Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Bah, et hos svigers og da vi var på butikken kjøpte hun kokt skinke som jeg kunne spise. Da vi kom hjem til lunsj satte hun denne på bordet, og da jeg var ferdig å spise oppdaget jeg at hun hadde satt feil pakke på bordet! Så jeg hadde spist røkt skinke istedenfor kokt :( Ikke mye å gjøre med nå, så får bare håpe det ikke var noen basselusker i skinken! Vet sannsynligheten er liten, men klarer ikke å slutte og tenke på det. Vet mange spiser det de vil når de er gravid, men jeg lever etter føre var-prinsippet så lenge jeg er gravid.

Men helt vanlig røkt skinke er vel ikke på nei-listen? :klo: Det har jeg aldri hørt om i alle fall. Hamburgerrygg er for eksempel røkt skinke og det er helt helt trygt.

Edit: Tror Hamburgerrygg røkes først og så kokes ellerno.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men helt vanlig røkt skinke er vel ikke på nei-listen? :klo: Det har jeg aldri hørt om i alle fall. Hamburgerrygg er for eksempel røkt skinke og det er helt helt trygt.

Edit: Tror Hamburgerrygg røkes først og så kokes ellerno.

Ble usikker nå, men hvis den bare er røkt, så er det vel spekemat? Nei, nå ble jeg jammen usikker her! Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamburgerrygg blir først røkt og så kokt. Kjøttet blir ikke stekt av å røkes. (f.eks en svinekotelett er urøkt, mens en sommerkotelett er røkt, men må jo fremdeles stekes.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke peiling, men det var ikke røkt kokt skinke du fikk servert? Det er i såfall ufarlig, som pålegg å regne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto bare røkt skinke på pakken, ikke noe mer så vidt jeg kunne se. Men som sagt, ikke noe å gjøre med nå, får være flinkere til å holde øynene åpen i framtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sto bare røkt skinke på pakken, ikke noe mer så vidt jeg kunne se. Men som sagt, ikke noe å gjøre med nå, får være flinkere til å holde øynene åpen i framtiden!

Det er veldig lett å se på fargen om kjøttet er røkt, men rått. Hvis det hadde sånn høvelig skinkefarge så er det kokt etter at det ble røkt. :)

Akkurat som at røkt kalkunskinke er kokt etter røkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lett å se på fargen om kjøttet er røkt, men rått. Hvis det hadde sånn høvelig skinkefarge så er det kokt etter at det ble røkt. :)

Akkurat som at røkt kalkunskinke er kokt etter røkingen.

Da tror jeg nok den var røkt og kokt, for den så lik ut som den kokte :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUTRING!!!

Er det ikke meningen av jeg skal få sove som gravid? Tror snart jeg klikker av mangel på sammenhengende søvn.

Nr.1 : Som gravid har jeg tydeligvis fått ekstremt mye angst, såklart om nettene. Kombinert med deilige mareritt om all alskens fæle ting.

Nr.2: Hvis jeg er heldig og sovner må jeg jo bare opp å tisse igjen snart uansett...

Nr.3: "Skal mamma sove?" Nei, mamma er et hoppeslott... Og gutten har startet den vanlige hoppingen rundt sovetid. Rett før jeg faller til søvn, og der starter det og jeg våkner med et brak.

Og ikke blir det bedre når han kommer heller, så jeg kan ikke trøste meg med at det bare er noen måneder igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt med dårlig søvn ja! Jeg har også en del rare mareritt for tiden (drømte jeg hadde kreft og skulle dø, våknet av at jeg gråt og ropte ut i søvne to ganger), og går ofte på do. Slipper enn så lenge baby som er turbo om natten da. Det var ikke en problemstilling sist heller.

Greit å få øvd seg litt på oppstykket søvn, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt med dårlig søvn ja! Jeg har også en del rare mareritt for tiden (drømte jeg hadde kreft og skulle dø, våknet av at jeg gråt og ropte ut i søvne to ganger), og går ofte på do. Slipper enn så lenge baby som er turbo om natten da. Det var ikke en problemstilling sist heller.

Greit å få øvd seg litt på oppstykket søvn, da. ;)

Min er turbo hele tiden. Konstant. Og jeg hater å sove på ryggen, så jeg må ligge på siden og det setter han ikke pris på :P Sykt kravstor baby!

