Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha, ja! :fnise:

R kommer hjem om 5 timer nå. Gleder meg! Savner han, det gjør O også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med unger som sover lenge :) Mini sov til 8 i dag. Helt fantastisk :)

Jeg forstår godt at du kan få slike følelsen og dårlig samvittighet. Det er veldig vanlig å kjenne på sånt når en person dør :)

Jeg er også veldig åpen til personer jeg kjenner godt. Men har aldri vært det med svigers. Hadde du møtt svigermor hadde du skjønt det :lur: Men min svigerfar er veldig stille av seg. Om vi snakker om noe er vi alltid uenige :hoho: Ikke sånn krangling, men vi er faktisk aldri enige. Når jeg tenker meg om så er han aldri enig med noen.. Tror jeg i grunnen aldri har gitt han, eller fått en klem. Men jaja.. Jeg tenker bare at våre personligheter passer ikke veldig godt sammen, og jeg gjør det beste ut av det ved å i det minste være vennelig :)

Blir deilig når R kommer hjem. Skal bli godt for alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med unger som sover lenge :) Mini sov til 8 i dag. Helt fantastisk :)

Jeg forstår godt at du kan få slike følelsen og dårlig samvittighet. Det er veldig vanlig å kjenne på sånt når en person dør :)

Jeg er også veldig åpen til personer jeg kjenner godt. Men har aldri vært det med svigers. Hadde du møtt svigermor hadde du skjønt det :lur: Men min svigerfar er veldig stille av seg. Om vi snakker om noe er vi alltid uenige :hoho: Ikke sånn krangling, men vi er faktisk aldri enige. Når jeg tenker meg om så er han aldri enig med noen.. Tror jeg i grunnen aldri har gitt han, eller fått en klem. Men jaja.. Jeg tenker bare at våre personligheter passer ikke veldig godt sammen, og jeg gjør det beste ut av det ved å i det minste være vennelig :)

Blir deilig når R kommer hjem. Skal bli godt for alle :klemmer:

Ja du har nok rett i det. Det viktigste er nå at man vet man ikke har vært ufin eller avvisende. Føler meg bedre i dag. :)

Det var sååå godt å få R hjem og også gidy å møte og klemme de andre. Vi sover hos svigermor i natt vi, så hun søipper å være alene.

----

Men..Hva er greia med at selv om jeg virkeøig ikke har lyst på smågodtet som stpr på bordet, likevel tar en bit i ny og ke? Gammel vane eller? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bare beklage de ørt og førti skrivefeilene mine på. Denne mobiltelefonen er sååå ekkel å skrive på. Etter at mobilen hadde programoppdatering så forsvant det "gammeldagse" tastaturet hvor man har fkere bokstaver på hver knapp. Nå er det sånn vanlig pc-tastatur med knøtt små taster så jeg bommer hele tiden med den digre tommelen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må bare beklage de ørt og førti skrivefeilene mine på. Denne mobiltelefonen er sååå ekkel å skrive på. Etter at mobilen hadde programoppdatering så forsvant det "gammeldagse" tastaturet hvor man har fkere bokstaver på hver knapp. Nå er det sånn vanlig pc-tastatur med knøtt små taster så jeg bommer hele tiden med den digre tommelen min :fnise:

Åssen telefon har du??

Jeg er en hund med godis. Spiser til det er tomt. Selv om jeg er mett og kvalm :O sett skåla lengre unna deg :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, jeg har og en sånn telefon, bommer konstant på tastene. Så jeg oppdaterer kun KG når jeg har to hender ledig, og det er jo ikke så ofte for tiden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten og sånn med godis. Har ikke lyst på,og hadde ikke gått i skapet og hentet dersom det var der, men når det står på bordet så går det liksom automatikk i å ta en bit nå og da. Så her får ikke mannen ha godter på bordet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, så trist. Vet det ikke er så mye trøst akkurat nå, men er iallfall godt han slapp og lide sengeliggende med mye smerter over lang tid. Håper dere har fått snakka, grått litt og at du har en bedre følelse nå! Du virker som en så utrolig god person!!! :klemmer:

Og du, antagelig er det bare du som har kjent på den følelsen om at du har vært "kald". Ofte tenker og grubler man nok mer på sånnt selv.

Håper O hadde nok en natt hvor han sov lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen telefon har du??

Jeg er en hund med godis. Spiser til det er tomt. Selv om jeg er mett og kvalm :O sett skåla lengre unna deg :opplyser:

Har en Samsug Galaxy S3 :jepp:

Hehe, jeg VAR sånn, men har blitt litt flinkere. Skal sies at smågodtet har gradvis blitt spist opp fra vi begynte å spise det i går ettermiddag, men synes det er helt ok da vi vanligvis ville spist opp alt sammen på EN kveld! Var vel 500 g smågodt. :sjenert: Men det er til gjengjeld det eneste jeg har spist av slikt helge/påskekos da, og vi var jo to om posen, så er ikke SÅ ille, selv om jeg egentlig hadde planlagt å bare spise fruktsalat. Til syvende og sist valgte jeg å ikke være så strikt nå denne helga både mtp. omstendighetene og at det er påskehelg. Blir nok mer nøye neste helg. :)

Gah, jeg har og en sånn telefon, bommer konstant på tastene. Så jeg oppdaterer kun KG når jeg har to hender ledig, og det er jo ikke så ofte for tiden. :ler:

Hehe, det er jo forståelig :fnise:

Jeg er forresten og sånn med godis. Har ikke lyst på,og hadde ikke gått i skapet og hentet dersom det var der, men når det står på bordet så går det liksom automatikk i å ta en bit nå og da. Så her får ikke mannen ha godter på bordet. :P

God ide! ;) Nei her i hus har vi egenltig sluttet med smågodt, men smågodt hører med påskehelga, så denne helga kjøpte vi det likevel. Neste helg blir det enten hjemmebakst eller fruktsalat + en kveld med noe god mat. :jepp:

Kondolerer, så trist. Vet det ikke er så mye trøst akkurat nå, men er iallfall godt han slapp og lide sengeliggende med mye smerter over lang tid. Håper dere har fått snakka, grått litt og at du har en bedre følelse nå! Du virker som en så utrolig god person!!! :klemmer:

Og du, antagelig er det bare du som har kjent på den følelsen om at du har vært "kald". Ofte tenker og grubler man nok mer på sånnt selv.

Håper O hadde nok en natt hvor han sov lenge! :)

Takk! :klemmer: Det er i grunn en trøst, og noe vi har snakket en del om. Men klart, en mager trøst er det jo. Og tusen takk for at du synes jeg virker som en god person :klemmer: Jeg liker å tro at jeg er det, men man kan jo ikke være perfekt på alle områder, så.. :)

Njaa, han sov til halv åtte i dag. Kan jo egentlig ikke klage på det heller, men jeg, R og svigermor satt oppe og pratet sammen til halv tolv i går, også var jeg og R oppe til kl 1. Vi pratet om alt mulig, hovedsaklig om faren hans, om sorgen og alt sånt. Ooog så fant vi tid til litt gjenforenings-kos ;) Vi turte ikke ta sjansen da, så han "hoppet av i svingen". Hadde nok ikke trengt det da, for EL-testen jeg tok for en time siden var blenda hvit, ikke har jeg symptomer på EL heller. ;) Dag 14 i syklusen, og skulle ved vanlig, normalt syklud hatt EL i morgen, men det har jeg ikke. Blir spennende å se dette.

________________

Fiiin dag i dag! Vi har grillet to ganger :fnise: Til lunsj grillet vi pinnebrød og spiste appelsin sammen med to vennepar med barn på samme alder som O. Deretter lekte ungene utenfor huset i fjæra i finværet. Jeg og O tok oss årets første sykkeltur. Ikke at turen var så lang, syklet bare sånn 5 min. Var bare for å teste ut sykkelen etter å ha gjort vår-vedlikeholdet på den.

Til middag grillet vi grillspyd med grønnsaker, svinefilet og biffkjøtt. Nannam. O elsker virkelig maiskolbe :fnise: Etter det har vi lekt og herjet inne. :)

Det har vært lite fokus på sorgen i dag. Vi har pratet om det av og til, men det har ikke vært så mye. Vi pratet jo flere timer om det i går, så det var nok godt for alle å legge det litt til siden i dag.

Nå er O i seng og vi skal slappe heeelt av resten av dagen. I morgen blir det lammelår! Skikkelig langsteking. Låret er allerede i ovnen. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en skikkelig stikkende smerte på vensyre side av magen nå, men litt høyere opp enn der eggstokken ligger. Hadde jo negativ EL test i går og ellers ingen symptomer, så tviler egentlig på at det er EL. Hoff, det er kjedelig å vente på EL når jeg ikke aner når den kommer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kroppen din ligner liiiiiittegrann på min så blir sikkert EL utsatt fordi du venter på den :P Jeg tror det kan være derfor TR kom 2 dager senere enn vanlig, fordi jeg venta så på den :P Sånn var jeg ihvertfall når jeg var yngre :P

Tar du EL tester på morran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har du tatt el-testene da? Tidspunkt og har du passe på å ikke ha tisset på 3-4 timer, og ikke ha drukket?

Jeg var litt slapp denne perioden og lurer på om det er derfor jeg ikke har fått noen positive tester. Evt. hadde jeg EL tidligere enn antatt og før jeg startet testingen.

Du kan jo prøve igjen neste måned evt. Sjekker du EL-slim/utflod osv også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kroppen din ligner liiiiiittegrann på min så blir sikkert EL utsatt fordi du venter på den :P Jeg tror det kan være derfor TR kom 2 dager senere enn vanlig, fordi jeg venta så på den :P Sånn var jeg ihvertfall når jeg var yngre :P

Tar du EL tester på morran?

