Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #141 Skrevet 21. mars 2014 Helt kort oppsummert og informert er det slik at alle som er litt utenfor dagens rèelle standardstørrelse (den det selges mest av) opplever problemer. Så kommer 'drømmestørrelsen', den som mange ønsker å ha og som mediebildet og den yngre generasjon flaskes opp med som 'den idèelle størrelsen... som i praksis er så liten at den finner nesten ikke i Norge. Rør så dette sammen med et ønske (fra begge ender av skalaen) om å være litt mer gjennomsnittlig... krydre med motreaksjonen mot 'den idèelle størrelse 34', bl.a. på FB. Oppi dette tilsetter vi så noen prepubertale guttetjafser på et nettforum som gauler om silikonpupper, 50 cm midje og sprettrumpe samt at kvinner blir feite frdi de ikke gidde trene.... Resultatet: En høyst eksplosiv blanding Tenk om folk kunne se seg i helfigur i speilet før de så mye som åpnet nebbet for å pipe ett ord om alle som ikke ser nøyaktig ut som dem selv. Problemet er at det blir en veldig uærlig diskusjon hvis man ikke er moden.
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #142 Skrevet 21. mars 2014 Helt kort oppsummert og informert er det slik at alle som er litt utenfor dagens rèelle standardstørrelse (den det selges mest av) opplever problemer. Så kommer 'drømmestørrelsen', den som mange ønsker å ha og som mediebildet og den yngre generasjon flaskes opp med som 'den idèelle størrelsen... som i praksis er så liten at den finner nesten ikke i Norge. Rør så dette sammen med et ønske (fra begge ender av skalaen) om å være litt mer gjennomsnittlig... krydre med motreaksjonen mot 'den idèelle størrelse 34', bl.a. på FB. Oppi dette tilsetter vi så noen prepubertale guttetjafser på et nettforum som gauler om silikonpupper, 50 cm midje og sprettrumpe samt at kvinner blir feite frdi de ikke gidde trene.... Resultatet: En høyst eksplosiv blanding Tenk om folk kunne se seg i helfigur i speilet før de så mye som åpnet nebbet for å pipe ett ord om alle som ikke ser nøyaktig ut som dem selv. Dette handler jo faen ikke om å ikke godta andre somikke ser ut som en selv. Men at det er forskjell på bæljefeit og curvy. Hold deg til tema! 2
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #143 Skrevet 21. mars 2014 Du har et litt spesielt syn på hva som er feit....går ikke an å kalle noen feit når de ikke har en eneste synlig valk, vel! Vel, personen har jo litt rett også da
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #144 Skrevet 21. mars 2014 Jeg er nok litt rar for jeg synes det er steinkult at alle som vil viser seg i bikini. 3
Gjest Nanne70 Skrevet 21. mars 2014 #145 Skrevet 21. mars 2014 Vel, personen har jo litt rett også da Det klarer jeg ikke å se. Det er mange stadier mellom str. 0 og feit, og dama til venstre har nydelig timeglassfasong og ikke en eneste valk, så jeg har problemer med å forstå hvordan hun kan være feit. I mitt hode er "feit" en beskrivelse på en kropp som er skikkelig overvektig (5 kg mer enn "idealvekt", hva nå enn det er, er ikke feit, btw) og har valker - fettvalker altså, ikke sånn liten hudfold over magen når man sitter.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #146 Skrevet 21. mars 2014 Du får vel kurver ved å være litt tjukk og samtidig trent. Så kanskje disse som referer seg selv som curvy har glemt å trene på en stund? Tull, jeg har alltid vært slank og høy, men har veldig smal smal midje og brede hofter. Har og en stor sprettrompe, og dette er jeg altså født med... Jeg har ingen valker overhodet på rygg, mage eller hake. Om jeg kler meg feil, tror alle jeg er tykk, men med en gang jeg går med formsittende klær, eller går i bikini, JA; DA GLOR ALLE OG BLIR MISUNNELIGE! og menn tafser ... Anonymous poster hash: c56ac...3cc
Gjest Cartman Skrevet 21. mars 2014 #147 Skrevet 21. mars 2014 http://crazyhyena.com/imagebank/m/know-difference-between-curvy-fat-girls-pictures.jpg Her er bildet. og Pysa, hvorfor gjør du deg selv til et offer? Jeg sier da ingenting om at feite folk ikke skal få være i fred? Jeg disser da heller ikke feite folk? Jeg vil bare komme frem til et poeng, og driter da langt i om du skal slanke deg eller ikke. Anonymous poster hash: 45b8d...623 Begge er jo curvy da.
Gjest Lille-pus Skrevet 21. mars 2014 #148 Skrevet 21. mars 2014 Dette handler jo faen ikke om å ikke godta andre somikke ser ut som en selv. Men at det er forskjell på bæljefeit og curvy. Hold deg til tema! Jo det handler jo i veldig stor grad om akkurat det. Hele årsaken til at rabalderet i slike tråder starter er nøyaktig det faktum at så fort diffeansen mellom det du med så pent språk definerer som 'bæljefeit' og det å ha kurver dukker opp så handler det for de fleste om at den ene kroppsformen er 'pen' og den andre... ikke er like pen. Og jeg diskuterer nøyaktig i de tråden jeg selv ønsker, så ta den berømte bollen. 2
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #149 Skrevet 21. mars 2014 Jeg er nok litt rar for jeg synes det er steinkult at alle som vil viser seg i bikini. Da får vi starte klubb for de rare
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #150 Skrevet 21. mars 2014 Jo det handler jo i veldig stor grad om akkurat det. Hele årsaken til at rabalderet i slike tråder starter er nøyaktig det faktum at så fort diffeansen mellom det du med så pent språk definerer som 'bæljefeit' og det å ha kurver dukker opp så handler det for de fleste om at den ene kroppsformen er 'pen' og den andre... ikke er like pen. Og jeg diskuterer nøyaktig i de tråden jeg selv ønsker, så ta den berømte bollen. Jeg påpeker bare fakta. Mange tenker det samme som meg men de tør bare ikke si det
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #151 Skrevet 21. mars 2014 Jeg påpeker bare fakta. Mange tenker det samme som meg men de tør bare ikke si det Hjelpes. 1
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #152 Skrevet 21. mars 2014 Det klarer jeg ikke å se. Det er mange stadier mellom str. 0 og feit, og dama til venstre har nydelig timeglassfasong og ikke en eneste valk, så jeg har problemer med å forstå hvordan hun kan være feit. I mitt hode er "feit" en beskrivelse på en kropp som er skikkelig overvektig (5 kg mer enn "idealvekt", hva nå enn det er, er ikke feit, btw) og har valker - fettvalker altså, ikke sånn liten hudfold over magen når man sitter. Du milde banan!! Det er da ingen som har sagt at det IKKE finnes mange stadier når det gjelder vekt. Hvor fikk du det fra?? Hold deg til tema. Syns du curvy og bæljefeit er det samme?? Om du mener det så har jeg bare et eneste ord å si deg: brilleland 2
Gjest Lille-pus Skrevet 21. mars 2014 #153 Skrevet 21. mars 2014 Jeg påpeker bare fakta. Mange tenker det samme som meg men de tør bare ikke si det Javel... synes du det du finner i denne tråden tyder på at du her er inne på noe, eller kan det være en viss mulighet for at mange ikke tenker det samme som deg, - enten de ikke gidder eller ikke 'tør' å si det... Det er fakta faen Hvordan kan du være så sikker på det? Og hva er din interesse ved å kjøre det løpet du gjør i denne tråden? 3
Apehjerne Skrevet 21. mars 2014 #154 Skrevet 21. mars 2014 Javel... synes du det du finner i denne tråden tyder på at du her er inne på noe, eller kan det være en viss mulighet for at mange ikke tenker det samme som deg, - enten de ikke gidder eller ikke 'tør' å si det... Hvordan kan du være så sikker på det? Og hva er din interesse ved å kjøre det løpet du gjør i denne tråden? Er mange som tenker som meg. Er bare å lese tråden det
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2014 #155 Skrevet 21. mars 2014 Kvinnekroppen har alle sterke meninger om. Kanskje på tide å slutte med det?
