Gå til innhold

kvinner og sånt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot
Jeg ville heller hatt en mann som min livvakt enn en kvinne.

Jeg ville hatt den av mannnen og kvinnen som var flinkest i sitt fag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anton.25
Men Anton, du minner meg litt om han medsoldaten som kom bort til meg og sa at han hadde i en spesiell situasjon hatt lyst til å dra til meg med AG'n! :o Hva er det for noe å si da? Og det et par dager etter? Likte da bedre han som lirte av seg noe kjønnsdiskriminerende piss under en hard øvelse. Han buste ut med agressjonen der og da, og ferdig med det. (Også ba han om unnskyldning etterpå! :wink: ) Men sånne ulmende grublere med ubalansert følelsesliv, DE er skumle å sende ut i krigen.

Militæret er teamwork. Og jentene er ofte veldig god på sine felt. Synd at gutta ikke forstår det før de kommer ut i det virkelige liv.

bare år å gjøre det klar

jeg mener du burde blitt sparket på hue og ræva ut av forsvaret

vekk med kvinnelig befal og kvinnelig soldater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hedemark

En annen ting her, er at, da vi var aspiranter, så bar jentene i gjennomsnitt MER og LENGRE enn gutta på laget.

Befalet fulgte nøye med nettopp for å se på dette, og det var resultatet.

Vi var også et lag med halvparten av jenter, og var i svært mange tilfeller de som faktisk kom seg frem til bestemmelsesstedet, mens ande lag brøt.

Ja, dette er enkelthendelser, men like fullt litt interessant å trekke frem når det blir snakk om at "jenter er gode på sine felt".

Har forøvrig god erfaring med befal og holdninger.

Det er verre med soldater og svært ungt og uerfarent befal - det tror jeg har med konkurransesituasjon og usikkerhet å gjøre.

dette kan umulig stemme (hvis ikke noe har endret seg drastisk de siste år).

Må si det var litt komisk å se en følgende mix - Sminke, kammostift, AG 3, fletter, neglelakk, stidsvest og to bein som holder på å knekke pga en altfor tung storsekk. Dette er beskrivelsen av kvinnen i felt. En feminin tøffhet.

Husker da vi var ute på de helvetes stridsøvelsene våre langt inne i svarteste skauen.

Maktkåte befal, urettferdighet, sminsking, dumhet, unødvendige utmarsjer og trange kalde telt. Mye irriterte meg med førstegangstjenesten.

Det som alikevel var til størst provokasjon var alle damene som var med i felten. De hang bestandig etter oss og klaget over tunge sekker, vonde føtter, lite mat osv. De sinket oss. Skulle bare ha vist hvor mange ganger vi menn måtte hjelpe dem.

Opptaket er også patetisk. Damer som melder seg frivillig i forsvaret skal ha mye enklere krav enn oss gutter. 3000 meters testen er helt ekstremt. Og jeg som trodde vi levde i et demokrati der priviligiesystemet var død ut. Heller har vi rett og slett bare et for stort sikkerhetsnett til de svake i samfunnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane
bare år å gjøre det klar

Hva mener du?

jeg mener du burde blitt sparket på hue og ræva ut av forsvaret

vekk med kvinnelig befal og kvinnelig soldater

Waco har i det minste litt folkeskikk... :roll:

Vær så snill, Anton, fortell oss hva det er: Har noen damer vært slemme mot deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

dette kan umulig stemme (hvis ikke noe har endret seg drastisk de siste år).

HVA kan "umulig stemme"?

Må si det var litt komisk å se en følgende mix - Sminke, kammostift, AG 3, fletter, neglelakk, stidsvest og to bein som holder på å knekke pga en altfor tung storsekk. Dette er beskrivelsen av kvinnen i felt. En feminin tøffhet.

Ærlig talt!

Hadde jeg vært i felt med jenter som hadde med seg sminke og neglelakk, så hadde jeg også besvimt.

Ingen av jentene jeg har møtt i Forsvaret (eller jeg, så klart) kunne noengang tenkt på å ha med seg slikt ut i felt.

Flette er praktisk, siden håret da ikke er i veien.

"To bein som holder på å knekke pga for stor sekk" --> det gjelder svært mange gutter også.

Det er ikke rart at enkelte som gjerne vil være soldater - enten det er gutter eller jenter - ikke klarer det.

Dersom du dømmer alle kvinner i Forsvaret fordi noen jenter som har prøvd å komme inn ikke kom seg igjennom (eller klarte seg bra), så er det noe galt med din evne til å komme frem til gode konklusjoner.

Igjen; jeg husker godt da vi var tre jenter som måtte nærmest bære med oss en av gutta på laget under en lang marsj uten mat - han ga fullstendig opp, men ble med til slutten - og det hadde han ikke gjort alene.

Maktkåte befal, urettferdighet, sminsking, dumhet, unødvendige utmarsjer og trange kalde telt. Mye irriterte meg med førstegangstjenesten.

Dette er en del av den militære opplæringen, og din frustrasjon mot dette har ingenting å gjøre med kvinner å gjøre.

{quote]Det som alikevel var til størst provokasjon var alle damene som var med i felten. De hang bestandig etter oss og klaget over tunge sekker, vonde føtter, lite mat osv. De sinket oss. Skulle bare ha vist hvor mange ganger vi menn måtte hjelpe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig skulle gutta ha lavere krav på situpsen enn jentene. For jenter er visstnok strekere i magemusklene fra naturens side.

Men jentene hos oss tok flere armhevinger enn mange av gutta. Et par av dem tok flere hangups også (måtte visst det for å få "vingen".

Men jeg så faktisk et par oversminka jenter i uniform i Nord-Norge. Så latterlig ut. (Bla. RØD neglelakk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine (...) konklusjoner etter dette, er faktisk at det bør være bedre oppfølging av ungt befal, og hva som blir gjort under førstegangstjeneste.

Jeg har gått befalsskole, og har aldri opplevd å bli ydmyket, hverken av mannlig eller kvinnelig befal.

Jeg har riktignok blitt klin forbanna pga arroganse, - det gjelder ett - ETT - (mannlig) befal. Og han var sannsynligvis bare morragretten. :ler:

Hvorfor gidder du ikke svare på hvorfor du ikke heller vil motarbeide miletæret hvis du ønsker fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ha en kvinnlig lege og en sykepleier som protesterer - og overleve .. enn en sykepleier som blindt adlyder en ukompetent mannlig lege .. med det resultat at jeg kanskje ikke overlever..

Hvorfor er kvinner oftere uenig med kvinner enn med menn er spørsmålet her.....

Ser du ikke selv?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Hvorfor gidder du ikke svare på hvorfor du ikke heller vil motarbeide miletæret hvis du ønsker fred?

Fordi det ikke er det som er tema.

Lag en ny tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke er det som er tema.

Lag en ny tråd.

Hvorfor skal jeg lage ny tråd?? Det er du som faktisk ønsker flere kvinner i miletæret....

Vet du hvor forferdelig det er med damer i miletæret...???? se på IDF (israeli defence force), de har kvinnelig verneplikt....

At kvinner tror det er et likestilling og bli en kopi av mannen.....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner tror det er et likestilling og bli en kopi av mannen....

JEG vil ikke bli en kopi av mannen, og mener ikke at det er DET som er likestilling. Jeg tror nok at det er flere menn enn kvinner som passer til militæret, iallfall kjenner jeg flere hunn- enn hannkjønn som har tendenser til å gi opp litt for fort og til å klage litt for mye.

MEN at ingen kvinner burde få melde seg til militærtjeneste kun fordi de tilfeldigvis er av feil kjønn, det synes jeg er en idiotisk tanke. Det burde være like opptakskrav, men alle burde ha mulighet til å prøve seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN at ingen kvinner burde få melde seg til militærtjeneste kun fordi de tilfeldigvis er av feil kjønn, det synes jeg er en idiotisk tanke. Det burde være like opptakskrav, men alle burde ha mulighet til å prøve seg.