Ja, det er det jeg tenker. Jeg blir hvertfall godt vant til å sove dårlig/lite. Prøver å se fordelene der de er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er det litt morsomt med turbo-bebis også, eller mest slitsomt? :P

Jeg skulle ønske min holdt leven i magen oftere, syns den har vært rolig i dag altså :sjokkert:

Men når legen lyttet med doppler så sparket den litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er det litt morsomt med turbo-bebis også, eller mest slitsomt? :P

Jeg skulle ønske min holdt leven i magen oftere, syns den har vært rolig i dag altså :sjokkert:

Men når legen lyttet med doppler så sparket den litt :fnise:

Sikkert ikke lov å si, men jeg syns det er mest slitsomt. Ja, det er utrolig gøy å kjenne han, og jordmor sier det er et veldig bra tegn. MEN, jeg får aldri slappet av. Hele tiden gjør det småvondt, og når han treffer ordentlig må jeg lage litt lyd og stanse med det jeg gjør. Og jeg får sykt mye kynnere og det hater jeg. I natt holdt han på sykt lenge... Sist jeg sjekket var klokken halv 3....

Hehe, det positive er at jeg er student og leser hjemme. Så jeg kan sove litt utpå og prøve å få gjort ting i mitt tempo der ingen er avhengig av meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også dritt lei nattlige tisseturer, men slipper unna turbosparkebaby på natta :fnise:

Men inatt var det 2-åringen som holdt meg våken, fra kl 4!!! Han pleier å sove til 7-8...lys våken gutt, prøvde å ta han opp i senga med oss, men han sku skravle om bil, båt og henger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også dritt lei nattlige tisseturer, men slipper unna turbosparkebaby på natta :fnise:

Men inatt var det 2-åringen som holdt meg våken, fra kl 4!!! Han pleier å sove til 7-8...lys våken gutt, prøvde å ta han opp i senga med oss, men han sku skravle om bil, båt og henger!

Haha så søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig dere er som kjenner bebisen!! :sukk:

Det kommer nok :klem: Sparker ikke M deg i blæra fortsatt i det minste? :nigo:

Sikkert ikke lov å si, men jeg syns det er mest slitsomt. Ja, det er utrolig gøy å kjenne han, og jordmor sier det er et veldig bra tegn. MEN, jeg får aldri slappet av. Hele tiden gjør det småvondt, og når han treffer ordentlig må jeg lage litt lyd og stanse med det jeg gjør. Og jeg får sykt mye kynnere og det hater jeg. I natt holdt han på sykt lenge... Sist jeg sjekket var klokken halv 3....

Hehe, det positive er at jeg er student og leser hjemme. Så jeg kan sove litt utpå og prøve å få gjort ting i mitt tempo der ingen er avhengig av meg.

Ok, det høres bare slitsomt ut :sjokkert: Selv om det er kos å kjenne liv, såklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner lite til liv. Mannen gleder seg til å kjenne bevegelsene på utsiden igjen, men jeg tror det vil drøye litt lengre denne gangen da morkaken ligger mot magen min.

Hjelpes denne uka er jeg halvveis i svangerskapet! Om maks 22 uker har jeg en ny hjelpesløs bylt i armene. Stress!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner lite til liv. Mannen gleder seg til å kjenne bevegelsene på utsiden igjen, men jeg tror det vil drøye litt lengre denne gangen da morkaken ligger mot magen min.

Hjelpes denne uka er jeg halvveis i svangerskapet! Om maks 22 uker har jeg en ny hjelpesløs bylt i armene. Stress!

Ja, ikke sant? Første gangen gikk tiden så sakte, og vi bare venta på å få baby i armene. Denne gangen går det så alt for fort, og en grubler veldig over hvordan tida kommer til å bli med to små!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Første gangen gikk tiden så sakte, og vi bare venta på å få baby i armene. Denne gangen går det så alt for fort, og en grubler veldig over hvordan tida kommer til å bli med to små!

To små.. ikke snakk. Jeg er ikke klar for at Vesla skal bli storesøster enda, hun er jo fremdeles bitteliten i mine øyne :trist: Hadde i allefall håpet på å bare ha en bleieunge om gangen :P

Denne omgangen går vi så deffintivt til anskaffelse av bleiebøtte! :fnise:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...