Gå til innhold

Juliano Nathanielander?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke en circumflex. Û er circumflex. Ü kalles dieresis.

Det jeg lurer på er hvordan denne ë'en skal uttales. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg lurer på er hvordan denne ë'en skal uttales. :sjenert:

Den har egentlig ikke lov å stå i navnet. Noerellë, eller noe sånt var det vel? :klo: Skal kun brukes over andre vokal på rad, dersom vokalene skal uttales separat.

Tenk ordet naiv. Det uttales jo na-iv. Ikke najv. (Ble tidligere stavet med dieresis.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Chris Sander

Electra (jepp. Med et ekstra navn så klart.)

Satt folk på 70- 80-tallet osv å gjorde narr av andres navnvalg? Det hadde vært interessant å vite.

Anonymous poster hash: 49fe8...ebd

Åjada, husker godt foreldrene mine og deres venner gjorde narr av enkelte navn på andres barn.

Og da var det også navn i samme stil som nevnes i denne tråden.

(Dette var på tidlig 80-tallet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melissa Adele... Smør på flesk spør du meg.



Anonymous poster hash: 02d9c...0b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sånne navn er kjempeflotte.

Gutten min skal hete Xaro Sebastiander<3

Anonymous poster hash: f3ba3...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke sånne navn er så bale, jeg. Kjenner en som heter Mike Litoris, fra USA. Si det høyt med engelsk uttale, liksom...

Det er litt overkill når ungen har tre lange, intrikate navn på rappen, men man blir vel vant til det óg.



Anonymous poster hash: b7bef...370
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du syns det er bedre å mobbe foreldrene!?

Ikke at dette kun er mobbing av foreldrene, det er mobbing av barna også. Det er barn som ikke enda har fått en stemme. Barn som ikke kan stå opp for seg selv, å disse barna blir hengt ut på dette forumet.

Når man tenker å melde seg inn i en gruppe bare for å le av andres navn, jo da er det mobbing. Å ivertfall når man klarer og sitte her og diskutere det.

Om man ikke klarer og se det, er det bare synd på dere

En person som dikter opp et månelandings-kreativt navn på ungen sin, må tåle at folk syns navnet er snålt.

Nøyaktig på samme måte som andre folk må tåle at alle ikke liker deres tradisjonelle navn.

Navn er en smakssak og det er lov å si hva man synes om ulike navn.

Sånt diskuteres faktisk i alle hjem hver gang et barn fødes.

Så ta det helt lugnt.

Hvis man ikke tåler at folk reagerer på disse überkreative, egenoppdiktede navnene man har gitt barna sine,så kan man altids bytte navn. Skjema får hos folkeregisteret.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har egentlig ikke lov å stå i navnet. Noerellë, eller noe sånt var det vel? :klo: Skal kun brukes over andre vokal på rad, dersom vokalene skal uttales separat.

Tenk ordet naiv. Det uttales jo na-iv. Ikke najv. (Ble tidligere stavet med dieresis.)

Det vil altså si at Cloë skal uttales som Klôi? Bare sånn for å sjekke at jeg fikk det med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil altså si at Cloë skal uttales som Klôi? Bare sånn for å sjekke at jeg fikk det med meg?

Cloë blir vel egentlig "klo-e".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cloë blir vel egentlig "klo-e".

Aha, så poenget er å tydeliggjøre at e'en på slutten ikke blir i på engelsk?

(Beklager avsporingen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så poenget er å tydeliggjøre at e'en på slutten ikke blir i på engelsk?

(Beklager avsporingen)

Nå ble jeg litt usikker her alikevel :fnise: Har bare vært borti det i fransk, så vet ikke helt hvordan uttalen blir på engelsk. Men den skal i hvert fall uttales på en eller annen måte, den skal ikke være stum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil altså si at Cloë skal uttales som Klôi? Bare sånn for å sjekke at jeg fikk det med meg?

Nå staves navnet ofte Chloé, da. Men prinsippet er det samme i dette navnet.

Klå-e på fransk. Klow-i på engelsk (egentlig klå-e her også, siden e'en har accent acute, men det blir alikevel klow-i i dagligtalen).

Og ingen steder går vokalene i hverandre (Kløh).

Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå staves navnet ofte Chloé, da. Men prinsippet er det samme i dette navnet.

Klå-e på fransk. Klow-i på engelsk (egentlig klå-e her også, siden e'en har accent acute, men det blir alikevel klow-i i dagligtalen).

Og ingen steder går vokalene i hverandre (Kløh).

Underlig at man da benytter ë, ettersom det da ikke har noen funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underlig at man da benytter ë, ettersom det da ikke har noen funksjon.

Nja. é og è forteller jo også hvor melodisk vokalen skal være, og kan brukes uten forestående vokal. ë sier at vokalene skal uttales med trykk på begge. Og ê brukes der en bokstav har blitt fjernet. Er ikke noen grammatikkekspert, men dette er hvertfall det som graves frem fra mitt minne.

(Tipper Chloë ville blitt uttalt med mer bastant skille. klÅ.E)

Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. é og è forteller jo også hvor melodisk vokalen skal være, og kan brukes uten forestående vokal. ë sier at vokalene skal uttales med trykk på begge. Og ê brukes der en bokstav har blitt fjernet. Er ikke noen grammatikkekspert, men dette er hvertfall det som graves frem fra mitt minne.

(Tipper Chloë ville blitt uttalt med mer bastant skille. klÅ.E)

Aha. Tusen masse takk for forklaring. Nå slipper jeg å klø meg i huet, når jeg ser denne skrivemåten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aha. Tusen masse takk for forklaring. Nå slipper jeg å klø meg i huet, når jeg ser denne skrivemåten :)

Værsågod, men ikke siter meg på norskeksamen. :fnise: Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten avsporing.. Leander går vel ikke inn under hjemmeskeredre, sukkersøte, harry navn slik de andre navnene etter min mening blir klassifisert som? Er jo mange ved navn Leander nå til dags?

Leander er ikke det verste, men fortsatt litt over grensen.

Anonymous poster hash: 344cf...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verste jeg har hørt er Frida og Inez ;)

Anonymous poster hash: 6fcbe...b85

Frida er vel helt vanlig, og inez er vel vanlig i Spania?

Anonymous poster hash: b355b...405

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...