Gå til innhold

Hoppeslottet


Jerle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Ja, da er jeg tilbake på jobb. Jeg har vært borte så lenge at jeg er helt ør i hodet på dag to. 

De siste ukene har kun vært tilbrakt i sofaen. Mannen har tatt meg med ut på kino to ganger og vi var to dager på hotell, utenom det har jeg vært inne i huset og sett TV i nesten 4 uker. Så tom for energi har jeg aldri vært før.

Så nå håper jeg at energien kommer seg og at dette er over for denne gang. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å komme seg etter en sånn runde. Er du rett tilbake i full jobb? Jeg begynte i 20% etter å ha vært sykemeldt og helt utslått i seks uker - 45 min på jobb pluss lunsjpause, og jeg måtte hjem og sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Daria skrev:

Det tar tid å komme seg etter en sånn runde. Er du rett tilbake i full jobb? Jeg begynte i 20% etter å ha vært sykemeldt og helt utslått i seks uker - 45 min på jobb pluss lunsjpause, og jeg måtte hjem og sove...

Ja, jeg valgte å prøve å begynne for fullt. Men jeg har ikke en kjempe stressende jobb da. Jeg ba om å slippe sentralbord(Dette er noe vi har ca hver tredje uke og jeg hadde seff sentralbord uke denne uken), så jeg sitter backoffice i litt mer ro.

Men jo da, jeg kjenner at det er tøft, og blir det for tøft får jeg heller be om gradert sykemelding. Men foreløbig går det overraskende bra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du er på beina igjen. :jepp:  Du må stelle pent med deg selv nå. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en tøff uke, selv med rolig backoffice jobbing, så har jeg vært helt kake på slutten av dagen. Hver dag etter jobb har jeg sovet minst 2 t, og lagt meg kl 23 hver kveld. Middagene hjemme har også vist at matlageren er utslitt. Mandag ble det Egon, tirsdag var det rester fra søndag, onsdag laget mannen pasta med kjøttsaus og i går laget han grandis til alle. Både onsdag og torsdag har jeg allerede sluknet i sofaen når han kom hjem fra jobb.

Så jeg ser at jeg kanskje ikke skulle begynt for fullt, men jeg håper det er litt mer energi å spore neste uke og i helgen skal jeg SOVE! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så var enda noe uker gått forbi. Det er fortsatt litt tøft å jobbe fullt, jeg har fortsatt ganske lav energi. Så ettermiddagene blir tilbragt hjemme, stort sett på sofaen. De siste dagen har jeg også hatt vondt igjen, så jeg håper det ikke er noe på gang, for jeg hadde jo satsa på operasjon om en uke eller to, og da kan jeg ikke være for betent. Har ikke fått dato enda, men jeg har troen på at det skjer raskt! :opplyser:

Påskedagene tilbragte vi i Sopot i Polen, på et nydelig hotell som virkelig gir avslappende dager. Turen var bestilt i desember, så jeg var glad jeg var frisk nok til å reise. Vi koste oss skikkelig, selv om det bare var en langhelg. Shoppa fikk vi også gjort, der var det ikke helligdager skjærtorsdag og langfredag, så det passet jo oss veldig bra. Så nå har jeg både nye joggesko og sandaler til sesongen som er på vei. :sol:(Her har akkurat kommet snø igjen, men det overser når jeg sitte inne)

 

Nei, man får vel jobbe litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg begynte forrige uke å prøve å gå tur igjen etter de siste måneders sykdom, og selv om jeg var helt kake av å gå(raskt?) 4 km, så er jeg strålende fornøyd at jeg klarte det på tross av en heftig betennelse som fortsatt suger all energi ut av meg. Så nå skal jeg prøve å gå denne eller en litt hardere runde 3-4 ganger i uka. Håper det hjelper litt på energien min, og plutselig er det juni, og forhåpentligvis operasjon. Det ble ikke kjempe godt mottatt av sofakroppen, men det var deilig med frisk luft igjen. Det er gørr å kun orke jobb og så kun være hjemme fordi jeg er utslitt. Jeg kjenner dessverre hver gang jeg gjør noe annet enn å ta det med ro, at betennelsen begynne å verke igjen, men jeg nekter å tro det er dumt å trimme litt. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk luft gjør gjerne godt, så sant kroppen orker. Og du trenger jo ikke gå så fort i starten heller, bare bevegelse og frisk luft er bra. Så kan du se ann formen litt fra gang til gang og tilpasse tempoet. Viktigste er at du får luftet deg litt, gjør godt det.

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja, det var kanksje ikke det lureste jeg gjorde,når kroppen sa i fra at trimming var for tidlig. Jeg ble seff syk igjen! Så nå er jeg etter nesten to uker borte fra jobb, tilbake igjen. To uker på sofaen med ny antibiotikakur og dustete smerter. Og igjen, helt tømt for all energi. :sukk:

Hadde tenkt jeg skulle være frisk og rask nå, siden turen går til London på fredag og mandag 23. skal jeg på tur med jobben til Berlin også. Har legetime i dag, da vil jeg forhåpentligvis få klarsingnal til Londontur. :sjenert: Mannen vet at turen står i fare, men ungene vet det ikke. Jeg har ikke tenkt å si noe før jeg vet sikkert.

 

Bare dustete oppdateringer fra meg for tiden, dette er en sytedagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høre på kroppen nå :fy_fy: *streng*

Ta det med ro i London (satser på at du får klarsignal til å reise) også, ikke press deg til å gjøre alt du vil. Jeg sier ikke at det er lett - i London vil man altfor mye uansett... Vi hadde ti dager da vi var der for noen år siden, det var ikke måte på alt vi skulle rekke, i tillegg til late dager med bok og piknik i parken. Tror ikke vi var innom noen park, var altfor opptatt med å fly rundt.

Det er skikkelig kjipt å måtte roe ned og droppe ting man har lyst til - men av og til må man :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke helt etter planen det legebesøket. Jeg har fått enda en betennelse, denne gangen pga antibiotikaen som skulle knekke den andre betennelsen.  Jeg har nå utviklet kraftig allergi mot flere typer antibiotika, denne gangen var det utslett og blemmer jeg fikk. Og noen av de er så betente at jeg ble sykemeldt igjen. Jeg skal sitte helt i ro med foten høyt. Om jeg kan dra på tur vet vi ikke enda, så med enda en 10 dagerskur gikk jeg med gråten i halsen hjem. 

Jeg kjenner jeg er så lei nå at jeg nesten blir på gråten bare jeg skriver dette. For nå er  det søren meg nok. Pga all allergi jeg har fått mot div antibiotika og penicillin så må denne hersens galleblæren bare fort ut. De har faktisk ikke flere typer medisiner å prøve hvis den jeg fikk nå feiler. :sukk:

Det var ikke slik 2016 skulle bli, jeg har faktisk vært syk hele året. Og det tærer jo på oss alle, ikke minst med jobben min. 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...