Jeg trodde kvinner var fredens kjønn jeg. De gode og omtenksomme for de fattige her i verden.... Hvorfor kan ikke kvinner komme opp med et alternativ til trusler og krig, som f eks ydmykhet og handel?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Som om den Norske Forsvar skulle kunne forsvare Norge, uansett, være seg fullt av menn eller kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om den Norske Forsvar skulle kunne forsvare Norge' date=' uansett, være seg fullt av menn eller kvinner...[/quote']

Kvinner og menn burde arbeide for å nedlegge forsvaret i stedet for å ivre for å bli med på galskapen. Men at kvinner ønsker seg til miletæret viser bare for lite nyttig ideene deres er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest raimond

Jeg møtte fire kvinner i forsvaret og alle sammen var løsaktige, og de brydde seg ikke om alle viste om det de drev med på fritiden med høyere befal og av og til menige.

Tre av dem tok befalsskolen, den ene sluttet etter psykiske problemer da den andre ble sammen med troppsjefen.

Den tredje er MP og gikk på en annen skole.

Den fjerde ble syk i nordnorge etter å ha hamstret over halve leiren.

etter det sitter jeg ikke igjen med verdens beste inntrykk av kvinner i forsvaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fraggel
Hvorfor skal jeg lage ny tråd??

Fordi du ønsker å diskutere hvorvidt vi trenger militæret eller ei.

Det er du som faktisk ønsker flere kvinner i miletæret....

Det har jeg aldri sagt.

Vet du hvor forferdelig det er med damer i miletæret...???? se på IDF (israeli defence force), de har kvinnelig verneplikt....

Jeg vet flere sider ved at flere kvinner kommer inn i Forsvaret, siden jeg har vært der selv.

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du stiller meg et så dumt spørsmål som dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Jeg møtte fire kvinner i forsvaret og alle sammen var løsaktige, og de brydde seg ikke om alle viste om det de drev med på fritiden med høyere befal og av og til menige.

Tre av dem tok befalsskolen, den ene sluttet etter psykiske problemer da den andre ble sammen med troppsjefen.

Den tredje er MP og gikk på en annen skole.

Den fjerde ble syk i nordnorge etter å ha hamstret over halve leiren.

etter det sitter jeg ikke igjen med verdens beste inntrykk av kvinner i forsvaret

Da må jeg spørre deg hva slags inntrykk du sitter igjen med av troppen de var en del av, som tydeligvis også høvlet over dem, samt de høyere offiserene som hadde sex med elever!

Men det var kanskje ikke så gøy å tenke på? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du ønsker å diskutere hvorvidt vi trenger militæret eller ei.

Det har jeg aldri sagt.

Jeg vet flere sider ved at flere kvinner kommer inn i Forsvaret, siden jeg har vært der selv.

Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du stiller meg et så dumt spørsmål som dette her.

Åja jeg unnskyld. Jeg glemte meg om et lite øyeblikk og det var skikkelig uomtenktsomt av meg.

Alle vet jo at kvinner i miletæret er langt sykere enn om menn skulle vært i milæret. For det første er kvinner mer tilbøyelige til å være sadister (psyikatriske sykepleiersker er et bevis for dette) + at de i svært sjeldent grad opponerer mot befalet.

Du ønsker flere kvinner i miletæret fordi du var der selv.

Skjønner ikke hvorfor det kan bortforklares på noe annen måte. Jeg ønsker ikke forsvar eller krig, derfor vil jeg nedlegge forsvaret.

Siden dere er kvinner hvorfor kan dere ikke komme opp med et bedre alternativ enn at dere også skal leke herskesyke krigshissere?

hmm...kanskje jeg vet for lite om kvinner i forsvaret.... vet ikke en gang hva de forsvarer.... var det landet eller nato.... northallianse et eller annet som også burde vært gravlagt sammen med sovjetunionen....

Er det tilhørerfølelsen som gjør at kvinner synes det er stas å være i forsvaret?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...