Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Jeg gikk opp 3 kg fra sprøytestart til innseting :-O men vekten forsvant igjen opp mot 12 uker, og etter det begynte jeg å legge på meg på "ordentlig" (altså noe annet enn bare supersprengte eggstokker). Tror jeg har gått opp ca 6-7 kg fra uke 12 og frem til nå.

Hvor langt er du på vei nå? :-) Ja disse hormonene vi har svømt i gjør seg gjeldende i vekten! Gikk aldri ned de to kg jeg la på meg i forbindelse med pergo kurene for to år siden :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er du på vei nå? :-) Ja disse hormonene vi har svømt i gjør seg gjeldende i vekten! Gikk aldri ned de to kg jeg la på meg i forbindelse med pergo kurene for to år siden :-P

Nei, min pergovekt (totalt ca fem kg over ti (... :rasende: ) pergokurer) satt også bom fast, og nektet å flytte seg igjen :) Jeg er 22+6 på vei i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TENK at du alt er over 30uker!!! Så fantastisk <3

Ja :hoppe::strix:

Det tok lang tid å forstå at jeg endelig skulle få lov å bli mor :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp enormt mye gjennom de tre pergosyklusene og de første to rundene med prøverør. Over 20 kilo faktisk.

Vet ikke hva som skjedde siste gang, men ble nok litt mye med alt som skjedde. Var også kvalm utrolig lenge og kvalmen har kommet tilbake så er en del kilo i minus nå. -4 fra startvekt og går nedover nå pga kvalme og kostregulering (svangerskapdiabetes) så regner med det blir kanskje -10 kilo totalt når babyen er født.

Det er veldig vanlig å legge på seg mye med disse hormonene og alt styret man er gjennom. Legene som har fulgt meg fra starten ved jo at jeg veide 20 kilo mindre da utredningen startet og har trøstet meg hele veien med at dette prøverørsgreiene er en stor belastning og mange går opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så fint å være et godt stykke på vei Miore :-) jeg syns fremdeles det er ufattelig at jeg får oppleve å være gravid. Jeg hadde begynt for alvor å forberede meg på et barnløst liv, er så glad for at dette gikk at det fins ikke ord :-) er du i god form? Kjenner trøttheten ikke er like dominerende, men det skulle bare mangle når jeg nå kan sove så lenge jeg vil på morgene ;-)

Endret av kluski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 4 kg fra sprøytestart til innsett.. Fra innsett til i dag (15+5) har jeg gått opp 0,7 kg. Så jeg tror du ligger rundt normalen? Jeg er i tillegg overvektig og legen min er fornøyd. De kiloene i selve forsøket "teller" på en måte ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja :hoppe::strix:

Det tok lang tid å forstå at jeg endelig skulle få lov å bli mor :hjerte:

Den følelsen kan jeg signere på! :-) Takk Gud for ivf :-D <3 hadde kanskje klaffet en gang i fremtiden uten, men må si det har vært så deilig å legge alt i noen andres hender.. Etter så mange års prøving hadde vi nok gitt litt opp å få det til selv! Endret av kluski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp enormt mye gjennom de tre pergosyklusene og de første to rundene med prøverør. Over 20 kilo faktisk.

Vet ikke hva som skjedde siste gang, men ble nok litt mye med alt som skjedde. Var også kvalm utrolig lenge og kvalmen har kommet tilbake så er en del kilo i minus nå. -4 fra startvekt og går nedover nå pga kvalme og kostregulering (svangerskapdiabetes) så regner med det blir kanskje -10 kilo totalt når babyen er født.

Det er veldig vanlig å legge på seg mye med disse hormonene og alt styret man er gjennom. Legene som har fulgt meg fra starten ved jo at jeg veide 20 kilo mindre da utredningen startet og har trøstet meg hele veien med at dette prøverørsgreiene er en stor belastning og mange går opp i vekt.

Ja ikke sant. Disse stakkars kroppene våre får kjørt seg! Merket jo at bare av å slutte på P pillene så rant endel kilo av meg. Så jeg er tydeligvis veldig vàr for hormoner? Blir så vill på disse som påstår at det ikke har noe å si, kun hva man putter i seg og hvor mye man er i aktivitet. Det er klart det spiller en stor rolle, men jeg kan si med hånden på hjertet at pergo f eks alene stod for min vektøkning i den tiden,da jeg hadde veid under femti kilo i fire år og ikke hadde forandret drastisk på noe i min livsstil. Annet enn å putte i meg disse pillene. Så da så! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 4 kg fra sprøytestart til innsett.. Fra innsett til i dag (15+5) har jeg gått opp 0,7 kg. Så jeg tror du ligger rundt normalen? Jeg er i tillegg overvektig og legen min er fornøyd. De kiloene i selve forsøket "teller" på en måte ikke.

Nei de gjør vel kanskje ikke det! Nå når jeg ikke veide meg før jeg var hos legen for første sjekk i uke 8 så har jeg jo ingen ide hva jeg veide kun ut fra svangerskapet sett som utgangspunkt. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 2 kg fra egginnsett.

Var på jordmorkontroll idag, og fikk høre hjertelyden for første gang :-) 140-150 slag i minuttet! For en fantastisk god og beroligende følelse <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de gjør vel kanskje ikke det! Nå når jeg ikke veide meg før jeg var hos legen for første sjekk i uke 8 så har jeg jo ingen ide hva jeg veide kun ut fra svangerskapet sett som utgangspunkt. ..

Jeg veier meg ganske ofte, kanskje ikke så sunt, men jeg er ganske var på vekten min fordi jeg er overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 2 kg fra egginnsett.

Var på jordmorkontroll idag, og fikk høre hjertelyden for første gang :-) 140-150 slag i minuttet! For en fantastisk god og beroligende følelse <3 <3

Åh så deilig!!! <3 <3 <3 lille knøttet jobber og står på der inne, selv om vi ikke merker så mye til det enda :-D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 2 kg fra egginnsett.

Var på jordmorkontroll idag, og fikk høre hjertelyden for første gang :-) 140-150 slag i minuttet! For en fantastisk god og beroligende følelse <3 <3

Å, den lyden <3 Jeg var på kontroll hos lege i dag og fikk også høre <3 det er like magisk hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veier meg ganske ofte, kanskje ikke så sunt, men jeg er ganske var på vekten min fordi jeg er overvektig.

Anser det som sunt såfremt man ikke blir besatt (sånn som meg.... ) Hadde en spiseforstyrrelse i ungdomsårene og da veide jeg meg h e l e tiden. Min mor tok styring og kastet hele vekta, da ble det ramaskrik :-) men starten på bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anser det som sunt såfremt man ikke blir besatt (sånn som meg.... ) Hadde en spiseforstyrrelse i ungdomsårene og da veide jeg meg h e l e tiden. Min mor tok styring og kastet hele vekta, da ble det ramaskrik :-) men starten på bedring.

Bra din mor gjorde det :-) jeg er ikke spiseforstyrret, men har nok litt problemer med det. La plutselig på meg veldig mye for 7-8 år siden og har slitt med tanker rundt det siden. Var slank før det, så det sleit litt på psyken. Er bedre nå, men langt fra matchvekt. Merker at det gjør ingen verdens ting nå så lenge jeg skal få lov til å lage min egen lille familie <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så fint å være et godt stykke på vei Miore :-) jeg syns fremdeles det er ufattelig at jeg får oppleve å være gravid. Jeg hadde begynt for alvor å forberede meg på et barnløst liv, er så glad for at dette gikk at det fins ikke ord :-) er du i god form? Kjenner trøttheten ikke er like dominerende, men det skulle bare mangle når jeg nå kan sove så lenge jeg vil på morgene ;-)

Jaa, begynner liksom å tro på at det skal gå bra nå, endelig :) Jeg er i superform :danse: Var kjempetrøtt og kvalm første 12 ukene, men etter det har jeg vært fit for fight!

Ja ikke sant. Disse stakkars kroppene våre får kjørt seg! Merket jo at bare av å slutte på P pillene så rant endel kilo av meg. Så jeg er tydeligvis veldig vàr for hormoner? Blir så vill på disse som påstår at det ikke har noe å si, kun hva man putter i seg og hvor mye man er i aktivitet. Det er klart det spiller en stor rolle, men jeg kan si med hånden på hjertet at pergo f eks alene stod for min vektøkning i den tiden,da jeg hadde veid under femti kilo i fire år og ikke hadde forandret drastisk på noe i min livsstil. Annet enn å putte i meg disse pillene. Så da så! :-)

Samme her - hadde hatt stabil og lav vekt i årevis, og det endret seg ikke før jeg hadde min første pergokur. Både spising og trening var nøyaktig som før, pergoen var eneste variable parameter.

Jeg har gått opp 2 kg fra egginnsett.

Var på jordmorkontroll idag, og fikk høre hjertelyden for første gang :-) 140-150 slag i minuttet! For en fantastisk god og beroligende følelse <3 <3

Å, den lyden <3 Jeg var på kontroll hos lege i dag og fikk også høre <3 det er like magisk hver gang.

Jeg var også på kontroll dag og fikk høre på hjertet :) utrolig at det bor noe levende inni oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det var virkelig magisk å høre lyden :rodmer:
Det gikk litt mer opp for meg at det er noe inni der! Hun kjente livmora veldig godt også.

Jeg synes fortsatt det er vanskelig å kjenne den, bortsett fra på morgenen - da stikker den skikkelig opp.
Jordmora sa at livmoren kom til å vokse veldig fort nå frem til ordinær UL (om 3 uker) :hjerte::gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var lettest å kjenne livmoren når jeg lå nede i starten. Klarte ikke å kjenne noe når jeg sto oppreist, men hvis jeg lå flatt og slappet av i magen, kunne jeg trykke rundt omkring - og da merket jeg godt at det var en "grense" der det plutselig kjentes veldig hardt ned mot symfysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag har vi vært på OUL!

Alt ble målt og sjekket, og alt var bra. En livlig liten krabat, og vi så tydelig kjønnet.

Det blir en GUTT!

Han var litt sjenert og ville bare vise ryggen til å begynne med, men så tok vi en pause og jeg hev i meg en slurk cola og da lå han og smattet så fornøyd inni der :P

Jeg er så glad og lettet nå for at alt er bra med lille bebis. Størrelsen tilsvarte 18+3, men siden det er IVF blir ikke termindato endret. Legen sa i tillegg at de vokser litt i rykk og napp og at det ikke har noe å si akkurat nå.

18+1 i dag, med en mage som har poppet ut (i forrige uke) og plutselig ser man at jeg er gravid, selv om jeg hadde litt mage før jeg ble gravid! Bekkenet er ikke så kranglete som det var, og jeg klarer å bevege meg mer. Kjenner masse bevegelse inni der. Selv om morkaken er foran og det nok tar litt tid før vi kjenner det utenpå, så er det utrolig kjekt å kjenne små dult inni :)

Jeg er så forelsket :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...