Gjest Fraggel Skrevet 17. juni 2004 #81 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg håper du legger merke til at jeg ignorerer store deler av det du har klart å skrible ned. Egentlig burde jeg ignorert alt, men jeg gidder ikke å legge meg. Du ønsker flere kvinner i miletæret fordi du var der selv. Nei. Dette har du funnet på selv, og jeg har aldri nevnt noe om denne saken. Diskutèr gjerne, og kommenter ting jeg har skrevet, men ikke lag dine egne slutninger. Konklusjoner laget i ditt hode tar jeg intet ansvar for. Sånn er det med det. Skjønner ikke hvorfor det kan bortforklares på noe annen måte. Jeg ønsker ikke forsvar eller krig, derfor vil jeg nedlegge forsvaret. Som sagt så hører dette hjemme i en annen tråd. Jeg kan sikkert diskutere for/imot et militære der. Er det tilhørerfølelsen som gjør at kvinner synes det er stas å være i forsvaret? Jeg vet ikke med andre kvinner, så da svarer jeg for meg selv, svaret er nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 17. juni 2004 #82 Del Skrevet 17. juni 2004 . For det første er kvinner mer tilbøyelige til å være sadister (psyikatriske sykepleiersker er et bevis for dette) . Hva mener du med dette? Psykiatrien er jo en del av helsevesenet der det faktisk er forholdsvis mange menn. Jeg vil gjerne ha et ordentlig bevis for at "kvinner er mer tilbøyelige til være sadister". Da fortrinnsvis fra en undersøkelse med statistisk signifikante resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juni 2004 #83 Del Skrevet 17. juni 2004 Hva mener du med dette? Psykiatrien er jo en del av helsevesenet der det faktisk er forholdsvis mange menn. Jeg vil gjerne ha et ordentlig bevis for at "kvinner er mer tilbøyelige til være sadister". Da fortrinnsvis fra en undersøkelse med statistisk signifikante resultater. Tja... jeg var i en ulykke for noen år siden med ustabilt bekkenbrudd. Uansett så måtte jeg løftes i en stilling som var sinnsykt vondt, og det var 3-4 sykepleiersker der som dro i meg og var helt sadistiske mens overlegen sto bak og kommanderte.... Ved røntgenundersøkelse viste det seg at det var tosidig brudd dvs løftet skulle aldri ha skjedd. Poenget er at jeg prøvde å forklare disse sadistsykepleierskene at de måtte løfte forsiktig men jeg tror de ga faen.... Waco Du bør se "gjøkeredet" med Jack Nicholsen så skjønner du hva jeg mener... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juni 2004 #84 Del Skrevet 17. juni 2004 Nei. - Er du gutt eller jente?? hvis du er jente og søkte deg inn i forsvaret kan man godt si at du er tilhenger av å ha jenter i forsvaret. Hvis det er noe mer uklart så kan vi gjerne utdype misforståelsen din. Jeg vet ikke med andre kvinner, så da svarer jeg for meg selv, svaret er nei. At det er tusenvis av andre i forsvaret har ingenting med at du følte det var "oppfyllende" å være i forsvaret....? Siden det ikke er likhetstrang i forsvaret....eeh går dere f eks i like klær? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 17. juni 2004 #85 Del Skrevet 17. juni 2004 - Er du gutt eller jente?? hvis du er jente og søkte deg inn i forsvaret kan man godt si at du er tilhenger av å ha jenter i forsvaret. Hvis det er noe mer uklart så kan vi gjerne utdype misforståelsen din. Jeg er jente. Poenget mitt var at du buser ut med påstander jeg FAKTISK IKKE har sagt noe om. Om jeg var en liten slask som bare ville ha inn meg selv, fordi det var godt utvalg av mannfolk i militæret, så vet ikke du noe om det - derfor må du slutte å legge ord i munnen på meg. Nå skal jeg forklare hva jeg mener: jeg har ikke noe dypt ønske om å få massevis av kvinner inn i Forsvaret. Jeg er drittlei alle debattene om dette, og jeg er drittlei fokuset på "kvinner til Forsvaret!". MEN, jeg er selvsagt absolutt for likestilling, nemlig at kvinner skal ha samme muligheter som menn, og omvendt. Det er det det handler om. Det betyr ikke at jeg ønsker å bytte ut alle menn i