sullå Skrevet 29. juni 2014 #221 Del Skrevet 29. juni 2014 Bra kontrakt dere har! Samboeren min har aldri spist noe særlig med godteri, chips osv, så for min del var det greit å slutte med det. Men ellers ville det nok vært nødvendig med en lignende kontrakt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 30. juni 2014 #222 Del Skrevet 30. juni 2014 Hadde aldri fått samboeren med på en sånn kontrakt. Han maser om at vi har for lite godteri i huset.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #223 Del Skrevet 1. juli 2014 Maten 29/6: Frokost: Ristet rugbrød med egg og skinke, to fiberrik med brie og en kiwi. Mellommåltid: En nektarin og noen nøtter. Lunsj: To havreknekkebrød med brunost, en nektarin, gojibær og peanøtter. Mellommåltid: Hjemmelaget juice Middag: Det var egentlig spagetti med sursøt saus sov, men jeg klarte en bit før jeg ble kvalm. Spiste ikke noe mer etter dette. Maten i går: Frokost: To gresskarkjerne knekkebrød med brunost og en nektarin Mellommåltid: En kopp te og noe nøtter Lunsj: En bolle mikset salat, olivenbrød med skinke og vannmelon + ananas. Mellommåltid: Et eple og en kopp te Middag: Mc'ern mat Middagen i går gikk jo rett i dass. Var å shoppa med mamma (fant ingenting) i mange timer og vi måtte bare ha noe kjapp mat før vi døde av sult. Shoppet forøvrig så lenge at jeg måtte legge meg straks jeg kom hjem - likevel fant jeg ingenting. Morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 1. juli 2014 #224 Del Skrevet 1. juli 2014 Er det gluten i gresskarkjerneknekkebrød? Så frustrerende å handle i timesvis uten å finne noe som helst! Kult med kontrakt! Vi har bare en regel på at vi ikke har lov til å spise godteri eller potetgull etc annet enn én dag i uka. Det har vi hatt siden vi ble sunne, så det funker greit. Hender vi plutselig kjøper en pose ostepop en annen dag, men det går egentlig helt fint. Må nesten ha det sånn, for jeg greier ikke å ha sånt i hus. Var i bryllup i helga med kakebord og sjokoladeskåler, jeg blir helt manisk og hadde plutselig spist 12-15 twist og flere kakestykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 2. juli 2014 Forfatter #225 Del Skrevet 2. juli 2014 Sjekker det opp når jeg kommer hjem, Rainbow! Maten i går: Frokost: To gresskarkjerne knekkebrød med gulost og en nektarin. Mellommåltid: En kopp te (må finne på noe jeg kan ha med på jobb, for jeg sulter alltid mellom frokost og lunsj her, prøver dermed å drikke meg mett på te). Lunsj: En skål mikset salat med bønnespirer, en skive gulrotbrød med skinke og appelsin, ananas og vannmelon. Mellommåltid:En kopp te og et eple (skal se om jeg finner på noe mer spennende jeg kan ta med fra kantina, et eple holder meg ikke mett til middag). Middag: Salat med grillskiver (altså tynnskjært okse-filet i hjemmelaget marinering, inspirasjon fra grillskivene som selges ferdig marinert i butikken) og potet. Kvelds: 2 grillskriver og to fiberrik med brie. Fikk trent i går! Fikk kramper i beina denne gangen også, men jeg bare fortsatte. Håper det er pga lite trening/mosjon at jeg har startet å få krampe i beina ved trening nå, og at det ikke noe annet. Fikk hvertfall gjennomført treningsøkten min, men pga krampene så var det jo ikke en supereffektiv økt. Er ikke støl i dag heller. Egentlig savner jeg yogaen veldig, men jeg har jo bare en time-lange økter satt opp. Det blir for lange økter når jeg er hjemme så sent, så jeg rekker de ikke. Skal se om jeg ikke finner / får satt opp en halvtimes økt som jeg kan utføre i stedet. Ellers håper jeg på å få gjort noe yoga i helga, men jeg skal jo på fjellet (JIPPII) så jeg vet ikke om jeg helt får det til. Vi får se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 2. juli 2014 #226 Del Skrevet 2. juli 2014 Så rart med kramper, håper det går over! Jeg hadde ikke klart å jogge videre med det altså, veldig imponert. Tror ikke det er gluten i gresskarkjernemel? Har i alle fall sett det på de fleste ja-lister Hvor lange pleier fjellturene dine å være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. juli 2014 #227 Del Skrevet 3. juli 2014 (endret) Har du forsøkt å ta kalsium- og/eller magnesiumtilskudd for krampene? Mangel på kalsium og magnesium kan føre til kramper, og for deg som har et litt begrenset kosthold er jo dette veldig aktuelt. Kramper kommer som regel av for hard belastning eller av at du mangler en eller begge av de ovennevnte. Endret 3. juli 2014 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 3. juli 2014 Forfatter #228 Del Skrevet 3. juli 2014 Det er ikke gluten i gresskarkjernemel nei, men disse ferdigkjøpte har havregryn i seg også og jeg antar det ikke er den glutenfrie varianten. Meen jeg mener å huske at Rainbow ikke har sjekket om det faktisk er gluten - eller om det andre ting som f.eks hvetemel hun reagerer? Hvis jeg husker riktig kan hun jo uansett prøve disse knekkebrødene siden de er uten gjær, hvetemel og annet man vanligvis reagerer på. Er disse knekkebrødene jeg driver å kjøper i alle fall, hvis noen skulle være interessert! Når jeg er på fjellet pleier fjellturene mine å være ganske lange - hvertfall på lørdagen. Tar ofte en tung fjelltur på lørdag og en lettere på søndag før jeg drar hjem. 4-5 timers turer med ganske mange høydemeter over tregrensen pleier jeg å gå på lørdagen. 2 timers turer som regel på søndagene. Jeg har jo ingen mangler av hverken kalsium eller magnesium på blodprøver da. Og det er kalsium i mandelmelken jeg drikker. Ellers har jeg jo ikke et begrenset kosthold sånn egentlig, jeg spiser og drikker som alle andre, men jeg kutter ut kunstige og kjemiske ingredienser. Ikke skjønner jeg hvordan jeg skulle klart å få magnesium underskudd heller, så mye nøtter, fullkornsprodukter og bladgrønnsaker som jeg spiser hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. juli 2014 #229 Del Skrevet 3. juli 2014 (endret) Det er ikke gluten i gresskarkjernemel nei, men disse ferdigkjøpte har havregryn i seg også og jeg antar det ikke er den glutenfrie varianten. Meen jeg mener å huske at Rainbow ikke har sjekket om det faktisk er gluten - eller om det andre ting som f.eks hvetemel hun reagerer? Hvis jeg husker riktig kan hun jo uansett prøve disse knekkebrødene siden de er uten gjær, hvetemel og annet man vanligvis reagerer på. Er disse knekkebrødene jeg driver å kjøper i alle fall, hvis noen skulle være interessert! Når jeg er på fjellet pleier fjellturene mine å være ganske lange - hvertfall på lørdagen. Tar ofte en tung fjelltur på lørdag og en lettere på søndag før jeg drar hjem. 4-5 timers turer med ganske mange høydemeter over tregrensen pleier jeg å gå på lørdagen. 2 timers turer som regel på søndagene. Jeg har jo ingen mangler av hverken kalsium eller magnesium på blodprøver da. Og det er kalsium i mandelmelken jeg drikker. Ellers har jeg jo ikke et begrenset kosthold sånn egentlig, jeg spiser og drikker som alle andre, men jeg kutter ut kunstige og kjemiske ingredienser. Ikke skjønner jeg hvordan jeg skulle klart å få magnesium underskudd heller, så mye nøtter, fullkornsprodukter og bladgrønnsaker som jeg spiser hver dag. Det jeg tenkte angående begrenset kosthold er jo nettopp at du f.eks ikke bruker meieriprodukter som jo er den viktigste kalsiumkilden for de fleste, jeg vet jo heller ikke nøyaktig hva du har i deg til enhver tid, det var bare et forslag ettersom kramper i beina er et veldig vanlig symptom på nettopp kalsium- og magnesiummangel. I tillegg har du en del magetrøbbel, som også ofte gir mangel på magnesium. Endret 3. juli 2014 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 3. juli 2014 Forfatter #230 Del Skrevet 3. juli 2014 Jeg spiser meieriprodukter da, drikker bare ikke melk. Jeg tåler ikke melkeproteinet, men det går bra med noe ost og yoghurt, så har jo dette i kosten likevel, også er det jo nesten alltid tilsatt kalsium i disse erstatningsmelkene - nettopp for at allergikere skal få det i seg også. Vet det kan være et symptom på det, jeg bare skjønner ikke hvorfor det brått skulle skje nå ettersom jeg har spist sånn her over lang tid og aldri hatt noe problem med det. Mageproblemet er jo også borte etter jeg byttet om kosten. Takk for tips altså, jeg får det bare ikke til å stemme at det er noe mangelvare. Jeg får i meg mye mat som er store kilder til magnesium og jeg spiser mye som er kalsium-kilder også. Uansett er det ingen som vet eksakt hva som forårsaker kramper, det har en så uforutsigbar natur at det er umulig å spore. Ja, det kan være linket til mangel på elektrolytter (magnesium og kalsium), men også dehydrering, hormonforstyrrelser, forstyrrelser/forandringer i hjernen, kald/varm temperatur, gjentagende muskeltrening, øk av intensitet i trening, øk av treningsvarighet, reduksjon av muskelenergi, reflekser, genetikk, økt cellemembran aktivitet i muskel, for lite stimulering av muskel osv. osv. Så hva som forårsaker det i mitt tilfelle er ikke godt å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 3. juli 2014 Forfatter #231 Del Skrevet 3. juli 2014 Maten i går: Frokost: Fullgrovt fiberrundstykke (hovedsaklig rug) med brunost og en jordbær smoothie. Mellommåltid: En müslibar og en kopp te. Lunsj: En skål med linse- og kikert-salat, en skive olivenbrød med skinke, appelsin og ananas. Mellommåltid: Et eple og en kopp te. Middag: Laksefilet, ovnsbakt potet og stekte grønnsaker. Kvelds: En rugsprø med gulost, to never nøtter og en gulrot. Ble ikke noe trening i går, bortsett fra litt løping opp og ned trappene her på jobb. Vi hadde folk hos oss hele dagen om trent, og så måtte jeg kjøre bilen til verksted så de fikser aircondition mens jeg er på fjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 3. juli 2014 #232 Del Skrevet 3. juli 2014 Du har helt rett, det kan godt hende det bare er hvete jeg reagerer på, men det er så kjipt å bli dårlig at jeg er litt redd for å teste. Men det er definitivt hvete som er verst! Fant de knekkebrødene i butikken i dag, men endte med å kjøpe noen andre. Havregryn er forresten glutenfritt, men den som det ikke står det på kan inneholde spor pga produksjonen. Men så det var rug i dem også. Krampene høres slitsomme ut, håper de gir seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 4. juli 2014 Forfatter #233 Del Skrevet 4. juli 2014 Åja, sant det. Du får prøve en dag hvis du får lysten over deg, de er i alle fall veldig gode. Har ikke merket noe mer til kramper, men så har jeg ikke trent igjen heller. Bare gått en del. Hadde "voksesmerter" i beinet i dag, og hvis jeg får det flere ganger og det er i samme bein burde jeg oppsøke lege. Så derfor skriver jeg nå at det var VENSTRE ben, så husker jeg det til neste gang. Maten i går: Frokost: To havre-knekkebrød med brunost og et eple. Mellommåltid: En kopp te Lunsj: Risnuddel-salat med kylling, flerkornsbrød med brie og skinke + ananas og druer. Mellommåltid: En pære og en kopp te. Middag: Gravlaks og reker med sitron og avocado. Kvelds: Litt moreller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 4. juli 2014 #234 Del Skrevet 4. juli 2014 Da jeg trente