Gå til innhold

Juliano Nathanielander?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Imaginary

Det synes jeg er et navn i samme kategori som de andre som nevnes her.

Det er en ganske stor forskjell på oppdiktede dobbeltnavn med til sammen sytti vokaler og Xena, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emilian Choriander kommer nok før vi vet ordet av det

Ellers synes jeg ikke Tidemann var ille. Det er jo et klassisk norsk navn i det minste. Og det er nokså historieløst å bare forbinde Hannibal med Hannibal Lecter.

Anonymous poster hash: a47ed...e39

Jeg har personlig møtt lille Bastian Koriander. En bestemt ung mann. Han liker best den røde saften. Det vet jeg fordi jeg ga han gul saft ved en feil og da kastet han tutekoppen på meg.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har personlig møtt lille Bastian Koriander. En bestemt ung mann. Han liker best den røde saften. Det vet jeg fordi jeg ga han gul saft ved en feil og da kastet han tutekoppen på meg.

Det er nok Tiara Safranah som foretrekker den gule saften.

Anonymous poster hash: a47ed...e39

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok Tiara Safranah som foretrekker den gule saften.

Anonymous poster hash: a47ed...e39

Til Bastians forsvar skal det sies at Koriander i tillegg til å være en krydderplante også er et etablert, tysk etternavn...

Men det er ikke sikkert det blir like greit å forstå dette for feks hans framtidige barnehagelærere olign, når andre unger går rundt og heter Timian som fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en tante som heter Valdmarge...



Anonymous poster hash: daa16...426
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chloè

Emilian og Nelia er jo rett og slett helt grusomme navn!

Har ei venninne som fikk en sønn og min bestemor på 76 fikk se han og sa: Så søt. Hva skal barnet hete? Og fikk Emilian til svar, hvorpå hun da sa; Å jeg trodde det var en gutt siden hun hadde på seg blå klær... Da hadde jeg lyst til å krype igjennom golvet :ler: :ler: :ler:

Anonymous poster hash: c201a...7ed

Hva er galt med Emilian og Nelia? Fine navn det, men jeg begynner å lure på resten her. Er det virkelig folk som kaller ungene sine det? Jeg bor i en nokså stor by, har aldri hørt om noen som kaller ungen sin noe så idiotisk. Sikker på at dere ikke tuller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 22 år siden ble jeg døpt Rikke. Og mammaen min var ung, men ikke tenåring. Folk fikk helt hakeslepp for man kunne jo ikke kalle ungen sin Rikke? Måtte ihvertfall hete Fredrikke eller Ulrikke da, også bare kalle ungen for Rikke hjemme? Så lurer på vi tenker om disse rare navnene om 10-20 år. For Rikke er vel ikke rart og uvanlig i dag?



Anonymous poster hash: 63744...be5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kaste inn et alternativt synspunkt - etter min mening er mange av navnene folk nevner i tråden er sære, men fortsatt penere enn en rekke "vanlige" norske navn - som f.eks. Jonny, Signe, Kurt, Borhild, Ronny, Kåre, Kjellfrid, Egil, Reidar, Solfrid, m.fl... Just saying.



Anonymous poster hash: 4f529...77b
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en blogger som hadde kalt ungen sin for Tilia Tiana. Synes det er vanskelig å si riktig uten at tungen slår krøll på seg.



Anonymous poster hash: 2eee8...415
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 22 år siden ble jeg døpt Rikke. Og mammaen min var ung, men ikke tenåring. Folk fikk helt hakeslepp for man kunne jo ikke kalle ungen sin Rikke? Måtte ihvertfall hete Fredrikke eller Ulrikke da, også bare kalle ungen for Rikke hjemme? Så lurer på vi tenker om disse rare navnene om 10-20 år. For Rikke er vel ikke rart og uvanlig i dag?

Anonymous poster hash: 63744...be5

Rikke har vel aldri vært spesielt rart, vel? Og det er jo en forkortelse av et helt vanlig navn, akkurat som Anne og Hans for Johanne/Johannes.

Disse nye tullenavnene er jo enten sammensatt eller har tillegg, som Chrisander og Emilian.

Anonymous poster hash: a47ed...e39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikke har vel aldri vært spesielt rart, vel? Og det er jo en forkortelse av et helt vanlig navn, akkurat som Anne og Hans for Johanne/Johannes.

Disse nye tullenavnene er jo enten sammensatt eller har tillegg, som Chrisander og Emilian.

Anonymous poster hash: a47ed...e39

På samme måte som mitt navn, Vilde, har vært rart en gang i tiden. Vanskelig å tenke seg tilbake til nå som det er et helt vanlig navn, men sånn er det jo. Det forandrer seg veldig fort. En i familien min heter Lukas, han er 12 år gammel, og alle syntes det var helt syyyyykt at han ble døpt Lukas. For et rart navn liksom.

Anonymous poster hash: 3c2f3...8bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Ragnar-Maximillian-Gustav? Eller Dårris-Sienna-Leonora?

Anonymous poster hash: b6759...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn skal hete Rickettsia, Chlamydia og Anorexandra.

Samt en sønn som skal hete Tyfus. Det er barskt, det!

Anonymous poster hash: c3c3e...497

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på hvordan det blir å gå om/når disse folka skal søke jobb på mer konservative jobbstillinger? Når var det sist du hørte om en leder som het Neander Alexandro osv osv ?



Anonymous poster hash: 28a22...0e0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilia Tiana, som datteren til marthe henriksen fra unge mødre heter... x)



Anonymous poster hash: 8ba10...20f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg det er ekstremt kjedelig at mamma ga meg og søsteren navn som rimer. Type, Lene Renate og Nora Beate (ikke virkelige navn, men like ille).

Ikke like ille som stakkaren som må hete Syfilinus Erektus likevel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om noen som kalte barnet Ayla. Synes det vaar litt merkelig, men kanskje det bare er meg?



Anonymous poster hash: 0ba22...8c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...