Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å EL-teste i det hele tatt, jeg? :) Du ble jo så ekstremt lett gravid sist. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig så kan du jo bare pule, smile å være glad så kommer det nok en liten en snart skal du se ;)

Er min taktikk ;) Mye fordi jeg fortsatt har prøving langt oppi halsen :sjenert: skjønner godt at du er nysgjerrig på når du har EL. Men får du mensen så har du jo EL er det eneste som er sikkert :)

Jeg har sånne stikkinger som du beskriver. Eller egentlig minner det om luftsmerter, bortsett fra at det er konstant i eggstokkområdet. Og bytter side annenhver måned :P

I dag fikk jeg se noen små babyer på kjøpesenteret. Og da begynte jeg å glede meg til vi kan kjøre på uten at det er en "krise" at jeg blir gravid. Så vi får se hva jeg har lyst til neste uke :hoho:

Hehe, ja egentlig :fnise: Tenkte det kom til å være artig å teste etter EL jeg, og det hadde jo forsåvidt vært det hadde jeg bare funnet den forbaska eggløsningen :fnise:

Får håpe de stikningene var relatert til eggløsningen, slik at jeg er sånn høvelig i "rute". Kjedelig om jeg får en syklus på 40-50 dager liksom. ;) Så lenge den ikke er over 30 dager så blir jeg veldig fornøyd. :)

Haha, ja det svinger vel litt det der :fnise: Jeg er jo kjempeklar for baby, men hender likevel at jeg tenker at "hoff, hva er det jeg skal begi meg ut på ENDA en gang" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å EL-teste i det hele tatt, jeg? :) Du ble jo så ekstremt lett gravid sist. :fnise:

Nææi det kan du si! Jeg vurderer å slutte med det. Eller, jeg kommer nok til å bruke opp de jeg har. Har vel sånn 15 stk liggende :P Men tviler på at jeg gidder å kjøpe nye etter det dersom jeg ikke allerede er gravid. Satser heller på å lære meg å kjenne igjen EL på eventuelle symptomer og ellers bare ha regelmessig sex i eggløsningsperioden. Det blir litt for mye fokus på EL og prøving når man skal drive og teste hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram til mensen dukker opp nå så er det i grunn lite å si her om videre prøving! Dersom smertene jeg hadde på mandag og tirsdag var EL-smerter så kommer mensen om 12-13 dager. Inntil da må jeg bare smøre meg med tålmodighet.

Eh..Og prøve å ikke spise så forbanna usunt! Jeg som ikke hadde matlyst nesten forrige uke har denne uken hatt lyst på noe konstant! Kjedelig! Jeg vil ha til bake ikke-matlysten min!

Har kommet meg i gang med praksis nå. Rart å tenke på at det er siste innspurten. :) Dagen som ferdig utdannet spl har alltid vært så fjern, men innser jo at det ikke er så veldig fjernt lenger.. :P

O gikk forresten i barrompa fra klokken kvart over seks og fram til leggetid i dag. I kvart på sju-tiden hørte jeg han lage noen rare pustelyder, men jeg tenkte ikke over det. Han har ikke brukt å lage disse lydene før. Så ble det stille litt, også reiste O seg opp og kom bort til meg og sa "æ har tissa og bæsja på golve"...Såe...Ja. Tok han med ned og prøvde å oppmuntre han til å sette seg på do eller potte, men neida, det skulle han ikke. ;) Jaja, må bare prøve å la han gå litt uten, så sier han forhåpentligvis fra etter hvert. Så skal han roses opp i skyene første han gang får gjort det i do eller potte. ;)

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner til det å være i ingenmannsland når det gjelder prøving... Vi får satse på at vi hadde EL begge to når vi tror vi hadde det, så er vi snart igang!

Det er så deilig å vite at man snart er ferdig med utdanningen, men samtidig litt skremmende også.. ;) lykke til videre i praksis :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner til det å være i ingenmannsland når det gjelder prøving... Vi får satse på at vi hadde EL begge to når vi tror vi hadde det, så er vi snart igang!

Det er så deilig å vite at man snart er ferdig med utdanningen, men samtidig litt skremmende også.. ;) lykke til videre i praksis :klemmer:

Får satse på det ja! Jeg synes det er så rart å tenke på at jeg om fire måneder kanskje (forhåpentligvis) er gravid! :) Har ventet siden januar i fjor, så føler jeg har ventet nok nå :fnise:

Takk for det! :klemmer: Og ja, det er absolutt litt skremmende! Følger jo med et visst ansvar som sykepleier, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du.. sånn derre tålmodighet!! Siden man sier man skal smøre seg med tålmodighet… Får man kjøpt tålmodighet på tube?? Ebay kanskje?? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du.. sånn derre tålmodighet!! Siden man sier man skal smøre seg med tålmodighet Får man kjøpt tålmodighet på tube?? Ebay kanskje?? :hoho:

Haha! Er det kanskje et nordnorsk uttrykk?:P Litt rrart uttrykk uansett, som såmange andre uttrykk. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smøre seg med tålmodighet er et vanlig uttrykk. Er det ikke? :klo:

Bæsj og tiss på gulv, ja. :lol: Er vant med sånt dessverre. :fnise: Vi har nettopp begynt med klistremerker til A når hun sitter på do. Hun trenger ikke å tisse eller bæsje (det gjør hun ikke allikevel...), men at hun faktisk vil sitte der er et enormt stort steg for oss. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke brukt å lage disse lydene før. Så ble det stille litt, også reiste O seg opp og kom bort til meg og sa "æ har tissa og bæsja på golve"...Såe...Ja.

Hoho, sikkert ikke så artig å være den som må vaske opp dette, men jeg må innrømme jeg fikk meg en god latter her :fnise: Kan se det for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Joda… Det er jo et vanlig uttrykk det. Bare jeg som har litt dårlig humor når jeg er trøtt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O gikk forresten i barrompa fra klokken kvart over seks og fram til leggetid i dag. I kvart på sju-tiden hørte jeg han lage noen rare pustelyder, men jeg tenkte ikke over det. Han har ikke brukt å lage disse lydene før. Så ble det stille litt, også reiste O seg opp og kom bort til meg og sa "æ har tissa og bæsja på golve"...Såe...Ja. Tok han med ned og prøvde å oppmuntre han til å sette seg på do eller potte, men neida, det skulle han ikke. ;) Jaja, må bare prøve å la han gå litt uten, så sier han forhåpentligvis fra etter hvert. Så skal han roses opp i skyene første han gang får gjort det i do eller potte. ;)

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smøre seg med tålmodighet er et vanlig uttrykk. Er det ikke? :klo:

Bæsj og tiss på gulv, ja. :lol: Er vant med sånt dessverre. :fnise: Vi har nettopp begynt med klistremerker til A når hun sitter på do. Hun trenger ikke å tisse eller bæsje (det gjør hun ikke allikevel...), men at hun faktisk vil sitte der er et enormt stort steg for oss. :hoppe:

Vet du det tror jeg vi også skal! Men venter til sommeren, da er det mye greiere å begynne å slutte synes jeg. :jepp:

Hoho, sikkert ikke så artig å være den som må vaske opp dette, men jeg må innrømme jeg fikk meg en god latter her :fnise: Kan se det for meg...

Haha, nei det ble R det :fnise: Jeg tok med meg O ned for å vaske rompa, så da måtte jo han ta opp det som lå på gulvet :ler:

:hoho: Joda… Det er jo et vanlig uttrykk det. Bare jeg som har litt dårlig humor når jeg er trøtt :fnise:

Haha! Hvem vet, kan jo være det finnes noe humbug-salvegreier som skal hjelpe mot utålmodighet :fnise:

:fnise:

Unnskylf meg men ... :skratte:

Hehe, vel..Heldigvis var han fin i magen. Er jo bare noen dager siden han hadde diare..Tenk å få det på stuegulvet da.. :ler:

___

Fin og flott dag. Har vært på jobbintervju som jeg føler gikk fint, vært litt ute i sola, spist en is i byen og vært på kveldsvakt i praksis. Nå venter senga før det blir en til dag i praksis i morgen. Dagvakt heldigvis. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke EL på mandag, for i dag har jwg masse EL slim. Ingen tvil. Men vil det si at jeg har EL i dag eller har jeg det i morgen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du EL-test?

Ja, kan jo ta en i ettermiddag. Er bare litt vanskelig å tyde. Er det sånn at den ee positiv dagen før, også negativ så snart egget er sluppet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Svarte deg i den andre tråden, men tror det er 24-48 timer før eggløsning at man får positiv test...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Svarte deg i den andre tråden, men tror det er 24-48 timer før eggløsning at man får positiv test...

Ok! Men nå som EL-testen er negativ (var fortsatt en strek der, men i alle fall halvparten så svak som kontroll-streken), vil det si at egget er sluppet, og at jeg i skrivende stund har eggløsning? Eller er eggløsningen over nå? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...