Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Gjest ISeeYouCreep
Theakri skrev (På 17.8.2016 den 19.39):

står sikkert over her en plass.. men hvordan får dere CC til sims 4? jeg har sååå lyst på, men skjønner ikke en dritt av hvordan man får det! :fnise:

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Theakri
Et øyeblikk siden, Nasse Nøff ❤ skrev:


Her er en enkel guide. 
Jeg anbefaler å bruke denne siden: https://www.thesimsresource.com/
Aldri hatt problemer, og den er relativt enkelt. https://www.thesimsresource.com/helpcenter/view-post/post/26847/Installing%20The%20Sims%204%20Downloads
Her er hjelp-siden. Der står alt du trenger å vite. Anbefaler å slå av adblock, for du får "straffe-sekunder". 

Du kan laste ned fra overalt, men denne siden har sykt mye og er ganske sikker. Aldri opplevd problemer. 
 

Jeg fikk det til! herregud er i sims himmelen, 22 år og spiller sims fremdeles, må få meg et liv:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Theakri skrev (På 17.8.2016 den 20.07):

Jeg fikk det til! herregud er i sims himmelen, 22 år og spiller sims fremdeles, må få meg et liv:fnise:

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktet sier neste ekspansion blir City life.

 

Jeg kjenner forøvrig folk godt oppi førtiårene som spiller sims. Så nei, du er overhodet ikke for gammel når du er 22.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep

Jeg tørr ikke å glede meg for mye. Men jeg håper de har fått huet utav ræva og gir oss noe bra! 
For denne har mulighet til å bli den beste pakken hittil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
Theakri skrev (På 18.8.2016 den 0.21):

men hvorfor blir ikke hårfrisyrene osv sånn som i sims skaperen når jeg begynner i levemodus? cc

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
Et øyeblikk siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Hva mener du? Hvordan forandrer de seg?
Noen er laget dårlig og svever i luften, langt unna brystene, irriterende. Men de er bare dårlig laget. Det er eneste problemet jeg har møtt... 

hårfargen eks, har lastet ned mange forskjellige frisyrer, men når jeg begynner i levemodus blir hårfargen helt annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Theakri skrev (På 18.8.2016 den 0.26):

hårfargen eks, har lastet ned mange forskjellige frisyrer, men når jeg begynner i levemodus blir hårfargen helt annerledes?

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Jeg tørr ikke å glede meg for mye. Men jeg håper de har fått huet utav ræva og gir oss noe bra! 
For denne har mulighet til å bli den beste pakken hittil. 

Enig, det er skummelt å glede seg for mye. Men det er første gang siden sims 3 tror jeg, at jeg har følt på å ha skikkelig lyst til å prøve den nye pakken. Jeg vil vite mer om den, og det nå! Håper de ikke driter seg på leggen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theakri
53 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Kan vell være lyset? Har ikke lagt merke til det.. sikkert små forandringer som du ser, som jeg ikke legger merke til. 
Gå i CAS og ta bilde, så i levemodus og ta bilde, last opp hit så får vi se forskjellen. 

ser så fine ut når jeg lager de, men når jeg begynne å spille ser de jo helt jævlig ut

14030708_10210544501392515_1642273179_n.jpg

14055752_10210544501912528_1112861573_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theakri: Hva er graphics settings satt på hos deg? Ser generelt ut som om du har lav grafikk. Da kan high poly alpha hår være vanskelige å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Food for thought:

Sims 4 er nå ca halvveis i levesyklusen (sims 1 og 2 levde i 4 år, sims 3 i 5 år, før de offisielt ble avsluttet av EA). Sims 1 hadde 7 expansions; ca 2 i året. Sims 2 hadde 8 expansions, 2 i året, og 10 stuff packs. Sims 3 hadde 11 expansions packs, også ca to i året, i tillegg til 9 stuff packs, og alt man kunne kjøpe i the store (hvor opptil flere ting la til nytt spillinnhold).

Så, 2 år inn, har sims 4 hele 2 expansions, istedet for de 4ish som hadde forgjengerne hadde etter samme levetid. Du har også 3 game packs, som jeg vil si kanskje er én expansion sammenlagt i innhold. Og så har du åtte stuff packs. Så vi er på halvparten av expansions som er "forventet" i løpet av to år, og på dobbelt så mange stuff packs. Noen som føler seg lurt enda?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha kjendis-sims :sur:

Drømmer ikke "alle" om å bli kjendis på et punkt? :P Jeg drømmer fremdeles om Sims 1 Superstar, med gal stalker-fan, paparazzier, limousin som kommer på døra og "star-meter". Var vel noe av det i Sims 3 Nightlife, men ikke på samme måte...

Den dagen det kommer en slik expansion skal jeg kjøpe meg en egen pc til KUN å spille sims på. Skulle ønske jeg kødda :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Poppie skrev:

Jeg vil ha kjendis-sims :sur:

Drømmer ikke "alle" om å bli kjendis på et punkt? :P Jeg drømmer fremdeles om Sims 1 Superstar, med gal stalker-fan, paparazzier, limousin som kommer på døra og "star-meter". Var vel noe av det i Sims 3 Nightlife, men ikke på samme måte...