Jade Skrevet 21. mars 2014 #156 Skrevet 21. mars 2014 Etter min mening så er curvy at man har timeglassfigur. Uavhengig av hvor stor/liten/lekker man er. Og alle størrelser er sexy og tiltrekkende for noen. Og det er like ok å synes at en fotomodell på 52 kilo er sexy, som å synes at en på 150 kilo er sexy. 2
Gjest Tekola Skrevet 22. mars 2014 #157 Skrevet 22. mars 2014 Ryddet for personangrep og avsporinger, samt svar til disse. Tekola, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #158 Skrevet 22. mars 2014 Curvy er å ha fett og muskler plassert strategisk riktig på kroppen i tillegg til hvordan skjelettet ditt er bygget. Enkelt og greit. Har man alt rundt midjen er man ikke så veldig curvy. Har man derimot litt på puppene, litt på hofter, litt på lår, litt på rumpe, og 1/3 smalere midje enn hofter sammen med middels til brede skuldre + slanke armer og legger er man curvy på "riktig" måte i mine øye. Det hjelper også på å trene tung styrketrening noen ganger i uka. Tenker på noe ala Beyonce, selv om jeg er sikker på at kroppen hennes er langt fra naturlig. Hvordan skjelettet er bygget opp. Hvordan tror du det er bygget opp? Vi har alle likt skjelett, helt likt, helt sant. Google "tung beinbygning" så får du det forklart, er ikke noe som heter det. Er snakk om fett og musklerp å kroppen, ikke bein.Anonymous poster hash: a5848...38c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #159 Skrevet 22. mars 2014 Jeg har venner og bekjente i alle former og størrelser på facebook, men har heldigvis aldri sett noen av dem poste noe ala "real women have curves". Funker dårlig å løfte selvbildet sitt ved å disse andre på denne måten, ikke bra. Jeg lurer på hva som egentlig skal til for at folk skal trives i og like kroppen sin. Har man behov for å rakke ned på andre kroppsformer, så trives man ikke i sin egen, så enkelt er det bare. Uansett kroppsform er det noen som vil synes det er attraktivt. Om du ikke er fornøyd selv, finn ut hva du kan gjøre noe med (og gjør det), og hva som ikke kan gjøres noe med (eller hvor grensene dine går), og så må du godta og begynne å like deg selv! Det er ingenting galt i å være fornøyd med sin egen kropp, det er faktisk hjemmet ditt på denne jorden og du kommer ikke unna den uansett, så hvorfor skal det være så sykt vanskelig for noen å bli venn med seg selv..? Er du fornøyd med deg selv er du mer tiltrekkende for andre mennesker å være sammen med. Fornøyd med seg selv betyr IKKE å tro at man er bedre enn andre eller perfekt, tvert imot. Aksept av deg selv fører til aksept av andre. Og så får man frigjort litt nødvendig hjerne- og tankekapasitet til å løse viktigere verdensproblemer! Som overvektig er det ikke så lett å godta kroppen sin. Man blir konstant fortalt at "er du misfornøyd, gjør noe med det" som i de flestes øyne betyr "spis mindre di feite ku" Jeg vil gjerne godta meg selv, fordi jeg mener at utseendet ikke bør definere din verdi. Anonymous poster hash: eda2b...834
Gjest Sitronen Skrevet 22. mars 2014 #160 Skrevet 22. mars 2014 (endret) Hvordan skjelettet er bygget opp. Hvordan tror du det er bygget opp? Vi har alle likt skjelett, helt likt, helt sant. Google "tung beinbygning" så får du det forklart, er ikke noe som heter det. Er snakk om fett og musklerp å kroppen, ikke bein.Anonymous poster hash: a5848...38c Noen har bredere skuldre enn andre, noen har bredere hofter enn andre, noen har lengre bein, noen har lengre overkropp.... vi er forskjellige. Det kommer også an på fettfordeling, om fettet fordeler seg litt over alt, eller om det legger seg på "strategiske plasser". (Bryster/hofter) Jeg får aldri former, jeg er en "murstein". Legger jeg på meg, så blir jeg en stor "murstein", tar jeg av meg, så blir jeg en mindre "murstein", men en markert midje får jeg aldri. Dette har egentlig aldri plaget meg at jeg har en lite feminin kroppsfasong, det er nå slik jeg er født. Men når kroppsfokuset er så stort som i dag, og jeg over alt leser "ekte kvinner har kurver", så blir jeg litt lei. Endret 22. mars 2014 av Sitronen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå