Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Gratulerer!  :blomst:

 

Vi har det slitsomt men koselig (og tidvis frustrerende) med vår lille kolikkdatter  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! :blomst:

Vi har det slitsomt men koselig (og tidvis frustrerende) med vår lille kolikkdatter :fnise:

Det går over :) Her forsvant det over natten rett etter hun var to mnd. Vet det er tøft, men det blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle her inne?

I dag morges fødte jeg min sønn, fire uker før termin. Han er perfekt. ❤ Litt lavt blodsukker på grunn av min svangerskapsdiabetes, og litt lav temperatur. Ellers helt frisk.

Fødsel gikk veldig fint, og veldig fort! 5 timer etter vannet gikk var han ute. Nå er jeg trøtt, øm og sår, men så lykkelig ❤

Gratulerer så utrolig mye med gutten!!! 😀 Må jo bare være ubeskrivelig fantastisk å få babyen ut, jeg tror ikke jeg klarer helt innse at dette eventyret er reelt før jeg ligger der med ei lita ei ☺️ Fire uker til termin her nå idag, så nå kan det jo skje når som helst ☺️ Nyt dagene kjære deg! Godt å høre fødselen gikk fint også! Brukte du noen form for bedøvelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig mye med gutten!!! 😀 Må jo bare være ubeskrivelig fantastisk å få babyen ut, jeg tror ikke jeg klarer helt innse at dette eventyret er reelt før jeg ligger der med ei lita ei ☺️ Fire uker til termin her nå idag, så nå kan det jo skje når som helst ☺️ Nyt dagene kjære deg! Godt å høre fødselen gikk fint også! Brukte du noen form for bedøvelse?

Takk ☺ Fødselen gikk veldig fint. Det tok 5 timer fra vannet gikk til han var ute. Brukte lystgass. Noe mer enn det tror jeg ikke det hadde vært tid til uansett, så kjapt som det gikk :P

Gled deg, det er en ubeskrivelig følelse å få nurket på brystet ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går over :) Her forsvant det over natten rett etter hun var to mnd. Vet det er tøft, men det blir bedre :)

 

Er veldig glad jeg vet vi  med stor sannsynlighet er halvveis i kolikkperioden nå snart :) Det er vel sjelden det varer lengre enn tre måneder? Det er veldig fælt å se på at hun har det så vondt, og det tar litt på psykisk å ikke klare å trøste uansett hva man gjør. Periodene der hun er tilfreds og blid er foreløpig veldig korte og sjeldne, men jeg setter veldig stor pris på dem når de er der - det gjør resten litt lettere å håndtere at jeg rekker å bli litt kjent med den "ekte" datteren min innimellom!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, da har jeg fått konstatert svangerskapsforgiftning 😔 Heldigvis en mild form, og jeg skal kontrolleres hyppig. Sukk!-krysser bare fingrene for at lillejenta vil ut av seg selv snart! Jeg har ikke særlig lyst til å bli satt igang eller , hjelpes,måtte ta keisersnitt.

Er utrolig ekkelt å gå sånn og vite at ting ikke fungerer optimalt inni meg. Lei meg, redd og gråter litt innimellom 😢

Fått beskjed om mye ro og hvile, og helst ikke se for mye på tv/lese... Men hva gjør man da mens man ligger på sofaen?! Ser på støvet i hjørnene som man ikke får lov å støvsuge vekk? Huff ble klagete dette, men måtte få det ut et sted 😉

Håper alt står bra til med andre preggies og nybakte mødre ❤️

Miore, hvordan går det m kolikken? Håper det har roet seg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, her skrikes det for full hals fremdeles  :hoho:  Heldigvis er hun stort sett blid om morgenen, så vi fokuserer på å kose oss i de gode timene, og jobber oss gjennom resten! Varierer en del fra dag til dag hvor mye det er - alt fra tre til åtte timer sammenhengende skriking, med pause kun når hun spiser. Ikke rart hun er på vei til å bli ei skikkelig bolle ;)

 

Lykke til med slutten av svangerskapet kluski - håper alt ordner seg selv! Hvor langt på vei er du nå?

 

Edit: Er det lov med lydbok? Da unngår du jo lesing og skjermtitting om det er det som er problemet!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad jeg vet vi med stor sannsynlighet er halvveis i kolikkperioden nå snart :) Det er vel sjelden det varer lengre enn tre måneder? Det er veldig fælt å se på at hun har det så vondt, og det tar litt på psykisk å ikke klare å trøste uansett hva man gjør. Periodene der hun er tilfreds og blid er foreløpig veldig korte og sjeldne, men jeg setter veldig stor pris på dem når de er der - det gjør resten litt lettere å håndtere at jeg rekker å bli litt kjent med den "ekte" datteren min innimellom!

Ja, det er grusomt å se. De aller fleste blir bedre ved 3 mnd. Vi var heldig så ble bare litt over to mnd. Håper det blir bedre snart :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, da har jeg fått konstatert svangerskapsforgiftning 😔 Heldigvis en mild form, og jeg skal kontrolleres hyppig. Sukk!-krysser bare fingrene for at lillejenta vil ut av seg selv snart! Jeg har ikke særlig lyst til å bli satt igang eller , hjelpes,måtte ta keisersnitt.

Er utrolig ekkelt å gå sånn og vite at ting ikke fungerer optimalt inni meg. Lei meg, redd og gråter litt innimellom 😢

Fått beskjed om mye ro og hvile, og helst ikke se for mye på tv/lese... Men hva gjør man da mens man ligger på sofaen?! Ser på støvet i hjørnene som man ikke får lov å støvsuge vekk? Huff ble klagete dette, men måtte få det ut et sted 😉

Håper alt står bra til med andre preggies og nybakte mødre ❤️

Miore, hvordan går det m kolikken? Håper det har roet seg 😊

Så dumt :( Jeg håper det løser seg og at lille kommer av seg selv. Strikke, scrapbooking, tegne, brette tøy, sove, yoga, ha besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her skrikes det for full hals fremdeles :hoho: Heldigvis er hun stort sett blid om morgenen, så vi fokuserer på å kose oss i de gode timene, og jobber oss gjennom resten! Varierer en del fra dag til dag hvor mye det er - alt fra tre til åtte timer sammenhengende skriking, med pause kun når hun spiser. Ikke rart hun er på vei til å bli ei skikkelig bolle ;)

Lykke til med slutten av svangerskapet kluski - håper alt ordner seg selv! Hvor langt på vei er du nå?

Edit: Er det lov med lydbok? Da unngår du jo lesing og skjermtitting om det er det som er problemet!

Håper det snart gir seg da, må være så slitsomt og frustrerende å ikke kunne lindre smertene hennes! Dere får leve og ånde for de gode timene ❤️

Jeg er i min 37. uke 😊 lydbok har jeg tenkt på, men da må jeg nesten skaffe meg discman så ikke mannen trenger sitte og høre på det han også når han er hjemme,ha ha! Hvor søren får man tak i det i disse dager, er jo omtrent antikvitet det . Har kun DVD spiller i stua og ingen annen cd spiller ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt :( Jeg håper det løser seg og at lille kommer av seg selv. Strikke, scrapbooking, tegne, brette tøy, sove, yoga, ha besøk?

Takk for tips 😊 spurte om jeg kunne gå på yoga som jeg pleier men det var de ikke særlig begeistret for! Helst bare ligge 😒 hvertfall frem til blodtrykket eventuelt gikk litt ned. Jeg kan dessverre ikke strikke, nå angrer jeg på at jeg ikke har lært meg det! Tenk så mye fint jeg kunne strikket til lillemor! 😊 blir mye soving og så leser jeg. Det kan da ikke rive så voldsomt i blodtrykket 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips 😊 spurte om jeg kunne gå på yoga som jeg pleier men det var de ikke særlig begeistret for! Helst bare ligge 😒 hvertfall frem til blodtrykket eventuelt gikk litt ned. Jeg kan dessverre ikke strikke, nå angrer jeg på at jeg ikke har lært meg det! Tenk så mye fint jeg kunne strikket til lillemor! 😊 blir mye soving og så leser jeg. Det kan da ikke rive så voldsomt i blodtrykket 😊

Huff :( får håpe det går bra ja :P hekle er ganske enkelt da? Finnes mange fine instruksjoner på nett eller i hefter/bøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør musikk og tenk hyggelige tanker og hold ut, Kluski:-) Snart er babyen din her☺ Strikking er veldig avslappende, men første strikkeprosjekt er nok mer stress enn å se tv og lese og denslags forbudte gjøremål;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips spurte om jeg kunne gå på yoga som jeg pleier men det var de ikke særlig begeistret for! Helst bare ligge hvertfall frem til blodtrykket eventuelt gikk litt ned. Jeg kan dessverre ikke strikke, nå angrer jeg på at jeg ikke har lært meg det! Tenk så mye fint jeg kunne strikket til lillemor! blir mye soving og så leser jeg. Det kan da ikke rive så voldsomt i blodtrykket

 

 

Jeg ble fortalt på sykehuset at den sannsynlige årsaken til at jeg fødte for tidlig (36+4) var begynnende svangerskapsforgiftning. Blodprøver rett etter fødsel viste tegn (hadde aldri noe høyt blodtrykk). Og jeg tok det IKKE med ro siste ukene før fødselen (flytting, ekstrem "nesting" osv). Så ligg så mye som mulig og ta det heeelt med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør musikk og tenk hyggelige tanker og hold ut, Kluski:-) Snart er babyen din her☺ Strikking er veldig avslappende, men første strikkeprosjekt er nok mer stress enn å se tv og lese og denslags forbudte gjøremål;-)

Takk, prøver å unngå å uroe meg! :-) Ja, jeg tror jeg venter litt med å lære meg håndarbeid, husker sist jeg prøvde ble jeg så irritabel da jeg ikke fikk det til he he. Nå er dette noen år siden men med graviditetshormoner i kroppen er jeg vel ikke mindre lettantennelig nå! :-D

Prater masse til babyen og sier hun er mer enn velkommen til å komme ut av seg selv snart :-) ville vært fint å slippe å settes igang, og om ikke hun er kommet til termin om tre uker så kom de nok til å sette igang sa de :-/

Hvordan går det med deg Biloba? :-)

Edit, skriveleif

Endret av kluski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt på sykehuset at den sannsynlige årsaken til at jeg fødte for tidlig (36+4) var begynnende svangerskapsforgiftning. Blodprøver rett etter fødsel viste tegn (hadde aldri noe høyt blodtrykk). Og jeg tok det IKKE med ro siste ukene før fødselen (flytting, ekstrem "nesting" osv). Så ligg så mye som mulig og ta det heeelt med ro :)

Oi! Så man kan ha det selv uten høyt blodtrykk? For en snikende sykdom!!! Hadde du proteiner i urinen da? Huff!

Tusen takk, jeg ligger mest i horisontalen og slapper godt av :-) Mannen stuller og steller, han er så god å ha <3

Og ellers, du nyter mammatilværelsen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi! Så man kan ha det selv uten høyt blodtrykk? For en snikende sykdom!!! Hadde du proteiner i urinen da? Huff!

Tusen takk, jeg ligger mest i horisontalen og slapper godt av :-) Mannen stuller og steller, han er så god å ha <3

Og ellers, du nyter mammatilværelsen? :-)

Det ble aldri tid til urinprøve før jeg gikk i fødsel :P

Vi koser oss! Litt slitsomt med pumping fordi guttungen ikke klarer å suge pupp skikkelig ennå, men vi håper det kommer seg når han blir sterkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, prøver å unngå å uroe meg! :-) Ja, jeg tror jeg venter litt med å lære meg håndarbeid, husker sist jeg prøvde ble jeg så irritabel da jeg ikke fikk det til he he. Nå er dette noen år siden men med graviditetshormoner i kroppen er jeg vel ikke mindre lettantennelig nå! :-D

Prater masse til babyen og sier hun er mer enn velkommen til å komme ut av seg selv snart :-) ville vært fint å slippe å settes igang, og om ikke hun er kommet til termin om tre uker så kom de nok til å sette igang sa de :-/

Hvordan går det med deg Biloba? :-)

Edit, skriveleif

Det er lurt å ha en erfaren strikker i nærheten når en setter igang;-)

Her går det fint:-) Magen vokser og romsterer, og vi gleder oss veldig! Listen over utstyr vi vil ha blir lengre og lengre, og en liten rosa strikkejakke er påbegynt:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å ha en erfaren strikker i nærheten når en setter igang;-)

Her går det fint:-) Magen vokser og romsterer, og vi gleder oss veldig! Listen over utstyr vi vil ha blir lengre og lengre, og en liten rosa strikkejakke er påbegynt:-)

Hurra så koselig! 💗 ja man blir jo vill av alle disse flotte tingene! ☺️ Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra så koselig! 💗 ja man blir jo vill av alle disse flotte tingene! ☺️ Når har du termin?

Over nyttår:-) Hadde blitt satt litt fram ut fra ul hvis det ikke var ivf. Spent på om det blir desember eller januar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...