Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #41 Skrevet 21. mars 2014 og jeg er lei av at feite folk tror de er mer ekte kvinner enn jeg er bare fordi de er feite og jeg er ikke. "real women have curves" " real men like curves" blabla. det florerer av slikt piss på facebook. er jeg virkelig mindre kvinne fordi jeg ikke er tjukk?? er så lei av å bli diskriminert ass!!! Man kan bli lei av at samfunnet spiller kvinner ut mot hverandre ja. 1
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #42 Skrevet 21. mars 2014 Man kan bli lei av at samfunnet spiller kvinner ut mot hverandre ja. vel, de må gjerne gjøre det å anse meg som mindre kvinnelig fordi jeg ikke er feit. men da må de nesten tåle det samme tilbake uten å sutre 1
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #43 Skrevet 21. mars 2014 Personlig er jeg lei dissing og mobbing av overvektige. Personlig er jeg lei av at fedme skal forsvares hele tiden, men samtidig så er jeg litt enig med deg. Det å konstant skulle mobbe andres vekt (tynn/overvektig) har gått helt ut av proporsjoner. Det jeg derimot ikke skjønner meg på er offer-mentalitet, enten det går den ene veien eller den andre. Er man ikke fornøyd hjelper det ikke å sutre over det, men man må faktisk gjøre tiltak. Hvis rund er en form, saa er de "i form" ja 1
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #44 Skrevet 21. mars 2014 vel, de må gjerne gjøre det å anse meg som mindre kvinnelig fordi jeg ikke er feit. men da må de nesten tåle det samme tilbake uten å sutre Personlig er jeg lei av at fedme skal forsvares hele tiden, men samtidig så er jeg litt enig med deg. Det å konstant skulle mobbe andres vekt (tynn/overvektig) har gått helt ut av proporsjoner. Det jeg derimot ikke skjønner meg på er offer-mentalitet, enten det går den ene veien eller den andre. Er man ikke fornøyd hjelper det ikke å sutre over det, men man må faktisk gjøre tiltak. Hvor hen forsvares fedme??? Jeg ser på "real women has curves" bevegelsen som et forsvar mot kvinneidealet motebransjen trer ned over hodene våre. Et ideal som gjør oss alle til tapere. 3
halvors Skrevet 21. mars 2014 #45 Skrevet 21. mars 2014 Man kan bli lei av at samfunnet spiller kvinner ut mot hverandre ja. They are trying to break us appart into smaller pices, ... and ... and, playing us against eachother! Divide and conqer! Det er ikke samfunnet som driver på med slik, men noen som prøver å føle seg bedre med seg selv, og noen som blir sint av det.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #46 Skrevet 21. mars 2014 They are trying to break us appart into smaller pices, ... and ... and, playing us against eachother! Divide and conqer! Det er ikke samfunnet som driver på med slik, men noen som prøver å føle seg bedre med seg selv, og noen som blir sint av det. Trur hva du vil.
Gjest New_Girl Skrevet 21. mars 2014 #47 Skrevet 21. mars 2014 Jeg ser på "real women has curves" bevegelsen som et forsvar mot kvinneidealet motebransjen trer ned over hodene våre. Et ideal som gjør oss alle til tapere. Two wrongs don't make a right. Hva med de som er naturlig tynne? Hvorfor skal ikke de føle seg som "ekte" kvinner? Er det ikke mulig å fremheve alle slags former og fasonger uten å trykke andre ned i søla? Hvorfor ikke fokusere på at ekte kvinner kommer i alle størrelser? 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #48 Skrevet 21. mars 2014 Hun dama som var curvy var ikke sæærlig slank heller da. Hun veier vel rundt 20 kilo mer enn meg, og jeg har helt normal BMI i tillegg til at jeg trener mye og som alle vet så veier muskler mer enn fett. Anonymous poster hash: 19fe2...0df 1
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #49 Skrevet 21. mars 2014 Two wrongs don't make a right. Hva med de som er naturlig tynne? Hvorfor skal ikke de føle seg som "ekte" kvinner? Er det ikke mulig å fremheve alle slags former og fasonger uten å trykke andre ned i søla? Hvorfor ikke fokusere på at ekte kvinner kommer i alle størrelser? Hvis de ikke føler seg som ekte kvinner så er det ikke overvektiges feil. 3
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #50 Skrevet 21. mars 2014 Hvor hen forsvares fedme??? Jeg ser på "real women has curves" bevegelsen som et forsvar mot kvinneidealet motebransjen trer ned over hodene våre. Et ideal som gjør oss alle til tapere. Fedme forsvares i artikler som omhandler klær for "kvinner med former" blant annet. De eksemplene som trekkes frem i slike artikler er ikke kvinner med former, men overvektige kvinner. Det er ikke gode eksempler. Det "Real women have curves" treffer i grunn ikke meg da jeg er innenfor den kategorien selv, men det er jo en måte å "thin-shame" andre på, dvs at tynne mennesker ikke er gode nok heller. Det jeg i grunn aldri har skjønt er hvorfor man ikke kan fremheve sunne eksempler på mennesker, uansett fasong. Sånn som det er nå så må man slenge shit om tynne for å fremheve overvektige og motsatt. Det er heller ingen heldig utvikling. Tross alt så velger vi jo hva vi lar oss affisere av, og om motebransjen gjør deg trist, da er det i grunn ingen andre enn deg selv du må starte med. Om det å se tynne kvinner gjør deg trist, da må du gå inn i deg selv å spørre: "Hva er det med motebransjen som påvirker meg og mitt selvbilde?" i stedet for å ha en tankegang som "Tynne damer er ikke noe fint, bare skinn og bein jo! Ingen menn som synes det er fint å se på!". Sistnevnte blir i hvertfall ikke konstruktivt. 4
