Gå til innhold

Trenger forsøkskaniner til et tarotlegg Åpen for opptatte og single


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vanessa Tarot.

Kort 1. Hva har vedkommende som du vil tilgi gjort for at du skal tilgi. 9/Sverd.

Kort 2. Hva har du gjort for å tilgi vedkommende. 5/Beger.

Kort 3. Hva kan du gjøre for å få det livet og selvbildet du ønsker deg. Dommen.

Temaet her er skuffelse, mistillit og gnaging på den som en gang forbrøt seg på tillit. Det har nok pågått ei stund, men det er på tide å sette en strek over det hele, ganske greit sånn sett at de tre første kortene handler om hverdagen og det mest utfyllende er spirituelt.

Første kortet (9/Svord) viser hvor det mennesket som du ikke lenger har tillit er djupt fortvilet over situasjonen fremdeles. Vedkommende vil helst våkne opp å oppleve det hele som en vond drøm, men det bare blir ved. Urten er fremdeles i begeret og det blir ikke likere av at du viser at det ikker er glemt og tilgitt. Du må ta litt av skylden for tingenes tilstand. Man må fokusere på de to koppene som fremdeles står oppreist, ikke de tre som er knust. Man må gå fremover og ikke se seg tilbake. Det er ikke å leve og la leve.

Så hva skal til for at ting blir bra.

Dommen sier det så godt. Man må på en måte stå opp fra de døde. Du må ta ansvar for hva som foregår i livet ditt. Noe av det må du legge bak deg, hvis ikke får du ikke livet du ønsker deg. Det er premisset for å restarte livet på nytt. Vedkommende som brøt tillit prøver i dag og være ærlig og real til deg og klar for å ta sin del av ansvaret. Det er kanskje fremdeles noen spørsmål du vil stille, og tiden er inne til å gjøre det og å bli ferdig. MEN ingen fingerpeking. Ingen anklagende tone. Så ikke gå inn i en krangel. Lykke til.

Gjest.

Det stemmer litt sånn bortsett fra at jeg ikke aner om den som brøt tiliten min er dypt fortvilet eller angrer siden jeg ikke har pratet med vedkommende siden jeg var 14. Hva vedkommende føler om saken er heller ikke viktig i det store bildet. Vedkommende er også den som har hele ansvaret for det som skjedde. Men det er vel kanskje på tide og legge det bak meg og restarte livet mitt, man får uansett ikke forandret fortiden.

Takk igjen Gjest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Flinke Gjest. Håper du får masse god feedback.

Takk, er skuffet over den jevne forståelsen av begrepet feedback inne på samlivsforumet, men, men det er jo noen som glimter til og gir tilbake og det er bra fordi det her er mye mer jobb i sammenligning med den andre metoden som mer eller mindre går ut på å drikke meg full, trekke et kort og så skrive ned det første som kommer meg i hodet når jeg ser kortet i forhold til problemstilling, nick og avatar. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det stemmer litt sånn bortsett fra at jeg ikke aner om den som brøt tiliten min er dypt fortvilet eller angrer siden jeg ikke har pratet med vedkommende siden jeg var 14. Hva vedkommende føler om saken er heller ikke viktig i det store bildet. Vedkommende er også den som har hele ansvaret for det som skjedde. Men det er vel kanskje på tide og legge det bak meg og restarte livet mitt, man får uansett ikke forandret fortiden.

Takk igjen Gjest :)

Skulle nok hatt litt mer bagrunnsinformasjon, men, men, glad sluttkortet summerte opp ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Bruker Archeon Tarot. Se kortene her.

Kort 1. Året 2014. Myntesset.

Kort 2. Dine menn. Magikeren.

Kort 3. Jobb. 9/Mynter.

Jo, spennende kort, Magikeren er flankert av to kort som setter ham på plass og ber ham om å ha beina godt plantet ned på jorden. For å si det konkret så vil 2014 bli et godt år for deg generelt, intet her som vil riste deg ned av din grunnvoll (Myntesset) som du selv har bygget opp, det er du for strukturert til, rett og slett. Det blir et år for potensiale og muligheter for deg. Når det kommer til menn så er det en av dem som nu begynner å stå frem som litt av en sjarlatan (Magikeren) og han kan jo velges bort hvis du vil, hvis ikke så er dere begge på vei inn i noe som nok kommer til å bli litt av et forhold. 9/Mynter indikerer at du står beinsterkt proffesjonelt og vil fortsette å gjøre det utover, du har jo en god stund kunne nyte fruktene av ditt virke og du før deg jo selv, jeg blir på et vis minnet på Hobbitfilmen, som hadde det så bra som han hadde det og så plutselig ble han slengt ut i et sinnsykt eventyr. Bare en tanke som kom meg i hu... Uansett, lykke til.

Gjest.

Da har jeg tenkt.

Min evne til å tenke konsekvens vil være en viktig evne også fremover. Balansere lek og alvor, se utkommer og evaluere konsekvenser opp mot muligheter.

Jobbmessig har jeg fått mulighetene til å bruke evnene innenfor et fagområde som for meg er litt 'nytt'. Med andre fagfelt og andre konkrete utfordringer. Se sammenhengene og det store bildet fra en annen vinkel.

Det er stort, det er prestisjefylt og det er vitktig... frem til 2025. Uten et vellykket utkomme vil konsekvensene være svært store og kostdrivende.

Å klare å få alle til å se dette, og forstå at vellykketheten avhenger av hvert enkelt menneskes bidrag... der ligger utfordringen. Få dem som ser kortsiktig til å se langsiktig.

Jeg tror Hobbit eventyr tanken din ligger i dette prosjektet, Gjest. Det blir et lite helvete med oppturer og nedturer.

- jeg har en prosjktleder som er sidestilt med egen posisjon... en kar som er motsatsen av min egen type. Min rolle blir å roe ham, fokusere ham og finne de tekniske mulighetene. Også å få ham til å se mulighetene... ikke bare umulighetene.

Tro om min rolle er Bilbo eller Gandalv...eller litt av begge.

Spennende kort. Solid, strabasiøst.

Sjarlataner blir ikke gamle her. Der er ikke tid til dem. Godt varselflagg, ikke umulig du har rett nei.

Muligheter... ikke umuligheter.

Tusen takk, vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da har jeg tenkt.

Min evne til å tenke konsekvens vil være en viktig evne også fremover. Balansere lek og alvor, se utkommer og evaluere konsekvenser opp mot muligheter.

Jobbmessig har jeg fått mulighetene til å bruke evnene innenfor et fagområde som for meg er litt 'nytt'. Med andre fagfelt og andre konkrete utfordringer. Se sammenhengene og det store bildet fra en annen vinkel.

Det er stort, det er prestisjefylt og det er vitktig... frem til 2025. Uten et vellykket utkomme vil konsekvensene være svært store og kostdrivende.

Å klare å få alle til å se dette, og forstå at vellykketheten avhenger av hvert enkelt menneskes bidrag... der ligger utfordringen. Få dem som ser kortsiktig til å se langsiktig.

Jeg tror Hobbit eventyr tanken din ligger i dette prosjektet, Gjest. Det blir et lite helvete med oppturer og nedturer.

- jeg har en prosjktleder som er sidestilt med egen posisjon... en kar som er motsatsen av min egen type. Min rolle blir å roe ham, fokusere ham og finne de tekniske mulighetene. Også å få ham til å se mulighetene... ikke bare umulighetene.

Tro om min rolle er Bilbo eller Gandalv...eller litt av begge.

Spennende kort. Solid, strabasiøst.

Sjarlataner blir ikke gamle her. Der er ikke tid til dem. Godt varselflagg, ikke umulig du har rett nei.

Muligheter... ikke umuligheter.

Tusen takk, vennen.

Takk for feedback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva Gjest? Du er god som gull som gidder å ta deg tid til å gjøre dette. Ikke bare gjør du det, men du virkelig fordyper deg i problemstillingen. Som her hos meg - der du spådde mine tre scenarioer separat! Wow, jeg er så ydmyk og takknemmelig. :blomst:



Kort 1. Sakens natur mellom deg og M. 2/Staver.

Kort 2. Hva du har å tilføre et forhold. 5/Beger RX.

Kort 3. Hva har M å tilføre et forhold. Keiserinnen.

Kort 4. Utsikten for langvarig forhold. 10/Mynter.

Kort 5. Sakens natur mellom deg og P. Døden

Kort 6. Hva har du å tilføre et forhold. Sverdknekten Rx.

Kort 7. Hva har P og tilføre et forhold. Myntkongen.

Kort 8 . Utsikten for langvarig forhold. Magikeren RX.

Kort 9. Sakens natur mellom deg og V. Tårnet.

Kort 10. Hva har du å tilføre et forhold. Narren.

Kort 11. Hva har P V og tilføre et forhold. Djevelen.

Kort 12. Utsikten for et langvarig forhold. Elskerne.

Her er det tre romantiske muligheter og jeg valgte og stille det opp sånn for å seriøst finne ut av det. Personlig så synes jeg ? virker til å være det beste prospect fordi det ser ut til å kunne bli et forhold som virkelig kan bli tidenes kjærlighetshistorie, men la oss nu se på kortene.