en del mer enn jeg gjør nå fikk jeg hele tiden kramper i beina om natten. Tror det var fordi jeg ikke var noe flink til å tøye. Men siden du driver meg yoga så gjelder sikkert ikke det deg. Kanskje du må varme godt opp på forhånd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelarve Skrevet 4. juli 2014 #235 Del Skrevet 4. juli 2014 Jeg må bare si at.. den samboerkontrakten var utrolig smart! Du er heldig som har en sånn samboer !! Jeg hadde aldri, aldri.. i livet.. fått min med på noe sånt. Han er sånn at jo mer usunn, jo bedre liksom... Håper han en dag forstår at han lever farlig, selv om han er tynn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #236 Del Skrevet 5. juli 2014 Får håpe han innser det ja! Nå er jeg nede fra fjelltur! 6.2 km lang, toppen ligger 1581 moh, så det blåste en god del der for å si det mildt! Utrolig deilig da, det brant skikkelig i beina på vei opp, og skalv på vei ned. Nå er jeg sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 6. juli 2014 #237 Del Skrevet 6. juli 2014 Det er så deilig å være sliten etter en fjelltur! Håper du har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #238 Del Skrevet 6. juli 2014 I dag regnet det for mye til at vi kunne gå tur. Skyene lå langt nedover fjellet og vi ble søkkvåte bare av å gå til bilden fra hytta (som stod parkert rett utenfor). Ble forresten en yogaøkt i går også. Skriver mer senere, sliten etter å ha kjørt i 6 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 7. juli 2014 Forfatter #239 Del Skrevet 7. juli 2014 Maten på fredag: Frokost: To knekkebrød med brunost og et eple Mellommåltid: En kopp te Lunsj: Thai-inspirerte kyllingvinger med ananas-ris og salat Mellommåltid: En pære Middag: Kyllingnuggets og salat Kvelds: Grønnsaker og dip Maten på lørdag: Frokost: Et alperundstykke med brie og baconpostei + en nektarin Mellommåltid: En klementin og halv kvikklunsj Lunsj: Et alperundstykke med brunost Mellommåltid: Bixit turbar og eple Middag: Kalkunfilet med røstipoteter og wok-grønnsaker. Kvelds: Litt potetgull, litt mørk sjokolade og ett glass vin. Maten i går: Frokost: Et flerkornsrundstykke med spekeskinke og brie + nektarin Mellommåltid: En soya sjokomelk (sånn liten) Lunsj: Et alperundstykke med brunost Mellommåltid: Is Middag: Rundstykker av durumhvete med spekeskinke Kvelds: 2 klementiner Litt vel mye rundstykker her. Passer pusen til mamma og bor derfor i huset hennes frem til onsdag. Når jeg kom dit i går var det selvfølgelig ingenting jeg kunne lage middag av, og alle butikkene i den byen er stengt på søndager. Så da var det ikke noe annet å gjøre enn å spise rundstykker til middag også. Ikke gadd vi stoppe på vei hjem for å spise i går heller, så matpakka som egentlig var til turen vår, ble lunsjen i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 8. juli 2014 Forfatter #240 Del Skrevet 8. juli 2014 Maten i går: Frokost: Ett durumhvete rundtstykke med spekeskinke. Mellommåltid: Klementin, en kopp te og en bixit turbar. Lunsj: Multigrain med brunost Middag: Risgrøt Kvelds: Resten av den halve kvikklunsjen fra turen, litt bringebær, brokkoli, jordbær, nektarin. I går løp jeg til toget en buss-stopp før stoppen utenfor stasjonen. Ellers hadde jeg ikke rukket toget. Dårlig idè å løpe sånn når jeg ikke hadde med meg astma-medisinen da. Men hey, trim! Kjente jeg var sliten i beina etter fjelltur da. På kvelden så benyttet jeg meg av ergometersykkelen også, siden jeg likevel passer huset til mamma frem til i morgen og hun har en stående i stua. Syklet igjennom en hel episode med Gossip Girl, men så ikke på hvor langt jeg hadde syklet, så det vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå