Gå til innhold

kvinner og sånt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Og å diskutere med våpen er vel strengt tatt en ganske maskulin egenskap.

Ergo er forsvaret maskulint. Hvorfor ønsker du å fremme maskuline negative verdier, er ikke den feminine forsoningstanken attraktivt nok?

Er det spenning som gjør at man kan jakte på andre mennesker?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fraggel???

jeg har mine tvil på om du i virkeligheten har vært i forsvaret.

Jeg gjorde et søk på deg her for moro skyld og fant ikke noe sted der du nevner noe om at du har vært i forsvaret (unntagen på de to nye trådene som er på denne siden).

Det virker dessuten som om du ikke har førstehåndskjennskap til forsvaret. Virker mer som om du har tatt mye fra brosjyrer om forsvaret eller at du har en nær slekting som er yrkesmilitær.

Ytterligere mystisk er det når du ikke vil si hvorfor du var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

jeg har mine tvil på om du i virkeligheten har vært i forsvaret.

Jeg gjorde et søk på deg her for moro skyld og fant ikke noe sted der du nevner noe om at du har vært i forsvaret (unntagen på de to nye trådene som er på denne siden).

Det virker dessuten som om du ikke har førstehåndskjennskap til forsvaret. Virker mer som om du har tatt mye fra brosjyrer om forsvaret eller at du har en nær slekting som er yrkesmilitær.

Ytterligere mystisk er det når du ikke vil si hvorfor du var der.

Det må du gjerne tro, det spiller virkelig ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du gjerne tro, det spiller virkelig ingen rolle.

Du har jo ikke akkurat vært den fremste til og prøve å oppklare misforståelser da.... Kan ikke si det. Jeg er helt uenig med gjest om hvordan han debatterer, men jeg kan på en måte forstå ham for "noen" her og jeg kan jo ikke nevne fraggelberget for det er jo utvisningsgrunn, men hvis "noen" hadde vært litt mer klar i svarene så kanskje "gjest" hadde sluttet å være så sjikanefull og uanstendig....

Waco

Men blir man sur så blir man sur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Du har jo ikke akkurat vært den fremste til og prøve å oppklare misforståelser da.... Kan ikke si det. Jeg er helt uenig med gjest om hvordan han debatterer, men jeg kan på en måte forstå ham for "noen" her og jeg kan jo ikke nevne fraggelberget for det er jo utvisningsgrunn, men hvis "noen" hadde vært litt mer klar i svarene så kanskje "gjest" hadde sluttet å være så sjikanefull og uanstendig....

.

Joda, det er greit det, men det er ikke så viktig for meg hva noen måtte tro om dette.

Om noen har lyst til å tro at jeg ikke har vært militær, så må de gjerne tro det. Det spiller liksom svært liten rolle for min del. :)

Jeg må jo også legge til at jeg sannsynligvis ville vært mye mer åpen og meddelende dersom "motparten" i debatten hadde gått frem annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet at man hever skjoldet hvis man blir angrepet sånn. Men her man på internett slik at de lasersverdene du ser mot deg og andre bruker bare harmløse virtuelle tekster som ikke skader noen andre enn deg sjæl når du faktisk lar følelser styre noe som debattinnlegg.....

Men trenger ikke åpne seg sjæl selv om man kanskje underbygger påstander. Det holder med å si hva slags avdeling,...var det marinen, garden, - oppklaring...hva var det?

Hvis du f eks var kjøkkenassistent med ansvaret for te-kopper og dessertbestikk så skjønner jeg at det kan virke truende dersom noen i det hele tatt foreslår alternativer til å drive denne fordyrende statskompleks som årlig faktisk koster like mye som hele norge tar imot årlig i alkoholavgifter....

Det er mange år siden mennesker flest forsto at forsvar og krig er noe som skaper arbeidsplasser.....

Waco

Bare innrøm hvordan realitetene er....så blir andre også kanskje litt mer medgjørlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fraggel

Da kan jeg fortelle deg at jeg var i militærpolitiet, i Hæren, for noen år siden.

Jeg har forøvrig nevnt at jeg har vært i Hæren før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg fortelle deg at jeg var i militærpolitiet, i Hæren, for noen år siden.