Den dagen det kommer en slik expansion skal jeg kjøpe meg en egen pc til KUN å spille sims på. Skulle ønske jeg kødda :fnise:

omgggg det hadde vært drømmen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt skuffet dersom City life blir neste utvidelsespakke. Jeg hadde håpet på en litt annen retning. 

Anonymkode: 5123c...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Auri skrev (På 18.8.2016 den 1.27):

Food for thought:

Sims 4 er nå ca halvveis i levesyklusen (sims 1 og 2 levde i 4 år, sims 3 i 5 år, før de offisielt ble avsluttet av EA). Sims 1 hadde 7 expansions; ca 2 i året. Sims 2 hadde 8 expansions, 2 i året, og 10 stuff packs. Sims 3 hadde 11 expansions packs, også ca to i året, i tillegg til 9 stuff packs, og alt man kunne kjøpe i the store (hvor opptil flere ting la til nytt spillinnhold).

Så, 2 år inn, har sims 4 hele 2 expansions, istedet for de 4ish som hadde forgjengerne hadde etter samme levetid. Du har også 3 game packs, som jeg vil si kanskje er én expansion sammenlagt i innhold. Og så har du åtte stuff packs. Så vi er på halvparten av expansions som er "forventet" i løpet av to år, og på dobbelt så mange stuff packs. Noen som føler seg lurt enda?

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sims 4. Ikke bare kan man skreddersy simmene langt mer enn tidligere, men jeg syns alt har bedre grafikk og virker langt mer ekte. Jeg syns ikke man skal slakte dem for å ikke ha alt sims 3 har, for jeg tror det kommer etterhvert. I alle fall mye av det. 

Av utvidelsespakkene elsker jeg Dine Out og Spa Day. Grunnen er at jeg elsker alle de små tingene jeg får med, sammen med at jeg kan gjøre nye handlinger som yoga og eie egen restaurant. For eksempel kan man lage sukkerfri og sunn mat når man øker i velvære-ferdighet. Eller at jeg kan holde meg i form med meditasjon og yoga. Jeg elsker at jeg kan tjene gode penger med å eie en vellykket restaurant, som jeg kan drifte uten å være tilstedet. Jeg kjøpte Get Together for å få Windenburg, som jeg syns er en nydelig liten "by". De andre nabolagene opplever jeg som suburban. Jeg blir veldig, veldig glad hvis City Life blir neste pakke. Håper jeg endelig kan bygge leiligheter igjen. Langt mer realistisk enn at alle skal bo i hus. 

Jeg hadde ikke alle pakkene til Sims 3, da jeg gikk fort lei av den versjonen. Men etter hva jeg leser er det mye kult i det spillet også. Likevel tror jeg Sims 4 kan bli bedre hvis vi gir det tid. At det kommer en sims 5 er mulig, men akkurat nå ser jeg ikke hva den store, grunnleggende forskjellen skal være. Sims 4 er langt mer virkelig enn tidligere spill. Men når vi snakker om det, hva tenker dere Sims 5 vil bringe?

For øvrig savner jeg selvfølgelig Seasons. Det er en av de største forskjellene fra virkelige liv. Det blir litt kjedelig at hver dag er en solfylt dag med bikinitemp. Jeg savner flere karrierer, som skuespiller, lærer, vetrinær, kanskje noe teknisk (ikke teknoguru) men ingeniør/konstruksjon? Og så skulle jeg ønske jobbtitlene synes når jeg spør hvor folk jobber. Ikke bare "Skribent hos xxx" som er generell tittel på yrket. Savner univeristetet fra Sims 2! Å reise til en egen verden med kollektiver, grupper, studentfester osv. At man risikerer å bli kastet ut hvis man aldri møter til forelesninger, eller at å gå ut med A gjør at man klatrer fortere i karrierene etterpå. 

 

Anonymkode: 48a89...de1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker sims 4. Ikke bare kan man skreddersy simmene langt mer enn tidligere, men jeg syns alt har bedre grafikk og virker langt mer ekte. Jeg syns ikke man skal slakte dem for å ikke ha alt sims 3 har, for jeg tror det kommer etterhvert. I alle fall mye av det.

 

Anonymkode: 48a89...de1

Så du posten min om levetid vs antall pakker i hver Sims-generasjon? Det spørs hva som faktisk kommer. Toddlers tror jeg bare er å gi opp, når de ikke er kommet etter to år, kommer de ikke. Det virker veldig som om EA har rettet Sims 4 hovedsaklig mot et yngre publikum, mtp hvor mye av innholdet som er rettet mot young adult-livsfasen; simmene skal bare feste, være sosiale og bruke tid på hobbyer. Det er veldig lite fokus på familieliv, eller andre ting som overnaturlige livsformer,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...