Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Så fantastisk at du fikk høre hjertelyden <3

Håper virkelig du slipper unna svangerskapsdiabetes! Det høres ikke noe særlig ut..

Hvor ofte må du måle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fantastisk at du fikk høre hjertelyden <3

Håper virkelig du slipper unna svangerskapsdiabetes! Det høres ikke noe særlig ut..

Hvor ofte må du måle?

Fire ganger daglig! Har hentet alt utstyr på apoteket i dag, tenker å prøve meg i kveld og se om jeg klarer det. Å stikke i fingeren er mye mer skummelt enn å stikke i magen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire ganger daglig! Har hentet alt utstyr på apoteket i dag, tenker å prøve meg i kveld og se om jeg klarer det. Å stikke i fingeren er mye mer skummelt enn å stikke i magen :P

oi, så masse! Dette klarer du fint :) Hvor lenge må du teste før de kan konkludere i om du har svangerskapsdiabetes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, så masse! Dette klarer du fint :) Hvor lenge må du teste før de kan konkludere i om du har svangerskapsdiabetes?

Jeg skal ha ny glukosebelastningstest om fire uker (yuck), og hvis det er bedre da så slipper jeg kanskje unna målingene etter det (forhåpentligvis!).

Det gikk fint å stikke seg selv, men jeg satt og knotet leeenge før jeg turde å stikke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha ny glukosebelastningstest om fire uker (yuck), og hvis det er bedre da så slipper jeg kanskje unna målingene etter det (forhåpentligvis!).

Det gikk fint å stikke seg selv, men jeg satt og knotet leeenge før jeg turde å stikke. :fnise:

Haha, ja jeg kjenner meg igjen! Når jeg gikk helsesekretær utdanningen, strevde jeg helt syyykt med å stikke den nåla i meg selv.. Det gikk heelt fint å stikke de andre i klassen, men på meg selv derimot.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O lykke! Ultralyd igår, vi hørte hjertet slå, og så noe som så ut som et lite menneske i motsetning til sist :-D

H*n vinket og suttet på hånden og turnet litt! :-) Veldig lettet nå, og endelig kan vi spre det gode budskap til alle <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere!

Var på min første kontroll hos fastlege igår :)

Tok blodprøve, urinprøve, blodtrykk og fylte ut helsekort for gravide.

Min fastlege sa at vi gjerne kunne ta kontroll 1 gang i mnd, noe jeg er fornøyd med. (er vel noe sjeldnere i utgangspunktet)

Skal gå til jordmor og fastlege annenhver gang.

Fikk nettopp varsel på mobilen at jeg går inn i svangerskapsuke 12 (11+0) idag. :bond:

Det står også at man kan begynne å kjenne en "klump" like over symfysen. Sååå spent altså! Gleder meg til å kjenne en liten kul! :rodmer::rodmer:

Så fantastisk å bli fulgt opp en gang i måneden! :-D Hvordan får man time hos jordmor? Foregår henvisning via legen eller må man ta kontakt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha ny glukosebelastningstest om fire uker (yuck), og hvis det er bedre da så slipper jeg kanskje unna målingene etter det (forhåpentligvis!).

Det gikk fint å stikke seg selv, men jeg satt og knotet leeenge før jeg turde å stikke. :fnise:

Lykke til med stikkingen! Det er et styr, men flott at helsevesenet har så god kontroll på alt :-)

Jeg ble liksom aldri helt komfortabel med å stikke meg selv under forsøket , syns jeg ble litt dårlig og kaldsvett hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O lykke! Ultralyd igår, vi hørte hjertet slå, og så noe som så ut som et lite menneske i motsetning til sist :-D

H*n vinket og suttet på hånden og turnet litt! :-) Veldig lettet nå, og endelig kan vi spre det gode budskap til alle <3

Åh så herlig! Gratulerer <3 Vi har vært på UL i dag. En sprell levende baby, jo! Alt var fint med den lille, som sov da vi begynte, men som etter hvert våknet og DA ble det livat der inne <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så herlig! Gratulerer <3 Vi har vært på UL i dag. En sprell levende baby, jo! Alt var fint med den lille, som sov da vi begynte, men som etter hvert våknet og DA ble det livat der inne <3

GRATULERER! <3 <3 <3 Ja det er så herlig å se den lille altså, gøy når de beveger seg så mye 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O lykke! Ultralyd igår, vi hørte hjertet slå, og så noe som så ut som et lite menneske i motsetning til sist :-D

H*n vinket og suttet på hånden og turnet litt! :-) Veldig lettet nå, og endelig kan vi spre det gode budskap til alle <3

Åh så herlig! Gratulerer <3 Vi har vært på UL i dag. En sprell levende baby, jo! Alt var fint med den lille, som sov da vi begynte, men som etter hvert våknet og DA ble det livat der inne <3

Gratulerer til dere begge to, for en fantastisk følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang KG-pause er jeg tilbake. Etter 5 mislykkede ICSI har vi besluttet å gå videre med sæddonor i april. Pga at jeg har lett PCO blir det fortsatt IVF. Grugleder meg til å sette igang igjen! :bond:

Kjekt å se at det er mange på tråden som har lyktes i det siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastisk å bli fulgt opp en gang i måneden! :-D Hvordan får man time hos jordmor? Foregår henvisning via legen eller må man ta kontakt selv?

Ja :) Jeg fikk beskjed fra fastlege at jeg selv måtte ringe til den kommunale jordmordtjenesten.

Jeg ringte bare og sa jeg ønsket time, og så satte de meg opp til ønsket tidspunkt :) Veldig enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O lykke! Ultralyd igår, vi hørte hjertet slå, og så noe som så ut som et lite menneske i motsetning til sist :-D

H*n vinket og suttet på hånden og turnet litt! :-) Veldig lettet nå, og endelig kan vi spre det gode budskap til alle <3

Åh, så heldig dere er <3 Høres fantastisk ut ! :laugh:

Skulle veldig gjerne sett noe levende inni meg før vi sprer budskapet :)

Vi skal egentlig være 3 mnd på vei IMORGEN, men siden fastlegen min var så usikker på termin osv, så venter vi en uke ekstra med å fortelle omverden. Skal ikke til UL før om 6 uker, og det ER JO SÅ LENGE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang KG-pause er jeg tilbake. Etter 5 mislykkede ICSI har vi besluttet å gå videre med sæddonor i april. Pga at jeg har lett PCO blir det fortsatt IVF. Grugleder meg til å sette igang igjen! :bond:

Kjekt å se at det er mange på tråden som har lyktes i det siste :)

Skjønner at du grugleder deg!! Lykke til!! <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter en lang KG-pause er jeg tilbake. Etter 5 mislykkede ICSI har vi besluttet å gå videre med sæddonor i april. Pga at jeg har lett PCO blir det fortsatt IVF. Grugleder meg til å sette igang igjen! :bond:

Kjekt å se at det er mange på tråden som har lyktes i det siste :)

Hei, velkommen tilbake :)

Ønsker dere masse lykke til <3 Håper ventetiden går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kluski: Siden vi er like langt.. :laugh:
Har du kjent noe kul enda?
Jeg ligger langflat hver ettermiddag og kjenner etter!

Dere andre - hvor langt var dere på vei før dere kjente en liten kul over symfysen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kluski: Siden vi er like langt.. :laugh:

Har du kjent noe kul enda?

Jeg ligger langflat hver ettermiddag og kjenner etter!

Dere andre - hvor langt var dere på vei før dere kjente en liten kul over symfysen?

Jeg kjente det første gang 12+1. Da hadde jeg kjent etter i en uke ca :P og jeg er overvektig så jeg hadde ikke forventet å kjenne det så kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...