde prøve igjen og ikke være så fintfølende på det. Går helt sikkert bedre neste gang og dersom ikke så er det jo bare å gi streng beskjed.
Gjest løppen Skrevet 6. juni 2014 #151 Skrevet 6. juni 2014 Det er da merkelig at de skulle spørre deg så inngående om det. Det er jo ingen årsak til det. Enten har man diabetes, eller så har man det ikke. Tror virkelig du burde prøve igjen og ikke være så fintfølende på det. Går helt sikkert bedre neste gang og dersom ikke så er det jo bare å gi streng beskjed. Ja kanskje jeg skulle gjort det når jeg flytter til høsten, da blir det et annet sted og muligens noen som er litt mindre pågående med spørsmålene
The Kitten Skrevet 6. juni 2014 #152 Skrevet 6. juni 2014 Jeg fikk plutselig en tanke.. Kan muslimer eller andre folkegrupper nekte å ta imot blod om de ikke vet om personen har spist gris eller andre ting som er haram eller strider mot kulturen/religionen? o.o Når det gjelder muslimer (og jøder) så er alt tillatt for å redde liv. Så å være muslim eller jøde er ingen hindring for å motta blod. Selv ikke fra personer som har spist svin.
Tabris Skrevet 6. juni 2014 #153 Skrevet 6. juni 2014 Fordi jeg har en medfødt hjertefeil, da får jeg ikke lov.
Sylvari Skrevet 6. juni 2014 #154 Skrevet 6. juni 2014 Det er da merkelig at de skulle spørre deg så inngående om det. Det er jo ingen årsak til det. Enten har man diabetes, eller så har man det ikke. Tror virkelig du burde prøve igjen og ikke være så fintfølende på det. Går helt sikkert bedre neste gang og dersom ikke så er det jo bare å gi streng beskjed. Enklere sagt enn gjort om man ikke er veldig konfronterende av person. Å oppsøke en situasjon hvor du vet helsepersonell kommer til å kritisere vekta di og mener du lyver, kan jeg ikke se for meg er noe særlig behagelig. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #155 Skrevet 7. juni 2014 Må man ikke leve i sølibat en viss stund før man kan gi blod? Det er hvert fall min grunn. Jeg gir ikke opp sex for å redde noen. Så egoistisk er jeg. Anonymous poster hash: 1ff56...88e 2
Gjest Eurodice Skrevet 7. juni 2014 #156 Skrevet 7. juni 2014 Må man ikke leve i sølibat en viss stund før man kan gi blod? Det er hvert fall min grunn. Jeg gir ikke opp sex for å redde noen. Så egoistisk er jeg. Anonymous poster hash: 1ff56...88e Det spørs hvor utagerende du er. Hvis du lever i et fast forhold og ellers er frisk , er det ingenting i veien forat du kan bli blodgiver.
Kjetil.. Skrevet 7. juni 2014 #157 Skrevet 7. juni 2014 Har veldig lyst, men bryter flere av kravene de har på nettsiden. Vurderer å ringe dem å høre om de er interesserte likevel, men har til nå bare blitt med tanken. Enkelte av kravene virker ganske urimilige, men de tester vel ikke blodet for hver gang? Og da er det vel best å være på den sikre siden.
Guybrush Skrevet 7. juni 2014 #158 Skrevet 7. juni 2014 Må man ikke leve i sølibat en viss stund før man kan gi blod? Det er hvert fall min grunn. Jeg gir ikke opp sex for å redde noen. Så egoistisk er jeg. Anonymous poster hash: 1ff56...88e Du kan ikke ha hatt skifte av sexpartner på en stund om du skal gi blod. De som har et aktivt sexliv men ikke fast partner blir derfor nektet å gi blod.
Blackbird Skrevet 7. juni 2014 #159 Skrevet 7. juni 2014 Har veldig lyst, men bryter flere av kravene de har på nettsiden. Vurderer å ringe dem å høre om de er interesserte likevel, men har til nå bare blitt med tanken. Enkelte av kravene virker ganske urimilige, men de tester vel ikke blodet for hver gang? Og da er det vel best å være på den sikre siden. Jo, de tester blodet hver gang!
Blackbird Skrevet 7. juni 2014 #160 Skrevet 7. juni 2014 Jeg har vært blodgiver noen få ganger men hadde så hyppige halsinfeksjoner at jeg knapt rakk å bli frisk før neste. Så da ble det en lang pause. Så flyttet jeg og tenkte å gjenoppta blodgivningen. Men da hadde min nye kjæreste ting i bagasjen som utelukket meg. Nå er jeg ikke sammen med han mer men jeg bruker nå for tiden medisiner som ikke er godkjent samt at jeg er singel så da har jeg ikke fast partner lengre.. Men om jeg oppfyller kravene en gang så blir jeg gjerne blodgiver igjen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå