Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
35 minutter siden, Auri skrev:

Så du posten min om levetid vs antall pakker i hver Sims-generasjon? Det spørs hva som faktisk kommer. Toddlers tror jeg bare er å gi opp, når de ikke er kommet etter to år, kommer de ikke. Det virker veldig som om EA har rettet Sims 4 hovedsaklig mot et yngre publikum, mtp hvor mye av innholdet som er rettet mot young adult-livsfasen; simmene skal bare feste, være sosiale og bruke tid på hobbyer. Det er veldig lite fokus på familieliv, eller andre ting som overnaturlige livsformer,

Jo, jeg leste det, men jeg er åpen for at Sims 4 skiller seg ut fra tidligere. Grunnspillet er bygd på en langt mer kompleks måte enn Sims 3, som dessverre gir oss en del loading screens, men som også gir det mer grobunn til å leve lengre. Å ikke inkludere alt fra dag én kan også være fordi de ønsker å bygge på spillet så lenge som mulig. Bare en tanke.

Anonymkode: 48a89...de1

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker sims 4. Ikke bare kan man skreddersy simmene langt mer enn tidligere, men jeg syns alt har bedre grafikk og virker langt mer ekte. Jeg syns ikke man skal slakte dem for å ikke ha alt sims 3 har, for jeg tror det kommer etterhvert. I alle fall mye av det. 

Etterhvert? Som Auri påpekte er vi mest sannsynlig allerede halvveis i spillets levetid og jeg har sett lite til den entusiasmen og det engasjementet som rådet blant spillerne i forbindelse med tidligere Sims-utgivelser. Ingen klager på at sims 4 ikke inneholder alt det som sims 3 hadde, folk klager på at selv etter to år har det ikke kommet noen store suksesser. Alt føles som alt for mange variasjoner over samme gamle tema; pynting i og rundt huset og festing med naboene. I en innestengt og svært begrenset verden.

Da sims 3 kom ut føltes det selvsagt litt "tomt" etter å ha spilt sims 2 i fire år og fått masse tilleggsspill og stæsj i spillet, men allerede ved første tilleggspill (World adventures) var folk hekta. De som ikke hadde sansen for å dra på eventyr i utlandet engasjerte seg i neste tilleggsspill og neste etter der igjen. Sims 3 var åpent, kunne utforskes (man fant stadig nye ting selv etter flere år) og ikke minst: mange muligheter til å skape sine historier selv. Selv om The Sims Store var et pengesluk, var det i hvertfall en måte å kjøpe det man likte best uten å få masse uønsket stæsj med på kjøpet. Og man hadde noe å dille med i spillet mens man ventet på neste utvidelse eller stæsjpakke.

Grafikken er slett ikke bedre, den bare fungerer bedre på dårlige/enkle PC'er. De fine fargene i spillet hjelper liksom ikke når mesteparten av det fine nærområdet bare er ubrukelige kulisser som ikke kan utforskes. Man kan heller ikke tilpasse verken tomtene eller byområdene. Alt er så ferdig utarbeidet og enkelt, så den delen med å skape i sims har mistet mye av sin sjarm og glede med sims 4.

Av utvidelsespakkene elsker jeg Dine Out og Spa Day. Grunnen er at jeg elsker alle de små tingene jeg får med, sammen med at jeg kan gjøre nye handlinger som yoga og eie egen restaurant. For eksempel kan man lage sukkerfri og sunn mat når man øker i velvære-ferdighet. Eller at jeg kan holde meg i form med meditasjon og yoga. Jeg elsker at jeg kan tjene gode penger med å eie en vellykket restaurant, som jeg kan drifte uten å være tilstedet. Jeg kjøpte Get Together for å få Windenburg, som jeg syns er en nydelig liten "by". De andre nabolagene opplever jeg som suburban. Jeg blir veldig, veldig glad hvis City Life blir neste pakke. Håper jeg endelig kan bygge leiligheter igjen. Langt mer realistisk enn at alle skal bo i hus. 

Jeg gleder meg til å se hvordan City Life kan bli og håper det blir pakken som gir meg skikkelig lyst til å spille igjen. Men jeg er redd jeg blir skuffet igjen. Sånn har sims 4 vært for meg i de to siste årene. Jeg venter stadig på den følelsen jeg fikk da det kom ut nye utvidelser i sims 1, 2 og 3.

Jeg hadde ikke alle pakkene til Sims 3, da jeg gikk fort lei av den versjonen. Men etter hva jeg leser er det mye kult i det spillet også. Likevel tror jeg Sims 4 kan bli bedre hvis vi gir det tid. At det kommer en sims 5 er mulig, men akkurat nå ser jeg ikke hva den store, grunnleggende forskjellen skal være. Sims 4 er langt mer virkelig enn tidligere spill. Men når vi snakker om det, hva tenker dere Sims 5 vil bringe?

Jeg ønsker at de tar med seg de to positive tingene med sims 4 (simsskaperen med klikk-og-dra og den intuitive husbyggingen) og blander de med følgende ting jeg savner intenst ved sims 3:

- Åpen verden!!! Viktigst av alt! Det å fjerne åpen verden var etter min mening en elendig avgjørelse og det som virkelig tok drepen på spillopplevelsen for meg.

- Terrengverktøy og muligheten til å forme terrenget på tomtene

- Muligheten til endre og gjøre om på omgivelsene i byene, og fjerne og legge til tomter.

- Create a style, muligheten til å velge farge og mønster på alt fra hår og klær til interiør og eksteriør

- Litt hyppigere utvidelser (ca to i året) og bedre/tidligere informasjon om kommende utvidelser

Hadde de klart dette, hadde Sims 5 blitt en stor suksess i mine øyne og jeg tror også mange andre trofaste simmere ville ha likt konseptet veldig godt.

For øvrig savner jeg selvfølgelig Seasons. Det er en av de største forskjellene fra virkelige liv. Det blir litt kjedelig at hver dag er en solfylt dag med bikinitemp. Jeg savner flere karrierer, som skuespiller, lærer, vetrinær, kanskje noe teknisk (ikke teknoguru) men ingeniør/konstruksjon? Og så skulle jeg ønske jobbtitlene synes når jeg spør hvor folk jobber. Ikke bare "Skribent hos xxx" som er generell tittel på yrket. Savner univeristetet fra Sims 2! Å reise til en egen verden med kollektiver, grupper, studentfester osv. At man risikerer å bli kastet ut hvis man aldri møter til forelesninger, eller at å gå ut med A gjør at man klatrer fortere i karrierene etterpå. 

Jeg håper også at seasons kommer snart, og i tillegg håper jeg på reiseliv og overnaturlig. Byliv kan bli bra men jeg velger å se det an til vi får mer info. Uansett er det faktisk ikke mangel på innhold som plager meg mest ved sims 4, det er mangel på muligheten til å utforske og skape mer grenseløst.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg leste det, men jeg er åpen for at Sims 4 skiller seg ut fra tidligere. Grunnspillet er bygd på en langt mer kompleks måte enn Sims 3, som dessverre gir oss en del loading screens, men som også gir det mer grobunn til å leve lengre. Å ikke inkludere alt fra dag én kan også være fordi de ønsker å bygge på spillet så lenge som mulig. Bare en tanke.

Nei, tvert i mot er grunnspillet til sims 4 bygd på en mindre kompleks måte for å lettere tilpasse det til enklere og gamlere datamaskiner. Dette for å nå ut også til yngre barn som ikke nødvendigvis har egen gamer-PC med høye specs. Sims 3 lagget og bugget mye på grunn av at det krevde så mye, og dette prøvde de å unngå i sims 4 ved å forenkle spillet. Jeg ser ikke noe stort potensiale i et så lukket og begrenset spill som sims 4, så jeg tror vi snart begynner å se slutten på sims 4. Og som jeg før har nevnt, det handler ikke om å inkludere masse innhold fra første stund eller pøse på med ting og tang, men om å lage grunnspillet såpass åpent og tilpasningsdyktig at spillerne kan gjøre det som Simskonseptet er ment for; "Play with life".

Jeg er ikke en av dem som savner toddlers og jeg kunne også leve fint uten basseng og biler i grunnspillet, da dette og annet stæsj kan innføres senere. Men en lukket verden med stive kulisser kan mest sannsynlig ikke endres senere. Der sims 2 og sims 3 var kreative spill som kunne endres og redesignes av spillerne, er sims 4 et kjedelig ferdigkonsept. Nesten litt som de der fargeleggingsbøkene som er så in.

Så nei, her må vi nok bare være uenige. For meg er sims 4 en stor skuffelse og det skal litt til nå for å vinne meg tilbake.

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
Skrevet

Får ikke spilt fordi Origin ikke vil installere oppdateringen. BUU! 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

SimGuruDrake sa i går eller forgårs:

" Toddlers: We know that this is a big issue within the community and we definitely are not blind to your pleas for us to tell you something. I wish the answer wasn’t one I keep repeating but it’s the only one I have for you. With that in mind I want you to know that we absolutely hear you, this is something that is a topic of conversation every day that I’m at work. Because the team hears you, they understand this is a big part of how you immerse yourself in the game and it’s a most loved part of the game for many of you. I stickied that toddler thread as acknowledgement that we absolutely hear you, I asked Lyndsay to go into that thread so that she could express that she hears you, and the team appreciates reading every idea/picture that is provided in that thread. We just simply don’t want to constantly give you the same answer over and over because it does feel self defeating for us and we know it is frustrating for you. I absolutely HATE asking you this but please be patient when we have something to say in either direction we will tell you. "

Veldig mange ord som ikke sier noen ting. Jeg tror ikke det kommer toddlers; det har gått to år og de nekter fortsatt å bekrefte eller avkrefte om det kommer toddlers. Jeg tror ikke de tør å si "nope, no toddlers, soz", fordi de vet at det er mange som kommer til å slutte å spille da.

Anbefaler å følge sims4news på tumblr forresten.

• Nyttig 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Auri skrev (På 21.8.2016 den 12.41):

SimGuruDrake sa i går eller forgårs:

" Toddlers: We know that this is a big issue within the community and we definitely are not blind to your pleas for us to tell you something. I wish the answer wasn’t one I keep repeating but it’s the only one I have for you. With that in mind I want you to know that we absolutely hear you, this is something that is a topic of conversation every day that I’m at work. Because the team hears you, they understand this is a big part of how you immerse yourself in the game and it’s a most loved part of the game for many of you. I stickied that toddler thread as acknowledgement that we absolutely hear you, I asked Lyndsay to go into that thread so that she could express that she hears you, and the team appreciates reading every idea/picture that is provided in that thread. We just simply don’t want to constantly give you the same answer over and over because it does feel self defeating for us and we know it is frustrating for you. I absolutely HATE asking you this but please be patient when we have something to say in either direction we will tell you. "

Veldig mange ord som ikke sier noen ting. Jeg tror ikke det kommer toddlers; det har gått to år og de nekter fortsatt å bekrefte eller avkrefte om det kommer toddlers. Jeg tror ikke de tør å si "nope, no toddlers, soz", fordi de vet at det er mange som kommer til å slutte å spille da.

Anbefaler å følge sims4news på tumblr forresten.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Det der må da være tidenes svada-svar! Jeg er imponert over hvor mange ord de klarer å bruke på å si så lite. Det SimGuruDrake egentlig sier er jo: "Vi ønsker ikke å svare, så istedet for å svare ja eller nei svarer vi på noe annet for å lure dere til å tro at dere har fått et svar og late som at vi bryr oss". :dry:

Jeg tror ikke toddlers kommer i det hele tatt. Hvis de hadde planer om å ta med toddlers hadde de lett kommet med hint og lovet spillerne at det kommer. Det hadde sikret dem mange fornøyde spillere og mer penger i kassa. Men siden de tydeligvis ikke har tenkt å innføre toddlers, innser de vel at å avkrefte toddlers helt vil være siste dråpen for mange spillere.

For min del savner jeg ikke toddlers så det er ikke min største fanesak, men når de etter snart to år verken har kommet med toddlers eller biler, synes jeg det er stusselige greier. Jeg tror måten de har valgt å lage grunnspillet på har ødelagt veldig mye for Sims 4. Det begrenser tydeligvis veldig hva de får til å pakke inn i spillet etterhvert.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Ardwinna skrev:

. Jeg tror måten de har valgt å lage grunnspillet på har ødelagt veldig mye for Sims 4.

JAA! Er så enig med dere i det. Sims 4 hadde så mye potensial men de drepte litt kreativiteten og gleden ved sims allerede ved starten. Jeg har og gidd opp sims, håper de lærer og sims 5 blir bedre. Har ikke noe tro på pakkene de kommer med til 4, spillgleden er borte og det blir bare ting man går lei av på 1-2-3 :P

• Liker 3
Skrevet

Er lei The Sims 4. Savner alle de bra pakkene i The Sims 3. Vil ha flere verdener, lengre graviditeter, baby-småbarn-barn periode, mulighet til å bli kjendis, flere yrker, mulighet til å kjøpe klær/frisyrer osv på nettet slik som med The Sims 3. Listen er lang :P

Er det noen som har tips til side/bruker som har bra sminke, sims, klær eller hårfrisyrer?

