Mokkon83 Skrevet 3. mai 2014 #221 Del Skrevet 3. mai 2014 Jeg hadde festesmerter slik som du beskriver det Kanskje mannen din ikke var kjapp nok ut av svingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. mai 2014 Forfatter #222 Del Skrevet 3. mai 2014 Jeg leser! Bare vet ingenting om festesmerter, og tror sånn halvveis at det ikke eksisterer Men symptomjakt tenker jeg det blir uansett, nå du tenker såpass mye på graviditet. Det er jo helt naturlig Jeg kjente på hele kroppen at jeg var gravid denne gangen, leeenge før jeg kunne teste. Mener jeg fikk ømme pupper under en uke etter eggløsning. Det var helt merkelig... Tipper du blir gravid i neste syklus, jeg, når dere prøver på ordentlig. Ja, jeg tror jo innerst inne at jeg ikke er gravid, men så er det denne tvilen da. Jaja, må bare prøve å slappe av og ikke tenke så mye på det, for da blir det en lang uke. Har det i det minste ganske travelt neste uke. Jeg hadde festesmerter slik som du beskriver det Kanskje mannen din ikke var kjapp nok ut av svingen Såpass ja. Ja det kan jo være festesmerter, eller det kan være....noe annet. Jeg har jo ikke oftret prøving en eneste tanke de siste dagene før jeg nå fikk disse smertene, så er ikke det at jeg har "leitet" etter symptomer. Var først når disse smertene kom det slo meg at jeg kanksje hadde festesmerter. Blir uansett ikke å dra på "endt kriseøvelse-fest" på torsdag. Tar ikke sjansen på alkohol nå. Gleder meg bare til å få mensen nå slik at jeg kan puste ut og begynne den skikkelige prøvingen nå i mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #223 Del Skrevet 4. mai 2014 8 dpo i dag! Tiden snegler seg avgårde. Uheldigvis for meg så skal jeg på jobb i kveld. Er så lei av den jobben nå, men etter i dag har jeg kun to vakter igjen, som da blir den siste helgen i mai. Håper jeg er gravid da Evt. er jeg midt i eggløsningen. Får sannsynligvis EL mellom 25 og 29 mai. Det føles lenge til, men tiden går jo ganske fort. Vi har begynt pottetrening for fullt nå. O har ikke på seg bleie når han er inne, og potten står oppe i stua for rask tilgang. Problemet er bare at han nekter å sitte på potten. Men vi prøver å motivere han med klistremerke-system. Håper han blir mer ivrig etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 4. mai 2014 #224 Del Skrevet 4. mai 2014 Pottetrening er gøy Dra med seg potta overalt hvor man drar, og prøve å rekke den i tide så det ikke blir tiss på gulvet hos mormor eller bæsjing i hagen. Håper det er fort gjort å få O tørr! Vi droppet bleia helt på dagtid, uansett hvor vi var. Veldig stressende for oss de første dagene, men veldig deilig etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 4. mai 2014 #225 Del Skrevet 4. mai 2014 Spennende med 8 dpo! Snart begynner den ordentlige PP1 jo! Hvis da dere ikke klarte det på PP(-1) Er det noe jeg har lært i min veldig korte prøvekarriere så langt er at man alltid venter på noe Venter på å slutte på p-piller, venter på TR, venter på EL, venter på IKM osv. Blir vel ikke stort bedre når (hvis) man blir gravid når man teller antall dager, uker og måneder. Man lærer å bli tålmodig som forelder i det minste! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. mai 2014 #226 Del Skrevet 5. mai 2014 Så spennende med pottetrening! Her ser vi endelig litt fremgang og det er superdeilig! Jeg har vært på nippet til å ta på henne bleie flere ganger, men har vært skikkelig sta og tenkt ''faen heller'' og bare bitt det i meg. Et par uker til nå, så håper jeg at det meste er på plass. Vi sliter med bæsjingen vi da. Litt mer ekkelt søl enn tisseuhell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #227 Del Skrevet 5. mai 2014 Pottetrening er gøy Dra med seg potta overalt hvor man drar, og prøve å rekke den i tide så det ikke blir tiss på gulvet hos mormor eller bæsjing i hagen. Håper det er fort gjort å få O tørr! Vi droppet bleia helt på dagtid, uansett hvor vi var. Veldig stressende for oss de første dagene, men veldig deilig etterpå. Hehe, ja det var det da! Jeg tror vi øver hjemme litt først, også begynner vi å øve på besøk og i bhg etter hvert. Blir uvant når han er tørr da. Da er han plutselig så veldig stor Er ganske sikker på at han kommer til å være tørr før han blir tre år i alle fall, men håper det skjer før. Spennende med 8 dpo! Snart begynner den ordentlige PP1 jo! Hvis da dere ikke klarte det på PP(-1) Er det noe jeg har lært i min veldig korte prøvekarriere så langt er at man alltid venter på noe Venter på å slutte på p-piller, venter på TR, venter på EL, venter på IKM osv. Blir vel ikke stort bedre når (hvis) man blir gravid når man teller antall dager, uker og måneder. Man lærer å bli tålmodig som forelder i det minste! Haha, prøveperiode -1 ja! Det blir en januarbaby da (rundt 20 jan), og det har jeg egentlig ikke sååå lyst på. Rett og slett fordi jeg ikke liker januar Menmen. Skjer det så skjer det! Ja det har du rett i! Har vært mye venting allerede. Som du sier, først vente på å slutte på pillen, så vente på å bli ferdig med bortfallsblødningen, så vente på første EL, så vente på TR og så vente på EL og så vente på to blå/tr igjen Jeg hadde alltid kontroll på hvilken dag jeg var på i svangerskapet sist, men det var egentlig bare koselig. Det var kun de siste par ukene at jeg virkelig begynte å glede meg til babyen kom ut, rett og slett fordi jeg stortrivdes som gravid. Men ja, man må være tålmodig som forelder Bare det å være tålmodig når ungen bruker et halvår på kveldsmaten! Heldigvis er den perioden for øyeblikket over. Nå bruker han sjeldent mer enn 15 min på kveldsen. Så spennende med pottetrening! Her ser vi endelig litt fremgang og det er superdeilig! Jeg har vært på nippet til å ta på henne bleie flere ganger, men har vært skikkelig sta og tenkt ''faen heller'' og bare bitt det i meg. Et par uker til nå, så håper jeg at det meste er på plass. Vi sliter med bæsjingen vi da. Litt mer ekkelt søl enn tisseuhell. Jaa det er gøy! Vet du jeg tenkte tanken i går at "hmmm, kanskje vi skal utsette?", men så fant jeg ut at det var bare å kjøre på. Han har ikke så veldig mange uhell per dag uansett. Han kan holde seg ganske lenge nemlig, så. Ja O bæsjet i trusa i går, men heldigvis så hadde magen stabilisert seg, så det var en fin og fast avøring. Bare dager i forveien var han ganske løs i magen. Glad det ikke var da bæsjeuhellet oppstod. Et lite framskritt med pottetreningen i alle fall. I går hadde han først et uhell (oppå bilmatten sin ), og da var han villig til å sette seg på potten og prøve litt til etterpå, men eller ikke i det hele tatt. Nektet potten. I dag derimot, sa han plutselig "æ vil tiss", så da skyndte vi oss til potten og han fikk sitte der litt. Det kom ingenting, men han prøvde en liten stund i alle fall, så det ble masse ros og klistermerke i boka. Nå ligger jeg og vurderer om jeg skal være sunn og dra på joggetur eller om jeg bare skal slappe av fram til jeg skal på skolen. Var så godt å legge seg ned, spesielt siden jeg vet dette blir en hektisk uke. På onsdag skal jeg ha dobbel dag. Først fra åtte til fire på skolen, og deretter rett i praksis til kl. 23. Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 5. mai 2014 #228 Del Skrevet 5. mai 2014 Slenger meg med her, jeg! Først og fremst for å heie litt, men også for å lese hvordan det er med pottetrening og småtasser i toårsalderen. Har riktignok vært igjennom det opptil flere ganger, men nå er det lenge siden sist og det er rart hvor fort man glemmer Husker i alle fall veldig godt da den ene sønnen min tisset på iPoden min (og den gangen var iPod dyre saker, altså!), det var bare sånn middels morsomt. Skjønner at du venter spent på IKM, og første (+)-PP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #229 Del Skrevet 5. mai 2014 (endret) Slenger meg med her, jeg! Først og fremst for å heie litt, men også for å lese hvordan det er med pottetrening og småtasser i toårsalderen. Har riktignok vært igjennom det opptil flere ganger, men nå er det lenge siden sist og det er rart hvor fort man glemmer Husker i alle fall veldig godt da den ene sønnen min tisset på iPoden min (og den gangen var iPod dyre saker, altså!), det var bare sånn middels morsomt. Skjønner at du venter spent på IKM, og første (+)-PP! Hei og Veldig flott med heiagjeng! Og selvsagt veldig flott med flere som vil lese/diskutere her inne! Ja du er jo mildt sagt erfaren med dette her, det kommer nok fort tilbake når Smule skal pottetrenes etter hvert. Huff da, tiss på iPod. Den er kjedelig da! Husker min føsrte iPod, det var en såkalt iPod gold eller noe sånt, og var langt større enn dagens iPod. Likevel var den langt, langt bedre enn de vanlige Mp3-spillerne jeg hadde brukt før det. Er vel sånn 10 år siden nå. Jeg venter spent på IKM ja, men samtidig ikke. Kjenner meg ganske rolig til det hele, mest fordi jeg er ganske sikker på at det ikke har klaffet denne måneden. Eller feilet kan jeg vel heller si, da den egentlige planen er å starte først i kommende syklus, ikke nåværende. Men nei, tror nok ikke jeg er gravid, selv om jeg hadde smerter som kunne tydes som festesmerter på lørdagen. Har bare ikke troa! Og over til pottetrening ja. Nå har vi jo vært mye ute i ettermiddag, så han har kun gått uten bleie til sammen i tre timer i dag. Har hatt ett bæsjeuhell på denne tiden. Da vi skulle gå ned på badet for å stelle før leggetid, så sa han igjen "æ vil tiss", og da satt han i sånn fem minutter og prøvde. Han prøvde, men fikk ikke til. Uansett, det resulterte i nytt klistermerke i boka. Eh..Også har jeg forklart han at når han har sluttet helt å tisse/bæsje i trusa så skal han få en pakke. Jepp, jeg bestikker han! Men det er litt langt fram i tid tror jeg, men tenker det kan motivere han litt mer. Fikk tatt verdens fineste bilde av han når han satt på potta. Hadde så lyst å legge det ut på insta for å skryte over sønnen min, men kan jo ikke legge ut et bilde hvor han sitter på potten. Skal sies at tissemannen er godt skjult, men synes ikke det blir riktig uansett. I albumet i papirform skal det uansett! Det bildet skal jeg vise stolt fram når han som 14åring kommer hjem med sin nye kjæreste Endret 5. mai 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 5. mai 2014 #230 Del Skrevet 5. mai 2014 Vi driver med pottetrening hee i huset også Fie er skikkelig gira på potta, og tisser som oftest både morgen og kveld, og vi har siden påske hatt en hel tørr ettermiddag etter barnehagen. Vi dro til byen og kjøpte truser, og det synes hun var veldig stas! Men selv med potta godt synlig i samme rom, så kan hun glemme seg ganske ofte selv når jeg spør om hun må tisse, og hun sier nei, så kan hun ha tisset seg ut fem minutter etterpå... Hun bæsjet i potta to ganger, første gangen tok T bilde og ønsket å legge ut på fb (....). Det fikk han ikke lov til. Bæsja i trusa har hun også gjort... Litt kjipere å vaske ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. mai 2014 #231 Del Skrevet 5. mai 2014 Hadde egentlig tenkt å komme med en ordentlig kommentar her, men så har det seg sånn at jeg har tatt en 10mg Stilnoct, for å få sove. Så ja.. Det tok en stund å lese gjennom det siste. Men, først og fremst ; Kondulerer til dere alle tre 💐🌹 Bra at dere motiverer O på potta Også var det en ting til. Jo! Når jeg sluttet på p-piller, så fikk jeg jo den bortfallsblødningen med en gang. Også ventet jeg jo bare på mensen jeg. Og den lot virkelig vente på seg og. Det viste seg at (selvfølgelig) hadde eggløsning før mensen skulle komme. Så den kom jo liksom ikke. Jeg gikk fortsatt å venta på mensen sånn at jeg kunne begynne prøvingen...... 9,5 uker var jeg på vei da jeg fikk et innfall om å tisse på en pinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. mai 2014 #232 Del Skrevet 6. mai 2014 Synes jeg ser ham sitte der så søt på potta! Men jeg er enig, jeg heller ville aldri lagt ut sånne bilder i offentligheten. Jeg kaster forresten de ekleste bæsjetrusene. Jeg klarer bare ikke å måtte skylle sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #233 Del Skrevet 6. mai 2014 Vi driver med pottetrening hee i huset også Fie er skikkelig gira på potta, og tisser som oftest både morgen og kveld, og vi har siden påske hatt en hel tørr ettermiddag etter barnehagen. Vi dro til byen og kjøpte truser, og det synes hun var veldig stas! Men selv med potta godt synlig i samme rom, så kan hun glemme seg ganske ofte selv når jeg spør om hun må tisse, og hun sier nei, så kan hun ha tisset seg ut fem minutter etterpå... Hun bæsjet i potta to ganger, første gangen tok T bilde og ønsket å legge ut på fb (....). Det fikk han ikke lov til. Bæsja i trusa har hun også gjort... Litt kjipere å vaske ut Går ikke å multisitere på tlf, så blir litt dobbelposting nå. Fie er nå uansett flink som går på potten et par ganger i løpet av dagen. Her har vi ikke kommet så langt enda. Skal nok bli godt når de har sluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #234 Del Skrevet 6. mai 2014 Hadde egentlig tenkt å komme med en ordentlig kommentar her, men så har det seg sånn at jeg har tatt en 10mg Stilnoct, for å få sove. Så ja.. Det tok en stund å lese gjennom det siste. Men, først og fremst ; Kondulerer til dere alle tre 💐🌹 Bra at dere motiverer O på potta Også var det en ting til. Jo! Når jeg sluttet på p-piller, så fikk jeg jo den bortfallsblødningen med en gang. Også ventet jeg jo bare på mensen jeg. Og den lot virkelig vente på seg og. Det viste seg at (selvfølgelig) hadde eggløsning før mensen skulle komme. Så den kom jo liksom ikke. Jeg gikk fortsatt å venta på mensen sånn at jeg kunne begynne prøvingen...... 9,5 uker var jeg på vei da jeg fikk et innfall om å tisse på en pinne Kan skjønne du ble trøtt og døsig da ja! Ja kan jo alltids hende det skjer her og, meb tror ikke det. Sannsynligheten for å bli gravid av å hoppe av i svingen er sikkert bare sånn 5% Men skal innrømme at jegnå ffaktisk håper på det selv om det egentlig ført er i kommende syklus vi skal prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #235 Del Skrevet 6. mai 2014 Synes jeg ser ham sitte der så søt på potta! Men jeg er enig, jeg heller ville aldri lagt ut sånne bilder i offentligheten. Jeg kaster forresten de ekleste bæsjetrusene. Jeg klarer bare ikke å måtte skylle sånt. Ja han var så søt med de blå øyne, blonde håret, store smilet og trusa på anklene <3 Blir man mindre pms når man ikke går på pillen? Føler meg langt mer avbalansert nå enn til vanlig. Nen har allerede murringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. mai 2014 #236 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg har kobberspiral og PMSer så det griner etter. Jeg er ellers en veldig rolig og avbalansert person, men på de ''rette'' dagene er jeg et monster. Sur, grinete, utålmodig og veldig sliten og slapp i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkon83 Skrevet 6. mai 2014 #237 Del Skrevet 6. mai 2014 Hos meg var kobberspiralen roten til alt vondt... ble bedre da jeg byttet til hormonspiral Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #238 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg ble veldig fort irritert når jeg gikk på pillen enda. 4 dager til IKM, håper bare det stemmer. Er temmelig sikker på at EL var den 26 april. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 6. mai 2014 #239 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg ble i alle fall et vrak av p-piller (både pms-vrak og generelt vrak ), men kobberspiral var null problem. Tror dette varierer veldig. Men kjenner igjen dette med at humøret "plutselig" ble bedre da pillene ble kastet. Enten det, eller så var det bare en personlighetsforandring sendt fra oven... Og forresten, jeg synes det er helt på sin plass med bestikkelser når hensikten er god! ("Æ vil tiss!"... så herlig, da!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #240 Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Jeg ble i alle fall et vrak av p-piller (både pms-vrak og generelt vrak ), men kobberspiral var null problem. Tror dette varierer veldig. Men kjenner igjen dette med at humøret "plutselig" ble bedre da pillene ble kastet. Enten det, eller så var det bare en personlighetsforandring sendt fra oven... Og forresten, jeg synes det er helt på sin plass med bestikkelser når hensikten er god! ("Æ vil tiss!"... så herlig, da!)Utrolig deilig å ikke gå på prevensjon lenget. Aldri mer sier jeg bare! R skal snippes etter hvert. Ifølge han selv da. O ligger og leker. Tror han er litt sliten. Uansett artig å høre på; "Hei Pelle! Æ på tut til barnehagen. Hent han lille.. Denne veien e det. Vent på mææ. Æ oppå bordet. Æ helt der oppe. Væææ. Plask. Han klarte ikke. Voff voff. " Endret 6. mai 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå