Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #121 Skrevet 21. mars 2014 Joda, men jeg har inntrykk av at det er et større problem for kvinner, og det er derfor jeg synes det er viktig at vi setter fokus på det. Anonymous poster hash: 2728f...4e9 Der sier du noe. For i realiteten er det ikke et større problem for kvinner. Det er et større problem at kvinnekroppen blir seksualisert og objektivisert så mye mer enn mannskroppen blir og menn blir heller ikke dømt for sitt utseende på samme måte som kvinner blir. 2
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #122 Skrevet 21. mars 2014 Jeg er helt enig i artikken du linket til (takk forøvrig ), men det er ikke alltid du viser til at det er dette du står for. Du viser en side hvor det virker som om man er tynn er hele verden fantastisk og full av enhjørninger. Derfor jeg reagerer. Jeg er storfornøyd med å ha ekstra kilo på kroppen. Jeg har hanket inn mang en modellkontrakt på kroppen min. Det har pinadø mange fine slanke damer gjort også.
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #123 Skrevet 21. mars 2014 Joda, men jeg har inntrykk av at det er et større problem for kvinner, og det er derfor jeg synes det er viktig at vi setter fokus på det. Anonymous poster hash: 2728f...4e9 Kvinner snakker mer om temaet, er ikke dermed sagt at menn ikke tenker i de samme baner.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #124 Skrevet 21. mars 2014 Der sier du noe. For i realiteten er det ikke et større problem for kvinner. Det er et større problem at kvinnekroppen blir seksualisert og objektivisert så mye mer enn mannskroppen blir og menn blir heller ikke dømt for sitt utseende på samme måte som kvinner blir. Det kan være litt i det. Men har og inntrykk av at menn trener mer og hardere, så selv om det er et problem som gjelder begge kjønn, er det veldig mange kvinner som lar kroppen forfalle. Anonymous poster hash: 2728f...4e9
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #125 Skrevet 21. mars 2014 Jeg er storfornøyd med å ha ekstra kilo på kroppen. Jeg har hanket inn mang en modellkontrakt på kroppen min. Det har pinadø mange fine slanke damer gjort også. Men det er jo knallbra! Da kan vi være to om å være stolte av kroppene våre! Det jeg mente var i henhold til diskusjoner så viser du mer en side av at det er så utrolig lett å være tynn uten å virke som om du tenker over at det ikke alltid er tilfelle.
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #126 Skrevet 21. mars 2014 Det kan være litt i det. Men har og inntrykk av at menn trener mer og hardere, så selv om det er et problem som gjelder begge kjønn, er det veldig mange kvinner som lar kroppen forfalle. Anonymous poster hash: 2728f...4e9 Det er vel en sannhet med modifikasjoner.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #127 Skrevet 21. mars 2014 Jeg er storfornøyd med å ha ekstra kilo på kroppen. Jeg har hanket inn mang en modellkontrakt på kroppen min. Det har pinadø mange fine slanke damer gjort også. Hvordan type modell?, er det plus size? Anonymous poster hash: 2728f...4e9
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #128 Skrevet 21. mars 2014 Det kan være litt i det. Men har og inntrykk av at menn trener mer og hardere, så selv om det er et problem som gjelder begge kjønn, er det veldig mange kvinner som lar kroppen forfalle. Anonymous poster hash: 2728f...4e9 Det inntrykket sitter ikke jeg med. Men det er jo knallbra! Da kan vi være to om å være stolte av kroppene våre! Det jeg mente var i henhold til diskusjoner så viser du mer en side av at det er så utrolig lett å være tynn uten å virke som om du tenker over at det ikke alltid er tilfelle. Nja, tynnere kvinner har det enklere enn overvektige kvinner jevnt over. Samme som at pene mennesker får fordeler som mindre mene folk kan se langt etter. Hvordan type modell?, er det plus size? Anonymous poster hash: 2728f...4e9 Nei.
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #129 Skrevet 21. mars 2014 Nja, tynnere kvinner har det enklere enn overvektige kvinner jevnt over. Samme som at pene mennesker får fordeler som mindre mene folk kan se langt etter. Ikke enig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #130 Skrevet 21. mars 2014 Det kan være litt i det. Men har og inntrykk av at menn trener mer og hardere, så selv om det er et problem som gjelder begge kjønn, er det veldig mange kvinner som lar kroppen forfalle. Anonymous poster hash: 2728f...4e9 En overvekt av de som trener på treningssentre er kvinner. Det er nok minst like mange menn som ikke trener. Anonymous poster hash: 92a43...746
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #131 Skrevet 21. mars 2014 Ikke enig. Nei, hei, hvor hen er du uenig i at pene mennesker har fordeler fremfor mindre pene mennesker??
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #132 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Enda mer om hvordan det er å være overvektig kvinne som ikke fullfører samfunnets krav om å være slank og pen, men her er faktisk en designer på lag med pluss size. Ryddet for sitert, slettet innhold. Tekola, mod. Endret 22. mars 2014 av Tekola
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #133 Skrevet 21. mars 2014 Enda mer om hvordan det er å være overvektig kvinne som ikke fullfører samfunnets krav om å være slank og pen, men her er faktisk en designer på lag med pluss size. Velger å svare litt utenfor den artikkelen der jeg. Det som i grunn er irriterende med slike diskusjoner som dette her, er at de alltid utvikler seg på samme måte. Den begynner saklig, men sklir ut i dette: Påstand 1: Tynne kvinner har det lettere, blir tatt mer seriøst bla bla bla! Argument 1: Nei det blir vi ikke det Argument 2: Jo det blir dere Påstand 2: Overvektige kvinner har det vanskelig! Argument 1: Nei, men dere må jo tenke på helsa! Argument 2: Ja, men vi gjør jo det, men [Påstand 1 begynner på nytt] Med andre ord, ingen heldig utvikling. Her på KG diskuterer jeg saken kanskje for noen ganske krasst. Gjør jeg dette i det virkelige liv? Nei, men dersom noen spør etter en ærlig mening så får de den. Det jeg savner i slike diskusjoner er en større grad av nyanse eller bredde om du vil. Vi kvinner er kvinner værst. Om jeg kan tenke meg at overvektige blir diskriminert? Ja, det kan jeg. Kan jeg tenke meg at tynner kvinner blir diskriminert? Ja, det kan jeg. Poenget mitt er at det er jo bedre om vi faktisk kan komme til enighet at det ikke er nødvendig å enten "Fat/Skinny-shame" noen mennesker. Dersom det hadde vært et resultat av en slik diskusjon, fyr løs! Blir det resultatet i de fleste av slike diskusjoner? Nei. Til syvende og sist, uavhengig av media og andre mennesker, dersom man ikke selv er fornøyd med egen kropp er det lettere å rakke ned på andre kropper. Det blir jo en ren forsvarsmekanisme, og et eget argument i seg selv, for hvordan kan man være fornøyd med egen kropp når andre mennesker og media mener sånn eller slik om den kroppsfasongen man har?! Ikke en lett kabal med andre ord. Dersom man ikke ser en verdi i seg selv, eget utseende og egen kropp, hvordan kan man egentlig forvente at andre skal gjøre det? Den største forandringen kommer jo tross alt fra deg selv. Verden kan ikke forandres med letthet, men dersom ethvert individ (som igjen er en deltager i verden) begynner med seg selv kan man nå langt. Kvinner før oss har klart å få til en samfunnsendring, da startet de med seg selv deretter samfunnet. For egen del er jeg lei all seksualiseringen av kvinnekroppen i samfunnet, det blir jo som om man har redusert kvinnekroppen til kun et verktøy. Det er ikke en positiv retning, at jenter skal vokse opp for å tenke at deres eneste verdi er kroppen, dersom ikke den er bra nok så har de ingen verdi. Vi som medsøstre har gjort en grov feil dersom dette er det vi lærer dagens kvinner. Derfor vil jeg avslutte med å si følgende: Alle kvinner har det helt jævlig uansett hva, dersom vi lar andre definere oss og ikke oss selv. 2
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #134 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Velger å svare litt utenfor den artikkelen der jeg. Det som i grunn er irriterende med slike diskusjoner som dette her, er at de alltid utvikler seg på samme måte. Den begynner saklig, men sklir ut i dette: Påstand 1: Tynne kvinner har det lettere, blir tatt mer seriøst bla bla bla! Argument 1: Nei det blir vi ikke det Argument 2: Jo det blir dere Påstand 2: Overvektige kvinner har det vanskelig! Argument 1: Nei, men dere må jo tenke på helsa! Argument 2: Ja, men vi gjør jo det, men [Påstand 1 begynner på nytt] Med andre ord, ingen heldig utvikling. Her på KG diskuterer jeg saken kanskje for noen ganske krasst. Gjør jeg dette i det virkelige liv? Nei, men dersom noen spør etter en ærlig mening så får de den. Det jeg savner i slike diskusjoner er en større grad av nyanse eller bredde om du vil. Vi kvinner er kvinner værst. Om jeg kan tenke meg at overvektige blir diskriminert? Ja, det kan jeg. Kan jeg tenke meg at tynner kvinner blir diskriminert? Ja, det kan jeg. Poenget mitt er at det er jo bedre om vi faktisk kan komme til enighet at det ikke er nødvendig å enten "Fat/Skinny-shame" noen mennesker. Dersom det hadde vært et resultat av en slik diskusjon, fyr løs! Blir det resultatet i de fleste av slike diskusjoner? Nei. Til syvende og sist, uavhengig av media og andre mennesker, dersom man ikke selv er fornøyd med egen kropp er det lettere å rakke ned på andre kropper. Det blir jo en ren forsvarsmekanisme, og et eget argument i seg selv, for hvordan kan man være fornøyd med egen kropp når andre mennesker og media mener sånn eller slik om den kroppsfasongen man har?! Ikke en lett kabal med andre ord. Dersom man ikke ser en verdi i seg selv, eget utseende og egen kropp, hvordan kan man egentlig forvente at andre skal gjøre det? Den største forandringen kommer jo tross alt fra deg selv. Verden kan ikke forandres med letthet, men dersom ethvert individ (som igjen er en deltager i verden) begynner med seg selv kan man nå langt. Kvinner før oss har klart å få til en samfunnsendring, da startet de med seg selv deretter samfunnet. For egen del er jeg lei all seksualiseringen av kvinnekroppen i samfunnet, det blir jo som om man har redusert kvinnekroppen til kun et verktøy. Det er ikke en positiv retning, at jenter skal vokse opp for å tenke at deres eneste verdi er kroppen, dersom ikke den er bra nok så har de ingen verdi. Vi som medsøstre har gjort en grov feil dersom dette er det vi lærer dagens kvinner. Derfor vil jeg avslutte med å si følgende: Alle kvinner har det helt jævlig uansett hva, dersom vi lar andre definere oss og ikke oss selv. Ve, jeg er enig i resonnementet, men det underslår ikke at tynne kvinner har et privilegium over overvektige kvinner siden samfunnet sier at en tynn kvinne er det samme som en pen kvinne. Og man kan ha det jævlig som tynn kvinne og samtidig nyte privilegium. Endret 21. mars 2014 av Gjest 1
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #135 Skrevet 21. mars 2014 Ve, jeg er enig i resonnementet, men det underslår ikke at tynne kvinner har et privilegium over overvektige kvinner siden samfunnet sier at en tynn kvinne er det samme som en pen kvinne. Det er din mening, og den skal du få lov til å ha.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #136 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Det er din mening, og den skal du få lov til å ha. Det har noe med interseksjonalitet å gjøre. En pen blond slank kvinne får antageligvis masse uønsket oppmerksomhet fra menn, men samtidig så nyter hun også godt ut av at menn liker henne f.eks gratis drinker ute på byen, mens hennes overvektige venninne må betale drinkene sine selv. Som et eksempel. Endret 21. mars 2014 av Gjest
Gjest Lille-pus Skrevet 21. mars 2014 #137 Skrevet 21. mars 2014 Helt kort oppsummert og informert er det slik at alle som er litt utenfor dagens rèelle standardstørrelse (den det selges mest av) opplever problemer. Så kommer 'drømmestørrelsen', den som mange ønsker å ha og som mediebildet og den yngre generasjon flaskes opp med som 'den idèelle størrelsen... som i praksis er så liten at den finner nesten ikke i Norge. Rør så dette sammen med et ønske (fra begge ender av skalaen) om å være litt mer gjennomsnittlig... krydre med motreaksjonen mot 'den idèelle størrelse 34', bl.a. på FB. Oppi dette tilsetter vi så noen prepubertale guttetjafser på et nettforum som gauler om silikonpupper, 50 cm midje og sprettrumpe samt at kvinner blir feite frdi de ikke gidde trene.... Resultatet: En høyst eksplosiv blanding Tenk om folk kunne se seg i helfigur i speilet før de så mye som åpnet nebbet for å pipe ett ord om alle som ikke ser nøyaktig ut som dem selv. 3
Gjest Nanne70 Skrevet 21. mars 2014 #138 Skrevet 21. mars 2014 Begge de der er da feite, den ene feit den andre bælfeit. Anonymous poster hash: d69a1...27f Du har et litt spesielt syn på hva som er feit....går ikke an å kalle noen feit når de ikke har en eneste synlig valk, vel!
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #139 Skrevet 21. mars 2014 Jeg er storfornøyd med å ha ekstra kilo på kroppen. Jeg har hanket inn mang en modellkontrakt på kroppen min. Det har pinadø mange fine slanke damer gjort også. Det er awesome! ( og det sier jeg ikke for å være frekk. Tro det eller ei)
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #140 Skrevet 21. mars 2014 Det er awesome! ( og det sier jeg ikke for å være frekk. Tro det eller ei) Godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå