Cathrine88 Skrevet 21. mars 2014 #81 Skrevet 21. mars 2014 Men det er jo slik at kvinner har en høyere fettprosent enn menn. Uten den hadde vi ikke hatt pupper. Og de kvinnelige formene utgjøres stort sett av fett. Jeg skjønner selvfølgelig at hvordan fettet er plassert spiller en estetisk rolle, men det er ikke muskler eller skjelett som utgjør kvinnelige former. Med svært lite fett på kroppen er det vanskelig å se kvinnelige former. Desto tynnere vi blir, så forsvinner formene. Det betyr likevel ikke at jo feitere vi blir jo kvinneligere og "flottere" blir vi :-) Man kan selvsagt ha former uten å ha særlig med fett på kroppen. Noen former bestemmes i stor grad av beinbygningen, blant annet bredden og høyden på hoftene. 4
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #82 Skrevet 21. mars 2014 Er du ikke enig i at det er like stygt å bruke ordet bælfeit, eller bæljefeit som du kaller det, som å kalle tynne jenter beinrangler? nei?
Cathrine88 Skrevet 21. mars 2014 #83 Skrevet 21. mars 2014 nei? Hvorfor ikke? Fordi det er greit å bruke sårende ord om andre, men ikke om deg? 3
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #84 Skrevet 21. mars 2014 Hvorfor ikke? Fordi det er greit å bruke sårende ord om andre, men ikke om deg? hæææ? når har jeg sagt det ikke er greit å si slikt om meg??? hvor i helvete tar dere disse utsagnene fra som jeg aldri har sagt!!!? 1
Gjest Ciegus Skrevet 21. mars 2014 #85 Skrevet 21. mars 2014 Man kan selvsagt ha former uten å ha særlig med fett på kroppen. Noen former bestemmes i stor grad av beinbygningen, blant annet bredden og høyden på hoftene. Enig, men for å bli formfull må det ofte noe fett til også. En formfull rumpe kan være formull og spretten takket være styrketrening, men det er sjelden jeg har sett noen med en helt flat rumpe uten særlig fett greie å trene seg til en formfull rumpe. Fettet legger grunnlaget, musklene gjør finpussen som avgjør om resultatet blir lekkert eller ikke (med mindre man er blant disse genetisk heldige som har sprettrumpe uansett). Et lag med fett over beinbygningen og hoftene kan gjøre kurvene mykere og man fremstår som mer formfull enn om man har meget lav fettprosent. Vi snakker jo ikke bare om å ha former, det har jo alle i en grad, men om å være formfull. Jeg ser hvertfall sjelden damer med lav fettprosent og mye muskler som er formfulle. Kombinasjon av fett og muskler derimot, kan gi et ypperlig resultat, uten at det trenger å føre til overvekt. Wææh, hvorfor diskuterer jeg egentlig dette i detalj? 1
Gjest Ciegus Skrevet 21. mars 2014 #86 Skrevet 21. mars 2014 hæææ? når har jeg sagt det ikke er greit å si slikt om meg??? hvor i helvete tar dere disse utsagnene fra som jeg aldri har sagt!!!? 'Mener du, eller mener du ikke, at bælfeit er et ord som er greit å bruke? Mener du, eller mener du ikke, at beinrangel er et greit ord å bruke? Hva med stankelbein? Hvorfor? 1
Cathrine88 Skrevet 21. mars 2014 #87 Skrevet 21. mars 2014 hæææ? når har jeg sagt det ikke er greit å si slikt om meg??? hvor i helvete tar dere disse utsagnene fra som jeg aldri har sagt!!!? Du svarte nettopp på at det er verre å bruke ordet beinrangel enn "bæljefeit." Enig, men for å bli formfull må det ofte noe fett til også. En formfull rumpe kan være formull og spretten takket være styrketrening, men det er sjelden jeg har sett noen med en helt flat rumpe uten særlig fett greie å trene seg til en formfull rumpe. Fettet legger grunnlaget, musklene gjør finpussen som avgjør om resultatet blir lekkert eller ikke (med mindre man er blant disse genetisk heldige som har sprettrumpe uansett). Et lag med fett over beinbygningen og hoftene kan gjøre kurvene mykere og man fremstår som mer formfull enn om man har meget lav fettprosent. Vi snakker jo ikke bare om å ha former, det har jo alle i en grad, men om å være formfull. Jeg ser hvertfall sjelden damer med lav fettprosent og mye muskler som er formfulle. Kombinasjon av fett og muskler derimot, kan gi et ypperlig resultat, uten at det trenger å føre til overvekt. Wææh, hvorfor diskuterer jeg egentlig dette i detalj? Man blir sugd inn i disse meningsløse diskusjonene og kommer seg aldri ut. Men jeg er enig. 2
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #88 Skrevet 21. mars 2014 Fedme forsvares i artikler som omhandler klær for "kvinner med former" blant annet. De eksemplene som trekkes frem i slike artikler er ikke kvinner med former, men overvektige kvinner. Det er ikke gode eksempler. Det "Real women have curves" treffer i grunn ikke meg da jeg er innenfor den kategorien selv, men det er jo en måte å "thin-shame" andre på, dvs at tynne mennesker ikke er gode nok heller. Det jeg i grunn aldri har skjønt er hvorfor man ikke kan fremheve sunne eksempler på mennesker, uansett fasong. Sånn som det er nå så må man slenge shit om tynne for å fremheve overvektige og motsatt. Det er heller ingen heldig utvikling. Tross alt så velger vi jo hva vi lar oss affisere av, og om motebransjen gjør deg trist, da er det i grunn ingen andre enn deg selv du må starte med. Om det å se tynne kvinner gjør deg trist, da må du gå inn i deg selv å spørre: "Hva er det med motebransjen som påvirker meg og mitt selvbilde?" i stedet for å ha en tankegang som "Tynne damer er ikke noe fint, bare skinn og bein jo! Ingen menn som synes det er fint å se på!". Sistnevnte blir i hvertfall ikke konstruktivt. Nei, det gjør det ikke nei. Det er jo ikke akkurat sånn at det bugner over av fine klær til folk i ekstremstørrelsene, hverken for de menneskene som er for små eller for store, sånn sett. Og Thin Shaming finnes ikke, tynne mennesker har et privilegium over mennesker som ser anerledes ut uansett i vårt samfunn, og det er bare de som ikke ser sitt privilegium som kunne finne på å skrive det som du skrev over. 1
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #89 Skrevet 21. mars 2014 'Mener du, eller mener du ikke, at bælfeit er et ord som er greit å bruke? Mener du, eller mener du ikke, at beinrangel er et greit ord å bruke? Hva med stankelbein? Hvorfor? jeg mener begge er like greit. evnt like dårlig
Cathrine88 Skrevet 21. mars 2014 #90 Skrevet 21. mars 2014 Nei, det gjør det ikke nei. Det er jo ikke akkurat sånn at det bugner over av fine klær til folk i ekstremstørrelsene, hverken for de menneskene som er for små eller for store, sånn sett. Og Thin Shaming finnes ikke, tynne mennesker har et privilegium over mennesker som ser anerledes ut uansett i vårt samfunn, og det er bare de som ikke ser sitt privilegium som kunne finne på å skrive det som du skrev over. Er det greit å fortelle en tynn kvinne at hun ikke er en ekte kvinne - fordi ekte kvinner har former? Det skjer ofte. 4
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #91 Skrevet 21. mars 2014 Er det greit å fortelle en tynn kvinne at hun ikke er en ekte kvinne - fordi ekte kvinner har former? Det skjer ofte. Er det greit å fortelle en overvektig kvinne at hun er bæljefeit fordi hun har 15kg for mye? Det skjer ofte. 2
Gjest New_Girl Skrevet 21. mars 2014 #92 Skrevet 21. mars 2014 Kan ikke si jeg følte meg veldig privilegert da jeg ble mobbet og kalt beinrangel og skjellet. 5
Cathrine88 Skrevet 21. mars 2014 #93 Skrevet 21. mars 2014 Er det greit å fortelle en overvektig kvinne at hun er bæljefeit fordi hun har 15kg for mye? Det skjer ofte. Nei, ingen av delene er greit. Kan man ikke akseptere sin egen kroppstype uten å rakke ned på andres? 1
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #95 Skrevet 21. mars 2014 Nei, ingen av delene er greit. Kan man ikke akseptere sin egen kroppstype uten å rakke ned på andres? Men det gjelder jo alle. Ikke bare overvektige. Det er jo nok av tynne mennesker som bedriver fat shaming.
Cathrine88 Skrevet 21. mars 2014 #96 Skrevet 21. mars 2014 Men det gjelder jo alle. Ikke bare overvektige. Det er jo nok av tynne mennesker som bedriver fat shaming. Ja... Og ingen av delene er greit. 1
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #97 Skrevet 21. mars 2014 Nei, det gjør det ikke nei. Det er jo ikke akkurat sånn at det bugner over av fine klær til folk i ekstremstørrelsene, hverken for de menneskene som er for små eller for store, sånn sett. Og Thin Shaming finnes ikke, tynne mennesker har et privilegium over mennesker som ser anerledes ut uansett i vårt samfunn, og det er bare de som ikke ser sitt privilegium som kunne finne på å skrive det som du skrev over. Jo det eksisterer. Hvorfor skal det være greit å rakke ned på tynne kvinner, men dersom man snur på det er det feil mot overvektige kvinner? Jeg googlet det for deg HER. Riktignok burde jeg kanskje brukt "Skinny" i stedet for "thin". Artikkel HER og HER bør du kanskje lese litt grundigere, samt sjekke DENNE 2
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #98 Skrevet 21. mars 2014 Er det greit å fortelle en overvektig kvinne at hun er bæljefeit fordi hun har 15kg for mye? Det skjer ofte. hvem er det som forteller overvektige kvinner det? jeg pleier ikke å si det til dem. ikke direkte i hvert fall
Trude.lutt Skrevet 21. mars 2014 #100 Skrevet 21. mars 2014 For egen del er jeg lei av at overveiktige damer blir fremstilt som om de har kurver. De har en form ja, men ikke noen kurver. Spesielt komisk blir det når mine overvektige medsøstre er de som slenger ut mest om at "ekte menn liker ikke bein, men kurver" også er de selv helt formløse. Artikler på nett som omhandler klær til kurver=klær for overvektige. Jeg vil heller ha artikler om min kropp, da den har kurver. Hvorfor ikke bare kalle en spade for en spade i stedet for å strø sukker på alt? Dersom folk ikke er fonøyd med kroppen sin, GJØR NOE MED DET. Dersom du blir lei deg av at andre mener du er feit, gjør noe med det. Selvsikre mennesker blir ikke satt ut av slike tråder, usikre mennesker blir. Da må de gjøre noe med seg selv og eget selvbilde i stedet for å bli irritert på slike tråder. så bra for deg, nå fikk du sagt at du har kurver.... Hvem sier de ikke er fornøyd med kroppen din? Og med hvilken rett har noen noe med å mene noe om hvordan andre ser ut? Tror du ikke at damer som er overvektig vet det? Ingen trenger å opplyse noen om det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå