Gå til innhold

Juliano Nathanielander?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fashioncherry har vel kalt barna sine Matheo Maximillian og Mathilde Miliane :-D Kjenner jeg må vri meg i stolen etter å ha lest denne tråden. Gutten min skal hete Eirik, det er sikkert! Bare så jeg er sikker på at han kommer til å skille seg ut. Anonymous poster hash: 2d996...cf3

Er det sant?! Det var litt pompøse navn. Hun er ikke akkurat den typen jeg ville plassere i white-trash båsen.

Anonymous poster hash: 03f9b...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest celine

Det har jeg ingen kunnskaper om.

Skriver Micael Ende om en Bastian Koriander?

(Jeg har forøvrigens endret litt på fornavnet til gutten.)

Ikke helt :) To personer - en Bastian Balthasar Bux, og Karl Konrad Koriander. Beklager avsporingen - måtte bare spørre :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er Märtha og Ari som må ta skylden for at disse fjasenavnene har bredt om seg i Norge.

Anonymous poster hash: e8179...f21

Overhode ikke i tvil.

Merkelig at de valgte noe så ordinært som Isadora, når de kunne slått til med Topanga.

Jeg mener, når de har en datter som heter Tallulah, som er en elv i USA og et poppis jentenavn i Los Angeles, så kunne de vel valgt Topanga, som er en nasjonalpark i Junaiten og et poppis jentenavn i LA på en gang, det også.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt :) To personer - en Bastian Balthasar Bux, og Karl Konrad Koriander. Beklager avsporingen - måtte bare spørre :)

Ah. Ok. Nei, det tror jeg ikke henger sammen.

Tror ikke de leser så mye, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fashioncherry har vel kalt barna sine Matheo Maximillian og Mathilde Miliane :-D

Kjenner jeg må vri meg i stolen etter å ha lest denne tråden.

Gutten min skal hete Eirik, det er sikkert! Bare så jeg er sikker på at han kommer til å skille seg ut.

Anonymous poster hash: 2d996...cf3

Ungene kommer til å hete Snorre, Njål, Jardar og Eirik om en liten stund. Når fjasenavnene går av moten spår jeg navn fra vikinge/sagatiden.

Med mindre man går tilbake til navn som Ole, Tor, Knut, Per og tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungene kommer til å hete Snorre, Njål, Jardar og Eirik om en liten stund. Når fjasenavnene går av moten spår jeg navn fra vikinge/sagatiden.

Med mindre man går tilbake til navn som Ole, Tor, Knut, Per og tilsvarende.

Kjenner mange/flere som heter det på min alder (utenom. Jardar), er i 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April, Mai eller Juni? Eneste jentenavn som også er en måned :)Anonymous poster hash: 5eaa7...6f7

Juli(e/a), August og Oktober er også navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange/flere som heter det på min alder (utenom. Jardar), er i 20-årene.

Jebb. Det var en bølge på 90-tallet med sånne navn. Balder, Brage, Odin og tilsvarende.

Og jenter som het Gyda og Halldis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjenner samme person! Hahahahah, hun er gæern!

Apropos Koriandernavn. Jeg kjenner en som heter *fornavn* Sander Koriander *etternavn*. Det hele er en ganske festlig historie... :fnise:

Anonymous poster hash: 1b2ed...e90

Da fins det med andre ord allerede flere Koriandere der ute :)

Da venter jeg på Cilantro, jeg da.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De heter jo Varg, Jerv, Ulv, Ravn, Falk og Erle så... Man kan aldri vite.

Hva synes dere om Varg og hva slags assosiasjoner får dere? Synes det er så fint og har lyst til å kalle en eventuell sønn det, men er redd folk skal få feil assosiasjoner siden både jeg og samboer er store metal-fans og kler oss deretter.

Anonymous poster hash: 65624...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om Varg og hva slags assosiasjoner får dere? Synes det er så fint og har lyst til å kalle en eventuell sønn det, men er redd folk skal få feil assosiasjoner siden både jeg og samboer er store metal-fans og kler oss deretter.

Anonymous poster hash: 65624...90b

Varg er kjempefint! Bare ikke kall søstera Wolverine. ;-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varg er da et greit navn.

Hva har Metal med saken å gjøre?

Er det sånn å forstå at du sammenligner det med om en jeger kaller sønnen sin for Bjørn eller Ravn?

Kan i tilfelle ikke skjønne at det er et problem.

Edit: Assosiasjoner jeg får til Varg er forresten granskau og sinte sauebønder... :fnise:

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fins det med andre ord allerede flere Koriandere der ute :)

Da venter jeg på Cilantro, jeg da.

Rosmari kjenner jeg en som heter, og Mynte er vel også et navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke noen som må godkjenne disse navnene lenger? Jeg har et ganske uvanlig navn som det ikke er så mange som heter, dog det er flere nå enn da jeg ble født, og min mor hadde en heftig diskusjon med *hvemnåennsommåttegodkjennedette* for å få lov til å gi meg navnet mitt.

Vil bare understreke at selvom jeg har et uvanlig navn i Norge, er det på ingen måte flåsete eller et selvlaget navn, men et ganske vanlig navn blant annet i Hellas ;)



Anonymous poster hash: a3272...533
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosmari kjenner jeg en som heter, og Mynte er vel også et navn.

Rose Mary?

Anonymous poster hash: 57ebf...189

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest RompeRusk

Finnes det ikke noen som må godkjenne disse navnene lenger? Jeg har et ganske uvanlig navn som det ikke er så mange som heter, dog det er flere nå enn da jeg ble født, og min mor hadde en heftig diskusjon med *hvemnåennsommåttegodkjennedette* for å få lov til å gi meg navnet mitt.

Vil bare understreke at selvom jeg har et uvanlig navn i Norge, er det på ingen måte flåsete eller et selvlaget navn, men et ganske vanlig navn blant annet i Hellas ;)

Anonymous poster hash: a3272...533

Da jeg sendte inn navn, fikk jeg ihvertfall beskjed om at *saksbehandler* hadde godkjent navnet.. Så joda, det er det nok

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det blir vikingenavnetrend snart, da blir i så fall jeg veldig "in" :-D



Anonymous poster hash: e45de...615
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om Varg og hva slags assosiasjoner får dere? Synes det er så fint og har lyst til å kalle en eventuell sønn det, men er redd folk skal få feil assosiasjoner siden både jeg og samboer er store metal-fans og kler oss deretter.

Anonymous poster hash: 65624...90b

Jeg kjenner en munter liten lyslugg ved navn Varg. Når han setter i gang kan latteren hans smitte den verste eddikflaska med humøret sitt :jepp:

Ingenting galt med navnet i min bok i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...