Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Tusen takk kjære deg :-)

Jeg tror det mest var for min egen sinnstilstands del jeg fikk time til ny ul, han virket så himla sikker på årsaken. Men er nok for å kontrollere at alt fremdeles er som det skal også.

Håper i alle fall dette snart går over! legen sa at i noen tilfeller kan dette vare resten av svangerskapet. Det har i alle fall ikke jeg nerver til! :-P mannen er veldig forståelsesfull og skjønn, og helt rolig i forhold til dette! Menn er da engang sånn at de er flinke til å forholde seg til fakta... Jeg er nok mer hysterisk anlagt.Men det er da min rett, som må gå og tolke og kjenne og sjekke hele veien! ;-)

Godt at du har en forståelsesfull kar hjemme :) Merker selv også hvor trygg han er i motsetning til meg..

Når du snakker om den romantiske biten av forholdet - så klarer vi (jeg) også oss merkelig nok ganske greit. Vi har faktisk kun hatt sex 1(!!!!) gang etter jeg ble gravid, og jeg synes det var kjempeskummelt og ba han for all del om å være forsiktig med meg og den lille... :fnise: Vet ikke om han klarte å nyte noe særlig at den "turen" med kommendør Gravidhysterisk ved sin side..

Det er ikke så greit å være førstegangsgravid etter lang tids prøving.. Og jeg synes du har all grunn og lov til å være bekymret når du går igjennom det du gjør! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og Mr. har fremdeles sex, men mye sjeldnere enn da vi var prøvere (tenk det..), og veeldig forsiktig og rolig - spesielt etter uke 14-panikken :fnise: . Har også blitt mer "alternativ" sengekos som ikke innebærer penetrasjon, så vi får en del av den intimiteten vi trenger uten at vi bekymrer oss så mye ;)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at flere av dere er bekymret for å ha sex ;) Her var det sex-nekt frem til uke 16 eller rundt der av legen så det var ikke noe å diskutere ;) Nå i ettertid har det vært litt opp og ned før vi helst ikke skal ha sex igjen. Jeg syns litt synd på mannen, men samtidig så må han nok bare leve med det gitt ;)

Det er heldigvis en kort del av livet og er man bekymret er det nesten bedre å la vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Askmeagain89? :-)

Det går bra her. Det er mye oppfølging på grunn av litt komplikasjoner, men er glad for at de følger så godt opp. Dessverre blitt mye sykemeldinger, men sånn er nå det ;)

Nå er jeg over 30 uker så da regner jeg det som ganske trygt selv om hun kan godt kan bli noen uker til i magen ;)

Hvordan går det med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt samleie siden uken før uttaket, altså begynner det å bli en stund siden. Men man kan ha sex uten penetrering, så det føles ikke som noe veldig tap akkurat nå. ;) Nå vil jeg helst gjøre alt jeg kan for å føle meg trygg, og selv om vi vet at samleie normalt sett bare er bra så får jeg meg ikke til å gjøre det. Ikke enda. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går bra her. Det er mye oppfølging på grunn av litt komplikasjoner, men er glad for at de følger så godt opp. Dessverre blitt mye sykemeldinger, men sånn er nå det ;)

Nå er jeg over 30 uker så da regner jeg det som ganske trygt selv om hun kan godt kan bli noen uker til i magen ;)

Hvordan går det med deg??

Oi, 30 uker allerede! :-)

Da er det jo ikke så fryktelig lenge igjen!

Man må tenke på seg selv og babyen, og dersom det må sykemelding til, er det jo til beste for dere <3

Her går dagene sakte! Lengter fortsatt etter kul på magen, men den kommer vel tidsnok :-) Er 14+2 idag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 30 uker allerede! :-)

Da er det jo ikke så fryktelig lenge igjen!

Man må tenke på seg selv og babyen, og dersom det må sykemelding til, er det jo til beste for dere <3

Her går dagene sakte! Lengter fortsatt etter kul på magen, men den kommer vel tidsnok :-) Er 14+2 idag:-)

Ja, det har egentlig gått fort, men samtidig ganske sakte ;)

Ja, jeg har innsett at jeg bare må godta det enda jeg forsøkte å forklare hvorfor jeg skulle kunne jobbe :fnise: Legen var ikke enig med meg....

Det går såååå sakte i starten så skjønner deg godt! Plutselig kommer kulen :) Så deilig å ha passert de magiske 12 :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare vise dere bilde fra imorrest. Det ser helt teit ut! Når blæra mi er full om morgenen, popper livmora frem rett over blæra. Idag ble kulen skikkelig høy, og megaskeiv!! :-D En fast rund ball på høyresida. Etter jeg har tisset, faller livmora ned igjen. Flere som har det slik?

post-68697-0-57378300-1425626094_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare vise dere bilde fra imorrest. Det ser helt teit ut! Når blæra mi er full om morgenen, popper livmora frem rett over blæra. Idag ble kulen skikkelig høy, og megaskeiv!! :-D En fast rund ball på høyresida. Etter jeg har tisset, faller livmora ned igjen. Flere som har det slik?

Jeg har det ikke sånn, da jeg har litt stor mage fra før men når jeg står foran speilet og "drar" magen oppover så dukker det opp en liten kul, ikke på siden men midten.

Men herlighet så søt da! :P

Forresten så er livmoren min også hardere og mer tydelig før jeg tisser om morgenen. Tror det har noe med at blæren presser.

Endret av Nepenthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blæra presser livmora oppover og ut på en måte, så jeg kjenner forskjell på blæra og livmora.
Kjedelig at den synker ned igjen etter jeg har vært på do.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blæra presser livmora oppover og ut på en måte, så jeg kjenner forskjell på blæra og livmora.

Kjedelig at den synker ned igjen etter jeg har vært på do.. :fnise:

Gi det noen uker, så vil den være der hele tiden og ingen klær passer, hehe :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og før du vet ord av det er det en liten en som driver og sparker deg i urinblæra, så du går fra null til MÅ HA EN DO på 0.1 sekund :)

Jeg har fått skikkelig mage nå, men den oppfører seg som din fremdeles! Hvis jeg blir mett blir den stor "på toppen" (maten legger seg oppå livmoren så kulen på en måte blir lengre enn vanlig - gir det noen mening?), og hvis jeg må tisse blir den skjev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, gleder meg sånn til å kjenne spark <3 Hvor tidlig kjente dere spark innvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ingenting før jeg var 18 uker og noen dager på vei - og da kunne man kjenne det utenpå også :) Har sikkert bare ikke forstått hva som var baby og hva som var luft/fordøyelse tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før første time hos jordmor i uke 16 (som viste seg å være uke 17)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må bare vise dere bilde fra imorrest. Det ser helt teit ut! Når blæra mi er full om morgenen, popper livmora frem rett over blæra. Idag ble kulen skikkelig høy, og megaskeiv!! :-D En fast rund ball på høyresida. Etter jeg har tisset, faller livmora ned igjen. Flere som har det slik?

Haha for et morsomt bilde😄😄så herlig da☺️ jeg kjenner også en veldig tydelig kul om morgen...men forsvinner når jeg har vært på do, så antar det er blæren som presser livmoren ut ja😊 trodde først det var innbilning, men er slik hver morgen..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra her. Det er mye oppfølging på grunn av litt komplikasjoner, men er glad for at de følger så godt opp. Dessverre blitt mye sykemeldinger, men sånn er nå det ;)

Nå er jeg over 30 uker så da regner jeg det som ganske trygt selv om hun kan godt kan bli noen uker til i magen ;)

Hvordan går det med deg??

TENK at du alt er over 30uker!!! Så fantastisk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss!!! Hvor mye har dere jenter gått opp?! (De som har gått ned kan la være å svare, ha ha😂) Gikk nettopp på vekta og det skulle jeg ikke gjort... 5 kg vektøkning?! (Nå regner jeg fra sprøytestart da for har ikke veid meg siden da. Dårlig erfaring med for hyppig veiing i de anorektiske ungdomsåra)

Ble litt svett her... Jeg er bare 160 høy og føler det er altfor mye idet jeg går inn i min 15 uke. Jeg skylder på svært rolig og avbalansert livsstil etter denne evinnelige blødningen, siden jeg har vært fullt sykemeldt i tre uker nå. Men jeg spiser likt som tidligere, prøver spise sunnere faktisk.

Jeg er normalt ganske slank. Men ser nå ut som en liten tønne :-) Det betyr i det store og det hele nada, bare lykkelig for å være gravid! Men syns det er litt skummelt å gå opp så mye så tidlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 3 kg fra sprøytestart til innseting :-O men vekten forsvant igjen opp mot 12 uker, og etter det begynte jeg å legge på meg på "ordentlig" (altså noe annet enn bare supersprengte eggstokker). Tror jeg har gått opp ca 6-7 kg fra uke 12 og frem til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...