Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Takk for svar :)
Da skal jeg vel kjenne noe ganske snart da! Er 12+1 idag.

Jeg kjenner jo noe - men vet ikke om det er babygullet - eller bare en tarm eller noe.. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, så heldig dere er <3 Høres fantastisk ut ! :laugh:

Skulle veldig gjerne sett noe levende inni meg før vi sprer budskapet :)

Vi skal egentlig være 3 mnd på vei IMORGEN, men siden fastlegen min var så usikker på termin osv, så venter vi en uke ekstra med å fortelle omverden. Skal ikke til UL før om 6 uker, og det ER JO SÅ LENGE TIL!!!

Åh ja ukene går så seeent! Blir jo vill av mindre. Jeg takler venting dårlig :-P

Har sagt det til alle nå, men da blir jeg ekstra nervøs - selv om jeg nå er i uke 12. I tillegg spist en litt kjassen skinke som jeg tenker på hele døgnet- selv om jeg kastet den opp og alt så hører jeh LISTERIA i huet kontinuerlig. Blir ikke bedre når jeg nå føler jeg brygger på noe to dager etter :-/ Skal man aldri få fred fra disse bekymringene da? Jeg vil jo mye heller Nyyyyte at jeg faktisk ER gravid! Teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang KG-pause er jeg tilbake. Etter 5 mislykkede ICSI har vi besluttet å gå videre med sæddonor i april. Pga at jeg har lett PCO blir det fortsatt IVF. Grugleder meg til å sette igang igjen! :bond:

Kjekt å se at det er mange på tråden som har lyktes i det siste :)

Masse lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kluski: Siden vi er like langt.. :laugh:

Har du kjent noe kul enda?

Jeg ligger langflat hver ettermiddag og kjenner etter!

Dere andre - hvor langt var dere på vei før dere kjente en liten kul over symfysen?

Jeg føler magen står rett ut 😂 jeg har dessverre lagt på meg tre kilo alt, og jeg har en slik kropp der magen er førstemann til å bule ved vektoppgang! Så om det er fett eller babykul vet jeg ikke, men jeg går stadig og tar på den i alle fall :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kluski: Siden vi er like langt.. :laugh:

Har du kjent noe kul enda?

Jeg ligger langflat hver ettermiddag og kjenner etter!

Dere andre - hvor langt var dere på vei før dere kjente en liten kul over symfysen?

Det var mellom uke 13 og 14 en gang for min del! Men i uke 14 kjente jeg den plutselig veldig tydelig og godt over symfysen, så den hadde sikkert vært der tidligere selv om jeg ikke klarte å kjenne den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh jeg har hatt noen skrekkelige timer, jenter. Min store trygghet gjennom svangerskapet har vært å slippe noe som helst blødning, men igår kom det helt ut av det blå blod på papiret. Eller, mer som farget utflod.

Jeg ble helt ødelagt! Rukket å fortelle HELE omverden vår store nyhet, senket skuldrene siden vi liksom skulle være over risikosonen... Så skjer dette.

Heldigvis ingen smerter, men det fortsatte natten gjennom. Ringte gynekologen og de ga meg time på rappen, velsignede mennesker!

Ei skjønn dame som var foran meg i køen lot meg også få hennes plass, for jeg satt der som en vridd klut og klarte ikke ta meg sammen

HELDIGVIS- hjertet slo, babyen beveget seg og to vordende foreldre er noe avslappet igjen. Det var visst noe med morkakens plassering,at den var på vei opp og det kunne forårsake blødning. Gyn sa dette var helt uskyldig, og vi kan fortsette å spre det gode budskap til de få vi ikke har rukket enda. TAKK GUD!

Fikk ny time til UL om to uker, og jeg kan ikke få rost de folkene nok altså.

Så om noen skulle oppleve slik blødning, prøv å ikke gå rett i kjelleren slik som meg <3 Det kan være helt uskyldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi nå fikk jeg nesten hjertet i halsen!😳 så bra at det ikke var noe fare!! Uff, tror jeg hadde blitt helt vrak!! Ja takk for helsevesenet her i Norge!😊😊 har "blødningen" gitt seg nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi nå fikk jeg nesten hjertet i halsen!😳 så bra at det ikke var noe fare!! Uff, tror jeg hadde blitt helt vrak!! Ja takk for helsevesenet her i Norge!😊😊 har "blødningen" gitt seg nå da?

Huff ja jeg falt jo helt fra hverandre! Fremdeles engstelig også, men har ikke kommet mer enn littegranne (beklager ekle detaljer her..) brun utflod. Så jeg bør vel prøve å se forbi det. Men fy, det var virkelig fryktelig!!!

Hvordan er du i form? :-) fremdeles like fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja jeg falt jo helt fra hverandre! Fremdeles engstelig også, men har ikke kommet mer enn littegranne (beklager ekle detaljer her..) brun utflod. Så jeg bør vel prøve å se forbi det. Men fy, det var virkelig fryktelig!!!

Hvordan er du i form? :-) fremdeles like fin?

Huff, ekkel opplevelse. Har ikke vært "prøver" selv, men ble uplanlagt gravid pga. et lite uhell med pillene. Opplevde noe sparsomme blødninger i uke 6-7 tror jeg det var. Ganske grusomt, jeg hastet også til ultralyd. Men ja - det var ikke noe å bekymre seg for. Og jeg har ikke blødd siden... snart 12 uker på vei. :)

Anonymous poster hash: d429e...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja jeg falt jo helt fra hverandre! Fremdeles engstelig også, men har ikke kommet mer enn littegranne (beklager ekle detaljer her..) brun utflod. Så jeg bør vel prøve å se forbi det. Men fy, det var virkelig fryktelig!!!

Hvordan er du i form? :-) fremdeles like fin?

Huff, hørtes ut som en forferdelig opplevelse.... godt at alt fortsatt er bra med deg og baby :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja jeg falt jo helt fra hverandre! Fremdeles engstelig også, men har ikke kommet mer enn littegranne (beklager ekle detaljer her..) brun utflod. Så jeg bør vel prøve å se forbi det. Men fy, det var virkelig fryktelig!!!

Hvordan er du i form? :-) fremdeles like fin?

Hvis legen har sagt at det ikke er grunn til bekymring, så må en jo stole på det😊 men forstår godt du er engstelig! For en forferdelig opplevelse!! Bra du får god oppfølging!!😊

Ja jeg er fortsatt i finfin form😊 har vært til ultralyd, å fikk se en liten på 5 cm som var svært så aktiv😍😊 nydelig å få oppleve noe sånt❤️❤️ Håper han/hun holder seg godt på plass!! Eneste jeg merker er at jeg er sinnsykt trøtt... Eneste jeg vil, er å sooooove😂hehe..men synes ikke det er noe å klage over altså!

Hvordan er formen din ellers da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg har hatt noen skrekkelige timer, jenter. Min store trygghet gjennom svangerskapet har vært å slippe noe som helst blødning, men igår kom det helt ut av det blå blod på papiret. Eller, mer som farget utflod.

Jeg ble helt ødelagt! Rukket å fortelle HELE omverden vår store nyhet, senket skuldrene siden vi liksom skulle være over risikosonen... Så skjer dette.

Heldigvis ingen smerter, men det fortsatte natten gjennom. Ringte gynekologen og de ga meg time på rappen, velsignede mennesker!

Ei skjønn dame som var foran meg i køen lot meg også få hennes plass, for jeg satt der som en vridd klut og klarte ikke ta meg sammen

HELDIGVIS- hjertet slo, babyen beveget seg og to vordende foreldre er noe avslappet igjen. Det var visst noe med morkakens plassering,at den var på vei opp og det kunne forårsake blødning. Gyn sa dette var helt uskyldig, og vi kan fortsette å spre det gode budskap til de få vi ikke har rukket enda. TAKK GUD!

Fikk ny time til UL om to uker, og jeg kan ikke få rost de folkene nok altså.

Så om noen skulle oppleve slik blødning, prøv å ikke gå rett i kjelleren slik som meg <3 Det kan være helt uskyldig!

Huff, ble helt svett når jeg leste dette! Høres grusomt ut! Det var jo utrolig flott at du fikk time å kjapt! :hjerte:

Håper du føler deg bedre idag! Det må ha vært en lettelse å få de lillegull sprell levende inni deg når du var så redd!

Jeg håper jeg slipper å oppleve det samme som deg! Legevakta her i byen er skrekk å gru! Min venninne begynte blø i uke 15, og legevakta sa "hvis du aborterer, er det ingenting vi kan gjøre med det uansett. Du må bare holde senga, og vente til sykehuset åpner imorgen" Hun var da førstegangsgravid, og blødde MYE. Er livredd for å bli møtt med samme kommentar om jeg ringer gråtkvalt og redd.

Alt i alt har jeg (som deg) kun gode opplevelser med helsevesenet! *bank i bordet* :)

Godklem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff ja jeg falt jo helt fra hverandre! Fremdeles engstelig også, men har ikke kommet mer enn littegranne (beklager ekle detaljer her..) brun utflod. Så jeg bør vel prøve å se forbi det. Men fy, det var virkelig fryktelig!!!

Hvordan er du i form? :-) fremdeles like fin?

Åh, nå fikk jeg virkelig høy puls på dine vegne - utrolig godt å høre at det hele heldigvis endte med gode nyheter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg slipper å oppleve det samme som deg! Legevakta her i byen er skrekk å gru! Min venninne begynte blø i uke 15, og legevakta sa "hvis du aborterer, er det ingenting vi kan gjøre med det uansett. Du må bare holde senga, og vente til sykehuset åpner imorgen" Hun var da førstegangsgravid, og blødde MYE. Er livredd for å bli møtt med samme kommentar om jeg ringer gråtkvalt og redd.

Alt i alt har jeg (som deg) kun gode opplevelser med helsevesenet! *bank i bordet* :)

Herregud, er det mulig? Snakk om bed side manners... Men leger/sykepleiere kan vel ha lav sosial intelligens de som alle andre. Får håpe det bare gjelder denne ene personen, og at de andre på legevakta der du bor har litt mer empati! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skjønne ord! <3

Går for så vidt greit nå, enda litt farget utflod (etter feks toalettbesøk) men blank utflod innimellom.

Jeg blir jo likevel iskald hver gang jeg ser det på papiret. Jeg var jo så stresset så jeg kom ikke på å spørre hvor lenge dette kom til å vare osv!

Men prøver fortelle meg selv at jeg må ta meg litt sammen og stole på legen. Han er tross alt spesialist i det han driver med! :-)

Han så jeg var redd enda etter undersøkelsen og da så han meg strengt inn i øynene og sa"hør her,jeg ville aldri sagt dette ikke var noe å uroe seg for om jeg ikke var 100%sikker, det vet du!"

He he han er jo god, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, ble helt svett når jeg leste dette! Høres grusomt ut! Det var jo utrolig flott at du fikk time å kjapt! :hjerte:

Håper du føler deg bedre idag! Det må ha vært en lettelse å få de lillegull sprell levende inni deg når du var så redd!

Jeg håper jeg slipper å oppleve det samme som deg! Legevakta her i byen er skrekk å gru! Min venninne begynte blø i uke 15, og legevakta sa "hvis du aborterer, er det ingenting vi kan gjøre med det uansett. Du må bare holde senga, og vente til sykehuset åpner imorgen" Hun var da førstegangsgravid, og blødde MYE. Er livredd for å bli møtt med samme kommentar om jeg ringer gråtkvalt og redd.

Alt i alt har jeg (som deg) kun gode opplevelser med helsevesenet! *bank i bordet* :)

Godklem til deg!

Tusen takk <3 ja det var virkelig en lettelse å se lille vidunderet! Han tok innvendig UL for å sette diagnose på blødningen, og fikk da sett babyen i en helt annen vinkel- mer rett forfra. H*n var så skjønn, knærne ut og med hælene sammen.så ut som h*n gjorde seg klar til riverdance, hi hi!

Hjelpes, stakkars venninnen din! For en upedagogisk måte å imøtekomme en jente i en slik redselsfull situasjon. Hvordan gikk det med henne?!

Får håpe du slipper oppleve blødning! Og om du skulle gjøre det, håper jeg du slipper møte på det samme trollet på telefonen!

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis legen har sagt at det ikke er grunn til bekymring, så må en jo stole på det😊 men forstår godt du er engstelig! For en forferdelig opplevelse!! Bra du får god oppfølging!!😊

Ja jeg er fortsatt i finfin form😊 har vært til ultralyd, å fikk se en liten på 5 cm som var svært så aktiv😍😊 nydelig å få oppleve noe sånt❤️❤️ Håper han/hun holder seg godt på plass!! Eneste jeg merker er at jeg er sinnsykt trøtt... Eneste jeg vil, er å sooooove😂hehe..men synes ikke det er noe å klage over altså!

Hvordan er formen din ellers da?

Så herlig! Nå er det jo veldig stor sjanse for at den holder seg der den er <3 har dere delt nyheten med venner/familie? :-)

Hadde gyn noen uttalelse ang kjønn?

Jeg er også mest plaget av trøtthet! Helt lammende. Men utrolig deilig å slippe kvalmen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Nå er det jo veldig stor sjanse for at den holder seg der den er <3 har dere delt nyheten med venner/familie? :-)

Hadde gyn noen uttalelse ang kjønn?

Jeg er også mest plaget av trøtthet! Helt lammende. Men utrolig deilig å slippe kvalmen! :-)

Vi var på privat ultralyd, og jordmoren sa at hun ikke ville si noe om kjønn..det ble ren gjetning på et så tidlig stadium. Enn dere da?😊 vi har fortalt det til nærmeste familie bare😊 men vil snart fortelle det til venner..jobben får vente litt til hehe😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk <3 ja det var virkelig en lettelse å se lille vidunderet! Han tok innvendig UL for å sette diagnose på blødningen, og fikk da sett babyen i en helt annen vinkel- mer rett forfra. H*n var så skjønn, knærne ut og med hælene sammen.så ut som h*n gjorde seg klar til riverdance, hi hi!

Hjelpes, stakkars venninnen din! For en upedagogisk måte å imøtekomme en jente i en slik redselsfull situasjon. Hvordan gikk det med henne?!

Får håpe du slipper oppleve blødning! Og om du skulle gjøre det, håper jeg du slipper møte på det samme trollet på telefonen!

<3

Det tok heldigvis ikke lang tid før hun ble gravid igjen, og har en nydelig datter idag :-) men var nok temmelig traumatisk den dagen hun aborterte :-/

Godt å høre at du blir tatt godt vare på! :-) Virker somdu har et godt helsevesen rundt deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...