Anonymkode: 037d6...0d0

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Fra feb.2016:

"The Sims 4 was launched in September 2014 and brought new social features, emotionally driven activities, a streamlined build mode etc., and until then, the developers have released patches, expansion packs, game packs, stuff packs and DLCs. Now, the fans are eagerly awaiting the next installment, but the news is not favorable, because according to rumors, The Sims 5 won’t be released before 2019. 

Even The Sims 4 producer, Grant Rodiek, said that the chances of releasing The Sims 5 in the near future are low, and he answered fans’ questions on forums that the developers are not working on the sequel. The fate of The Sims 5 depends on The Sims 4’s success, which means that if the current game isn’t appreciated by the players and doesn’t have the desired effect, then the franchise will be ended."

Fra juni 2016:

http://neurogadget.net/2016/06/01/sims-5-release-date-latest-leaks-rumors/31956

• Nyttig 1
Skrevet

Det høres egentlig litt furtent og manipulativt ut å si at hvis folket ikke liker Sims 4 godt nok, så gidder de ikke lage noe Sims 5 altså. Hvorfor straffe spillerne for at de selv har laget et for kjedelig spill?

Nå har jeg fått i hus min nye PC så nå skal jeg laste ned både sims 4 og sims 3. Er veldig spent på hvordan den takler Sims 3. Hadde vært veldig koselig å spille det igjen.

• Liker 5
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Det er jo bare å se trailere fra Sims 2 og Sims 3 så ser man hvor mye mere gøy man kunne lage der. Da sims 3 hadde vært ute i ca to år, hadde vi fått 4 utvidelser allerede; Reisefeber, Drømmejobben, Helaften og Generasjoner. Kjæledyr kom bare et par måneder etterpå. I tillegg hadde de gitt ut flere stæsjpakker og lagt ut en god del fine ting og tang og nye verdener i The Sims Store.
Sims 4 er gørrkjedelig i forhold, så langt bare to utvidelser og alt nytt innhold er gøy i maks noen timer og så er det over. Det er fordi spillet i seg selv er så forbaska begrenset.

Helt på trynet å prøve å legge skylden over på oss spillere for at Sims 4 ikke er noen suksess.

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det er jo bare å se trailere fra Sims 2 og Sims 3 så ser man hvor mye mere gøy man kunne lage der. Da sims 3 hadde vært ute i ca to år, hadde vi fått 4 utvidelser allerede; Reisefeber, Drømmejobben, Helaften og Generasjoner. Kjæledyr kom bare et par måneder etterpå. I tillegg hadde de gitt ut flere stæsjpakker og lagt ut en god del fine ting og tang og nye verdener i The Sims Store.
Sims 4 er gørrkjedelig i forhold, så langt bare to utvidelser og alt nytt innhold er gøy i maks noen timer og så er det over. Det er fordi spillet i seg selv er så forbaska begrenset.

Helt på trynet å prøve å legge skylden over på oss spillere for at Sims 4 ikke er noen suksess.

Hehe ja, merker hvor sjeldent jeg bruker Sims 4 kontra 3. Der spilte jeg myyyyye. Det sier jo mye om de som sitter bak dette når de legger skylden på forbrukerne. De er nok bitre for at de har fått kjeft av ledelsen om at dette var en fiasko fra ende til en annen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
50 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Forstår ikke helt logikken deres. De har laget sims 1, sims 2 og sims 3 som var veldig populært. Så bommer de totalt med sims 4, og da vraker de hele greia? Hva i svarte er det de tenker med? Er de så sure fordi deres geniale idé ble så dårlig mottatt? 

Folk hadde faktisk godtatt lukket verden, om vi fikk noe som faktisk funket! Noe som man faktisk kan spille. 
Sims 3 er tungt og lagger, fordi det er så stort. Få har råd til en spillpc. 
Men nå har de jo bommet totalt og har gitt ut dritt etter dritt. Ting de forventer at vi skal kjøpe! Det ikke verdt å gi plass til på pc'en en gang, samme om det er dyrt eller billig. 
De slenger ut den ene dritten etter den andre. Ikke fader om vi kjøper bare for å gjøre dem glad og fornøyd. 

Vrak sims 4 og begynn på sims 5. 
Gi oss noe å spille med. Jeg gir fader i om simmen blir glad og sur om hverandre, eller kan slå i veggen i sinne. O'boy så kult vi har det folkens! Simmen min kan være sint og utagere. Det har vi ikke sett før. "Gi simmen din personlighet! SÅ KULT! Zzzz, sims har da alltid hatt personlighet. Ja og de har følelser for første gang, woooooow så kuuuult. 
Alt det bullshiten de ga oss før sims 4 ble annonsert.. ja det er bare bullshit og svada for å dekke over det faktum at de har failet totalt. Den første game play traileren er til å spy av. Kun bullshit fra start til slutt, ting som ikke er så stort som de skulle ha det til. Se den selv, se hvor de overdrev nå til de grader. 

Hahaha ser ut som et annet spill.

Gjest frøkenkråke
Skrevet

Føler at jeg kommer inn hit med det samme spørsmålet hver gang... Beklager virkelig det, men jeg må bare blåse ut et sted.. :dry:

Jeg har fått slettet absolutt alt jeg har laget i spillet 4 ganger. Etter tredje gang installerte jeg spillet på en ekstern hardisk for å være på den sikre siden, det skulle være tryggere. Men i dag har alt blitt borte IGJEN. Jeg spilte i går, og da funka det greit.. Lurer på om det kan ha noe med siste oppdateringen å gjøre? Går det an å tilbakestille spillet til en tidligere økt? Er det i det hele tatt mulig å få frem det jeg hadde igjen?

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Forstår hva dere mener, men fra et helt markedsrettet perspektiv så kan jeg skjønne hva de mener angående suksessen til Sims 4. Sims har levd lenge, kanskje for lenge. Det blir litt som å lage oppfølgere til filmer. Første er dødsgod idé, andre er god oppfølger og tredje må toppe det hele. Fjerde, femte osv blir å melke det hele litt for lenge. Dermed er de jo selvsagt avhengige av å vise at behovet i markedet er der og viktigst av alt: kunne vise til fortjeneste. Så jeg skjønner det godt hvis EA sier at det er kniven på strupen med mindre Sims 4 selger som hakka møkk. Det er vanskelig å bevise at kundene vil ha en oppfølger når de knapt gidder å installere 4'ern. Man får litt igjen for hva man legger ned i det selv. Det er skummelt å boikotte, for når skaperne selv har oppfatningen at det er nå eller aldri, så kan de slå hardt tilbake hvis man setter seg på bakbeina. Det som imidlertid kan være interessant for dem er hvis flere kjøper Sims 3 og EA merker en økende interesse for det gamle spillet, til tross for nye lanseringer. Tror heller det er veien å gå. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår hva dere mener, men fra et helt markedsrettet perspektiv så kan jeg skjønne hva de mener angående suksessen til Sims 4. Sims har levd lenge, kanskje for lenge. Det blir litt som å lage oppfølgere til filmer. Første er dødsgod idé, andre er god oppfølger og tredje må toppe det hele. Fjerde, femte osv blir å melke det hele litt for lenge. Dermed er de jo selvsagt avhengige av å vise at behovet i markedet er der og viktigst av alt: kunne vise til fortjeneste. Så jeg skjønner det godt hvis EA sier at det er kniven på strupen med mindre Sims 4 selger som hakka møkk. Det er vanskelig å bevise at kundene vil ha en oppfølger når de knapt gidder å installere 4'ern. Man får litt igjen for hva man legger ned i det selv. Det er skummelt å boikotte, for når skaperne selv har oppfatningen at det er nå eller aldri, så kan de slå hardt tilbake hvis man setter seg på bakbeina. Det som imidlertid kan være interessant for dem er hvis flere kjøper Sims 3 og EA merker en økende interesse for det gamle spillet, til tross for nye lanseringer. Tror heller det er veien å gå. 

Hadde de videreført Sims 3 og laget Sims 4 etter samme lest bare med noen endringer, tror jeg faktisk det hadde blitt mye større suksess. Folk kan da ikke kjøpe spill de ikke liker bare for å støtte opp om produsentene så de skal gidde å lage neste spill i serien. Sims har kanskje levd lenge men før sims 4 kom ut var det alt annet enn klart for å avlives. Så kom sims 4, folket ble dypt skuffet og serien gikk fra storsuksess til laber stemning og misfornøyde folk. At produsenten har gjort en dårlig jobb og bommet på målgruppa betyr ikke at Sims-serien har levd for lenge.

Det er slett ingen dum ide å kjøpe sims 3 for å øke interessen og statuere et eksempel, men problemet er vel at de fleste som klager på sims 4 har kjøpt hele TS3-serien og har liksom ikke så mye mer å kjøpe. Da må man jo få masse nye simmere til å kjøpe sims 3 istedet for sims 4, og det tror jeg skal godt gjøres å få til.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...