Gå til innhold

kvinner og sånt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje du skulle søke litt hjelp til disse problemene dine.

Det høres ut som det ligger et veldig hat bak dette.

En meget dominant mor kanskje?

Uansett så råder jeg deg til å snakke med en ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, hvorfor? Noen som har gjort deg noe vondt? Forstår ikke holdningen din til kvinner i det hele tatt!

Synest dine meninger er urettferdige og grunnløse. Og bare fordi du har gjort deg opp en mening om at en befal-kvinne er befal bare for å provosere, må ikke bety at ALLE kvinnelige befal er slik! Er det også slik at dersom du spiser en pizza du ikke liker, vil det da si at ALLE pizzaer er akkurat like ekle da? For det er sånn det virker som du gjør deg opp dine meninger om folk, og ting. At sånn er det, punktum.

Har det ikke noen gang falt deg inn å høre på andres meninger og ta de i betrakning før du så bestemt setter tegnestiften fast på et standpunkt? Og i dette tilfellet har du vel bare vært borti en kvinnelig befal, og hvordan kan du da si at alle er slik?! Du er vel ikke gud som vet alt heller, vet jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUKK. Tråden ble stengt mens jeg leste gjennom alt sammen. Full av iver etter å gi deg "noe" støtte, Anton. :)

Jeg ville selv ikke likt å bli kommandert av en 20-årig jente i militæret. Ville ikke likt det ellers heller!!! :wink:

Jeg skjønner godt at en del gutter finner det vanskelig å bli kommandert av kvinner som ikke akkurat oser av autoritet. Der ligger jo selve problemet: jentene må dessverre være mye MYE bedre enn gutta for å få respekt. Og det er heller ikke nok for enkelte. Derfor blir ofte jentene mer bitchy i en slik posisjon.

Et "rasshøl" av et mannlig befal vil man "bare" snakke dritt om. Da er ham en otbydelig person. Men jentene er liksom motbydelige bare pga at de er jenter!!!

Mange "menn" må inn i militære senere enn 19-årsalderen. Da kan det hende at de blir kommandert av befal som er en del år yngre enn seg. Det er jo heller ikke så fryktelig festlig.

Men til syvende og sist så sliter vel de fleste med å ta ordrer fra kinner fordi de selv ikke har blitt irettesatt av sin mor på mange mange år. Så kommer det plutselig ei lita tøtte og spiller tøff. Ikke alltid så lett å forholde seg til. Rangordninger innen kameratgjengen er man jo vant med.

Men der er faktisk noen kvinner i forsvaret som det står stor respekt av. Selv vet jeg om et par i kavaleriet, som knuste en del av jegerne under øvelser. Synd at de må bevise så mye for å bli respektert. Militæret er i grunnen en underlig plass, der de fleste vet hvem du er (dersom du er jente) og har en mening om deg lenge før de har møtt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Så kommer det plutselig ei lita tøtte og spiller tøff.

Slike holdninger sier alt.

Dæven, vi har en lang vei å gå.

De som ikke klarer å bære ryggsekken sin sjæl, rekk opp en hånd. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du kan da ikke bare lukke øynene for at det er slik det ofte er? En jente MÅ spille tøff for å oppnå respekt foran en tropp når man kun er 20 år. Er man i midten av 40-årene vil man kunne ha en mer naturlig autoritet, men denne oppnår man ikke ved å være autoritær. Den kommer pga alder, erfaring og kunnskaper.

Og mange jenter har ikke noe i forsvaret å gjøre. Men det er det jaggu ikke mange gutter som har heller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Men du kan da ikke bare lukke øynene for at det er slik det ofte er? En jente MÅ spille tøff for å oppnå respekt foran en tropp når man kun er 20 år. Er man i midten av 40-årene vil man kunne ha en mer naturlig autoritet, men denne oppnår man ikke ved å være autoritær. Den kommer pga alder, erfaring og kunnskaper.

Og mange jenter har ikke noe i forsvaret å gjøre. Men det er det jaggu ikke mange gutter som har heller!!

Det er nettopp det som er poenget.

Det er ikke KVINNER vi snakker om her - det første avsnittet ditt handler om ungt befal! Ikke ungt kvinnelig befal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anton.25

Jeg ville selv ikke likt å bli kommandert av en 20-årig jente i militæret.

Mange "menn" må inn i militære senere enn 19-årsalderen. Da kan det hende at de blir kommandert av befal som er en del år yngre enn seg. Det er jo heller ikke så fryktelig festlig.

faktisk et godt påeng

enkelte jenter går dessuten inni forsvaret av en alder av 18-19 år, og hvordan i helvete tror man det er for en gutt på 20år å ta imot ordre fra en jente på f,eks 19.

latterligjøre denne problemstillingen kan nok mange kvinner-jenter, men det har jeg faen meg fått nokk av

man får ikke akkurat mere selvrespekt av å ta imot ordre dra jenter som kanskje er yngre enn en selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anton.25

Slike holdninger sier alt.

Dæven, vi har en lang vei å gå.

De som ikke klarer å bære ryggsekken sin sjæl, rekk opp en hånd. :roll:

jeg mente alt jeg sa om deg i forrige tråd &%?#"

skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om kvinner fordi de må være tøffere enn menn. De kommanderer på en helt annen måte. Kvinner er rett og slett mer bitchy. Dette bunner som oftest i usikkerhet og den manglende respekten de får. Men det gjør det jo kjipere å ha et kvinnelig befal enn et mannlig. det gjør jo at mange menn ikke kan fordra kvinnlige befal. Og jeg skjønner det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelte jenter går dessuten inni forsvaret av en alder av 18-19 år, og hvordan i helvete tror man det er for en gutt på 20år å ta imot ordre fra en jente på f,eks 19.

latterligjøre denne problemstillingen kan nok mange kvinner-jenter, men det har jeg faen meg fått nokk av

man får ikke akkurat mere selvrespekt av å ta imot ordre dra jenter som kanskje er yngre enn en selv

Synd. Det er faktisk ikke befalkvinnene sitt problem! Så det er aldersforskjellen på ett år som er problemet? Det er mange ting som er kjipe her i livet, men som man bare må venne seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fraggel
Vi snakker om kvinner fordi de må være tøffere enn menn. De kommanderer på en helt annen måte. Kvinner er rett og slett mer bitchy. Dette bunner som oftest i usikkerhet og den manglende respekten de får. Men det gjør det jo kjipere å ha et kvinnelig befal enn et mannlig. det gjør jo at mange menn ikke kan fordra kvinnlige befal. Og jeg skjønner det godt.

Etter hva jeg har sett (i militæret), så er problemet snarere at kvinner lettere blir oppfattet bitchy, enn hva menn gjør.

Rett og slett pga holdninger som antons.

Synd, men selvsagt ingen grunn til å utestenge kvinner fra militæret, i og med at det er inngrodde holdninger som er rota til dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anton.25
Vi snakker om kvinner fordi de må være tøffere enn menn. De kommanderer på en helt annen måte. Kvinner er rett og slett mer bitchy. Dette bunner som oftest i usikkerhet og den manglende respekten de får. Men det gjør det jo kjipere å ha et kvinnelig befal enn et mannlig. det gjør jo at mange menn ikke kan fordra kvinnlige befal. Og jeg skjønner det godt.

sannheten er at kvinner ikke burde være i forsvaret i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
faktisk et godt påeng

enkelte jenter går dessuten inni forsvaret av en alder av 18-19 år, og hvordan i helvete tror man det er for en gutt på 20år å ta imot ordre fra en jente på f,eks 19.

latterligjøre denne problemstillingen kan nok mange kvinner-jenter, men det har jeg faen meg fått nokk av

man får ikke akkurat mere selvrespekt av å ta imot ordre dra jenter som kanskje er yngre enn en selv

Snakk generelt.

Befal kan være 18-19 år, og om du mener det er for ungt - greit.

Men det er like fullt for ungt for gutter som for jenter.

Jeg har forståelse for at det kan være vanskelig å ta ordre fra sjefete sersjanter som er yngre enn en selv, men jeg har INGEN forståelse for at det er forskjell på om det er en gutt eller ei jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest anton.25

Etter hva jeg har sett (i militæret), så er problemet snarere at kvinner lettere blir oppfattet bitchy, enn hva menn gjør.

Rett og slett pga holdninger som antons.

Synd, men selvsagt ingen grunn til å utestenge kvinner fra militæret, i og med at det er inngrodde holdninger som er rota til dette problemet.

inngrodde holdninger er i dette tilfelle et gode og det handler heller ikke bare om det. De aller fleste menne som har vært i militæret har mindre respekt for kvinnelig befal av flere grunner

Deler av innlegget er fjernet.

Lea (moderator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel FORSVARETS problem???

Det kan da enkelt løses ved at man på rekrutten møtte kun fenriker/løytnanter. Og at sersjantene var lagførere o.l. Da ville det bli større aldersforskjeller, og rekruttene ville møte erfarent befal. Nå er det jo så mye rart man kan treffe på...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Hvilke flere grunner?

Nå har du brukt utrolig mange innlegg på å prøve å forklare noe - kanskje du og det kvinnelige befalet ditt hadde kommunikasjonsproblemer? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...