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #51 Skrevet 21. mars 2014 Fedme forsvares i artikler som omhandler klær for "kvinner med former" blant annet. De eksemplene som trekkes frem i slike artikler er ikke kvinner med former, men overvektige kvinner. Det er ikke gode eksempler. Det "Real women have curves" treffer i grunn ikke meg da jeg er innenfor den kategorien selv, men det er jo en måte å "thin-shame" andre på, dvs at tynne mennesker ikke er gode nok heller. Det jeg i grunn aldri har skjønt er hvorfor man ikke kan fremheve sunne eksempler på mennesker, uansett fasong. Sånn som det er nå så må man slenge shit om tynne for å fremheve overvektige og motsatt. Det er heller ingen heldig utvikling. Tross alt så velger vi jo hva vi lar oss affisere av, og om motebransjen gjør deg trist, da er det i grunn ingen andre enn deg selv du må starte med. Om det å se tynne kvinner gjør deg trist, da må du gå inn i deg selv å spørre: "Hva er det med motebransjen som påvirker meg og mitt selvbilde?" i stedet for å ha en tankegang som "Tynne damer er ikke noe fint, bare skinn og bein jo! Ingen menn som synes det er fint å se på!". Sistnevnte blir i hvertfall ikke konstruktivt. Jeg skal komme tilbake til tråden etter at jeg har gjort mine innkjøp og fått vasket til helga.
Dalila Skrevet 21. mars 2014 #52 Skrevet 21. mars 2014 Synes dette bildet sier sitt. Fett er ikke former. Anonymous poster hash: 45b8d...623 Former er nok per definisjon fett :-) hva trodde du det var? Muskler? Det som gir kvinner former er fettfordelingen på kroppen. Ser intet bilde, så det er mulig at det var noe i illustrasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #53 Skrevet 21. mars 2014 They are trying to break us appart into smaller pices, ... and ... and, playing us against eachother! Divide and conqer! Det er ikke samfunnet som driver på med slik, men noen som prøver å føle seg bedre med seg selv, og noen som blir sint av det. Enig,det er først og fremst en trøsteklubb for de som ikke gidder, og har gitt opp. Slanke kvinner har like mye kurver som overvektige, men ikke like store kurver. Skikkelige jenter driter i slike ideal og slike foreninger, de er den de er og blir respektert for det av de som betyr noe for dem. Anonymous poster hash: a973b...1ee
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #54 Skrevet 21. mars 2014 Former er nok per definisjon fett :-) Formfett Anonymous poster hash: 700ea...945 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #55 Skrevet 21. mars 2014 Former er nok per definisjon fett :-) hva trodde du det var? Muskler? Det som gir kvinner former er fettfordelingen på kroppen. Ser intet bilde, så det er mulig at det var noe i illustrasjonen. Nå har jo kroppsbygningen noe å si også. Smal/spinkel/rund/kraftig alt dette kan beskrive former, og beskriver kroppsbygningen. To med lik fettprosent eller lik vekt kan jo se helt forskjellige ut. Naturlig nok. Anonymous poster hash: ecfb9...621
Djungelvrål Skrevet 21. mars 2014 #56 Skrevet 21. mars 2014 Det er jo 20 kg forskjell på de bildene. Om hun til høyre mistet de kiloene, så skulle hun være nærmest like fin. Anonymous poster hash: 32905...576 Det er ikke bare kilone, det er hva kiloene er lagd av. Hun som ser best ut er trenet, det er nok ikke hu andre. 1
Djungelvrål Skrevet 21. mars 2014 #57 Skrevet 21. mars 2014 Former er nok per definisjon fett :-) hva trodde du det var? Muskler? Det som gir kvinner former er fettfordelingen på kroppen. Ser intet bilde, så det er mulig at det var noe i illustrasjonen. Feil, former kommer i aller høyeste grad av muskler. Hva tror du er sprettrumpe, en innsvinget midje og faste lår er laget av? 4
Cathrine88 Skrevet 21. mars 2014 #58 Skrevet 21. mars 2014 Former er nok per definisjon fett :-) hva trodde du det var? Muskler? Det som gir kvinner former er fettfordelingen på kroppen. Ser intet bilde, så det er mulig at det var noe i illustrasjonen. Former kan være fett, muskler, beinbygning eller en kombinasjon. 2
Djungelvrål Skrevet 21. mars 2014 #59 Skrevet 21. mars 2014 Former kan være fett, muskler, beinbygning eller en kombinasjon. Og det er det som oftest, når kombinasjonen er riktig ser det utrolig bra ut.
Gjest Sitronen Skrevet 21. mars 2014 #60 Skrevet 21. mars 2014 om ikke det et selvforklarende så er det ikke håp for deg. Da kan jeg altså konkludere med at du ikke kan forklare poenget for meg, siden poenget ikke var, i følge trådstarter, å "disse overvektige".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå