Gå til innhold

Hoppeslottet


Jerle

Anbefalte innlegg

21 timer siden, loffen skrev:

Uffda, lykke til med arrangeringen.. :klem:

Pappa'n min er 95 han, det er mye verre. :skratte:

 

Da var pappan din litt eldre når han fikk deg enn pappa når han fikk meg. :ler: Jeg er barn nr 4 og pappa var ikke en gang fylt 31 år når jeg kom. Det fotsporet hadde jeg aldri tenkt å følge...

Nå er dagen kommet og jeg gruer meg til å lyge til pappa om at gaven hans "ikke er kommet fram" jeg er så dårlig til å lyge, spesielt til pappa. Han gjennomskuer meg alltid og har alltid gjort det. Spes når jeg var 14-15 år. :sjenert: Dessuten synes jeg det er kjipt å komme uten gave, men selskapet blir så dyrt at jeg ikke kan kjøpe noe særlig. Ja, ja, jeg overlever vel. Kaskje jeg skal få mannen til å lyge for meg... :rodme: 

 

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjennomskuende foreldre ja... Kjenner vel til det :sjenert:

Lykke til med lygingen og arrangeringen fest! Håper det ordner seg, at dere klare å holde det hemmelig og at han blir fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg tror forresten jeg kunne gitt han en tom pappkasse og han hadde blitt fornøyd. Så den er i alle fall i boks. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for det Loffen. :klem: 

Det er ikke så veldig mye futt i meg om dagen. Jeg var syk hele forrige uke og legen konkluderte med at jeg har magesår. Så denne uken har jeg vært helt utslått, jeg tåler kanskje ikke medisinen min så bra for jeg har kastet opp hver dag.

Men, men i morgen skal jeg på jobb igjen. Håper jeg klarer å være oppegående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj da, det hørtes ikke noe særlig ut. God bedring - og ikke tving deg på jobb igjen før du faktisk er i form til det. *streng*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det ble ikke jobb på meg i dag. Jeg havnet heller på legevakten i natt. Jeg var så elendig etter å igjen ha spydd hele kvelden og hadde sånne magesmerter at jeg bare lå og vridde meg.

Der fikk jeg en sprøyte for smerte, en mot kvalme, parafin forte og antibiotika. 

Med meg når jeg dro hadde jeg en ukes sykemelding og resept på mer paralgin forte, antibiotika og tabletter mot kvalme. Så her ligger jeg i sofaen og er rimelig sløv. Men også glad for å få hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Jerle. 

 

Godt du kom deg på legevakten og fikk hjelp. Håper det roer seg fort med smertene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah! Da er det kanskje på tide å skrive litt her igjen.
Jeg ble jo da syk 18. januar. Jeg hanglet meg på jobb og fredagen var jeg så elendig at jeg bare kastet opp hele natten.

Mandag 25. så fastslo legen min at det sikkert var magesår og satt meg på medisin for det. Jeg ble sykemeldt 2 dager. Fortsatt elendig ringte jeg legen igjen på dag to og ba om mer sykemelding. Jeg fikk 2 dager til. Da skulle jeg altså på jobb fredag.
Natt til fredag ble jeg så sinnsykt dårlig, da hadde jeg kastet opp i ett sett siden helgen før, og var helt utkjørt. Vi dro til legevakten og fikk både sprøyte mot smerte og mot noe han trodde var luft i magen. Han sykemeldte meg hele neste uken.
Den natten sov jeg og jeg klarte å la vær å spy helt til mandag. Da hadde jeg gått i en smertedøs så lenge at jeg fikk mannen min til å ringe fastlegen min for en time.
Tirsdag fikk jeg heldigvis time. Jeg hadde da gått på magesårsmedisin i 8 dager uten virkning.
Hun fastslo da at hun måtte ha tatt feil og ville legge meg inn. Jeg var da så utslittt og lei at jeg bare gråt.
Jeg ble lagt inn på ettermiddagen og de mente fort at jeg hadde akutt galleblærebetennelse, men jeg måtte vente på ultralyd for å få det bekreftet. De ga meg heldigvis sprøyter mot smertene. Ultralyd fikk jeg rundt Kl 22 på kvelden og Kl 0130 ble jeg satt på antibiotika for dette. Det var da bekreftet.
Dagen etter var jeg i ok form og ble skrevet ut med antibiotikakur og smertestillende i veska.
Så gikk det ca 2 timer så spydde jeg igjen. Det fortsatte jeg med til mannen min kom hjem rundt Kl 16. Han ringte da sykehuset og fikk utskrevet sterkere medisin og kvalmedempende til meg.
Jeg kasta opp alt. Klokken 22 mente han at han ikke fikk skikkelig kontakt med meg og ringte igjen til sykehuset og fikk beskjed om å komme med meg. Barnevakten ble innhentet og vi dro. Jeg bare stønnet og skrek hele vegen. Jeg ble satt rett i rullestol og ført opp på avdelingen. Det første de gjorde var å gi meg sprøyte mot smertene.
De trodde jeg hadde reaksjon på antibiotika jeg har fått.
Hele natten lå jeg på gangen i en smerterus og kastet opp alt jeg ikke hadde i magen.
Jeg fikk rom sent torsdag. I dag viste crp'en min over 300 mot 52 når jeg kom, så jeg får ikke lov å dra hjem på noen dager. Så her ligger jeg, med antibiotika intravenøst, sterke smertestillende og kan ikke opereres fordi jeg har vært for lenge syk. Den må utsettes i minst 4 mnd fordi jeg er så betent.
DETTE ER IKKE Å ANBEFALE!  :( 

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen Jerlevennen da! Så fryktelig! :tristbla:
 At det går an å diagnostisere så feil da.. 4 mnd høres lenge ut. Godt du er på sykehuset nå, håper de får ned crp'en snart.

Stakkars deg, sender over enn kjempeklem! :klemmer::hug:

Masse masse god bedring! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelle søvnproblemer + sykehus + midtsengen på tremanns rom = ikke spes god kombo.

Hvis ikke jeg blir utskrevet i morgen så rabler det for meg. Dette orker jeg ikke lenger. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får reise hjem i dag, men må komme og ta blodprøver Kl 0730 i morgen. Så jeg er utskrevet, men.

Jeg sov ikke et sekund i natt, så nå sitter jeg veldig utålmodig og venter på noen tabletter jeg skal ha med. Hun gikk for 40 min siden for å hente de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Huff, for en start på året!
Hvordan er formen nå? Godt å komme hjem i går, og fått sovet litt i natt?

God bedring, Jerle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja,  her er jeg jo aktiv.

Jeg har nå tilbrakt 2 uker på sofaen. Helt tom for energi, bare det å dusje eller gå trappen er slitsomt. Har sett sykt mye på Modern family, spist knekkebrød og generelt ikke løftet en finger.

Var hos legen igjen på fredag og hadde fortsatt forhøyet crp. Hun mente dette kunne ta lang tid og sa at det kroppen har vært gjennom er ganske ekstremt. Så da er jeg sykemeldt denne uken også. Og siden jeg holder på å klikke hjemme i stua, så er vi nå på vei til Loen for å kose oss på hotell et par dager. Så kan mannen ta seg av å underholde ungene som har vinterferie og jeg kan slappe av og kose meg med bøker. Det er et spa hotell, men jeg tror ikke jeg kommer til å benytte meg av dette. Gleder meg til god mat og kose tid i lag med gjengen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...