Gå til innhold

kvinner og sånt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nøst for harde livet.

Men det er jo litt selvmotsigende å si at du ikke ønsker flere kvinner i forsvaret når du selv søkte deg dit...?

Og da er spørsmålet, hvorfor ønsker du deg flere kvinner i forsvaret når forsvaret egentlig er en ulykke for alle land som har kvinnelig verneplikt...?

Eller er du sånn som ikke ønsker kvinnelig verneplikt, men kvinnelig frihet til å selv avgjøre om hun selv ønsker seg dit...? Mener du at menn skal ha verneplikt og ikke jenter...?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

maa si at jeg er veldig interessert i aa vite hvorfor du som kvinne soekte der til forsvaret, Fraggel !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Men det er jo litt selvmotsigende å si at du ikke ønsker flere kvinner i forsvaret når du selv søkte deg dit...?

Poenget mitt er at jeg ikke ABSOLUTT ønsker KVINNELIGE soldater.

Jeg ønsker meg gode soldater.

Om det er kvinner eller menn, det spiller liten rolle.

Det kan ikke være så vanskelig å forstå.

Og da er spørsmålet, hvorfor ønsker du deg flere kvinner i forsvaret når forsvaret egentlig er en ulykke for alle land som har kvinnelig verneplikt...?

Dette gidder jeg ikke å svare på.

Eller er du sånn som ikke ønsker kvinnelig verneplikt, men kvinnelig frihet til å selv avgjøre om hun selv ønsker seg dit...? Mener du at menn skal ha verneplikt og ikke jenter...?

Dette er et så utdebattert tema for min del, at svaret sannsynligvis blir lite engasjerende.

Vel: jeg hadde helst sett at vi hadde muligheten til et profesjonelt forsvar, det vil si ingen plikt.

Dersom det skal være pliktig, skal alle borgere være pliktig, det vil si både menn og kvinner (dette står forresten i Grunnloven - det blir bare ikke praktisert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
maa si at jeg er veldig interessert i aa vite hvorfor du som kvinne soekte der til forsvaret' date=' Fraggel ![/quote']

Det er du nok, Gjest.

Jeg har svart utallige ganger her nå, på at jeg ikke har noen interesse av å gi av meg selv, for så å bli plukket fra hverandre og tråkket på etterpå.

Jeg hadde mine grunner, noe svært få her inne vil få vite, pga dårlig diskusjonsteknikk (hold for ørene, og spytt. Jeg liker ikke å bli spyttet på, spesielt ikke etter å ha prøvd å gi noe til debatten).

Jeg er forøvrig ganske overrasket over at dere faktisk er nysgjerrige på "hvorfor jeg søkte Forsvaret", bare fordi jeg er jente.

Verden har jaggu ikke kommet langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter
maa si at jeg er veldig interessert i aa vite hvorfor du som kvinne soekte der til forsvaret' date=' Fraggel ![/quote']

Hvorfor har du det yrket du har? Og hvorfor har du hatt eventuelle tidligere yrker? Hvorfor har du tatt de valgene du har tatt i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du det yrket du har? Og hvorfor har du hatt eventuelle tidligere yrker? Hvorfor har du tatt de valgene du har tatt i livet?

Fordi man sier at man ikke er for kvinner i miletæret når man selv er kvinne og ønsket seg inn i miletæret....

Selvmotsigelsen som er så treffende for kvinner kommer liksom så tydelig frem...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Er det derfor du har det yrket du har? Hvorfor må Fraggel forsvare sitt valg når ingen andre må det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man sier at man ikke er for kvinner i miletæret når man selv er kvinne og ønsket seg inn i miletæret....

Selvmotsigelsen som er så treffende for kvinner kommer liksom så tydelig frem...

Waco

Les hva som står her da Waco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva som står her da Waco.

Milly....ssh... du må være stille når de voksne diskuterer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo voksent :roll:

Du ser jo ikke selv at det er selvmotsigende at en dame sier at hun ikke er for kvinner i miletærer samtidig at hun er sjøl er kvinne????

Debatten var liksom hvor unødvendig det er å ha kvinner i miletæret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter

Les,waco, les!

Hun sier hun ikke er for flere kvinner, men for syktife folk uavhengig av kjønn. Har du problemer med å lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:

det er naturlig at mann komanderer kvinner, men ikke omvendt. Men er naturlige sjefer - det er biologisk bestemt.

vi skal ta tilbake det dere urettmessig har tilrøvet dere de siste 30 år. Og deretter skal dere settes på plass og underkaste dere som den pariakasten dere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som ikke klarer å lese hva som står i tråden. Fragla sier at hun ikke er for å få inn flest mulig kvinner i millitæret, men å få inn gode soldater, uansett kjønn. Forstår du det nå? Vi kan godt ta det en gang til vet du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er du som ikke klarer å lese hva som står i tråden. Fragla sier at hun ikke er for å få inn flest mulig kvinner i millitæret, men å få inn gode soldater, uansett kjønn. Forstår du det nå? Vi kan godt ta det en gang til vet du :wink:

men svaret mitt til fraggelberget angående enda flere kvinner og menn i miletæret var et alternativ som heter nedleggelse av forsvaret.... Men slike konstruktive spørsmål kunne ikke kvinnemennesket svare på og da er det jo rart at jeg skal godta deres enkle og lettløselige svar tilpasset den enkles forbruk?

Når man argumenterer med våpen i handa er man ikke særlig god til å argumentere....¨

Waco

Selv slike ting skjønner ikke kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å gå inn i militæret. Grunnen? Jo, fordi jeg tror det ville vært en utfordring jeg ville trives med.

Jeg er fullt i stand til å følge ordre, uansett hvem den kommer fra. Jeg har også lederegenskaper og god evne til å ta avgjørelser selv. Jeg klager og syter ikke. Jeg gir meg overhodet ikke, samme hvor tøft det blir. Jeg liker fysiske utfordringer, og føler at det gir meg veldig mye.

Og jeg skal ikke få lov til å gjøre det jeg liker fordi jeg har pupper og innovertiss? Jeg skal altså ikke ha lov til å være dørvakt(som jeg har vært de tre siste årene), og iallfall ikke å ikle meg uniform og ta imot ordre fra menn(og kvinner)?

Jeg sier heller ikke med dette at jeg vil ha inn flere kvinner i militæret, men at dyktige folk burde gå inn i militæret uansett kjønn. Rett person på rett plass, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druscilla, du er enkel og dressere, stiller ikke så mange spørsmål og godtar alt fra befalet.... Slike mennesker trenger norges forsvar! flinke gutter og jenter som stiller opp i kongens drakt og morgenhilser på bildet av ham i gangen før kantina, man sloss jo for fedreland og nato.... hmm...nato..? Hvorfor blei ikke den lagt ned ved sovjetsunionsfall og oppløsning av den kalde krigen da...?

Duscilla Norge trenger flere soldater for det er en målrettet tanke for å bevare fred på kloden, i stedet for argumenter diskuterer man med AG3 og mp-5.....!

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at når man først har et forsvar slik som vi har, så er det viktig for alle å kunne underordne seg de overordnede, samma f hvem de er.

Og å diskutere med våpen er vel strengt tatt en ganske maskulin egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...