Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Ardwinna skrev:

EA holder jo alt så hemmelig og legger ikke ut noen hint eller trailers før det er rett før pakkene kommer ut, så det er det vel ingen som vet. Jeg gjetter på at Pets er neste utvidelse men håper gjerne på overnaturlig eller årstider.

Det er så irriterende!

Anonymkode: 5123c...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så irriterende!

Anonymkode: 5123c...cde

I know! Jeg savner tidligere Sims-serier der man fikk hint mye tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter at neste pakke er noe de legger frem som helt fantastisk, mens som spennende i tre dager og så blir kjedelig igjen. Antagelig noe bare voksne kan gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ardwinna skrev:

Kan godt hende disse også har blitt bitt av Apple basillen, der alt skal holdes hemmelig frem til lansering.. (har problemer nå igjen med å få skrevet noe i boksen under her nå, så får kun skrevet i denne boksen. Beklager)

Endret av Lousina-Mallett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dem kunne kommet med en karusell pakke, der man kan bygge egne fornøyelsesparker, ha karuseller i hagen og ha konkurranse med andre simmer :-D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg kjøpte hagepakken, lastet det ned og startet spillet, plasserte alt fint ut i hagen til en av simmene mine, og har ikke spilt noe siden. Syyyykt bortkasta penger! Hahah huff. Håper vi får noe skikkelig snart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt "Stæsj til uteplassen", men finner ikke noe vannsklie i spillet :ohmy: noen som vet hvor den ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.7.2016 at 11.22, Nita skrev:

Jeg har kjøpt "Stæsj til uteplassen", men finner ikke noe vannsklie i spillet :ohmy: noen som vet hvor den ligger?

Den ligger i kjøpemodus!

Muligens i kategorien "aktiviteter" eller "utendørs" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lousina-Mallett skrev:

Den ligger i kjøpemodus!

Muligens i kategorien "aktiviteter" eller "utendørs" :)

Jeg fant til slutt, takk skal du ha :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
14 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Har spilt med restaurant i dag. For det første så har du ikke tid til å ha familie. For restauranten krever all tid og energi. 

Jeg satt å ventet i 8 timer på å få mat. Simmen min døde av sult, i sin egen restaurant. Klagde og ba kokken om å jobbe fort. Men neida, 8 timer og servitøren mistet maten i gulvet to ganger. 

Måtte avslutte spillet og starte på nytt. 
Men lagret etter at restauranten ble bygd da. Så gikk fint, men allikevel. Er det mulig?! 

Det kan henge seg ja. Har opplevd at noen kunder ikke får mat (ikke mulig å velge), og til slutt går de fra restauranten med 1 stjerne. 

Anonymkode: 48a89...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 13.8.2016 den 9.34):

Det kan henge seg ja. Har opplevd at noen kunder ikke får mat (ikke mulig å velge), og til slutt går de fra restauranten med 1 stjerne. 

Anonymkode: 48a89...de1

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hushjelpen min ble usynlig idag. Helt sikkert noe flere opplever. De oppdaterte nettopp slik at du kunne få barnevakt, mulig det har forårsaket en glitch? Viktig å la spillet oppdatere seg jevnlig, slik at man blir kvitt dette. 

For eksempel har jeg først nå fått tenåringer inn i restauranten min. 

Anonymkode: 48a89...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 13.8.2016 den 18.48):

Hushjelpen min ble usynlig idag. Helt sikkert noe flere opplever. De oppdaterte nettopp slik at du kunne få barnevakt, mulig det har forårsaket en glitch? Viktig å la spillet oppdatere seg jevnlig, slik at man blir kvitt dette. 

For eksempel har jeg først nå fått tenåringer inn i restauranten min. 

Anonymkode: 48a89...de1

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen her som har tatt seg tid til å lese vilkår og betingelser for spillets bruk? 

Det er jo sånn at vi kan lage oss selv eller noen vi kjenner i spillet, og vi kan sitte i timesvis å bygge hus. Hvis du ikke har lest disse, fraråder jeg deg sterkt å dele det i galleriet hvis du er redd for ubehagelige opplevelser.

Jeg har ikke gjort det før heller, men etter å ha lest vilkårene så skal jeg IKKE laste opp simmer i galleriet!

For det første, godtar EA reuploading og stjeling i galleriet, noe mange brukere er sinte på. Når vi deler hus og simmer i galleriet, godtar vi at andre brukere av tjenesten har fri bruk over det vi lastet opp. De trenger heller ikke å gi noen form for kredit til spilleren som lagde original verket. (www.ea.com/terms-of-service)

Det står også at når vi bidrar med UGC (User generated content) i en EA tjeneste, gir vi absolutt alle rettigheter til EA og deres lisens givere en evighetsvarende og verdensomspennende godkjent bruk til akkurat det dem vil(at de eier alt er jo en selvfølge) men det betyr altså at hvis jeg lager meg selv og laster det opp i galleriet, så kan EA selge den figuren med "mitt ansikt" til f.eks en Disney film eller bruke den i reklame på tv for The Sims, uten samtykke eller varsel til meg. Jeg har full forståelse for opphavsrett på alt spill innholdet, men dette er skremmende! 

Og det står samtidig at de respekterer personvern!

Det samme gjelder selvfølgelig å bygge i hus. Noen sitter i 20 timer å bygger nydelige slott, og når de da deler det i galleriet, kan EA distribuere, lage avledende verk av, kopiere, videreselge, viderelisensiere og bruke det kommersielt akkurat hvordan de vil, for evig tid, uten noen form for godtgjørelse til personen som har sittet å laget slottet. Samtidig krever de at vi lover å ikke hevde tilsvarende rettigheter, og at all form for kommersiell bruk (inkludert å legge ett bilde på Facern eller Instagram) er strengt forbudt. Dette er jo utnytting av folks kreatvititet!?

De bruker oss til å skape nydelige verk som dem selv ikke hadde tenkt på, til å skape reklame for å tjene penger. Heldigvis er det da opp til hver enkelt å velge selv om de ønsker å dele det.

 

Endret av Lousina-Mallett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Lousina-Mallett skrev:

Er det noen her som har tatt seg tid til å lese vilkår og betingelser for spillets bruk? 

Det er jo sånn at vi kan lage oss selv eller noen vi kjenner i spillet, og vi kan sitte i timesvis å bygge hus. Hvis du ikke har lest disse, fraråder jeg deg sterkt å dele det i galleriet hvis du er redd for ubehagelige opplevelser.

Jeg har ikke gjort det før heller, men etter å ha lest vilkårene så skal jeg IKKE laste opp simmer i galleriet!

For det første, godtar EA reuploading og stjeling i galleriet, noe mange brukere er sinte på. Når vi deler hus og simmer i galleriet, godtar vi at andre brukere av tjenesten har fri bruk over det vi lastet opp. De trenger heller ikke å gi noen form for kredit til spilleren som lagde original verket. (www.ea.com/terms-of-service)

Det står også at når vi bidrar med UGC (User generated content) i en EA tjeneste, gir vi absolutt alle rettigheter til EA og deres lisens givere, en evighetsvarende og verdensomspennende godkjent bruk til akkurat det dem vil. Det betyr at hvis jeg lager meg selv og laster det opp i galleriet, så kan EA selge den figuren med "mitt ansikt" til f.eks en Disney film eller bruke den i reklame på tv for The Sims, uten samtykke eller varsel til meg. Jeg har full forståelse for opphavsrett på alt spill innholdet, men dette er skremmende! 

Og det står samtidig at de respekterer personvern.

Det samme gjelder selvfølgelig å bygge i hus. Noen sitter i 20 timer å bygger nydelige slott, og når de da deler det i galleriet, kan EA distribuere, lage avledende verk av, kopiere, videreselge, viderelisensiere og bruke det kommersielt akkurat hvordan de vil, for evig tid, uten noen form for godtgjørelse til personen som har sittet å laget slottet. Samtidig krever de at vi lover å ikke hevde tilsvarende rettigheter, og at all form for kommersiell bruk (inkludert å legge ett bilde på Facern eller Instagram) er strengt forbudt. Dette er jo utnytting av folks kreatvititet!?

De bruker oss til å skape nydelige verk som dem selv ikke hadde tenkt på, til å skape reklame for å tjene penger. Heldigvis er det da opp til hver enkelt å velge selv om de ønsker å dele det.

