Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse Kluski og Monet :laugh:

Jeg hadde opprinnelig termin 4. september, men fikk den fremskyndet til 1. september.

Slutten av forrige uke kjente jeg bevegelse for første gang - ble helt paff! :sjokkert:

Den lille kulen på magen begynner å gå utover bukseknappene mine, og jeg er heldig som har eget kontor her jeg jobber, for buksesmekken åpnes flere ganger for dag, da det føles traangt! :fnise:

Må vel snart kjøpe meg mammabukser! Vittig tanke.. Må innrømme at det faktisk ENDA ikke har gått helt opp for meg .. !

Takk! :-)

Jeg måtte også kjøpe mammabukser for noen uker siden, uke 15 eller 16 tror jeg det var, ikke sjans å skvise denne magen inn i de vanlige buksene 😂 nå er det sett utenfra ingen tvil om at jeg er gravid, det er deilig å ha kommet dit at man ikke bare føler seg feit ;-)

Dødsgøy du har kjent liv!!! Heldig :-) Jeg har som Monet følt noe etpar ganger, men ikke slik at jeg kan slå i bordet med at "det der var babyen" liksom..

Det er så supert og gøy å være gravid, en drøm har virkelig gått i oppfyllelse <3

Hadde du noen følelse på forhånd ang kjønn?!

Det hadde jeg, min mann også. Jentefølelsen har vært sterk hele veien, fått stikk av dårlig samvittighet ovenfor den lille ofte, for det kunne jo like godt være en liten gutteskatt inni der!!! Og der gikk jeg og skrek til alle at jeg følte det var en jente og suglet på alt det lyserosa i babyavdelingen!

Endret av kluski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte pakke vekk alle vanlige bukser rundt uke 15 :P Har kjøpt meg et par nye gode "vanlige" bukser med stretch i stedet for knapp.

Hos meg kjennes det ut som noen banker på innenifra når gutten beveger seg 💕 Nesten som innvendig leamus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 😊

Det er noen uker siden jeg måtte investere i mammabukser haha 😊

De vanlige buksene var både stramme og ubehagelige..isj.,

Så herlig at du har kjent liv da 😍

Jeg troooor jeg har kjent liv noen ganger nå, men er litt usikker..det er så flyktig😊 hvordan kjentes det ut for deg?

Eneste jeg måten jeg kan forklare følelsen på, er som en boble som popper. Igår og idag trooor jeg at jeg kjente jeg to "dulT" på utsiden på siden av magen, men siden jeg har morkaka på fremsiden, tar det lengre tid før jeg kjenner noe utenpå, så mannen blir pent nødt til å vente litt til 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med dere alle, begynner dere kjenne lille snuppen/snuppa godt inni magen? 😄

Her er det blitt betraktelig mye mer tydelig liv! Det er bare helt herlig å kjenne de små dultene inni meg 💕

Vet noen her om det er mulig for babyen å høre/gjenkjenne en spesiell sang allerede? Syns det er litt tidlig, uke 21 liksom.. Men ved to tilfeller har hun blitt helt vill og beveget seg mer enn noengang omtrent når det har blitt spilt en låt, en gammel discolåt av alle ting 😄første gangen kom den på radioen i bilen, la godt merke til balubaen i magen.

og igår syns jeg hun var så stille inni der, så fant sangen på Spotify.Da begynte det kjapt å dulte og dytte rundt inni der 😊 morsomt er det i alle fall! Liker den ikke spesielt godt selv men det gjør kanskje hun?😊 eller kanskje hun hater den med hele seg, he he!!!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjennes det daglig liv! Han er mest aktiv på kvelden når jeg slapper av. Vi har også kjent et par dult utenfra, det kan ikke beskrives! Angående det med musikk så hører de nå. Og de kan jo kjenne igjen stemmer, så kanskje de kjenner igjen låter også? 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er som villest inni der på kveldstid 😄 (men lille skjønnheten dultet til meg nå mens jeg skrev dette som for å motsi meg 😊)

Jeg har kjent det utenpå etpar ganger, men mannen har det fremdeles tilgode! Nå har han vært mye travel og lite hjemme så han får skylde på så selv og sin stramme timeplan, hi hi 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja der får han skylde seg selv! Men det kommer nok snart, og det kan han bare glede seg til. Min samboer syntes det var litt "creepy" da han kjente dultet. Hvorfor i alle dager driver magen og beveger seg, liksom 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere ha den opplevelsen av det også ja 😉 det er jo ordentlig rart! Kan enda ikke fatte det vokser et menneske inni meg, selv om magen er svær og stram 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere alle, begynner dere kjenne lille snuppen/snuppa godt inni magen? 😄

Her er det blitt betraktelig mye mer tydelig liv! Det er bare helt herlig å kjenne de små dultene inni meg 💕

Vet noen her om det er mulig for babyen å høre/gjenkjenne en spesiell sang allerede? Syns det er litt tidlig, uke 21 liksom.. Men ved to tilfeller har hun blitt helt vill og beveget seg mer enn noengang omtrent når det har blitt spilt en låt, en gammel discolåt av alle ting 😄første gangen kom den på radioen i bilen, la godt merke til balubaen i magen.

og igår syns jeg hun var så stille inni der, så fant sangen på Spotify.Da begynte det kjapt å dulte og dytte rundt inni der 😊 morsomt er det i alle fall! Liker den ikke spesielt godt selv men det gjør kanskje hun?😊 eller kanskje hun hater den med hele seg, he he!!!😂

Jeg var på konsert i uke 23 - da skal jeg love det at det ble baluba der inne :-D det var to timer i strekk der hun tilsynelatende prøvde å bryte seg ut av magen! Om det var dansing eller irritasjon er jo en annen sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også mye dulting! Kommer og går hele dagen, men mest på kveldstid. Hvis vi studerer magen, kan vi se de små dultene <3 Jeg smelter hver gang, og koser meg virkelig som gravid :-)

Kjenner fortsatt sparkene best nederst mot skambenet og på siden av magen pga morkaka som ligger bak navlen.

Håper dere nyter dagene like mye som meg! :-) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig ❤️Jeg er overlykkelig over å være gravid, og nyter dultene og den voksende magen .. Men jeg er fremdeles litt for engstelig til å nyte graviditeten i fulle drag dessverre 😔 tror det kommer av de blødningene i uke tolv, det kom og gikk helt til uke sytten. Fremdeles skummelt å sjekke papiret... Og har jeg en feks litt annerledes "stikning/strekking i magen enn jeg har hatt tidligere, eller litt mindre dulting enn dagen før blir jeg lett redd.

Vi skal på sydenferie om en måneds tid,og alle sier det er ingen problem å dra. men jeg har allerede sjekket opp forsikring, beste lokale privatsykehuset og blitt informert om at Apollo kan få tak i legehjelp hele døgnet 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 uker på vei nå - og fremdeles engstelig ;) Kommer vel fort til å fortsette å være engstelig hele graviditeten, og kjenner jeg meg selv rett klarer jeg å engste meg litt etter at barnet er født også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke bekymringene blir mindre ;) verken nå eller etter fødsel :P

Er fortsatt bekymret og er nådd uke 38 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre det ikke bare er meg ☺️ Blir nok endel bekymringer resten av livet som mamma, ja ha ha! Er vel bare til å innse! Men må si jeg gleder meg til å få jenta ut så jeg i det minste kan se og ta på henne 😊 har jo litt mer kontroll da😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg og. Da kan man faktisk se på babyen istedenfor å stresse seg sprø når de ligger i magen :P man har ingen kontroll på hva som skjer i magen.

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her inne nå! :)

I dag er jeg 26+4, og i relativt r æ v a form. Aldri i hele mitt liv vært så slapp, sliten og trøtt, heller aldri hatt så vondt som disse smertene bekkenløsninga gir meg. I magen ligger det en liten gutt, og han er frisk og fin, livlig som bare søren og, så da skal jeg klare disse vansklighetene :) Selvom jeg dog gjerne skulle ha fødet nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så herlig å høre at det går bra med alle☺️ Jeg kjenner også masse liv nå! Og det er helt fantastisk synes jeg❤️ Koser meg med hvert eneste dult😍Disse bekymringene slipper vi nok ikke unna nei..tror nok det er helt normalt, og en del av graviditeten og det å bli mamma☺️ Men kan hende vi ivf'ere kjenner litt ekstra på det. Vi skal også ut å fly om ca 5 uker..er litt engstelig for både det ene og det andre, men både lege å jordmor sier at det går heeelt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hele tiden høre at bekymringene bare blir verre etter fødsel :P

I morgen skal jeg til jordmor for første gang. Gruer meg litt, siden jeg ikke aner hva jeg går til. Er så stresset på grunn av vekten min. Har ikke gått opp mer enn 4 kg til nå, men jeg synes likevel det er mye mtp at jeg var overvektig før jeg ble gravid. Heldigvis har legene mine og KK vært helt fantastiske så langt, og ikke vært dømmende. Jeg blir bare litt engstelig når jeg leser historier om de som får kommentarer på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre at det går bra med alle☺️ Jeg kjenner også masse liv nå! Og det er helt fantastisk synes jeg❤️ Koser meg med hvert eneste dult😍Disse bekymringene slipper vi nok ikke unna nei..tror nok det er helt normalt, og en del av graviditeten og det å bli mamma☺️ Men kan hende vi ivf'ere kjenner litt ekstra på det. Vi skal også ut å fly om ca 5 uker..er litt engstelig for både det ene og det andre, men både lege å jordmor sier at det går heeelt fint!

Selvfølgelig skal vi ut og fly omtrent samtidig 😂 skal dere langt? Bekymrer meg jo for toksoplasmose i maten også, så jeg kommer nok til å være relativt kjip i matveien 😊 og en meget skeptisk, sikkert irriterende, restaurantgjest 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hele tiden høre at bekymringene bare blir verre etter fødsel :P

I morgen skal jeg til jordmor for første gang. Gruer meg litt, siden jeg ikke aner hva jeg går til. Er så stresset på grunn av vekten min. Har ikke gått opp mer enn 4 kg til nå, men jeg synes likevel det er mye mtp at jeg var overvektig før jeg ble gravid. Heldigvis har legene mine og KK vært helt fantastiske så langt, og ikke vært dømmende. Jeg blir bare litt engstelig når jeg leser historier om de som får kommentarer på vekten.

Håper du får en fin opplevelse hos jordmor!☺️ Man skal jo gå opp i vekt i svangerskapet, overvektig eller ei! Jeg er sikker på at du kommer til ei koselig og forståelsefull dame. Hos jordmor tar de seg veldig god tid ift hos legen, jeg opplevde det som utelukkende positivt og veldig informerende/betryggende! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...