Gå til innhold

Trenger forsøkskaniner til et tarotlegg Åpen for opptatte og single


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest snoopy_93

Ville gjerne vært med, synes slikt er kjempe interessant! Ser nå at du har nok og kanskje ikke leser for flere, men om du gjør det er problemstillingen;

Kommer jeg til å fullføre lærlingtiden min eller starte på nytt på videregående?

Håper du får en flott kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

JEg! :)

Ok, da spør jeg om følgende:

Jeg har en søt dame på butikken som jeg er småforelsket i. Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på henne, om det blir oss to? :)

Vanessa Tarot. Se kortene her.

Kort 1. Forholdet ditt til den her damen. 2/staver. Dere har ikke noe forhold, du er ikke i hennes radar pr i dag.

Kort2. Hva er årsaken til situasjonen. Sverdkongen. Du sitter fast i din tankegang. Akkurat nå foregår alt i ditt hode.

Kort3. Hva skal du gjøre. Paven.

Kort4. Resultat. Døden.

Absolutt en interessant situasjon, før vi kikker på kortene så ser vi etter spesielle tema og par. Det er to ting som slår meg. Det er balansert mellom den store og den lille arcana, to kort av hver, dvs equillibrium mellom det spirituelle og det hverdagslige, men det er ingen beger eller mynter her, alt er staver (lidendskap) og sverd (intellekt), noe som forteller noe om situasjonen pr i dag, at det har vært mange planer og tenking, men ingen aksjon og intet grunnlag for å si om det blir noe med dere etterpå, i praksis så betyr det at alt er opp til deg selv og hvordan du tar an saken.

Så la oss se på deg og damen først, situasjonens natur er tradisjonell. Du er kunde og hun sitter i kassen og som kunde i butikk så har vi menneskene et slags "program" som sitter i ryggmargen om at vi skal oppføre oss, være hyggelig, ikke plage butikkansatte for meget, men samtidig ikke for hyggelig, pga man er redd for å bli sett på som en slags Viggo Venneløs. Det er her Paven kommer inn i bildet. Han står for tradisjon. Ergo, skal du komme noen vei med å be henne ut, må du oppføre deg meget tradisjonelt, din oppgave her er å ikke bli oppfattet som ufin når du trer ut av rollen din som kunde. Du må opptre gammeldags, som en gentleman og spe på med høflighetsfrasene. Og ikke minst, gi en beskjed om hvorfor du gjør akkurat det. Du er interessert og du vet at det å kontakte henne på den her måten er å gå over grensene.

Så lett oss sette det jeg skrev over med det siste kortet som var Døden. Er det her over før det begynner? Eller er det en slags skjebnegreie om alt eller ingenting? Uansett hva som er nu med den her damen (ingenting), så vil det gli over til stor forandring for dere begge. En dør stenges og et vindu åpnes.

Lykke til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg lurer på om jeg kommer til å klare å bli ferdig med utdannelsen jeg har lyst å ta og om jeg kommer til å klare å slanke meg ferdig i år? :)

Vanessa Tarot, se kortene her.

Kort 1. Hva er det som blokkerer for at du skal bli ferdig med utdanningen. 3/sverd. Du er sliten.

Kort 2. Hva kan du gjøre med det. 10 sverd. Innse at det verste er over.

Kort 3. Slankeprosjekt i år. 7 Staver. Du sloss mot kiloene, mot kroppen din, Prøv en annen strategi Gjør ingenting om du blir ferdig med slankeprosjektet i f.eks februar 2015. Viktigste er og trives i nuet (og prøv å ikke ødelegge krppen sin samtidig :D).

Veldig fascinerende, du spør om du vil klare å bli ferdig med utdanningen og slankeprosjekt og igjen har vi masse intellektuelt rot og lidenskap, men intet fundament (mynter) og ingen kjærlighet (Beger), med bare to av elementene presentert så er det ubalanse her. Dog, kan det greies ut.

Alle sverdene sier at du holder deg selv igjen, du er sliten og redd for og lykkes i eiga liv. Har ingen tro på egne talenter og tar ikke hensyn til dine behov. Du klynger deg til et selvbilde som trenger fornyelse. Dog huske på, du har kommet så langt. Både i utdanningen og med slankeprosjekt og vi er allerede snart i midten av mars og om ganske nøyaktrig 16 uker (dvs midten av juni, der vi for 16 uker siden var i begynnelsen av desember) er skoleåret ferdig og du kan slappe av og nyte noen ferieuker. 10/sverd viser at det verste er over, la de her tankene fly sin egen vei nå. Herfra blir det bare bedre.

7/Staver. Slutt å sloss mot kroppen din, sloss heller med den. Vær stolt over at du har kommet så langt i slankeprosjektet og se at ting tar den tiden det trenger. Når vi sloss med kroppen vår, så blir vi ofte fucka i hodet og det gjør noe med resten av tilværelsen, så vurder en annen måte enn hvordan du slanker deg nu. Tvinger du deg på trim du hater flere ganger i uken, så kutt ut det og prøv å gå/sykle med ankel og håndleddsvekter i stedet, hvis trimmingen ikke er noe problem, men du hater dietten din, så prøv å få hjelp med det. Uansett, lykke til og klem.

Gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Wow... det var nedslående. Tror ikke jeg prøver meg på henne da.

Takk! :)

Jeg synes derimot det var veldig gode kort. De fortalte deg hva du skulle gjøre for å få kontakt. Resten er opp til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jeg noen gang slutte på antideprissiva og bli lykkelig?



Anonymous poster hash: 538e3...e68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, jeg er vel for sen. Jeg som har ventet på dette :P

Om du tar flere senere og jeg da er blant de heldige, så lurer jeg på hva som skjer med "vennen" min.

De siste par ukene har vært intense.. selv om vi bare skulle være venner. Og jeg aner ikke hva han tenker. Logisk nok siden jeg ikke har spurt :P

Og om han ikke er "the one", hvem er det da? Og når møter jeg han eventuelt..?

Endret av Faina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil gjerne være med :)

Problemstilling:

Hittil føler jeg utdanningen jeg går på egentlig er ganske "ork", tungt og vanskelig. Men jeg vet at dette er utdanningen jeg egentlig ønsker. Så jeg lurer på om jeg kommer til å trives i den jobben(e) jeg får etter at jeg er ferdig med min utdanning?

Og evt. om jeg kommer til å holde meg til "vanlige" jobber innenfor yrket mitt, eller kommer til å forsøke å gjøre noe mer "uvanlig" (om det funker med litt mer enn en problemstilling).

Bruker Vanessa Tarot, se kortene her.

Kort 1. Spirituell blokkering. Måtehold RX.

Kort 2. Emosjonell blokkering. Begerknekten.

Kort 3. Klarere blokkering. 8/Mynter.

La oss ta det elementære først her, det er ingen lidenskap eller intellektuell nysgjerrighet for hva du holder på med lenger (staver og sverd), bare ubalanse, umodne følelser og praktisk syn på hva som kan gi deg jobb. Det er sånn sett intet rart at du føler deg tråkig da, som svenskene sier.

Det sterkeste kortet er fra den store arcana, nemlig Måtehold som her ble snudd opp/ned. Energien er blokkert. Kortet definerer deg mye godt pr i dag og ilag med Begerknekten så forteller det mye om situasjonen. Den sentrale mening er balanse mellom fornøyelse og foretninger. En setning som beskriver kortet er: ´gi Guds hva Guds er og keiseren hva keiserens er, dvs mellom det spirituelle og det hverdagslige. Noe som er ganske kjedelig i grunn, men må til. Når det mangler så havner folk ofte på det ekstreme på den ene eller de andre siden og klarer ikke å fokusere og balansere. Når vi kombinerer det her med Romeokortet (Begerknekten) som elsker og elske og er forelsket i forelskelsen og mister gnisten når nyhetens interesse har lagt seg så har vi et dilemma når det kommer til holde ut et utdanningsforløp.

Så hva skal du gjøre med det. Bildet på 8 Mynter sier det helt klart. Sett beskyttelsesmasken på (billedlig) for ikke å bli forstyrret og skadd og bare fortsett å jobbe. Hold ut. Det er ofte kjedelig å ta utdanning, målet er ikke alltid i juni i år. Kanskje neste år, men hver gang en oppgave begynner å bli rutine så sprit den opp bittelitt. Sjekk også opp om deler av utdanningen kan taes et annet steds hen, f.eks et års studie i et annet land. Alt for å komme i mål.

Lykke til.

Gjest.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Eg vil veldig gjerne vera med :D

Jeg skal ha alenehelg og slappe av, så du har meg tilgjengelig om jeg passer opplegget :)

Bare kom med problemstilling, husk å redigere innleggene så jeg slipper å lete. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Bare kom med problemstilling, husk å redigere innleggene så jeg slipper å lete. :danse:

redigert :) side 2

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med :-).

Kan du se om jeg finner en ny jobb snart, og hva slags jobb det blir?

eller

Ser du noe kjærlighet litt inn i fremtiden, og om ja- blir det da en mann jeg kjenner fra før, eller en mann jeg enda ikke har møtt?

Endret av Ibsenfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns slike ting er kjempe spennende så henger meg på i håp om et svar :)

Vil sønnen min noen gang bli frisk nok til å fungere såpass normalt at vi kan få et barn til? Og hvor lenge er det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg blir gjerne med :-)

problemstilling: blir det flere barn på oss?

Kort 1. Hvorfor ønsker du flere barn. Styrken.

Kort 2. Potensielt utkomme. 3/Staver RX.

Vi bruker Vanessa tarot.

Svaret blir definert av at Styrken har vist seg i legget, kortet er fra den Store Arcana. Som har noe med den spirituelle reisen vi skal på i livet.

Jeg fikk brått følelsen av at du er avhengig av at det er noen små der som trenger deg, mer enn du trenger dem for å ha en mening i livet ditt, og at når ungene blir store så vet du ikke helt hva du skal finne på for å ha et fokus. Du forstår, Styrken blir styrt av Stjernetegnet Løven, det mest heltemodige av stjernetegnene, og det å være en løve er å være på stadig jakt etter noen eller noe du kan være en helt for. Så hvis du kikker på kortet, med den kvinnelige Indiana Jones som setter på løven, så virker da hun sterk nok alene, men to stykker er virkelig en støtte.

Når jeg så ser 3 Staver, så ser jeg driv, dominans og overblikk og viljen til å gjøre noe med situasjonen. Det er gode egenskaper å ha, men kombinert med Styrken i den her sak, er jeg ikke så sikker på at kortet er så positivt. Vi ser du har energi til å gjøre noe med det, kanskje snur du ryggen til hva andre mener om saken og kjører eget løp og mener du utfører en dåd for det høyere selv ved å få enda et barn? At det er en greie inn i deg du responderer på? Huske på at det er et kort fra den lille Arcana, så det her er ting du kan forandre på. Å stille spørsmålet på nytt igjen om noen måneder kan få et annet svar.

Gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanessa Tarot, se kortene her.

Kort 1. Hva er det som blokkerer for at du skal bli ferdig med utdanningen. 3/sverd. Du er sliten.

Kort 2. Hva kan du gjøre med det. 10 sverd. Innse at det verste er over.

Kort 3. Slankeprosjekt i år. 7 Staver. Du sloss mot kiloene, mot kroppen din, Prøv en annen strategi Gjør ingenting om du blir ferdig med slankeprosjektet i f.eks februar 2015. Viktigste er og trives i nuet (og prøv å ikke ødelegge krppen sin samtidig :D).

Veldig fascinerende, du spør om du vil klare å bli ferdig med utdanningen og slankeprosjekt og igjen har vi masse intellektuelt rot og lidenskap, men intet fundament (mynter) og ingen kjærlighet (Beger), med bare to av elementene presentert så er det ubalanse her. Dog, kan det greies ut.

Alle sverdene sier at du holder deg selv igjen, du er sliten og redd for og lykkes i eiga liv. Har ingen tro på egne talenter og tar ikke hensyn til dine behov. Du klynger deg til et selvbilde som trenger fornyelse. Dog huske på, du har kommet så langt. Både i utdanningen og med slankeprosjekt og vi er allerede snart i midten av mars og om ganske nøyaktrig 16 uker (dvs midten av juni, der vi for 16 uker siden var i begynnelsen av desember) er skoleåret ferdig og du kan slappe av og nyte noen ferieuker. 10/sverd viser at det verste er over, la de her tankene fly sin egen vei nå. Herfra blir det bare bedre.

7/Staver. Slutt å sloss mot kroppen din, sloss heller med den. Vær stolt over at du har kommet så langt i slankeprosjektet og se at ting tar den tiden det trenger. Når vi sloss med kroppen vår, så blir vi ofte fucka i hodet og det gjør noe med resten av tilværelsen, så vurder en annen måte enn hvordan du slanker deg nu. Tvinger du deg på trim du hater flere ganger i uken, så kutt ut det og prøv å gå/sykle med ankel og håndleddsvekter i stedet, hvis trimmingen ikke er noe problem, men du hater dietten din, så prøv å få hjelp med det. Uansett, lykke til og klem.

Gjest.

Tusen takk for svar! :) Dette var jo kjekt. Føler det stemmer det du skriver her. Men jeg skjønte ikke helt det jeg har uthevet. Skjønte ikke det med intellektuelt rot og lidenskap, og ingen fundament og kjærlighet?

Anonymous poster hash: ab4f8...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil! :vinke:

----

Tusen takk, Gjest!!

Jeg har tre menn i kikkerten, og lurer på om du kan se noen egenskaper/identifikasjoner som kan symbolisere hvilken av disse jeg burde gå videre med? Om noen.

:)

Du, jeg må få forbokstaven til fornavnene deres og husk å redigere første innlegg igjen med de i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Tusen takk for svar! :) Dette var jo kjekt. Føler det stemmer det du skriver her. Men jeg skjønte ikke helt det jeg har uthevet. Skjønte ikke det med intellektuelt rot og lidenskap, og ingen fundament og kjærlighet?

Anonymous poster hash: ab4f8...9ee

Kan du svare under nick???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) Dette var jo kjekt. Føler det stemmer det du skriver her. Men jeg skjønte ikke helt det jeg har uthevet. Skjønte ikke det med intellektuelt rot og lidenskap, og ingen fundament og kjærlighet?

Anonymous poster hash: ab4f8...9ee

Det var meg igjen, den var visst fremdeles haket av som anonym her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tusen takk for svar! :) Dette var jo kjekt. Føler det stemmer det du skriver her. Men jeg skjønte ikke helt det jeg har uthevet. Skjønte ikke det med intellektuelt rot og lidenskap, og ingen fundament og kjærlighet?

Anonymous poster hash: ab4f8...9ee

Fundament, som i at et hus ikke bare har tak, men også vegger og gulv, f.eks og kjærlighet, at man faktisk liker det man driver med og liker seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du svare under nick???

Beklager, kom borti anonymknappen isted og så var den visst fremdeles haket at da jeg svarte deg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...