 

Ta deg en bolle. Selvfølgelig har de denne rettigheten. Det er jo det samme med Facebook. Du vet de har retten til å bruke alt du deler til hva enn de vil? Men de gjør sjeldent det. Sims har delt mye av Deligracy sitt innhold (og kreditert henne). Når du laster opp ting i galleriet for å dele med andre kan du ikke bli overrasket over hva de velger å gjøre med innholdet. At du har skapt en fancy villa med EAs materiale gir ikke deg noen eierett heller. Du har ikke produsert noe av innholdet, du har faktisk bare spilt med deres innhold. Jeg skjønner ikke hva som er så skummelt med dette. Ganske rett fram avtale.

Anonymkode: 48a89...de1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Lousina-Mallett skrev (På 14.8.2016 den 22.41):

Er det noen her som har tatt seg tid til å lese vilkår og betingelser for spillets bruk? 

Det er jo sånn at vi kan lage oss selv eller noen vi kjenner i spillet, og vi kan sitte i timesvis å bygge hus. Hvis du ikke har lest disse, fraråder jeg deg sterkt å dele det i galleriet hvis du er redd for ubehagelige opplevelser.

(KUTT)

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.8.2016 at 23.36, AnonymBruker skrev:

Ta deg en bolle. Selvfølgelig har de denne rettigheten. Det er jo det samme med Facebook. Du vet de har retten til å bruke alt du deler til hva enn de vil? Men de gjør sjeldent det. Sims har delt mye av Deligracy sitt innhold (og kreditert henne). Når du laster opp ting i galleriet for å dele med andre kan du ikke bli overrasket over hva de velger å gjøre med innholdet. At du har skapt en fancy villa med EAs materiale gir ikke deg noen eierett heller. Du har ikke produsert noe av innholdet, du har faktisk bare spilt med deres innhold. Jeg skjønner ikke hva som er så skummelt med dette. Ganske rett fram avtale.

Anonymkode: 48a89...de1

Nei, jeg liker ikke boller. I Facebook sine vilkår, står det "du eier alt innholdet og opplysningene du deler". De kan bruke innholdet frem til vi velger å fjerne det igjen. Altså ingen evighetsvarende kommersiell bruk her. Dessuten har vi opphavsrett på bildene vi tar. Den får vi som dere sier over her, som en selvfølge når verket blir skapt. 
Jeg er fullstendig klar over at EA eier The Sims.
For mange brukere i galleriet er det helt tydelig at det er naturlig å tenke at hver bruker laster opp det de selv har laget, og blir derfor overrasket når de skjønner at EA godkjenner reuploading og fri bruk fra andre spillere. 

Jeg har aldri tenkt eller sagt at jeg forventer meg enerett på hus og simmer jeg lager ;-) For det er jo en selvfølge at vi brukere ikke har noen rettigheter her. Men jeg blir overrasket over at de tar seg rett til å bruke det vi skaper og deler til spillet til kommersielle formål utenfor spillet. Da spesielt personer. Ikke alle blir spurt om å bli imitert i en sim versjon. Da kan du være ganske sikker på at de vil kjenne seg igjen på en diger plakat i byen dersom designeren er god til å gjenskape. Fri bruk av eget skaperverk er en ting, men når andre personer er involvert og kanskje ikke er klar over situasjonen, bør det gjøres varsomt og med varsel. Jeg vet om spillere som faktisk deler det de lager opp i galleriet bare fordi det er ganske safet dersom det skulle bli nullstilt ved en feil.

Du skriver "Du har ikke produsert noe av innholdet, du har faktisk bare spilt med deres innhold." det stemmer fullstendig. Men nå er det sånn at verden inneholder ett tonn med kreative personer som bruker sånne verktøy aktivt for å utvikle sin kreativitet. The sims er ett av dem. Og dette vet EA, når de gir ut ett spill med sånt verktøy. Det er derfor jeg ser på det som utnytting, for å skaffe seg kreasjoner fra hele verden som de selv ikke hadde tenkt på. Men det er jo innmari smart å gjøre - Microsoft kan jo også bruke alle tekster forfattere skriver i Word til å gi ut bøker og tjene penger, uten noe kompensasjon til forfatteren. Her også skriver vi inn tekster i et verktøy skapt av andre. Men selvfølgelig har Microsoft andre retningslinjer avhengig av lisens, og det er forskjell på spill og data programmer. Men det er en jobb å skape arkitekt design i The sims, og det vet de som bruker tiden sin på det. 

 

 

 

Endret av Lousina-Mallett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...