Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Håper du får en fin opplevelse hos jordmor!☺️ Man skal jo gå opp i vekt i svangerskapet, overvektig eller ei! Jeg er sikker på at du kommer til ei koselig og forståelsefull dame. Hos jordmor tar de seg veldig god tid ift hos legen, jeg opplevde det som utelukkende positivt og veldig informerende/betryggende! ❤️

Takk! Det gikk over all forventning. Det var en student med, så vi brukte lang tid og alt ble nøye gjennomgått. Angående vekt så var 4 kg helt innafor, jeg er jo kommet så langt nå også så det var veldig bra. Fikk masse tips om bekkentrening. Symfyse/fundusmålet var 21,5, også helt fint. Fikk også masse skryt for at det virket som jeg hadde god oversikt over egen helse og over blodsukkermålingene osv. Ellers fikk jeg høre hjertelyd igjen, som alltid helt magisk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal vi ut og fly omtrent samtidig 😂 skal dere langt? Bekymrer meg jo for toksoplasmose i maten også, så jeg kommer nok til å være relativt kjip i matveien 😊 og en meget skeptisk, sikkert irriterende, restaurantgjest 😉

Ja haha er ganske morsomt dette her😂 vi skal til hellas😊 enn dere da? Begynner på uke 27 den uken vi reiser😊 måtte jo ha oss en kjærestetur😉 har fått beskjed om støttestrømper til flyturen, kun drikke vann fra flaske, kun gjennomstekt kjøtt og holde meg unna salat og frukt som jeg ikke er sikker på er vasket☺️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det gikk over all forventning. Det var en student med, så vi brukte lang tid og alt ble nøye gjennomgått. Angående vekt så var 4 kg helt innafor, jeg er jo kommet så langt nå også så det var veldig bra. Fikk masse tips om bekkentrening. Symfyse/fundusmålet var 21,5, også helt fint. Fikk også masse skryt for at det virket som jeg hadde god oversikt over egen helse og over blodsukkermålingene osv. Ellers fikk jeg høre hjertelyd igjen, som alltid helt magisk ❤

Åh så bra!!! ☺️ Hurra for flinke jordmødre som vet å "give credit where credit is due" 😉 åh den lyden 😇 virkelig magisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja haha er ganske morsomt dette her😂 vi skal til hellas😊 enn dere da? Begynner på uke 27 den uken vi reiser😊 måtte jo ha oss en kjærestetur😉 har fått beskjed om støttestrømper til flyturen, kun drikke vann fra flaske, kun gjennomstekt kjøtt og holde meg unna salat og frukt som jeg ikke er sikker på er vasket☺️

Hellas, såklart! 😂 vi var også veldig keene på en siste kjærestetur på en stund 😊 støttestrømper kjøpt(går helt opp til knærne, lekkert!) og en haug med antibac 👍 Blir kjipt å ikke kunne nyte gresk salat, men den psykiske ettersmaken vil overgå matgleden i mitt tilfelle 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly er ikke noe problem :) Jeg har flydd hjem og tilbake mange ganger i svangerskapet, selv med ille kvalme (anbefaler postafen og cola hvis dere blir reisesyke). Spis mat som er godt stekt eller kjøp egen mat hvis dere skal reise langt. Skal nok uansett mye til og vil tro hygienen er grei på de fleste hotell :) Kos dere masse på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig ❤️Jeg er overlykkelig over å være gravid, og nyter dultene og den voksende magen .. Men jeg er fremdeles litt for engstelig til å nyte graviditeten i fulle drag dessverre tror det kommer av de blødningene i uke tolv, det kom og gikk helt til uke sytten. Fremdeles skummelt å sjekke papiret... Og har jeg en feks litt annerledes "stikning/strekking i magen enn jeg har hatt tidligere, eller litt mindre dulting enn dagen før blir jeg lett redd.

Vi skal på sydenferie om en måneds tid,og alle sier det er ingen problem å dra. men jeg har allerede sjekket opp forsikring, beste lokale privatsykehuset og blitt informert om at Apollo kan få tak i legehjelp hele døgnet

OI, nå har jeg vært fraværende fra gruppa en uke! Beklager seint svar.

Skjønner godt at du er engstelig når du har hatt blødninger :( Fikk du komme til lege når du hadde blødning?

Min samboer hadde veldig lyst til å ta meg med på en sydenferie for å slappe av litt før fødsel, men jeg feiga ut til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går dere kun til jordmor eller til fastlege i tillegg?
Jeg går annenhver gang til fastlege og jordmor, og skal til jordmor om 2 dager igjen :)

Opplever heldigvis en fastlege som er opptatt av at jeg skal føle meg trygg, og sier jeg må ta kontakt for den minste lille ting hvis jeg lurer på noe. "Husk at gravide har prioritet på timer her, så hvis timeboka mi er full, så flytter de på pasientene slik at du raskt får time". Hun tar seg god tid også :)

Jordmor er veldig forståelsesfull, rolig og snill - men jeg synes ikke hun tar det seriøst nok med urinprøver og blodtrykk. Sist jeg var der, sa hun det ikke var "vits i" å sjekke urin siden jeg sjekka til fastlege for 4 uker siden. Når jeg spurte om å måle blodtrykk, sa hun bare "ja, hvis du vil". Det var altså jeg som måtte spørre, når timen virket å være over.

Når jeg skal tilbake på onsdag, skal jeg kreve at hun sjekker urinprøven, blodprosent og blodtrykk. Men jeg ville jo helst tenkt at dette var en selvfølge som man ikke skal trenge å be om selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både blodtrykk og urinprøve burde jo være en selvfølge hver gang! Det er jo en grunn til at det sjekkes hver gang - svangerskapsdiabetes eller begynnende svangerskapsforgiftning må jo tas tak i med en gang, og har man UVI skal den behandles. Synes det høres useriøst ut av henne å si at det ikke er noe vits i.

Selv går jeg bare til fastlegen og ikke til jordmor - har ikke helt sett vitsen for egen del, fordi jeg ikke har det store "pratebehovet" og synes jeg blir passet godt på av fastlegen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg får vurdere etterhvert å kun gå til fastlege.
Synes ikke jeg får noe "mer" verken av tid eller informasjon hos jordmor kontra fastlege.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig vært hos jordmor kun en gang, og tenker å ta lege og jordmor annenhver gang nå. Var hos jordmor forrige uke, skal til lege om 3 uker og så jordmor fire uker etter det igjen. Jeg hadde utelukkende positiv erfaring med jordmor, trist at ikke alle er slik :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal selvfølgelig sjekkes både urin og blodtrykk hver gang. Jeg ville heller gått til fastlege dersom jordmor ikke gjør jobben sin. De sjekker det ikke for moroskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal såklart taes urimelige/blodtrykk. Målingene kan jo endre seg ganske raskt om man skulle utvikle svangerskapsforgiftning /uvi!

Jeg har bare gått til lege frem til ca uke 21. Så ikke behovet for å gå til jordmor siden jeg har en så fin fastlege, men ble positivt overrasket. hun tok seg bedre tid og sitter nok inne med litt mer informasjon når det gjelder de svangerskapsrelaterte spørsmålene som dukker opp! Så fra nå av går jeg annethvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI, nå har jeg vært fraværende fra gruppa en uke! Beklager seint svar.

Skjønner godt at du er engstelig når du har hatt blødninger :( Fikk du komme til lege når du hadde blødning?

Min samboer hadde veldig lyst til å ta meg med på en sydenferie for å slappe av litt før fødsel, men jeg feiga ut til slutt.

Fikk god oppfølging etter blødningene! 😊 både ultralyd og andre undersøkelser.

Skjønner du feiget ut, tenkt tanken selv men bestemt meg for å dra, og det kjennes godt. 😊 Men jeg kommer til å være lettet når jeg er tilbake på trygg, norsk jord! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk god oppfølging etter blødningene! både ultralyd og andre undersøkelser.

Skjønner du feiget ut, tenkt tanken selv men bestemt meg for å dra, og det kjennes godt. Men jeg kommer til å være lettet når jeg er tilbake på trygg, norsk jord!

Godt at du ble fulgt godt opp! Det er så utrulig viktig!

Dere får nok en fantastisk sydentur, som vil gjøre godt for kropp og sjel :nigo:

Jeg er ganske misunnelig om jeg skal være ærlig! :sjenert:

Får heller satse på godvær her i Nordland i sommer, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal såklart taes urimelige/blodtrykk. Målingene kan jo endre seg ganske raskt om man skulle utvikle svangerskapsforgiftning /uvi!

Jeg har bare gått til lege frem til ca uke 21. Så ikke behovet for å gå til jordmor siden jeg har en så fin fastlege, men ble positivt overrasket. hun tok seg bedre tid og sitter nok inne med litt mer informasjon når det gjelder de svangerskapsrelaterte spørsmålene som dukker opp! Så fra nå av går jeg annethvert 😊

Mente urinprøve/blodtrykk!!!! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente urinprøve/blodtrykk!!!!

Hehe, regna med det var en skrivefeil fra mobilen sin side :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Alle har det fint med lille grynet som vokser og spreller? 😊 her er alt topp! Vært til behandling hos osteopat som rettet opp bekkenet mitt, det var visst helt skjevt. Jeg har ikke merket noe særlig ubehag engang. Skal inn til ny behandling måneds tid før termin for sikkerhets skyld, men nå kunne han omtrent garantere meg fødsel uten tang og sugekopp 😁 vært hos han tidligere for andre plager og må bare si osteopat er gull verdt! De vet hva de driver med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt fint i alle fall! Magen begynner å bli skikkelig svær, og alle sprell der inne kjennes veldig godt. Synes det er utrolig koselig å "bli kjent" med jr. gjennom å kjenne på alle bevegelsene, og få respons ved å stryke og pirke på magen - lurer på om jeg kommer til å savne det når graviditeten er over? Uvirkelig at det er under 2 måneder til jeg får møte barnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at de vokser og koser seg inni magen :)

Her ble det fødsel 13. mai og fikk en perfekt liten jente på 2860 g og 47 cm.

Det er langt mer fantastisk enn jeg noen gang kunne forestilt meg :) Gled dere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at de vokser og koser seg inni magen :)

Her ble det fødsel 13. mai og fikk en perfekt liten jente på 2860 g og 47 cm.

Det er langt mer fantastisk enn jeg noen gang kunne forestilt meg :) Gled dere :)

Gratulerer så mye!:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...