Jeg har forøvrig nevnt at jeg har vært i Hæren før.

Jeg skjønner hvorfor du valgte å vente med å si noe sånt...

Ja nå skjønner hvorfor du digger dette (u)vesenet....

Selvsagt...

Waco

tvang..hvorfor tenkte jeg ikke på det....noen liker å utsette andre for tvang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' jaja, deg om det Waco.[/quote']

Meg om det??? Hæææ? Du tror det er stigmatisering at alle veit åssen jenter som søker seg til miletærpolitiet er???? Tror du jeg liksom aldri har møtt folk i livet mitt eller?

Det er som jeg sier...mange jenter er så i problemet at de ikke klarer å se ting fra andre perspektiv...

Waco

Men noen tror jo sanksjoner og straff er noe positivt..at det virker "motiverende" for den generelle moral...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anton.25
Da kan jeg fortelle deg at jeg var i militærpolitiet, i Hæren, for noen år siden.

Jeg har forøvrig nevnt at jeg har vært i Hæren før.

tro meg, der hadde du ingenting å gjøre.

skulle likt å vært den som hadde sparket deg ut av forsvaret, samtidig som jeg hadde sett ansiktsutrykket ditt.

tviler på at det er mange menn som er interessert i deg med den bakgrunnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
tro meg, der hadde du ingenting å gjøre.

skulle likt å vært den som hadde sparket deg ut av forsvaret, samtidig som jeg hadde sett ansiktsutrykket ditt.

tviler på at det er mange menn som er interessert i deg med den bakgrunnen

:) Senk skuldrene, og ha en avslappende og fin kveld, anton.

Med beste hilsen

fraggel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anton.25
Jeg har vurdert å gå inn i militæret. Grunnen? Jo, fordi jeg tror det ville vært en utfordring jeg ville trives med.

Jeg er fullt i stand til å følge ordre, uansett hvem den kommer fra. Jeg har også lederegenskaper og god evne til å ta avgjørelser selv. Jeg klager og syter ikke. Jeg gir meg overhodet ikke, samme hvor tøft det blir. Jeg liker fysiske utfordringer, og føler at det gir meg veldig mye.

Og jeg skal ikke få lov til å gjøre det jeg liker fordi jeg har pupper og innovertiss? Jeg skal altså ikke ha lov til å være dørvakt(som jeg har vært de tre siste årene), og iallfall ikke å ikle meg uniform og ta imot ordre fra menn(og kvinner)?

Jeg sier heller ikke med dette at jeg vil ha inn flere kvinner i militæret, men at dyktige folk burde gå inn i militæret uansett kjønn. Rett person på rett plass, mener jeg.

som kvinne har du intet i forsvaret å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

til anton: lille venn, hater du kvinner så mye du da? er det fordi du ble banket av en jente på barneskolen/barnehagen, og så har du aldri kommet over det?

og så synes jeg du skal slutte å være så aggressiv og slutte å ta det ut på fraglen. ta det ut på deg selv heller... det fins mange fine murvegger du kan stange hodet inn i, inntil du besvimer. kanskje du banker kvinnefiendligheten din ut med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det fins mange fine murvegger du kan stange hodet inn i' date=' inntil du besvimer. kanskje du banker kvinnefiendligheten din ut med det samme.[/quote']

Tigerlily, hvorfor spør du ikke hva som har skjedd? Ja kanskje det har kommet kvinnelig mp og kasta ham på glattcella fordi han f eks var miletærnekter eller nektet jobbe for slavelønn? Eller du synes sånt er helt greit du da????

Waco

Dere prøver ikke å se de bakenforliggende årsakene, og det gjør debatten omtrent umulig..... =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair

Jeg har spurt anton.25 utallige ganger om hvorfor dette hatet mot kvinner, men aldri fått noe svar. Tror ikke han tør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
hvorfor holder du på så mange hemeligheter fraggel?

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor du mener jeg "holder på hemmeligheter".

Hvis du kommer med noen saklige og konkrete spørsmål, så kanskje jeg svarer.

Slikt piss du har prestert å komme med her - tull eller ei - gidder jeg derimot ikke å svare skikkelig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...