Hmmm, men jeg tror egentlig ikke at det at man venter på EL, eller er litt småstresset vil kunne påvirke kroppen såpass mye. Tror slike ting er mer tilfeldig, jeg. :)

Hvordan har du tatt el-testene da? Tidspunkt og har du passe på å ikke ha tisset på 3-4 timer, og ikke ha drukket?

Jeg var litt slapp denne perioden og lurer på om det er derfor jeg ikke har fått noen positive tester. Evt. hadde jeg EL tidligere enn antatt og før jeg startet testingen.

Du kan jo prøve igjen neste måned evt. Sjekker du EL-slim/utflod osv også?

I går tok jeg testen kl 18:30. Hadde ikke tisset siden 14:30, men hadde jo drukket litt i mellomtiden. Går sjeldent fire timer uten å drikke noe.

Har litt økt utflod, men ikke noe slim. Den økte utfloden kom i forrige uke en gang.

Men dette er jo første syklusen etter p-pilleslutt, så det overrasker meg ikke om den blir litt lang. Har hatt slike stikninger flere ganger i løpet av dagen. Blir spennende å se når mensen dukker opp. Da kan jeg jo regne meg tilbake til sånn ca. når EL har funnet sted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har stikningene roet seg. De varte gjennom hele ettermiddagen i går, og kjente litt i mårrest også. Har jo eller ingen symptomer på EL, så har egentlig vanskelig for å tro at det faktisk var det. Det vil jo vise seg det da, om jeg får positiv EL-test snart eller om mensen dukker om to uker fra nå. Hadde jo vært deilig om jeg hadde hoppet rett på stabil og gjennomsnittlig syklus. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Denne dagboken har gått meg hus forbi. Ynnsjyll! :sjenert:

Først av alt: kondolerer så mye med svigerfaren din! :klem: Det er ikke så mange ord som gjør nytten for seg i sånne situasjoner, så jeg tror det holder å bare gi deg den klemmen jeg. :jepp:

Så gøy at dere er i gang igjen med prøving! Eller, ikke-prøving for denne måneden da. :fnise: Og ang. EL-tester og sånn...jeg klarte aldri å få billigtestene positive selv om jeg visste jeg hadde eggløsning. De digitale ble positive, men det blir jo veldig dyrt i lengden! Håper at du kommer fort inn i syklusen og at du også blir fort gravid. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Denne dagboken har gått meg hus forbi. Ynnsjyll! :sjenert:

Først av alt: kondolerer så mye med svigerfaren din! :klem: Det er ikke så mange ord som gjør nytten for seg i sånne situasjoner, så jeg tror det holder å bare gi deg den klemmen jeg. :jepp:

Så gøy at dere er i gang igjen med prøving! Eller, ikke-prøving for denne måneden da. :fnise: Og ang. EL-tester og sånn...jeg klarte aldri å få billigtestene positive selv om jeg visste jeg hadde eggløsning. De digitale ble positive, men det blir jo veldig dyrt i lengden! Håper at du kommer fort inn i syklusen og at du også blir fort gravid. :nigo:

Heei! :klemmer:

Jo takk for det, og en klem holder i massevis :klemmer: Som du sier, så er det ikke alltid så mye man egentlig kan si. Det verste sjokket har lagt seg nå, nå er det bare å bli vant med tilværelsen hvor svigerfar ikke er en del av den lenger, også kommer det sikkert flere tårer under begravelsen.

O har spurt litt etter han, og i går når R igjen forklarte at bestefaren hans var død, og derfor ikke kom tilbake, så sa O "nei, han e ikke det. Han e hjemme, men han kommer ikke tilbake". Så han forstår ikke, men samtidig forstår han at noe ikke er rett.

Ja jeg kan jo bare håpe på at det gjelder meg også da. :) Skulle ifølge Iperiod hatt EL i går, så om det er EL-smerter jeg har hatt, så har vel egget sluppet i dag? For EL-smertene gav seg i mårrest, men det har murret litt etter det da. Skikkelig stikninger, men kun på venstre side. Så får vi se om det neste måned blir på andre siden, da.

Håper også det klaffer fort! :nigo: Gleder meg skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg gidder å teste så mye etter EL denne syklusen. Vil jo kunne regne meg til når den var når mensen kommer. Er så irriterende når jeg ikke finner den. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så kan du jo bare pule, smile å være glad så kommer det nok en liten en snart skal du se ;)

Er min taktikk ;) Mye fordi jeg fortsatt har prøving langt oppi halsen :sjenert: skjønner godt at du er nysgjerrig på når du har EL. Men får du mensen så har du jo EL er det eneste som er sikkert :)

Jeg har sånne stikkinger som du beskriver. Eller egentlig minner det om luftsmerter, bortsett fra at det er konstant i eggstokkområdet. Og bytter side annenhver måned :P

I dag fikk jeg se noen små babyer på kjøpesenteret. Og da begynte jeg å glede meg til vi kan kjøre på uten at det er en "krise" at jeg blir gravid. Så vi får se hva jeg har lyst til neste uke :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...