La oss se på deg og M først. Forbindelsen mellom dere er definert med 2 staver. Dere kjenner hverandre igjen gjennom at dere har ganske like planer for fremtiden, det er noe å tenke over, hvis du skulle velge ham. Ganske interessant at kjemien du har med ham lar deg glemme tidligere følelsesmessig bagasje representert ved 5/beger RX, hvis du skulle fortsette med ham så vil du kunne la ting være fortid og ikke tenke mer på det. Glemme ting, tilgi deg selv. Et ganske positivt resultat. For M er forbindelsen med deg en god ting (keiserinnen). Han klarer å slappe av i ditt selskap. Det er mange ting ved deg han finner attraktivt og du "før" ham på mange nivåer. Du er hans idealkvinne på en måte. Så hva viser kortet for utsikt for langvarig forhold, jo 10/Mynter, som har reel potensial, når det kommer til forhold så er det ekteskap, volvo, 3 barn og rekkehus kortet.

Dette avsnittet tror jeg faktisk ikke kunne stemt bedre om jeg så skulle skrevet det selv! Han er på en måte tryggheten for meg, men muligens litt kjedelig (volvo og tre barn, yup, jeg ser den). Forrige gang du spådde meg spurte jeg spesifikt om han, og du svarte: "Åtte staver. Han syns du er drittsexy, men han vet ikke helt hvor han har deg" - Og dette stemmer jo godt med din nyeste tolkning på at han finner meg attrativ på mange områder.

Så la oss sette det opp imot deg og P. Kortet er Døden. Kanskje er det totalt forbi før det har begynt, men det kan også være at dere to er skjebnen og at hvis dere to blir ilag så er det en sånn "før og etter P"-ting for deg. Og at han føler samme sak. Fyren er jo Myntkongen, så finansielt så bringer han mye godt med seg, kan det være at du ser på ham som en slags sugardaddy? Prøver du å overbevise deg om at han er det beste valget? Tarot synes ikke det. Og resultatet sier seg selv. Magikeren RX. Temaet som linker Myntkongen og en magiker i revers er manipulasjon. Det vil bli tydelig etterhvert hvem som er sjefen i forholdet og hvem som må finne seg i ting, og er det hva du ønsker i bytte mot å ha det litt friere økonomisk?

Forrige gang du spådde meg skrev du "Magikeren: Han som innehar kvalitetene til katten med sjumilsstøvlene, er den rette for deg". Har prøvd å tenke over hvem i livet det kan være. Nå ser det jo ut som om det kan være P, siden kortet ble linket til han? Hmm. Interessant. Samtidig er magikeren litt skummelt når du sier kortet i revers symboliserer manipuasjon... (Men han er nok ikke rik økonomisk sett, så lurer på om myntkongen må tydes på et annet vis)

Sett det der opp mot et forhold med M hvor det vil være lmer ikhet, gjensidig tillit og respekt.

Så har vi P V, hvor alle kortene er fra den Store Arcana hvor siste kort som er "utsikten for et langvarig forhold" ender med Elskerne. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tyde kortene sånn egentlig pga jeg er litt redd for å skrive noe galt, men kjemien mellom deg og M V kan ha potensiale for å være en ut av deg selv opplevelse hvor dere føler dere kastet ut fra et tårn etter hver gang dere treffer hverandre, og at det som redder deg er at det er en helt ny opplevelse for deg og du er villig til å ta en sjanse (Narren) og at han blir hektet (Djevelen). Hadde annet kort enn Elskerne dukket opp som siste kort, så vile jeg skrevet; begynn å renn som faan, veitj. Med store bokstaver, men kortet kom som en engel da det kom.

Her også føler jeg kortene er så på sak som de kunne ha vært! Situasjonen med V er en ikke-verbal flørt, der jeg definitivt styrer showet (Narren), og jeg vet han føler seg voldsomt fristet rent fysisk. Kanskje det er derfor "Elskeren" dukket opp? Litt skummelt om han blir hektet, for jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, men han hadde absolutt vært en potensiell partner. Men vi kommuniserer hittil ikke om trivielle ting, vi kommuniserer i blikk og lyster, haha.

Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, men jeg kan skrive: Lykke til.

Tusen takk!!!!!!!!!!!!!!

Gjest.

Valgte å svare inne i sitatet ditt jeg, men kan du bare sjekke om bokstavkorrigeringen ble riktig? Det er forvirrende selv, med alle disse forbokstavene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vet du hva Gjest? Du er god som gull som gidder å ta deg tid til å gjøre dette. Ikke bare gjør du det, men du virkelig fordyper deg i problemstillingen. Som her hos meg - der du spådde mine tre scenarioer separat! Wow, jeg er så ydmyk og takknemmelig. :blomst:

Valgte å svare inne i sitatet ditt jeg, men kan du bare sjekke om bokstavkorrigeringen ble riktig? Det er forvirrende selv, med alle disse forbokstavene. :fnise:

Takk for feedback, og jeg ser forbokstavene ble glemt nå og da i går kveld. Dog skal det være rett iht din egen rekkefølge i ditt første innlegg. Glad du ble fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med jeg er allt for sent ute:-( men har du tid blir jeg utrolig glad om du kan svare meg:-) lover å gi feedback!

- kommer jeg og exen som jeg har en datter på 2 mnd sammen med til å gå over ens med tiden?

- blir jeg å komme over sviket hans og legge de vonde følelsene mine mot han bak meg?

- innser han hva han har gjort galt?

Sliter veldig med dette så hadde blitt så utrolig glad om du en gang kunne svart meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, er skuffet over den jevne forståelsen av begrepet feedback inne på samlivsforumet, men, men det er jo noen som glimter til og gir tilbake og det er bra fordi det her er mye mer jobb i sammenligning med den andre metoden som mer eller mindre går ut på å drikke meg full, trekke et kort og så skrive ned det første som kommer meg i hodet når jeg ser kortet i forhold til problemstilling, nick og avatar. :fnise:

La ikke merke til denne tråden før i dag. Hvis du har tid en dag er jeg med. Og gir selvfølgelig tilbakemelding, hvis det blir for privat så via pm hvis det er mulig.

1. Min søster K og vårt forhold.

2. Helse

3. flytting/reiser og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zupawåman

Kunne du ha tittet på meg og kjærlighet? ❤️ Får liksom ikke dette med mannfolk helt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at jeg ikke var her på KG igår kveld, dette kunne vært moro og ikke minst gitt nye perspektiver på ting man fyller hodet sitt med om dagen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker dypt og hellig å bli spådd. Lover deg skikkelig tilbakemelding.

Problemstillingen min er:

Jeg trives ikke så godt i yrket jeg har valgt. Er det mulig for meg å få en annen type jobb med samme utdannelse, eller bør jeg gå tilbake til skolebenken å ta videreutdannelse.

Vil være deg evig takknemlig om du kan se på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil og veldig gjerne være med... Ganske morsom å legge tarot på ;)

Mitt spørsmål er;

Hva kan jeg vente meg av livet i de nærmeste månedene? Skal jeg satse videre på den jeg prøver på, eller skal jeg la det være (selv om jeg tydeligvis ikke helt klarer det)?

Jeg jobber til 22.30 men lover komme med feedback så fort jeg er hjemme, her i hovedinnlegget mitt :) Takk!!

Nei, du skal hefte med lesningen min og gi feedback, for går du tilbake til innlegget over, så får ikke jeg beskjed om tilbakemeldingen via varslinger.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Jepp, trenger ti stk til utprøving av et tarotlegg som jeg ikke har prøvd på andre enn meg selv før. Det blir brukt varierende tarotstokker. De ti første blir trukket ut. Kanskje tar jeg noen slengere når søndagen er kommet og jeg gidder, men ikke stol på det. Uansett, meld deg på med nick, ingen anonyme brukere får bli med.

Du må gjerne like Carlsberg, men intet krav siden det er rolighelg.

Det her blir artig. :danse:

De som er med:

AnonymS.

Foya.

Latersbaby. Kom ikke med problemstilling før klokken elleve, derfor ny kandidat

Luckiness.

Frisørdama.

happiest.

Suss81.

Chloe.

Fråde.

PellePirat. Kom ikk med problemstilling før elleve, derfor ny kandidat

Stjerner og Planeter.

Lille-Pus.

Galactica.

Normalfordeling.

Arabella.

Doge.

Nålputa.

Fiona.

Jessica Oslo.

Ninab.

DSilva21.

ceca.

Folkens: Har dere ikke kommet med problemstillingen i første innlegg i tråden, så få det gjort innen kvelden er omme, hvis ikke blir noen nye valgt. Og HUSK å gi feedback.

Du må gjerne like Carlsberg? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du må gjerne like Carlsberg? :-D

Det er en privat spøk som folk som vanker på Singletonforumet vil forstå og ta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

håper du kan ta meg også Gjest :) ser at du er veldig opptatt med mange andre men om du skulle ha tid så er jeg her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake og begynner tvert.

Så bra!

Anonymous poster hash: 0596e...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...