Gå til innhold

Hoppeslottet


Jerle

Anbefalte innlegg

Ja ferien var topp!! 3 uker der temperaturen kun gikk under 30 grader sen kveld/natt/tidelig morgen. Så kom vi hjem til skikkelig høstvær. Og hele 13 grader i huset. I skikkelig feriemodus hadde vi skrudd av all varme når vi dro.... så her sitter jeg i kosebukse med ulltrøye, ulljakke og ullsokker. Dessuten er det tent minst 10 te-lys i stua, varmepumpen står på 28 grader og all varme i alle gulv er satt på. :fryser:

Men, men når vi satt rundt middagsbordet og spiste taco så snakket vi om at det kun er 55 dager til vi skal til Kreta. Det hjalp litt! :nigo:

 

Nå skal jeg lage meg en stor kopp varm te! 

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså det er ikke kjempe deilig å stå opp grytidelig igjen. Det er heller ikke så utrolig gøy når hodet fortsatt tror det har ferie og jeg skal prestere på jobb. :opplyser::sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagene og første uka er gjerne ganske brutale (min gikk overraskende greit, men sliter litt mer denne uka kjenner jeg...).

Håper det går seg til! :klem:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det gikk seg til på et vis... Men jeg har så tunge og hektiske dager for tiden at jeg er konstant trøtt allikevel. Som jeg har skrevet før skal jeg ta over jobben til ei som slutter neste år. Så jeg har hatt sporadisk opplæring det siste året. Nå er det blitt intensivert. :sukk: Jeg har vært i konstant opplæring i 2 1/2 år, så jeg kjenner det begynner å bli fullt i topplokket. Hun jeg tar over etter har hatt en jobb. Men for meg er dette den tredje jobben jeg lærer her, og som jeg skal kunne hoppe inn i når det trengs. Så jeg er gåen hele dagen og dritsliten hver kveld. Tror nok denne alderen driver å innhenter meg, jeg ser jo på årstallet at jeg snart endrer status til middeladrende, men jeg hadde satt pris på litt mer plass i skolten + litt energi. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og i det jeg skrev at dagene var så hektiske.... Så har jeg knapt fått en telefon siden. :nigo: Noe som er veldig uvanlig i min jobb på en mandag.

Hun jeg skal ta over etter er ikke her i dag, så i dag styrer jeg dagen selv. Dvs, når jeg ikke får telefoner og div. henvendelser da. Gleder meg i grunn til å styre skuta selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ofte sånn at det blir litt enklere dager nå man er i mål med opplæring og kan styre dagene litt mer selv igjen. Mer krevende å gå to oppå hverandre og samtidig skulle overføre kunnskap og ta i mot opplæring. Husker jeg først grudde meg til forgjengeren skulle slutte, men etter litt tid med opplæringen kjente jeg at det egentlig bare skulle bli godt at han sluttet, var krevende. Selv om jeg følte jeg trengte MYE mer opplæring, så var det godt å kunne ta ting litt på sin måte og i sitt tempo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet tirsdagen med å forsove meg. Hoppet i sengen når mannen snakket til meg. Ikke mer enn 10 min, men når man har strukket grensene til det ytterste over tilmålt tid før man må gå på jobb, så var det ikke noe gøy. :sukk:Kom med klissvått hår på jobb, akkurat 10 min for sent...

Ha en fin tirsdag. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele dagen kommer litt i ulage når man forsover seg. Jeg merker det hvis toget er forsinket - selv om jeg rekker fram i tide for åpningstid (gledene med togtider som gjør at man er altfor tidlig på jobb - man har mye å gå på) henger jeg likevel etter i rutinene mine (les: får ikke laget te og sjekket twitter i ensomhet :fnise: ). Har - *bank i bordet* - aldri forsovet meg så mye at jeg har mistet toget, men jeg har litt slingringsmonn. Ting tar av og til litt ekstra tid om morgenen, så jeg har lagt inn litt sosetid. Står heller opp 15 min før for å få mindre stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forsove seg gjør egentlig bare vondt... 

God morgen. :kaffekopp: Håper du har kommet deg på jobb til rett tid i dag, og at dagen blir fin. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag og da styrer jeg jobben selv. :danser:

I morgen skal jeg på tur til Drammen og blir der i 3 dager. Så da er det plutselig helg snart. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Daria skrev:

Drammen, sa du? Du skal ikke ta deg en tur inn til de enda mer sentrale strøk onsdagskvelden, da...? :lur: 

Jo det hadde vært kjempe koselig! Men det er med festmiddag og hele pakken hver kveld. Har kanskje fri fra rundt kl 16:30-17 til kl 19 hver kveld. Så det blir nok kun å bli på hotellet utenom når vi skal på turer til gravsted. ( :fnise: litt av noen interesser man har...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes beste helg er over. Vi gjorde absolutt ingenting fornuftig.

Vi kjørte ungene dit de skulle på fredag, så dro vi og kjøpte take away. Etter det så vi et par filmer før vi la oss, uten å rydde opp. :fnise:

Lørdagen var vi ute av huset to ganger, en gang for å kjøpe litt mer tull å spise og en gang for å kjøpe take away. Vi bare så film hele den dagen også. Totalt utslitt av alt som har foregått den siste tiden.

Søndag så vi også en film før vi dusjet og fikset huset før ungene kom hjem.

Sist gang vi gjorde noe slikt var vi i 20-årene. Og jeg tror ikke en gang vi var foreldre. :ler: Det var en helg som var utrolig deilig! Begge to trengte det. Jeg var helt tappet etter en kjip beskjed på fredag, og en veldig hektisk uke i Drammen. Så jeg orket knapt å være med å levere kidsa. Så dette var som balsam for sjelen. Å gjøre absolutt ingenting!

Tror vi bør ha slike helger inn i mellom. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...