Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

:scorpis::scorpis::scorpis: :scorpis: :scorpis::scorpis::scorpis::scorpis::scorpis:

Jeg VET jo innerst inne at jeg ikke er gravid, men nå begynner jeg å kjenne etter vettu og da finner man jo alt av symptomer. Dvs. jeg kjenner ikke bevisst etter, men med en gang jeg kjenner noe, så tenker jeg på graviditet. Har hatt en del murringer i dag, men det er jo helt normalt å ha i dagene før mensen når man ikke går på pillen. I know! Nå har jeg vært litt kvalm i dag, men for det første er det tidlig å skulle bli kvalm nå, og for det andre så er vi jo alle kvalm fra tid til annen. Sammen med "festesmerter" på lørdag, så klarer jeg ikke la være å tenke at kanskje....bare kanskje...

Nei! Nå må jeg roe ned her. Jeg er sikker på at jeg ikke er gravid. Likevel er det en del av meg som lurer.

Dagene fram til lørdag kan nærmest ikke gå fort nok nå. Om en måneds tid når vi faktisk har hatt en skikkelig PP så skal det jo bare være artig i denne perioden, for da er det jo tross alt en faktisk mulighet for at jeg er gravid, men sjansene for graviditet nå er jo så forsvinnende liten at det er bare irriterende å gå inn i ventemodus.. :sjenert:

I morgen er jeg 11 dpo, men jeg blir ikke å evt. gi etter for noe testing før fredag evt. ;) Det skal jeg klare altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Ikke greit å bli sånn prøvegal. Husker første PP denne gangen, hadde absolutt alle symptomene i boka. :fnise: Heldigvis roet det seg til måneden etterpå, og den etter der var jeg jo gravid og visste det før positiv test. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ikke greit å bli sånn prøvegal. Husker første PP denne gangen, hadde absolutt alle symptomene i boka. :fnise: Heldigvis roet det seg til måneden etterpå, og den etter der var jeg jo gravid og visste det før positiv test. :)

Håper jeg er like heldig! :)

Jeg har jo egentlig null tro på at jeg er gravid nå, så er jo egentlig bare å senke skuldrene og nyte min(e) siste måned(er) som ikke-gravid og ettbarnsmor! :nigo::hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg følger spent med, både i nåværende ikke-prøveperiode og (kanskje) kommende første prøveperiode! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger spent med, både i nåværende ikke-prøveperiode og (kanskje) kommende første prøveperiode! :hoppe:

Kan nok bytte ut kanskje med sannsynligvis! :nigo:

I dag har jeg "roet" meg, og har ingen symptomer lenger. ;) Skal sies at jeg hadde 0 symptomer med O, så er ikke sånn at jeg forventer en hel masse symptomer før IKM den dag jeg faktisk er gravid, men.

Det er utrolig deilig vær ute (soool sol sol og 6-7 grader), men jeg skal på kveldsvakt, så blikke så mye tid ute i dag. Menmen. :) Tar det igjen i morgen. Det er meldt fint vær hele uken. Håper det gjelder helgen også. :)

Har nettopp forspist meg på pølse med brød.. :sjenert: Liker å spise meg god og mett før kveldsvakt, for da behøver jeg ikke kvelds når jeg kommer hjem sent på kvelden. Da holder det med den lille lunsjen jeg spiser i pausen. :)

På fredagen har vi barnevakt til O, men er usikker på hva vi skal finne på. Kanskje går vi en lang tur? Det tror jeg hadde vært deilig. I stedet for å benke seg i sofaen og spise en hel masse. ;) Eventuelt ta en lengre kanotur i solskinnet :hjerte: En av fordelene med å bo rett ved sjøen. Er langt fra noe tiltak å komme seg "på sjøen". :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, er visst lenge siden jeg har tittet innom. Litt spennende lesing :)

Jeg kjenner til det å kjenne alt mulig av symptomer når man tenker mye på graviditet. Ikke lett.

Men akkurat nå som TR har vært her et par dager er jeg deilig og avslappet og skjønt og ikke tenke noe på det i det hele tatt. Håper jeg klarer å være veldig avslappa i neste periode.

Holder på å avvenne bleie her også. Hun er veldig flink, men ikke heeelt klar til å prøve når vi ikke er hjemme, har fortsatt litt uhell, men tror det er veldig kort tid igjen nå.

Vi gikk rett på do, først med doring, men nå bruker hun ingenting, det går helt fint.

Ha en fortsatt fin onsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så siste posten din nå.

Romantisk kanotur hørtes koselig ut :hjerte: Så deilig å gjøre noe sammen når man først har litt kvalitetstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, er visst lenge siden jeg har tittet innom. Litt spennende lesing :)

Jeg kjenner til det å kjenne alt mulig av symptomer når man tenker mye på graviditet. Ikke lett.

Men akkurat nå som TR har vært her et par dager er jeg deilig og avslappet og skjønt og ikke tenke noe på det i det hele tatt. Håper jeg klarer å være veldig avslappa i neste periode.

Holder på å avvenne bleie her også. Hun er veldig flink, men ikke heeelt klar til å prøve når vi ikke er hjemme, har fortsatt litt uhell, men tror det er veldig kort tid igjen nå.

Vi gikk rett på do, først med doring, men nå bruker hun ingenting, det går helt fint.

Ha en fortsatt fin onsdag! :klemmer:

Ja fra mensen til noen dager før EL så er det behagelig avslappende, hehe. :) Jaja, dagene går jo fort, så plutselig er vel neste EL her. Om sånn ca. 20 dager... :P

Jeg og O hadde forresten tidenes største krangel/slosskamp i dag :hakeslepp:

Vi var klar for å dra i bhg, og O sa han ville tisse først. Flott det, så vi gikk opp, jeg tok av bleien (som det var kommet tiss i), og han satte seg ned. Jeg lot han sitte i sånn 5 min, men dessverre måtte vi komme oss avgårde da jeg skulle på skolen, så forklarte han at han var kjempeflink som prøvde, men at han fikk prøve å tisse i ettermiddag, så skulle han heller få klistermerke da. Han ble jo helt hysterisk, og jeg måtte tvinge på bleien for han brukte all sin kraft for å prøve å sette seg på potta igjen.

Det føltes jo helt feil å nekte han å sette seg på potta, men vi hadde bare ikke tid til mer. Prøvde å forklare at han kunne få sette seg på doet i bhg, men det hjalp ikke. Etter hvert var bleien på, og vi gikk ned, men han hylte enda, og nektet å få på seg jakke og sko. Det er jammen meg vansleig å "tvangskle" han når han slår seg krakilsk. Ga han valget om å få komme på fanget og få trøst eller at jeg kom og kledde på han jakken med en gang. Så da kom han på fanget mitt og fikk trøst i noen min før vi kledde på og kom oss avgårde.

Var godt for både meg og han med den trøsten. :hjerte: Hadde jeg kunnet skulle han selvsagt fått sittet på potta så lenge han bare ville, men vi hadde ikke tid. Heldigvis veldig sjeldent han blir såpass i fra seg. Det var mer hyling enn skriking, egentlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han satt nok på potta fordi han ikke ville gå. Velkjent triks det der. Lurer på hvilken bok disse 2-3-åringene har lest, de bruker samme strategi hele gjengen. :fnise:

Men det er ikke noe gøy, det vet jeg alt om! Den trøsten høres utrolig fin ut! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han satt nok på potta fordi han ikke ville gå. Velkjent triks det der. Lurer på hvilken bok disse 2-3-åringene har lest, de bruker samme strategi hele gjengen. :fnise:

Men det er ikke noe gøy, det vet jeg alt om! Den trøsten høres utrolig fin ut! :rodmer:

Åååh, ja det kan jo hende! :ler: Trøsten var deilig. Det beste i verden er å holde rundt O etter at han har vært lei seg, for jeg bare kjenner og ser hvor godt det er for han å få skikkelig mammakos da!

JEG ER SÅ GLAAAAAD!! Og stolt!

Jeg har fått et årsvikariat som sykepleier!!!!!! Det er riktignok en nattstilling (64 %, som utgjør kanskje sånn 90 % utbetaling. Er jo veldig mye tillegg når man jobber natt), men jeg tror det skal gå bra. Uansett et supert sted å begynne! Dersom det blir for tungt å jobbe natt når jeg blir gravid så har jeg krav på tilrettelegging så akkurat det bekymrer meg ikke.

Så glad! Første intervjuet jeg har vært på, og første napp! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :bolledeig: Da er det bare å begynne med prøvinga, nå som du er sikra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Høres tungt ut å gå natt som gravid ja, det er jammen godt de tilrettelegger. Men så bra med jobb på første forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå spennende lesing da....... :D

Jeg hadde festeblødning (såvidt..) 8dpo, og testet positiv to dager etter det, 10dpo. så HVIS du hadde festesmerter når du trodde, så kan du få positiv test nå.
Hvis ikke kommer vel tr snart så pp1 kan starte :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :bolledeig: Da er det bare å begynne med prøvinga, nå som du er sikra :fnise:

Haha, ja! Takk for det! :nigo:

Gratulerer! Høres tungt ut å gå natt som gravid ja, det er jammen godt de tilrettelegger. Men så bra med jobb på første forsøk!

Absolutt! Jeg har hørt litt av hvert. For noen har det gått bra, for andre ikke. Stillingen er på 64%, så blir jo ikke mer enn sånn 3 vakter i uka antar jeg, så det skal nok gå bra! Og hvis ikke, så har jeg som sagt heldigvis krav på tilrettelegging!

Næh, grattis! :nigo:

Takk!

Såå spennende lesing da....... :D

Jeg hadde festeblødning (såvidt..) 8dpo, og testet positiv to dager etter det, 10dpo. så HVIS du hadde festesmerter når du trodde, så kan du få positiv test nå.

Hvis ikke kommer vel tr snart så pp1 kan starte :nigo:

Thænk yu!

Hehe, ja du frister meg! ;) Men jeg tror ikke jeg er gravid selv om jeg hadde disse smertene på lørdag, så vil spare testene. Har 4 stk liggende. Trenger de til neste syklus :fnise: Tar en test på fredags morgen tenker jeg. :) 3 stk er nok til neste syklus, så går dete jo fint å evt. bestille mer hvis jeg ikke blir gravid nå i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Gratulerer med jobb! Så deilig å ikke måtte søke lenge og gå på intervju etter intervju! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Jeg vil gjerne følge deg videre!

Gratulerer med jobb! Høres jo perfekt ut.
Vi skal også prøve på nr 2 snart :) Starter i slutten av juli ca. Utrolig spennende :fnise:
Tenker jo ikke på annet.

Jeg tenker å finne meg jobb rundt tiden vi skal prøve, men ikke begynne i den før november ca.
Greit å være på leit eller kanskje ha en kontrakt klar til minsten skal i barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...