Gå til innhold

Fat vs curvy, know the difference.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som overvektig er det ikke så lett å godta kroppen sin. Man blir konstant fortalt at "er du misfornøyd, gjør noe med det" som i de flestes øyne betyr "spis mindre di feite ku"

Jeg vil gjerne godta meg selv, fordi jeg mener at utseendet ikke bør definere din verdi.

Anonymous poster hash: eda2b...834

Da gjør du det! Det er ditt personlige valg og rett som ingen andre kan blande seg opp i, det er kjempeflott og du kan gjøre det nu i dette øyeblikk! :blomst:

"Man blir konstant fortalt at "er du misfornøyd, gjør noe med det" som i de flestes øyne betyr "spis mindre di feite ku""

Jeg håper ikke du leste den betydningen ut av mitt innlegg, for det er overhodet ikke det jeg mener når jeg skriver det!

Kan det tenkes at det noen ganger er ens egne oppfatninger som farger og fører til en slik tolkning?

Det jeg mener er at man enten må velge å gi slipp på forskrudde forestillinger om hva ens egen kropp burde vært, eller å gå inn for endring, det nytter ikke å bli stående mitt i mellom uten å handle. Det fører bare mistrivsel og frustrasjon med seg og er veldig destruktivt i lengden. Og igjen, hva man velger er ens personlige valg, det er ikke noe rett og galt, men for sin egen mentale helses skyld så blir det så mye lettere om man er bevisst disse valgene og bestemmer seg for å uansett ubetinget godta (kanskje til og med like!) sin egen kropp, og å gi slipp på alt det en ikke velger, en gang for alle. Det kan være veldig befriende!

Hver og en av oss har makt til å bestemme hva vi velger å ta inn og bruke tid på, og hva vår egen "sannhet" er, jeg sier ikke at det er lett, men det er så viktig å bruke denne makten og ta kontroll over våre tanker, vårt velvære og våre oppfatninger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbeat
Skrevet

Hva er bæljefeit? Har hørt om bælfeit men bæljefeit? Tenk å finne opp så stygt et ord!

Gjest Ciegus
Skrevet

Hvordan skjelettet er bygget opp. Hvordan tror du det er bygget opp? Vi har alle likt skjelett, helt likt, helt sant. Google "tung beinbygning" så får du det forklart, er ikke noe som heter det. Er snakk om fett og musklerp å kroppen, ikke bein.

Anonymous poster hash: a5848...38c

Nei, nå har du misforstått. Alle har ikke helt likt skjelett. Tyngden på skjelettene er relativt lik ja, men en person kan ha et større skjelett enn en annen (feks bredere skuldre, lengre bein). Dette har så klart enorm betydning for kroppsfasongen, sammen med fettets plassering.

Du trodde ikke for alvor at høyden til folk ble avgjort av fett og muskler? ;)

• Liker 2
Skrevet

Hva er bæljefeit? Har hørt om bælfeit men bæljefeit? Tenk å finne opp så stygt et ord!

Du vet jo hva bæljefeit er. Jææævli teit spørsmål!

Gjest Nanne70
Skrevet

Du milde banan!! Det er da ingen som har sagt at det IKKE finnes mange stadier når det gjelder vekt. Hvor fikk du det fra??

Hold deg til tema. Syns du curvy og bæljefeit er det samme?? Om du mener det så har jeg bare et eneste ord å si deg: Brilleland

Altså, når noen kan finne på å kalle hun til venstre (undertøymodellen) for feit, så begynner jeg å lure, for da tolker jeg det sånn at vedkommende mener at alle som bruker mer enn str S i klær er feite i større eller mindre grad. Og det er jo helt på jordet.

Ellers burde det jo være åpenbart ut fra min beskrivelse av hva jeg anser som feit, at jeg ikke setter likhetstegn mellom feit og curvy, men dama til venstre i HI er ikke feit. Hun har en klassisk timeglassfigur og ikke en eneste valk.

Mulig at noen burde ta seg en tur til brilleland, men jeg tror ikke det er meg.

Gjest avocadoen
Skrevet

Etter min mening så er curvy at man har timeglassfigur. Uavhengig av hvor stor/liten/lekker man er.

Og alle størrelser er sexy og tiltrekkende for noen. Og det er like ok å synes at en fotomodell på 52 kilo er sexy, som å synes at en på 150 kilo er sexy.

Oh, fotomodell på 52 kilo. Og jeg som veier 51. I like!

Etter man blir så trykt ned her på KG for at man er tydeligvis er stygg, guttete, beinrangel osv fordi man i følge noen veier lite så er det fint å høre noe pent om kroppen til en :)

Skrevet (endret)

0btzxTK.jpg

Anonymous poster hash: 5768d...592

Så tåpelig, hu store er jo gravid. Da er sammenligningsgrunnlaget litt feil eller?

Endret av KG dama
Skrevet

Hvordan skjelettet er bygget opp. Hvordan tror du det er bygget opp? Vi har alle likt skjelett, helt likt, helt sant. Google "tung beinbygning" så får du det forklart, er ikke noe som heter det. Er snakk om fett og musklerp å kroppen, ikke bein.

Anonymous poster hash: a5848...38c

Jeg snakker ikke om vekta av skjelettet det sier seg selv. Myten om tung beinbygning er død. Men du ser vel også at folk er bygget forskjellig, noen kvinner har guttehofter og noen kvinner har store hofter, type pæreform. Skjellettet ar forskjellig på alle mennesker men vekta av det er omtrent lik. Skjllettet er i aller høyeste grad med på å forme kroppen. Har man veldig smale hofter og smale skuldre er det sjelden noen timeglassfigur å spore.

• Liker 1
Gjest Gjest_Snerk
Skrevet

funny-fat-girl-beach.jpg

Synes dette bildet sier sitt. Fett er ikke former. :)

Anonymous poster hash: 45b8d...623

sl5ru8.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Så tåpelig, hu store er jo gravid. Da er sammenligningsgrunnlaget litt feil eller?

du ser på armene og lårene at hun er mer enn gravid for å si det sånn. mcribs indeed.

Anonymous poster hash: 15729...ea8

• Liker 2
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg syns de begge så deilige ut, begge to har fine og deilige bryster :)

(Og ja, jeg vet tråden er gammel men jeg vil si dette)

Jeg vil bare minne om at det ikke er en plikt å være slank.

La oss feite være i fred. Vi er uansett de eneste som kan gjøre noe med vekten vår. 

Jeg for min del skal slanke meg når all sjokoladen i butikken er spist opp.

Kunne ikke vært mer enig :)

Anonymous poster hash: 3b9e0...2df
Skrevet

La oss feite være i fred. Vi er uansett de eneste som kan gjøre noe med vekten vår. 

Enig! Er så dritt lei av presset. Og ikke minst at det er en selvfølge at alle som har et par kg ekstra vil slanke seg. Dessuten hun som er "curvy" har jo blitt stylet, redigert og sitter i riktig stilling.

Skrevet

Steinbra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...