Gå til innhold

kvinner og sånt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Fraggel
Men det ER forskjell på våpengrenene.

Absolutt.

Det er jeg enig i.

Men, som sagt - spesjegere f.eks., har egne opptaksprøver - og folk må uansett igjennom skoleperioden for å bestå skoleåret.

Ergo tror jeg ikke det er noe problem.

Det finnes mange kvinner som er meget godt trent, og dermed skikket også til de harde grenene i Forsvaret (dog ikke mange av rekruttene, så vidt jeg vet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det kun i det militære du ikke liker å bli kommandert av jenter?

Eller er det ellers og?

Lurer litt da jeg har et typiskt manns yrke, og får lett

stempelet som sur/overlegen av, tja hva skal jeg si,

underordnene.

Derimot min kolega (som er mann) med samme stilling som meg selv, er i følge andre rettferdig, real osv.

Vi er stort sett enig i alle avgjørelser.

Derfor lurer jeg.

Og jeg valgte yrket mitt for det er jeg liker, og det gjør meg glad.

Er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
det tror jeg ikke siden du skrev det du skrev

skulle likt å ha møtt deg ansikt til ansikt ... ..... ..... ......

Du oppfører deg dårlig.

Jeg liker ikke folk med total mangel på sosiale antenner og oppførsel.

Hva du mener, bryr meg lite.

Jeg tror også det hadde vært en interessant opplevelse å sett hvem du egentlig er.

Det er veldig lett å være tøff foran PC-skjermen sin.

Så, gå og legg deg. Jeg er lei av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig litt underlig det der. Her har vi hersja rundt med gutta i hele oppveksten, så skal du inn i militæret og møter ei kvinne der. Så blir de forbanna på det!! Da invaderer du deres territorium. Gutteklubben grei, der menn viser seg som menn (selv om de griner under øvelser). Der vi knuser dem i taktikk og blir slått på rå muskelkraft (utenom situpsene da! :wink: ).

Ei kvinne egner seg faktisk bedre enn menn som befal. Bare se hvordan kvinner i all tid har styrt hjemmene. Menn av i dag har egentlig kun ett problem; de er dullet med for mye av sin mor. det å re oppp senga og stryke skjortene skulle de ha lært lenge før militæret. Da hadde de ikke hatt problemer med å ta imot ordre fra ei "befalsfitte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi knapt noen manlige soldater liker å måtte ydmykes for ei jævla befalsfitte som har fått det for seg at hun er noe stort.

Jammen det som provoserer meg her er at du synest det er så stor forskjell på å bli irettesatt/kommandert av en kvinne istedenfor av en mann.

Og "som har fått det for seg at hun er noe stort?" Er det ikke mange mannlige befaler som også har fått det for seg at DE er noe stort da? Hvorfor er ikke det et like stort problem for deg?! Det er jo akkurat samme greiene!

HVORFOR er det bedre å ydmykes av en mann enn av ei jente?! Jeg trodde jo egentlig at ingen ville likt å bli ydmyket av noen, men du gir uttrykk for at det hadde vært greit dersom det var en mann. Og dette provoserer meg noe grenseløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor la seg provosere av det enkle faktum at kjønnsrollene fremdeles er ulike i manges øyne. Jeg ville heller hatt en mann som min livvakt enn en kvinne. Jeg svelger en irettesettelse fra en mann lettere enn en fra en kvinne. Jeg godtar bedre tåplige ordre fra en mann enn fra en kvinne. Det har med oppdragelse å gjøre, og inngrodde kjønnsrollemønstre. Det er ikke lett å endre disse. Men det kommer det kommer. Likevel er det ikke andre forklaringer ofte enn: slik føler jeg det bare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå går jeg og "legger meg". Skal prøve å vekke min mann, "Gnisten". Får se om det blir noe... :sjarmor:

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Og dette provoserer meg noe grenseløst!

Det er virkeligheten som gjør at du provoserer deg... Tenk etter littegranne nå og bruke huet ditt litt så vil du se det selv....., - det har vært forsøk hvor mannlige leger beordrer kvinnelige sykepleiere diverse tester sykepleierskene vet er gale... tilvsarende forsøk med kvinnelige leger...

- Det viste seg hvis man legger disse fordomsfulle brillene littegranne vekk, - at de kvinnelige sykepleiere oftere opponerte mot de kvinnelige legene, - og nesten aldri mot de mannlige....

Kvinnelige flyvertinner trives bedre med mannlige pursere enn med kvinnelige pursere...

Nonner har lettere å forholde seg til mannlige prester enn kvinnelige prester.....

Men slike ting forstår dere jo..og det er kanskje det som er provoserende at dere får virkeligheten frem på den måten der.... uomtenksomhet har altså blitt tankevirksomhet...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange kvinner som er meget godt trent, og dermed skikket også til de harde grenene i Forsvaret (dog ikke mange av rekruttene, så vidt jeg vet).

Bare det at du ønsker kvinner i miletæret vekker avsky hos meg...

Hvorfor ser du ikke selv at de hærene i verden som har kvinner, dvs russiske, kinesiske, usa og israel er klin gale krigerske nasjoner.