Forsvaret med kvinner. En fordeling er positivt, akkurat som i alle andre yrker. Jeg hadde gjerne sett at dette gikk greit uten alt oppstyret, som gjør alle drittlei av bare å HØRE om "jenter i Forsvaret". Jeg tror det er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste, og at det på denne måten fort går utover kvalitet, til fordel for kvantitet. At det er tusenvis av andre i forsvaret har ingenting med at du følte det var "oppfyllende" å være i forsvaret.... Det er tusenvis av andre i de fleste yrker, Waco. Og svaret er igjen nei. Siden det ikke er likhetstrang i forsvaret....eeh går dere f eks i like klær? Mener du at jeg har sagt at "det ikke er likhetstrang i forsvaret"? Det har jeg ikke. Hva mener du med "likhetstrang", by the way? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juni 2004 #86 Del Skrevet 17. juni 2004 Hva mener du med "likhetstrang", by the way? Jeg bare prøver å finne ut om det er denne "fellesskapsfølelsen" som gjør at mennesker hengir seg til miletæret... Jeg har nemlig hørt at det er så godt sosialt samhold i miletæret og jeg lurte på det kan være en delforklaring...? Kvinner har jo ikke verneplikt en gang, at du da skal finne det naturlig å oppsøke forsvaret gjør at jeg stiller meg undrende til motivasjonen og hensiktene....? Men det virker jo ikke akkurat som du er hypp på å forklare en uopplyst mann hva som ligger bakom... og da bremser jo debatten av seg sjæl..... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 18. juni 2004 #87 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg bare prøver å finne ut om det er denne "fellesskapsfølelsen" som gjør at mennesker hengir seg til miletæret... Jeg har nemlig hørt at det er så godt sosialt samhold i miletæret og jeg lurte på det kan være en delforklaring...? Det kan det sikkert, i noen tilfeller. Kvinner har jo ikke verneplikt en gang, at du da skal finne det naturlig å oppsøke forsvaret gjør at jeg stiller meg undrende til motivasjonen og hensiktene....? Jeg hadde mine egne grunner for det, men - Men det virker jo ikke akkurat som du er hypp på å forklare en uopplyst mann hva som ligger bakom... og da bremser jo debatten av seg sjæl..... - jeg vil ikke kalle det en debatt, der du får tilgang til informasjon, og senere river dette i filler for å fremstille det slik det passer deg best. Jeg har ingen interesse av å fortelle deg hva mine tanker rundt valgene mine var, og hvilke grunner jeg hadde, hva jeg ville. Slik man reder ligger man, og med den måten du "diskuterer" på, får du ingen spesiell informasjon fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 18. juni 2004 #88 Del Skrevet 18. juni 2004 Tja... jeg var i en ulykke for noen år siden med ustabilt bekkenbrudd. Uansett så måtte jeg løftes i en stilling som var sinnsykt vondt, og det var 3-4 sykepleiersker der som dro i meg og var helt sadistiske mens overlegen sto bak og kommanderte.... Et egenopplevd eksempel holder ikke som bevis for at kvinner er mer sadistiske enn menn. Var overlegen også en kvinne? Det er legen som bestemmer hva som skal utføres. Med mindre det var hodet ditt som tilførte det "ustabile" til bekkenbruddet, har det vel lite med psykiatrien å gjøre? Ved røntgenundersøkelse viste det seg at det var tosidig brudd dvs løftet skulle aldri ha skjedd. Poenget er at jeg prøvde å forklare disse sadistsykepleierskene at de måtte løfte forsiktig men jeg tror de ga faen.... I alle yrker finnes det personer som er flinke, og mindre flinke til jobben sin. Det gjelder både for kvinner og menn. Waco Du bør se "gjøkeredet" med Jack Nicholsen så skjønner du hva jeg mener... En film holder hvertfall ikke som bevis! Hvor mange idiotiske, voldelige hjernedøde menn finnes det på film? Jeg tror ikke at samboeren min skal slå seg gjennom døra med øks og rope "Here's Johnny!", bare fordi Jack Nickolson gjorde det i the Shining. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 18. juni 2004 #89 Del Skrevet 18. juni 2004 ja akkurat du skulle på død og liv inn fordi du ikke tålte å se på at gutta i klassen din ble innkalt til sesjon. Du ville ble befal og fikk det presset det igjennom til tross for at gutter flest ikke kan fordra å ha kvinnelig befal (takket være en snillistisk kvinepolitikk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 18. juni 2004 #90 Del Skrevet 18. juni 2004 Du verden Anton............jeg må bare le, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #91 Del Skrevet 18. juni 2004 men hvorfor ville du i forsvaret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2004 #92 Del Skrevet 18. juni 2004 du må ikke tro at likestillingen har kommet så langt at menn flest bare godtar at dere kommander dem. De fleste godtar det stilletiende, men under ulmer det. Men kvinner skal vel godta at menn kommanderer dem? Eller hva? Herremin, hvor kommer du ifra? 1950? Det er slutt på den tiden da menn var naturlige sjefer - velkommen til 2004, det er skremmende at en ung mann som deg kan ha så gammeldagse holdninger.... mamma mia :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 18. juni 2004 #93 Del Skrevet 18. juni 2004 Men kvinner skal vel godta at menn kommanderer dem? Eller hva? Herremin, hvor kommer du ifra? 1950? Det er slutt på den tiden da menn var naturlige sjefer - velkommen til 2004, det er skremmende at en ung mann som deg kan ha så gammeldagse holdninger.... mamma mia :o det er naturlig at mann komanderer kvinner, men ikke omvendt. Men er naturlige sjefer - det er biologisk bestemt. vi skal ta tilbake det dere urettmessig har tilrøvet dere de siste 30 år. Og deretter skal dere settes på plass og underkaste dere som den pariakasten dere er. kvinnelig befal er en hån mot norske gutter som er inn til førstgangstjeneste. Å sette inn kvinnelig befal er tilnærmet det samme som å sette inn en mongoloid som befal norske kvinner er et eneste stort hån mot landet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 18. juni 2004 #94 Del Skrevet 18. juni 2004 Du burde virkelig søke hjelp Anton. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 18. juni 2004 #95 Del Skrevet 18. juni 2004 det er naturlig at mann komanderer kvinner, men ikke omvendt. Men er naturlige sjefer - det er biologisk bestemt. Det sto ikke noe om det i biologiboka mi? Ikke sto det noe om det i bøkene jeg leste om menneskekroppen da jeg var barn heller. Har du noe dokumentasjoen Anton? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #96 Del Skrevet 18. juni 2004 Du burde virkelig søke hjelp Anton. Mhm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 18. juni 2004 #97 Del Skrevet 18. juni 2004 Du burde virkelig søke hjelp Anton. Mhm... (hadde visst falt ut, jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 18. juni 2004 #98 Del Skrevet 18. juni 2004 vi skal ta tilbake det dere urettmessig har tilrøvet dere de siste 30 år. Og deretter skal dere settes på plass og underkaste dere som den pariakasten dere er. norske kvinner er et eneste stort hån mot landet Dette blir bare bedre og bedre PARIAKASTE .. og NORSKE KVINNER ET HÅN MOT LANDET! Hvor tar du det fra.. - du er bare ikke sann altså Tenk bare hvor kjedelig det ville bli helt uten kvinner da.. eller??? (hverfall ville det bli veldig få etterhvert...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 18. juni 2004 #99 Del Skrevet 18. juni 2004 Lurer på hva Anton gjør på et kvinneforum hvis han mener vi er et hån mot landet? *Løper unna...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 18. juni 2004 #100 Del Skrevet 18. juni 2004 ja akkurat du skulle på død og liv inn fordi du ikke tålte å se på at gutta i klassen din ble innkalt til sesjon. Du ville ble befal og fikk det presset det igjennom til tross for at gutter flest ikke kan fordra å ha kvinnelig befal (takket være en snillistisk kvinepolitikk). Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå