Gå til innhold

Fat vs curvy, know the difference.

Fremhevede innlegg

Gjest Sitronen
Skrevet

For egen del er jeg lei av at overveiktige damer blir fremstilt som om de har kurver.

For egen del er jeg lei av "ekte kvinner har kurver", sagt av kvinner i alle størrelser.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det er det som oftest, når kombinasjonen er riktig ser det utrolig bra ut.

Det er jeg enig i, men hvor mye av det ene eller andre som ser bra ut varierer fra person til person. Jeg synes formene til Christina Hendricks er flotte, og det samme er formene til Candice Swanepoel.

• Liker 1
Skrevet

funny-fat-girl-beach.jpg

Synes dette bildet sier sitt. Fett er ikke former. :)

Anonymous poster hash: 45b8d...623

Og poenget med denne tråden var...?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har venner og bekjente i alle former og størrelser på facebook, men har heldigvis aldri sett noen av dem poste noe ala "real women have curves". Funker dårlig å løfte selvbildet sitt ved å disse andre på denne måten, ikke bra.

Jeg lurer på hva som egentlig skal til for at folk skal trives i og like kroppen sin. Har man behov for å rakke ned på andre kroppsformer, så trives man ikke i sin egen, så enkelt er det bare. Uansett kroppsform er det noen som vil synes det er attraktivt. Om du ikke er fornøyd selv, finn ut hva du kan gjøre noe med (og gjør det), og hva som ikke kan gjøres noe med (eller hvor grensene dine går), og så må du godta og begynne å like deg selv!

Det er ingenting galt i å være fornøyd med sin egen kropp, det er faktisk hjemmet ditt på denne jorden og du kommer ikke unna den uansett, så hvorfor skal det være så sykt vanskelig for noen å bli venn med seg selv..? Er du fornøyd med deg selv er du mer tiltrekkende for andre mennesker å være sammen med. Fornøyd med seg selv betyr IKKE å tro at man er bedre enn andre eller perfekt, tvert imot. Aksept av deg selv fører til aksept av andre.

Og så får man frigjort litt nødvendig hjerne- og tankekapasitet til å løse viktigere verdensproblemer! :sol:

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg står for det jeg skriver, jeg vil bare ikke ha alle meningene og erfaringene jeg deler i alle tråder knyttet til en bruker, eller brukt mot meg senere. Men dette er jo en annen diskusjon.

Anonymous poster hash: ecfb9...621

Akkurat. Da er vi uenig :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Personlig er jeg lei dissing og mobbing av overvektige.

Ja det "disser" virkelig av og til... :fnise:(Sorry alle oss som har noen kg for mye men kunne ikke la denne gå forbi...unnskyld, unnskyld, unnskyld...)

Skrevet

Hvis de ikke føler seg som ekte kvinner så er det ikke overvektiges feil.

om overvektige føler seg diskriminert så er det ikke vår feil(vi som ikke er bæljefeite)

• Liker 5
Skrevet

Da kan jeg altså konkludere med at du ikke kan forklare poenget for meg, siden poenget ikke var, i følge trådstarter, å "disse overvektige".

ingenting som tilsier at ts disser overvektige. alle andre her greier å henge med i svingene. om du ikke greier det så foreslår jeg at du finner deg en annen tråd å bruke tida di på

FERDIG SNAKKA!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

om overvektige føler seg diskriminert så er det ikke vår feil(vi som ikke er bæljefeite)

Trenger ikke å snakke stygt om feite heller, de kan være like sunne som tynne mennesker dersom de trener og spiser riktig! De jeg derimot ikke akkurat ser opp til er dem som er sykelig overvektige, og som vet dette, men ikke gidder å gjøre noe med det. Man må ta ansvar for egen helse ;) Men dersom man er stor og ellers sunn og frisk ser jeg ikke noe galt i det. Det samme gjelder tynne mennesker.

Begge deler kan være fint, det viktigste er å være fornøyd med seg selv og ha en aktiv livsstil!

Anonymous poster hash: 92a43...746

Gjest Heartbeat
Skrevet

Jada vi har fått med oss at du har en perfekt og slank kropp

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke å snakke stygt om feite heller, de kan være like sunne som tynne mennesker dersom de trener og spiser riktig! De jeg derimot ikke akkurat ser opp til er dem som er sykelig overvektige, og som vet dette, men ikke gidder å gjøre noe med det. Man må ta ansvar for egen helse ;) Men dersom man er stor og ellers sunn og frisk ser jeg ikke noe galt i det. Det samme gjelder tynne mennesker.

Begge deler kan være fint, det viktigste er å være fornøyd med seg selv og ha en aktiv livsstil!

åherregud! hva faen sa jeg nå som var så ille? skal vi bytte ut ordet bæljefeit så må vi bytte ut ordet syltynn. merkelig at færre reagerer på ord rettet mot tynne VS feite.

og det er svææææææært få som er overvektige om de har riktig kosthold og trener.

noen har selvfølgelig ødelagt metabolismen men det kommer jo ofte av nettopp dårlig kosthold. Jesus!

for all del, det viktigste er å være fornøyd med seg selv men andre må få lov å ha en mening om feite folk. på lik linje som vi mener noe om alt mulig annet

• Liker 4
Skrevet

Jada vi har fått med oss at du har en perfekt og slank kropp

når har jeg sagt at jeg har det? er forkjell på å ha en "perfekt" kropp og det å være bæljefeit.

kanskje en fordel å lese hva folk skriver i stedet for å drite deg fullstendig ut med påstander som aldri har vært et tema en gang

• Liker 4
Gjest *Andrea*
Skrevet

Former er nok per definisjon fett :-) hva trodde du det var? Muskler?

Det som gir kvinner former er fettfordelingen på kroppen. Ser intet bilde, så det er mulig at det var noe i illustrasjonen.

Det eneste som blir sett på som former og som er fett er vel bryster. Og det er mye annet som gjør at en kvinne har former enn brystene.

Former handler like mye om kroppsbygning. Som Ts sitt bilde viser, hun til venstre har bredere hofter (skjelletet/kroppsbygning), og smalere midje. Hun har ikke nødvendigvis fett rundt hoftene, det kan være skjelletet/kroppsbygningen hennes som gjør at hun er breiere der (og derfor får den feminine timeglassfiguren). Det er en fordel å ha litt fett på rumpa om man ønsker større rumpe, men når man begynner å trene den får man etterhvert muskler, så den blir mer spretten (og ofte større, hvert fall hvis man ikke er så stor i utgangspunktet).

Former handler ganske mye om kroppsfasong også. Jeg synes de mer timeglassfigur og kanskje de med pærefasong har mest former og feminine kropper, mens de som har eplefasong eller "guttefasong" (veldig rett uten smalere midje osv) er mindre feminine og mer formløse.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som blir sett på som former og som er fett er vel bryster. Og det er mye annet som gjør at en kvinne har former enn brystene.

Former handler like mye om kroppsbygning. Som Ts sitt bilde viser, hun til venstre har bredere hofter (skjelletet/kroppsbygning), og smalere midje. Hun har ikke nødvendigvis fett rundt hoftene, det kan være skjelletet/kroppsbygningen hennes som gjør at hun er breiere der (og derfor får den feminine timeglassfiguren). Det er en fordel å ha litt fett på rumpa om man ønsker større rumpe, men når man begynner å trene den får man etterhvert muskler, så den blir mer spretten (og ofte større, hvert fall hvis man ikke er så stor i utgangspunktet).

Former handler ganske mye om kroppsfasong også. Jeg synes de mer timeglassfigur og kanskje de med pærefasong har mest former og feminine kropper, mens de som har eplefasong eller "guttefasong" (veldig rett uten smalere midje osv) er mindre feminine og mer formløse.

Enig her, dette er jo helt rett.

Har du former og vil treffe menn som liker det så vis det frem. Har du litt "ekstra kosefett" og vil treffe menn som liker det, så vis det frem. Men ikke kall det "former" automatisk og tro at du da treffer menn som forstår hva du forsøker å skjule i valg av ord.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

åherregud! hva faen sa jeg nå som var så ille? skal vi bytte ut ordet bæljefeit så må vi bytte ut ordet syltynn. merkelig at færre reagerer på ord rettet mot tynne VS feite.

og det er svææææææært få som er overvektige om de har riktig kosthold og trener.

noen har selvfølgelig ødelagt metabolismen men det kommer jo ofte av nettopp dårlig kosthold. Jesus!

for all del, det viktigste er å være fornøyd med seg selv men andre må få lov å ha en mening om feite folk. på lik linje som vi mener noe om alt mulig annet

Jeg har både ei venninne og en tante som er ganske store, de har begge ganske kraftig kroppsbygning, men de spiser og trener jevnlig.

Jeg sa jo selv at jeg ikke hadde så mye overs for folk som vet at de er sykelig overvektige, men som ikke gjør noe med det...

Du kan ha dine meninger, men overvektige er da vanlige mennesker med fine personligheter de også, så synes ikke du skal dømme pga utseende. Greit at du synes det er penere å være tynn, men du trenger ikke å dømme menneskene som ikke er like tynne som ditt ideal.

Poenget er at overvektige sier at det ikke er noe fint å være tynn og at de ikke har noe former, mens tynne kritiserer overvektige, så da er det bedre å prøve å se det positive med begge kroppstypene, for man er ikke nødvendigvis sunnere og friskere om man er tynn...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både ei venninne og en tante som er ganske store, de har begge ganske kraftig kroppsbygning, men de spiser og trener jevnlig.

Jeg sa jo selv at jeg ikke hadde så mye overs for folk som vet at de er sykelig overvektige, men som ikke gjør noe med det...

Du kan ha dine meninger, men overvektige er da vanlige mennesker med fine personligheter de også, så synes ikke du skal dømme pga utseende. Greit at du synes det er penere å være tynn, men du trenger ikke å dømme menneskene som ikke er like tynne som ditt ideal.

Poenget er at overvektige sier at det ikke er noe fint å være tynn og at de ikke har noe former, mens tynne kritiserer overvektige, så da er det bedre å prøve å se det positive med begge kroppstypene, for man er ikke nødvendigvis sunnere og friskere om man er tynn...

Og man har ikke nødvendigvis finere former fordi om man er overvektig. Det er jo hele utgangspunktet for tråden.

Skrevet

Er du ikke enig i at det er like stygt å bruke ordet bælfeit, eller bæljefeit som du kaller det, som å kalle tynne jenter beinrangler?

• Liker 2
Skrevet

Nå har jo kroppsbygningen noe å si også. Smal/spinkel/rund/kraftig alt dette kan beskrive former, og beskriver kroppsbygningen. To med lik fettprosent eller lik vekt kan jo se helt forskjellige ut. Naturlig nok.

Men det er jo slik at kvinner har en høyere fettprosent enn menn. Uten den hadde vi ikke hatt pupper. Og de kvinnelige formene utgjøres stort sett av fett. Jeg skjønner selvfølgelig at hvordan fettet er plassert spiller en estetisk rolle, men det er ikke muskler eller skjelett som utgjør kvinnelige former. Med svært lite fett på kroppen er det vanskelig å se kvinnelige former. Desto tynnere vi blir, så forsvinner formene. Det betyr likevel ikke at jo feitere vi blir jo kvinneligere og "flottere" blir vi :-)
Skrevet

satan! er så lei av mennesker som pålegger meg meninger og ytringer jeg aldri har sagt.

jeg har aldri, og jeg gjentar ALDRI sagt at feite folk ikke har god personlighet eller ikke er vanlige mennesker.

jeg sier det er forskjell på feit og curvy! jeg har aldri sagt noe som helst om persolighet eller at feite folk er utskudd!

Jesus!!!

• Liker 4
Skrevet

Jeg har venner og bekjente i alle former og størrelser på facebook, men har heldigvis aldri sett noen av dem poste noe ala "real women have curves". Funker dårlig å løfte selvbildet sitt ved å disse andre på denne måten, ikke bra.

Jeg lurer på hva som egentlig skal til for at folk skal trives i og like kroppen sin. Har man behov for å rakke ned på andre kroppsformer, så trives man ikke i sin egen, så enkelt er det bare. Uansett kroppsform er det noen som vil synes det er attraktivt. Om du ikke er fornøyd selv, finn ut hva du kan gjøre noe med (og gjør det), og hva som ikke kan gjøres noe med (eller hvor grensene dine går), og så må du godta og begynne å like deg selv!

Det er ingenting galt i å være fornøyd med sin egen kropp, det er faktisk hjemmet ditt på denne jorden og du kommer ikke unna den uansett, så hvorfor skal det være så sykt vanskelig for noen å bli venn med seg selv..? Er du fornøyd med deg selv er du mer tiltrekkende for andre mennesker å være sammen med. Fornøyd med seg selv betyr IKKE å tro at man er bedre enn andre eller perfekt, tvert imot. Aksept av deg selv fører til aksept av andre.

Og så får man frigjort litt nødvendig hjerne- og tankekapasitet til å løse viktigere verdensproblemer! :sol:

jo jeg trives i egen kropp og jeg mener fortsatt at curvy og feit er to forskjellige ting. har ingenting med mitt selvbilde å gjøre

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...