Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

MICHI DIOR HARDCORE-COOKIE er det teiteste navnet jeg har hørt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med "Malla Marikken"? Og jeg som trodde jeg hadde valgt sært navn til min datter, Eah. :fnise:

Anonymous poster hash: eb461...b08
Skrevet

Hva syntes dere om Amilie?

AnonymBruker
Skrevet

Hørte nettopp noen som kalte sønnen sin Bragus :sjokkert:

Anonymous poster hash: c2153...cc6
AnonymBruker
Skrevet

Hva syntes dere om Amilie?

Jeg tenker at foreldrene har dysleksi og ikke klarte å skrive riktig navn på barnet sitt:)

Anonymous poster hash: 03f9b...0fe

• Liker 5
Skrevet

Jeg vet om ei jente som heter Mishell.

Gjest malifika
Skrevet
Riskjeks, on 22 Apr 2014 - 21:19, said:

:ler: Navn som rimer...

Vilje er for øvrig et guttenavn (fra norrøn mytologi). Litt av en kombinasjon :overrasket:

De verste jeg har hørt på norske unger, er Destiny, Leah Nikita (Herlig med hebraisk/bibelsk jentenavn i kobinasjon med et russisk guttenavn...), Storm Natanael (igjen, hvor får folk disse merkelige kombinasjonene fra? Nordisk naturnavn + erkebibelsk? Ser jo bare kunnskapsløst og rart ut) og Stefanie Fatima (kombinasjonskrasj igjen...). Har også sett bevisste feilstavinger som Charoline og Philiph (som blir Sharoline og Filif hvis man skal følge uttaleregler - tror neppe foreldrene tenkte på det..).

Det stemmer ikke helt da. CH blir til K i norsk sammenheng. Christian, Christer og Christoffer blir ikke til Shristian, Shrister og Shristoffer hvis ikke man skriver det med K.

Gjest malifika
Skrevet

De verste navnene jeg har hørt om så jeg på sånne typiske barnevogn skilt.

Gutt: Lokian

Jente: Vilgoth

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det stemmer ikke helt da. CH blir til K i norsk sammenheng. Christian, Christer og Christoffer blir ikke til Shristian, Shrister og Shristoffer hvis ikke man skriver det med K.

Det kommer an på hvilken bokstav som kommer etter! Charlotte uttales jo "sjarlotte", ikke "karlotte". Så ch foran a blir "sh"-lyd, ikke k.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Joacim er det verste. Slik det står skal det faktisk uttales Joasimm.

Anonymous poster hash: d5229...f5f

AnonymBruker
Skrevet

Vet om en gutt som heter Varg. Ikke bra!

Anonymous poster hash: 81144...dc4

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilken bokstav som kommer etter! Charlotte uttales jo "sjarlotte", ikke "karlotte". Så ch foran a blir "sh"-lyd, ikke k.

Ch blir K-lyd om det følges av konsonant, ikke om det følges av vokal.

Feks:

Christian = Kristian

Cathrine = Katrine

Chatrine = Sjattrine

Chanel = Sjanell (ikke Kanel)

...sånn sett kan foreldre være fancy å kalle ungen sin Chnut. Det blir faktisk Knut. :P

Untak finnes jo, men vi låner stort sett franske og engelske skriveregler til disse navnene, og inkorperer dette til Norsk.

Anonymous poster hash: 2b52c...8e0

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Ch blir K-lyd om det følges av konsonant, ikke om det følges av vokal.

Feks:

Christian = Kristian

Cathrine = Katrine

Chatrine = Sjattrine

Chanel = Sjanell (ikke Kanel)

...sånn sett kan foreldre være fancy å kalle ungen sin Chnut. Det blir faktisk Knut. :P

Untak finnes jo, men vi låner stort sett franske og engelske skriveregler til disse navnene, og inkorperer dette til Norsk.

Anonymous poster hash: 2b52c...8e0

Ja, var jo det jeg skrev da....

Skrevet

HAHA. Dette trengte jeg nå.
Tror jeg bare kaller mine Lisa og Per. Det kommer hvertfall ingen andre kids til å hete om 10 år.

• Liker 1
Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet

Ei jeg gikk på videregående med kalte ungen sin for Tilisie. Hun selv heter Sirell, så det med fjollete navn måtte vel videreføres i familien?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om et søskenpar som heter Sophian Phoenix og Milan Frost...

Anonymous poster hash: f55f1...975

Skrevet (endret)

Nova Diamante ..... må være noe av det værste jeg har hørt

og og og Angela Luna :fnise:

Endret av hayden
AnonymBruker
Skrevet

Sol Stråle

Anonymous poster hash: ea06d...4c4
Skrevet

Husker dere for mangen år siden, da en av karakterene i Hotell Cæsar fikk tvillingene Sol og Måne?

Jeg så vel på Cæsar hver tredje måned eller deromkring, men husker akkurat de navna fordi jeg syntes de var så sinnsyke. I dag hadde de vel vært helt innafor!

AnonymBruker
Skrevet

Husker dere for mangen år siden, da en av karakterene i Hotell Cæsar fikk tvillingene Sol og Måne?

Jeg så vel på Cæsar hver tredje måned eller deromkring, men husker akkurat de navna fordi jeg syntes de var så sinnsyke. I dag hadde de vel vært helt innafor!

Skulle tro at Sol Stråles foreldre fikk inspirasjon derfra ;)

Anonymous poster hash: ea06d...4c4

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...