Gå til innhold

Juliano Nathanielander?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Riskjeks, on 14 May 2014 - 15:54, said:

Det kommer an på hvilken bokstav som kommer etter! Charlotte uttales jo "sjarlotte", ikke "karlotte". Så ch foran a blir "sh"-lyd, ikke k.

Ok, da er jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navn jeg har hørt i det siste:

Sol Miranda
Neo Lexander
Hampus
Elmer
Theo Emilian
Noah Nathaniel
Xsander
Nathaniel Chrisander
Linus
Julianio


og en venninne av meg skal kalle jenta si Melody......



Anonymous poster hash: 01ac9...60b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg vet om heter Diamanta, og broren Diamant. Tror det er typisk nede i Kosovo osv. og kalle barna omtrent det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Hampus er et helt vanlig svensk navn.

Mulig det, men jeg syns det høres ut som et kaninnavn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med endel av disse oppkonstruerte navnene er jo at man blir veldig usikker på uttale og skrivemåte. Det kan da ikke være morsomt som foreldre å oppleve av navnet på knøttet uttales i ørten forskjellige varianter? Og for barnet selv blir det jo også et problem å stadig måtte stave navnet sitt fordi nesten ingen skjønner det.

Jeg er så "gammeldags" at jeg synes at navn som gis på barn her i Norge bør være med en skrivemåte og uttale som faller naturlig for de fleste. Jeg mener ikke at alle skal hete Knut, Rolf, Anna og Grete. Men at man bør unngå for mye stumme bokstaver og apostrofer og unorske bokstaver og annet som gjør det kliss umulig å vite både uttale og skrivemåte.

I min familie er det en gutt som har et litt "oppkonstruert" og "spesielt" navn. Til dåpen fikk han kopp, skjeer og sånt med navnet sitt inngravert - med 7 forskjellige stavemåter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe Leo.

Altså. Jeg vet ikke engang hva jeg skal si til det. Leo er jo greit, men Noe? Hæ?

Også er det et familiemedlem som har kalt datteren sin Kimbeli og det er bare så teit at jeg dåner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hva feiler det folk? Skjønner de ikke at de skaper store problemer for ungene sine. Det er jo en lov som har noe med navnevalg å gjøre, at navnet ikke kan krenke barnet eller noe i den duren.

Noen som vet?

Timian liksom. Og Princess! HALLO

Det stemmer. I loven står det at "navn ikke godtas dersom vedkommendes personnavn ellers kan bli til vesentlig ulempe for vedkommende eller andre sterke grunner tilsier det."

Anonymous poster hash: 99a97...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. I loven står det at "navn ikke godtas dersom vedkommendes personnavn ellers kan bli til vesentlig ulempe for vedkommende eller andre sterke grunner tilsier det."

Anonymous poster hash: 99a97...4de

Drn loven er så åpen at så lenge man ikke kaller ungen sin for Adolf Corpsefucker så får man navnet sitt gjennom.

Det er i og for seg greit med åpen lov. For noen år siden måtte man jo søke om man ville ha ett uvanlig navn (type utenlandsk "færre enn 3 persiner heter dette"-navn).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Gud, nå følte jeg meg med ett så veldig, veldig gammel.

Anonymous poster hash: d4f87...4e9

Haha, gode gamle Ricky Lake! Det var tider det!

Anonymous poster hash: 5ba7f...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor for tiden i England, og har støtt på en god del sære navn, spesielt på jenter: Geordie (litt Geordie Shore assosiasjoner), Poppy, Fern, Sian (uttales som Sean og ja, det er et jentenavn), Lynsey og Casey.

Guttenavnene er bedre. Er mye tradisjonelle navn som Jack, John, Richard. Er også de sære som Deklan og det er grusomt mange som heter Jordan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor for tiden i England, og har støtt på en god del sære navn, spesielt på jenter: Geordie (litt Geordie Shore assosiasjoner), Poppy, Fern, Sian (uttales som Sean og ja, det er et jentenavn), Lynsey og Casey.

Guttenavnene er bedre. Er mye tradisjonelle navn som Jack, John, Richard. Er også de sære som Deklan og det er grusomt mange som heter Jordan!

Synes ikke de navnene var sære i det hele tatt. Sian er dessuten et walisisk navn.

Anonymous poster hash: ea06d...4c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gode gamle Ricky Lake! Det var tider det!

Anonymous poster hash: 5ba7f...66d

Ricki Lake var bare et helt fantastisk <3

Anonymous poster hash: ea06d...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner kalte datteren sin Fryd...

Anonymous poster hash: 45c25...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bor for tiden i England, og har støtt på en god del sære navn, spesielt på jenter: Geordie (litt Geordie Shore assosiasjoner), Poppy, Fern, Sian (uttales som Sean og ja, det er et jentenavn), Lynsey og Casey.

Guttenavnene er bedre. Er mye tradisjonelle navn som Jack, John, Richard. Er også de sære som Deklan og det er grusomt mange som heter Jordan!

Synes heller ikke det var sære navn, hørt alle før. Har faktisk en gammeltante i USA som heter Fern, blant annet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mer og mer glad i navnet jeg har valgt til min sønn :)

Anonymous poster hash: 6faeb...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blyanten

Hva er det mest rystende av disse nymotens "hjemmesnekra" navn du har hørt?

Det verste jeg har hørt er nettopp.... Juliano Nathanielander :bond:

Jeg må også innrømme at jeg hevet brynene da jeg møtte på Noha Cedrikh.

Anonymous poster hash: e45de...615

Første som slo meg er at Juliano Nathanielander høres veldig tungvint ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...