Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så masse miore! :) Flotte nyheter! Unner deg denne lykken! :hug::blomst:

Selv har vi en tung dag med negativ test her i huset.. Har stått på kjøkkene og bakt siden halv 7 imorrest, bare for å ha noe å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhnei, Prøver25, så kjedelig! Var ikke meningen å "gni det inn" tidligere i dag, vet hvor vondt det kan være med sånne beskjeder fra andre - spesielt med den timingen jeg hadde i dag. :blomst::hug:

MEN du har vel fremdeles en liten sjanse? Testdato er ikke før i morgen, og ingen TR enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer miore :) :)

Gratulerer!! :hoppendeglad:

Gratulerer så masse miore! :) Flotte nyheter! Unner deg denne lykken! :hug::blomst:

Selv har vi en tung dag med negativ test her i huset.. Har stått på kjøkkene og bakt siden halv 7 imorrest, bare for å ha noe å gjøre.

Fantastisk:-):-)

Gratulerer!!! :hoppendeglad:

Tusen takk, alle sammen! Kan nesten ikke tro at det faktisk kom opp to streker etter SÅ lang tid. Merker jeg bekymrer meg veldig for å miste nå, hehe - noe skal man tydeligvis ha å bekymre seg over uansett. Har tatt 5 tester i løpet av lørdag og søndag bare for å sjekke at det faktisk stemmer :)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhnei, Prøver25, så kjedelig! Var ikke meningen å "gni det inn" tidligere i dag, vet hvor vondt det kan være med sånne beskjeder fra andre - spesielt med den timingen jeg hadde i dag. :blomst::hug:

MEN du har vel fremdeles en liten sjanse? Testdato er ikke før i morgen, og ingen TR enda?

Du gnir ikke! Blir veldig glad før å høre at andre lykkes her på forumet :-)

Njah, jeg tviler for at jeg har noe sjans når det er to uker siden innsett, og testen igår var blendahvit.. Har ikke fått TR enda, men har murringer i korsryggen idag.

Masse lykke til fremover! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gnir ikke! Blir veldig glad før å høre at andre lykkes her på forumet :-)

Njah, jeg tviler for at jeg har noe sjans når det er to uker siden innsett, og testen igår var blendahvit.. Har ikke fått TR enda, men har murringer i korsryggen idag.

Masse lykke til fremover! :-)

Husker hvor tungt det var de siste dagene på første forsøk, da jeg skjønte hvilken vei det gikk. Jeg ble mye lettere når den negative testen var et faktum og spenningen kunne legge seg. Stor klem, med et bittelite håp om at alt håp ikke er ute for denne gang :-) Fikk du noen ekstrasjanser på frys? I hverfall har du en runde til offentlig.

Jeg begynner å stikke i morgen. Hurra for gamle kvinners urin :sjokkert: som kanskje kan få frem noe bra her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker hvor tungt det var de siste dagene på første forsøk, da jeg skjønte hvilken vei det gikk. Jeg ble mye lettere når den negative testen var et faktum og spenningen kunne legge seg. Stor klem, med et bittelite håp om at alt håp ikke er ute for denne gang :-) Fikk du noen ekstrasjanser på frys? I hverfall har du en runde til offentlig.

Jeg begynner å stikke i morgen. Hurra for gamle kvinners urin :sjokkert: som kanskje kan få frem noe bra her.

Lykke til med stikkingen - får håpe du klarer å lure frem noen flotte follikler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Så kjedelig Prøver25 :kose: Negative tester er skikkelig kjipe greier!!

Lykke til Biloba! :duskedame:

Jeg har vært på follikkelkontroll i dag, så her blir det ny inseminasjon torsdag. Eggløsningssprøyte i morgen kveld. Kjenner at jeg er mest på "få det overstått"-mentaliteten denne gangen, men det snur nok. Og så kjente jeg på at jeg fortsatt har litt sårhet etter forrige negative forsøk når den veldig søte legen spurte om hvordan det gikk med humøret... Da kjente jeg at jeg hadde lyst til å ta til tårene... Hun sa ihvertfall at det så bra ut der inne, så håper denne gangen gjør forskjellen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker hvor tungt det var de siste dagene på første forsøk, da jeg skjønte hvilken vei det gikk. Jeg ble mye lettere når den negative testen var et faktum og spenningen kunne legge seg. Stor klem, med et bittelite håp om at alt håp ikke er ute for denne gang :-) Fikk du noen ekstrasjanser på frys? I hverfall har du en runde til offentlig.

Jeg begynner å stikke i morgen. Hurra for gamle kvinners urin :sjokkert: som kanskje kan få frem noe bra her.

Ja, det er 3. gang det ikke går vår vei (inkl avbrutt forsøk). Heldigvis fikk vi 1 egg på frys denne gang, så vi skal ta i bruk vårt bonusforsøk forhåpentligvis før jul. Jeg skal ringe klinikken og høre idag hvor raskt vi kan få komme nedover igjen.

Så har vi jo 1 offentlig forsøk igjen som du sier. Har allerede begynt å se på private plasser, og lommeboka skriker :(

Oioi, stikking idag altså :) Hvor lenge skal du stikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er 3. gang det ikke går vår vei (inkl avbrutt forsøk). Heldigvis fikk vi 1 egg på frys denne gang, så vi skal ta i bruk vårt bonusforsøk forhåpentligvis før jul. Jeg skal ringe klinikken og høre idag hvor raskt vi kan få komme nedover igjen.

Så har vi jo 1 offentlig forsøk igjen som du sier. Har allerede begynt å se på private plasser, og lommeboka skriker :(

Oioi, stikking idag altså :) Hvor lenge skal du stikke?

Hurra for egg på frys! For å se det positive i situasjonen må det vel om ikke annet være deilig å slippe egguthentingen neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for egg på frys! For å se det positive i situasjonen må det vel om ikke annet være deilig å slippe egguthentingen neste gang :)

Ja det er det virkelig! Aner ikke om jeg skal gå på noen medisiner i forkant?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryseforsøk:
Da har jeg vært i kontakt med St.Olavs, og fått beskjed om at jeg får satt inn antakeligvis i uke 51!! Så glad for at vi får gjort det før jul! Vi får vite nærmere etter å ha vært på en kontroll UL på det lokale sykehuset, men jeg skulle ringe inn mens når den kommer i slutten av november.

Jeg skulle starte på et medikament/tabletter fra første mens dato 3 om dagen: Noen som aner hva dette heter?
Og etterhvert skulle jeg starte med Progynova (vaginale tabl).

Fikk ikke med meg så mye om når og hvor og hvordan, da jeg hengte meg sånn opp i at jeg ikke fikk med meg navnet på medikamentet. Men jeg får vel vite mer når jeg ringer inn mens i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan det ha vært cyclogest? Eller progestan? Begge deler er progesteroner som det så vidt jeg har skjønt er vanlig å gå på i forbindelse med fryseforsøk. Men har aldri hatt et selv, så baserer meg bare på ting jeg har lest på nett tidligere.

Uansett får du jo garantert oppklart det neste gang du prater med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, kan det ha vært cyclogest? Eller progestan? Begge deler er progesteroner som det så vidt jeg har skjønt er vanlig å gå på i forbindelse med fryseforsøk. Men har aldri hatt et selv, så baserer meg bare på ting jeg har lest på nett tidligere.

Uansett får du jo garantert oppklart det neste gang du prater med dem :)

Ja si det. Eneste jeg vet er at det ene skulle tas vaginalt og det andre oralt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er 3. gang det ikke går vår vei (inkl avbrutt forsøk). Heldigvis fikk vi 1 egg på frys denne gang, så vi skal ta i bruk vårt bonusforsøk forhåpentligvis før jul. Jeg skal ringe klinikken og høre idag hvor raskt vi kan få komme nedover igjen.

Så har vi jo 1 offentlig forsøk igjen som du sier. Har allerede begynt å se på private plasser, og lommeboka skriker :(

Oioi, stikking idag altså :) Hvor lenge skal du stikke?

Det kan jo bli tidenes julegave :danse:. Vet i hvertfall hva jeg ønsker meg ;). Jeg regner med å stikke i 12 dager inkludert eggløsningssprøyte, men medisinene er endret fra sist, så ingenting er sikkert. Det blir ultralyd etter 10 sprøyter for å se hvordan det ligger an. Vi har betalt for 3 privat, så jeg håper vi får napp på ett av disse og ikke må gjøre nye storinnhogg i lommeboken. Du har vel nådd medisin-taket for lenge siden, så da er vel utgiftene i relativ sjakk foreløpig. Og så skal det bli barn på desemberforsøket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg og mannen beskjed om at vi skal bli henvist til riksen for assistert befruktning og jeg er livredd. Har lege/sykehusskrekk.

Mannen har lavt antall sædceller, pga klamydia som han hadde for en stund tilbake. :( Jeg har også hatt klamydia(han smitta meg).. Vet noen av dere om klamydia kan ødelegge eggkvaliteten hos en kvinne?

Og kunne noen være så snill og forklart meg hvordan det er med egguthentingen, jeg er livredd for dette.. Er det en smerte dere kan samenligne med?

Jeg har tidligere vært på cystoskopi, og det var veldig vondt men klarte å komme meg gjennom, dersom noen av dere har gjort dette, er det værre med egguthenting eller cystoskopi? hehe

Aner ikke hvordan dette skal gå, håper noen tar seg tid til å svare meg..

er litt i sjokktilstand her, vanskelig å få beskjeden at vi ikke kan få barn på egenhånd.

-M



Anonymous poster hash: 3c926...7f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg og mannen beskjed om at vi skal bli henvist til riksen for assistert befruktning og jeg er livredd. Har lege/sykehusskrekk.

Mannen har lavt antall sædceller, pga klamydia som han hadde for en stund tilbake. :( Jeg har også hatt klamydia(han smitta meg).. Vet noen av dere om klamydia kan ødelegge eggkvaliteten hos en kvinne?

Og kunne noen være så snill og forklart meg hvordan det er med egguthentingen, jeg er livredd for dette.. Er det en smerte dere kan samenligne med?

Jeg har tidligere vært på cystoskopi, og det var veldig vondt men klarte å komme meg gjennom, dersom noen av dere har gjort dette, er det værre med egguthenting eller cystoskopi? hehe

Aner ikke hvordan dette skal gå, håper noen tar seg tid til å svare meg..

er litt i sjokktilstand her, vanskelig å få beskjeden at vi ikke kan få barn på egenhånd.

-M

Anonymous poster hash: 3c926...7f2

Jeg tror det er ekstremt individuelt hvordan folk opplever egguthentingen, og det kan visstnok også variere fra forsøk til forsøk. Jeg syntes det var litt ubehagelig, men ikke egentlig vondt. Andre her inne (f.eks Prøver25) syntes det var skikkelig vondt. Det er vanskelig å si hvordan det vil bli for deg. Jeg har ikke prøvd cystoskopi, så jeg kan dessverre ikke si noe om hvorvidt det er sammenliknbart.

Tror jeg har lest at klamydia kan føre til betennelse på egglederne og således redusere fruktbarheten hos kvinner også. Men hvis du tar IVF bypasser du jo egglederne, så i så fall omgår du jo dette potensielle problemet.

Lykke til! Det skal nok gå veldig bra. Sprøytesettingen er i alle fall ikke noe problem, de nålene man setter er stort sett veldig "snille", og det tok bare ett stikk før jeg var over den lille interne sperren man har mot å stikke seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...