Burde vi ikke jobbe for å få mindre miletær i verden, og deres løsninger altså og ha flere kvinner i miletæret???

Skamme dere burde dere, håper dere får mareritt der dere kan drømme dere bort i evig krig og ufred..

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo bare mer og mer latterlig.........

Waco, burde vi ikke jobbe for og få et bedre og bedre militær personell i det forsvaret vi har, ikke utelate kvinner fordi de er kvinner.

Det bør være sammen krav til kvinner og menn, og da er det den beste som vinner, uansett hva slags kjønn vedkommende måtte ha.

At enkelte mennesker har problemer med å ta imot ordere, sier vel mer om den typen mennesker enn hva slags kjønn som har sagt orderen. Det forekommer like mange problemer mellom mannlige sjefer og ansatte, som kvinnelige sjefer og ansatte.

Vi må da ikke være så naive og tro noe annet, trøste vi lever i 2004, ikke i steinalderen...........

Nå synes jeg snart dinosaur-tenkningens tid må være over................ :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkeligheten som gjør at du provoserer deg... Tenk etter littegranne nå og bruke huet ditt litt så vil du se det selv....., - det har vært forsøk hvor mannlige leger beordrer kvinnelige sykepleiere diverse tester sykepleierskene vet er gale... tilvsarende forsøk med kvinnelige leger...

- Det viste seg hvis man legger disse fordomsfulle brillene littegranne vekk, - at de kvinnelige sykepleiere oftere opponerte mot de kvinnelige legene, - og nesten aldri mot de mannlige....

Waco

Jeg tror ikke på den allmektige lege .. og synes det er en fordel at en sykepleier ikke adlyder en noe de med 100% sikkerhet vet er galt ... - kanskje med fare for pasientens liv..

Jeg vil heller ha en kvinnlig lege og en sykepleier som protesterer - og overleve .. enn en sykepleier som blindt adlyder en ukompetent mannlig lege .. med det resultat at jeg kanskje ikke overlever.

Jeg synes jo uansett at det måtte være målet at den eller de som har ansvaret skal være mest mulig kompetente... enten det er som lege eller befal..

- og et befal som ydmyker for å ydmyke er ikke bra uansett kjønn... men hvis grunnen er som anton.25 oppgir... faller det på sin egen urimelighet.

fordi knapt noen manlige soldater liker å måtte ydmykes for ei jævla befalsfitte som har fått det for seg at hun er noe stort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

En av mine (...) konklusjoner etter dette, er faktisk at det bør være bedre oppfølging av ungt befal, og hva som blir gjort under førstegangstjeneste.

Jeg har gått befalsskole, og har aldri opplevd å bli ydmyket, hverken av mannlig eller kvinnelig befal.

Jeg har riktignok blitt klin forbanna pga arroganse, - det gjelder ett - ETT - (mannlig) befal. Og han var sannsynligvis bare morragretten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror problemene i dag ofte ligger i det at mange ikke klarer å ta i mot ordre eller irettesettelser. Dette har forandret seg enorm i løpet av de siste par generasjoner. Folk takler ikke å bli "sjefet" over. Alle skal kun stå til ansvar overfor seg selv. Ingen skal komme og fortelle meg... osv.

For dem som er oppvokst med en bestemt mor er kanskje det inkke noe problem å bli sjefet over av en kvinne. Men for de som ikke har det, men blitt dullet med. Så kan de site enormt med å få et kvinnelig befal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror problemene i dag ofte ligger i det at mange ikke klarer å ta i mot ordre eller irettesettelser. Dette har forandret seg enorm i løpet av de siste par generasjoner. Folk takler ikke å bli "sjefet" over. Alle skal kun stå til ansvar overfor seg selv. Ingen skal komme og fortelle meg... osv.

For dem som er oppvokst med en bestemt mor er kanskje det inkke noe problem å bli sjefet over av en kvinne. Men for de som ikke har det, men blitt dullet med. Så kan de site enormt med å få et kvinnelig befal.

Tror du kan være ganske nærme kjernen her ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg skjønner at Anton tenker som han gjør, det er jo sånn gutta blir oppdratt; til å tro jenter er svake og at de må være sterkere og tøffere. Men selv om de tror de nødvendigvis må være over-mennesker behøver ikke det bety at det er sånn. Når gutta ikke vil bli hersa med av jenter er jo det fordi noen har sagt til dem at de ikke må la jentene herse med dem.

Men det er et faktum at det blir stadig flere kvinnelige ledere, stadig flere kvinner som tar høy utdannelse og det er faktisk noen kvinner som trives i militæret(og som gjør en god jobb). Anton og vennene hans må bare venne seg til at verden er ikke sånn som da de var små, at gutta var tøffe, mens jentene bare skulle smile pent.

Jeg tror også det er sånn, som noen andre har sagt, at kvinner i militæret må jobbe mer for å få respekt. Derfor blir de kanskje også litt mer røffere. Med andre ord er det de gutta med de holdningene som anton har, som gjør at kvinnene i militæret må være ekstra røffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett Anton sliter med og ha noen over seg som skal bestemme, og når det da t.o.m. blir en kvinne,ja da renner det visst helt over for han :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...