Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #101 Skrevet 21. mars 2014 Er det greit å fortelle en tynn kvinne at hun ikke er en ekte kvinne - fordi ekte kvinner har former? Det skjer ofte. det skjer alt for ofte ja! det er liksom helt godtatt å bruke drittsnakk mot slanke men guuud forby om man gjør det mot overvektige(feit er jo ikke lov å si)
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #102 Skrevet 21. mars 2014 (endret) http://i62.tinypic.com/14e5k49.jpg Anonymous poster hash: 5768d...592 Endret 22. mars 2014 av Tekola 4
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #103 Skrevet 21. mars 2014 så bra for deg, nå fikk du sagt at du har kurver.... Hvem sier de ikke er fornøyd med kroppen din? Og med hvilken rett har noen noe med å mene noe om hvordan andre ser ut? Tror du ikke at damer som er overvektig vet det? Ingen trenger å opplyse noen om det. Så bra at du ikke leser det jeg faktisk skriver da. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #104 Skrevet 21. mars 2014 hæææ? når har jeg sagt det ikke er greit å si slikt om meg??? hvor i helvete tar dere disse utsagnene fra som jeg aldri har sagt!!!? ...dessuten er det lenge sidenAnonymous poster hash: 7c34f...e4c
Pringle Skrevet 21. mars 2014 #105 Skrevet 21. mars 2014 Da kan jeg altså konkludere med at du ikke kan forklare poenget for meg, siden poenget ikke var, i følge trådstarter, å "disse overvektige". Overvektige disser nok allerede. Seriøst, jeg mener det kan være tilfeller der mer fett gir mer former, og tilfeller der for mye fett gir mindre former. Jeg har sett på meg selv at jeg får mer former nå som jeg går ned i vekt - plutselig fikk jeg midje, og rompa er i ferd med å gå fra flat og firkanta og hengende til rundere og utstikkende.
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #106 Skrevet 21. mars 2014 Så bra at du ikke leser det jeg faktisk skriver da. velkommen i klubben. 90% av "menneskene" her inne leser nemlig ikke i det hele tatt. det er egentlig rart at de i det hele tatt skriver i riktig tråd 1
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #107 Skrevet 21. mars 2014 Jo det eksisterer. Hvorfor skal det være greit å rakke ned på tynne kvinner, men dersom man snur på det er det feil mot overvektige kvinner? Jeg googlet det for deg HER. Riktignok burde jeg kanskje brukt "Skinny" i stedet for "thin". Artikkel HER og HER bør du kanskje lese litt grundigere, samt sjekke DENNE Men er det feite eller tynne kvinner som er samfunnets ideal??? Hvem har privilegium her?? Hvem har fordeler av at kvinnekroppen seksualiseres uansett??? Analysen din er for tynn. hvem er det som forteller overvektige kvinner det? jeg pleier ikke å si det til dem. ikke direkte i hvert fall Godt.
Gjest New_Girl Skrevet 21. mars 2014 #108 Skrevet 21. mars 2014 Vi har i hvertfall fått fastslått at det ikke er mulig å fremheve en type kropp uten å samtidig rakke ned på en annen. Synd. 1
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #109 Skrevet 21. mars 2014 Men er det feite eller tynne kvinner som er samfunnets ideal??? Hvem har privilegium her?? Hvem har fordeler av at kvinnekroppen seksualiseres uansett??? Analysen din er for tynn. Godt. Er det likevel greit å rakke ned på andres kropp av den grunn? Er det greit at tynne kvinner daglig får slengt etter seg at de må spise mer, at de ser ut som beinrangler, at de rundt en blir bekymret for at man ikke spiser nok, at menn foretrekker mer kjøtt på kroppen. Mener du at dette er greit og at det gir et privilegium? De siste årene har blant annet klesstørrelser her til lands blitt større, hvem tror du det er en fordel for? 4
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #110 Skrevet 21. mars 2014 Er det likevel greit å rakke ned på andres kropp av den grunn? Er det greit at tynne kvinner daglig får slengt etter seg at de må spise mer, at de ser ut som beinrangler, at de rundt en blir bekymret for at man ikke spiser nok, at menn foretrekker mer kjøtt på kroppen. Mener du at dette er greit og at det gir et privilegium? De siste årene har blant annet klesstørrelser her til lands blitt større, hvem tror du det er en fordel for? Hvor hen skrev jeg det var greit??? Er det greit at overvektige får stygge blikk tilsendt hvis de tar seg en hamburger? Er størrelsen blitt større de siste årene??? Vel, det har ikke jeg merket noe til. Vekten min har stått stille de siste årene, jeg har vanligvis passet som et skudd inn i str 42, og plutselig måtte jeg opp i 46. Så, størrelsene er iferd med å bli mindre. Og da må jeg stille spørsmålet i retur?`var det en fordel for meg???
Gjest Whitestripes Skrevet 21. mars 2014 #111 Skrevet 21. mars 2014 Hun dama som var curvy var ikke sæærlig slank heller da. Hun veier vel rundt 20 kilo mer enn meg, og jeg har helt normal BMI i tillegg til at jeg trener mye og som alle vet så veier muskler mer enn fett. Anonymous poster hash: 19fe2...0df Muskler veier ikke mer enn fett - en kilo er en kilo, uansett om det er fjær eller stein. Derimot så tar en kilo fett fire ganger så stor plass som en kilo muskler, det handler altså om masse og volum. BMI er bare en pekepinn på hvor man ligger på en skala angående høyde/vekt, og sier ikke så mye om kroppssammensetning. For øvrig kan en bli utrolig lei disse kroppstrådene her inne. Ensidig fokus, ingen nyanser og nedrakking av alle som ikke ser ut slik andre subjektivt mener man burde se ut. Hva med å heller ha fokus på å ha det godt med seg selv og egen kropp og helse, og gi seg med å rakke ned på andre. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #112 Skrevet 21. mars 2014 Synes dette bildet sier sitt. Fett er ikke former. Anonymous poster hash: 45b8d...623 Begge de der er da feite, den ene feit den andre bælfeit. Anonymous poster hash: d69a1...27f
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #113 Skrevet 21. mars 2014 Hvor hen skrev jeg det var greit??? Er det greit at overvektige får stygge blikk tilsendt hvis de tar seg en hamburger? Er størrelsen blitt større de siste årene??? Vel, det har ikke jeg merket noe til. Vekten min har stått stille de siste årene, jeg har vanligvis passet som et skudd inn i str 42, og plutselig måtte jeg opp i 46. Så, størrelsene er iferd med å bli mindre. Og da må jeg stille spørsmålet i retur?`var det en fordel for meg??? Når du skriver om at tynne har så mange privilegier Forøvrig har ikke vekt så mye å si, men alder og muskelmasse. Dersom den har minsket er det ikke rart du må ha en større strrl. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #114 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Når du skriver om at tynne har så mange privilegier Forøvrig har ikke vekt så mye å si, men alder og muskelmasse. Dersom den har minsket er det ikke rart du må ha en større strrl. Siden du hentet inn linker fra Jezebel i sted, så har vi da enda en her som heter Thin Women, I have your back. Could you get mine?? Og er det thin shaming når jeg hevder tynne kvinner har privilegium over overvektige?` Endret 21. mars 2014 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #115 Skrevet 21. mars 2014 Vi må oppdra norske kvinner til å spise sunnere. Anonymous poster hash: 2728f...4e9
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #116 Skrevet 21. mars 2014 Vi må oppdra norske kvinner til å spise sunnere. Anonymous poster hash: 2728f...4e9 Det bør pinadø norske menn også. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #117 Skrevet 21. mars 2014 Det bør pinadø norske menn også. Jo, men det er jo ikke noen hemmelighet at veldig mange kvinner er late, trener ikke, og blir veldig feite. Anonymous poster hash: 2728f...4e9
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #118 Skrevet 21. mars 2014 Jo, men det er jo ikke noen hemmelighet at veldig mange kvinner er late, trener ikke, og blir veldig feite. Anonymous poster hash: 2728f...4e9 Er ingen hemmelighet at veldig mange menn er late, trener ikke og blir veldig feite heller. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #119 Skrevet 21. mars 2014 Er ingen hemmelighet at veldig mange menn er late, trener ikke og blir veldig feite heller. Joda, men jeg har inntrykk av at det er et større problem for kvinner, og det er derfor jeg synes det er viktig at vi setter fokus på det. Anonymous poster hash: 2728f...4e9
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #120 Skrevet 21. mars 2014 Siden du hentet inn linker fra Jezebel i sted, så har vi da enda en her som heter Thin Women, I have your back. Could you get mine?? Jeg er helt enig i artikken du linket til (takk forøvrig ), men det er ikke alltid du viser til at det er dette du står for. Du viser en side hvor det virker som om man er tynn er hele verden fantastisk og full av enhjørninger. Derfor jeg reagerer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå