Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner liv både på innsiden og utsiden hver dag. Samboer har også endelig kjent noen kraftige spark, hun blir plutselig sjenert når han legger hånda på magen. I stad drakk jeg et stort glass kald sjokolademelk, og etterpå var det fest i magen! Kunne tydelig se bevegelsene hennes :rodmer:

Heldigvis er det bare kos ennå, og ikke noe som ødelegger for innsovning. Det klarer hyppig tissing helt på egenhånd. Merkelig at jeg skal tørste så fælt om kvelden...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To små.. ikke snakk. Jeg er ikke klar for at Vesla skal bli storesøster enda, hun er jo fremdeles bitteliten i mine øyne :trist: Hadde i allefall håpet på å bare ha en bleieunge om gangen :P

Denne omgangen går vi så deffintivt til anskaffelse av bleiebøtte! :fnise:

Hvor gammel er hun? Gutten min blir 2 i helga. De er jo så små enda!

Kjenner at jeg aller helst skulle hatt enda et år på meg før det kom flere her i huset :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun? Gutten min blir 2 i helga. De er jo så små enda!

Kjenner at jeg aller helst skulle hatt enda et år på meg før det kom flere her i huset :fnise:

Hun er ca 1, 5 år nå. Blir omtrent akkurat to år mellom henne og knøttet i magen. Er vi virkelig (u)heldige blir det akkurat to år mellom dem... da siste dag i forhold til overtid blir 14. mars og frøkna har bursdag 13. :ler:

Men de er ikke store nei. Men huhei for en vilje! Jeg blir helt matt jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok heftig med to ja. I alle fall i helgene når man har begge to hjemme hele dagen. I ukedagene får man jo litt ro med baby mens største er i bhg. :P

Min er jo tre år når mini kommer da, men enn så lenge så kan jeg ikke si jeg føler han er så selvstendig altså. Han får hjelp til påkledningen, trenger hjelp til å smøre brødskvien, hvis ikke bilir det alt for mye pålegg, går ikke på do alene osv. Men er jo enda 4,5 mnd til termin, så satser i alle fall på at han er heeelt bleieavvent når mini kommer. Før eller siden må han jo begynne å si fra når han må bæsje også. :P

I det minste sover han hele natten, og det er jeg veeeldig glad for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve meg i 20 % stilling, 2 halve dager, i uka nå. Begynte idag. Er helt gåen i korsryggen og bekkenet jeg, klarer nesten ikke stå oppreist. Hurra!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det blir mye å gjøre med to! Men selvfølgelig så verdt det :rodmer: Og siden jeg nå venter nummer tre, så skjønner dere at det å ha to små (og tette) ikke skremmer meg fra enda en til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve meg i 20 % stilling, 2 halve dager, i uka nå. Begynte idag. Er helt gåen i korsryggen og bekkenet jeg, klarer nesten ikke stå oppreist. Hurra!

Off, det høres ikke bra ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for noe dritt! Ikke press deg mer enn nødvendig hvertfall! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig kjent skikkelige spark. Det skal være sagt, jeg har kjent litt bevegelse, men ikke spark. Er 23+4 nå, så det tok sin tid. Men med ekstra padding på magen fra før og morkaka foran hele magen, så er det vel naturlig. Uansett så er jeg veldig glad :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig kjent skikkelige spark. Det skal være sagt, jeg har kjent litt bevegelse, men ikke spark. Er 23+4 nå, så det tok sin tid. Men med ekstra padding på magen fra før og morkaka foran hele magen, så er det vel naturlig. Uansett så er jeg veldig glad :)

Så gøy :D jeg kan bekrefte at morkake foran ikke gir så mye padding som ryktet tilsier :P men utrolig morsomt da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :D jeg kan bekrefte at morkake foran ikke gir så mye padding som ryktet tilsier :P men utrolig morsomt da! :)

For meg gjør den desverre det. For den ligger over hele livmoren, det så vi på ultralyden. Og når jeg i tillegg bærer langt bak, så blir det enda verre! Men YEI, endelig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg gjør den desverre det. For den ligger over hele livmoren, det så vi på ultralyden. Og når jeg i tillegg bærer langt bak, så blir det enda verre! Men YEI, endelig :hoppe:

Aah. Jeg ble og forespeilet det , så føler meg litt lurt! Hehe! Vi ser bevegelsne når han sparker nå, det er sprøtt :P han bruker hele magen min! Hva skal en med tv når magen min er nok underholdning? :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også kjenne tydelige spark. Kjenner han beveger seg innimellom, men han har tydeligvis lagt seg sånn at jeg kjenner han sjeldnere.

Har begynt å sette opp liste over alt vi tenker å ha klart til han kommer. Syns det er vanskelig. Dette er jo et helt ukjent felt. Også har jeg begynt å se på navn. Mannen er litt mer tilbakeholden enda, så vi er enige om å få tak i en navnebok.

Noen andre som føler seg like forvirra som meg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, super forvirret og har null peiling på noe! Hva trenger vi når, hvordan vet jeg at baby er kald/varm og alle ting som tydeligvis alle vet. Kommer det instrukt ut sammen med baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, på barsel kommer de med en ferdig manual for deres barn etter fødsel fra 0-20 år ;)

Jeg syntes også at det var vanskelig med hva man trenger og ikke trenger da jeg gikk med første. Enden på visa var at vi kjøpte klær til frøkna dagen etter at vannet hadde gått. Det vi hadde på plass var vogn, bilstol og seng. Ellers har vi sett an hvilke behov vi har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, super forvirret og har null peiling på noe! Hva trenger vi når, hvordan vet jeg at baby er kald/varm og alle ting som tydeligvis alle vet. Kommer det instrukt ut sammen med baby?

Hehe :) Godt å se det ikke bare er meg :P Føler at lista er lang som et vondt år, men den ser fornuftig ut. Tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Godt å se det ikke bare er meg :P Føler at lista er lang som et vondt år, men den ser fornuftig ut. Tror jeg :P

Så lenge det viktigste er på plass, så kan resten fikses etter barnet er kommet. Håper jeg! Ifølge de fleste "offisielle" lister har vi alt vi trenger, men en vet jo aldri. Jeg har aldri gjort dette før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det viktigste er på plass, så kan resten fikses etter barnet er kommet. Håper jeg! Ifølge de fleste "offisielle" lister har vi alt vi trenger, men en vet jo aldri. Jeg har aldri gjort dette før :P

Jeg tenker sånn jeg og, men hva er egentlig det viktigste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...