Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Hei! :-)

da var jeg også kommet hit, endelig vil jeg si! Vi har prøvd i snart tre år, med pergo og diverse naturpreparater uten hell. Vi er uforklarlig barnløse, og det er tungt! Spesielt med alle som spør og graver om"når kommer det barn fra den kanten,da?" -.- jeg må si jeg er overrasket over taktløsheten blandt både familie og venner!

Skal på første konsultasjon/samtale/undersøkelse i Porsgrunn 34oktober :-) jeg og mannen er så spente som gitarstrenger!

Noen som har brukt Porsgrunn her og ksn dele erfaringer? Litt skummelt også dette, aner egentlig ikke hva som venter meg...

Lykke til alle dere der ute som står så på for å oppnå baby drømmen! Dere er tøffe!

Velkommen :-)

Dere har en spennende tid fremfor dere! Skjønner godt at dere er spente - og den ventetida før man kommer igang er grusom!

Masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, takk for svar! Satser på at det ikke er farlig! Ser på pakningsvedlegget at blåmerker kan være bivirkning. Men man blir jo litt urolig når jeg har satt Puregon flere ganger før uten noe merke :-) kom en "ert"størrelse bloddråpe ut når vi trakk nåla ut, så noe har vi vel truffet!

Får se om jeg ringer imorgen bare for å være heelt sikker:-)

Kan jo ikke skade å ringe dem for sikkerhets skyld - om ikke annet for å slippe å stresse unødig! Vi har jo lov til å være litt nevrotiske i disse tider, har vi ikke? ;) Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)

da var jeg også kommet hit, endelig vil jeg si! Vi har prøvd i snart tre år, med pergo og diverse naturpreparater uten hell. Vi er uforklarlig barnløse, og det er tungt! Spesielt med alle som spør og graver om"når kommer det barn fra den kanten,da?" -.- jeg må si jeg er overrasket over taktløsheten blandt både familie og venner!

Skal på første konsultasjon/samtale/undersøkelse i Porsgrunn 34oktober :-) jeg og mannen er så spente som gitarstrenger!

Noen som har brukt Porsgrunn her og ksn dele erfaringer? Litt skummelt også dette, aner egentlig ikke hva som venter meg...

Lykke til alle dere der ute som står så på for å oppnå baby drømmen! Dere er tøffe!

Lykke til :)

Vi er også uforklarlig barnløse, og det suger balle. Da er det på en måte ingen tung man kan fikse. Holder på å skrike når moren min for hundrede gang spør "er du gravid? Jeg har følt det på meg!" Gah. Faller det virkelig ikke folk inn at ikke ALLE blir gravide nærmest før de begynner å prøve? Det provoserer meg. Massivt. Rant over, hehe.

Har ikke kommet så langt i regimet enda - har gått på puregon (FSH) i en snau uke, og skal ta første orgalutran (Hindrer eggløsning) i dag - men jeg må si jeg foreløpig synes det er mye mindre bivirkninher enn jeg hadde med pergoen. Blæh, la på meg 0.5-1 kg per kur, og jeg hadde ti kurer! Nå har jeg kort regime, da, og slipper nedreguleringen. Har lest at den skal være litt hardere med tanke på bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :)

Vi er også uforklarlig barnløse, og det suger balle. Da er det på en måte ingen tung man kan fikse. Holder på å skrike når moren min for hundrede gang spør "er du gravid? Jeg har følt det på meg!" Gah. Faller det virkelig ikke folk inn at ikke ALLE blir gravide nærmest før de begynner å prøve? Det provoserer meg. Massivt. Rant over, hehe.

Har ikke kommet så langt i regimet enda - har gått på puregon (FSH) i en snau uke, og skal ta første orgalutran (Hindrer eggløsning) i dag - men jeg må si jeg foreløpig synes det er mye mindre bivirkninher enn jeg hadde med pergoen. Blæh, la på meg 0.5-1 kg per kur, og jeg hadde ti kurer! Nå har jeg kort regime, da, og slipper nedreguleringen. Har lest at den skal være litt hardere med tanke på bivirkninger.

Godt å være to i samme båt! :-) selv om jeg selvsagt ikke ønsker andre den situasjonen, hjelper det på å vite man ikke er helt alene... Hele verden rundt meg spyr jo ut unger :-)

Takker min skaper om jeg unngår nok et hormonsprell fra helvete under dette/disse forsøkene! La også på meg en hel del under pergo etter mange år stabil vekt! Og de vil søren ikke av meg. Selv om jeg trener mer nå enn noengang for å bli kvitt de jæklene. :-P Hvor er du under behandling?

Blir hjernevasket av dette her asså.. Seriøst,alle rundt meg blir gravide, og merker til min skrekk at denne boblen jeg har gått i siste tiden har gjort meg litt bitter! Min bestevenninne har vært sammen med kjæresten et halvt års tid, de har ikke prøvd aktivt-heller prøvd å unngå det (tydeligvis ikke bra nok med de nødvendige preparatene he he) og så kom hun nettopp med sin "gledesstrålende nyhet" ... Jeg prøvde alt jeg kunne å virke glad på hennes vegne men kjente bare tårene presse på. Selv om jeg såklart ikke syntes det virker som en suksessoppskrift til lykkelig samliv å få barn sammen før man i det hele tatt har forsøkt å bo under samme tak, så føles det så sårt.

Mannen min har gjort en annen jente gravid tidligere, så er ganske åpenbart at feilen må ligge hos meg. Det gjør meg vill! Men prøver i det minste alt jeg kan, noe mer kan jo ikke en stakkar gjøre! :-)

Endret av kluski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :-)

Dere har en spennende tid fremfor dere! Skjønner godt at dere er spente - og den ventetida før man kommer igang er grusom!

Masse lykke til :-)

Tusen takk for varm velkomst :-)

Spennende og en smule grusomt, this is it liksom!!'! Om ikke dette fungerer, går vi mest sannsynlig en barnløs fremtid i møte...

Hadde det ikke vært at mannen er så hekta på tanken av barn ,hadde det ikke vært halvparten så skummelt!

føler i all hemmelighet jeg ødelegger for han ved å være så fordømt lite reproduktiv :-(

Hvor langt er du i prosessen? :-) ønsker deg også masse lykke til! :-)

Endret av kluski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å være to i samme båt! :-) selv om jeg selvsagt ikke ønsker andre den situasjonen, hjelper det på å vite man ikke er helt alene... Hele verden rundt meg spyr jo ut unger :-)

Takker min skaper om jeg unngår nok et hormonsprell fra helvete under dette/disse forsøkene! La også på meg en hel del under pergo etter mange år stabil vekt! Og de vil søren ikke av meg. Selv om jeg trener mer nå enn noengang for å bli kvitt de jæklene. :-P Hvor er du under behandling?

Blir hjernevasket av dette her asså.. Seriøst,alle rundt meg blir gravide, og merker til min skrekk at denne boblen jeg har gått i siste tiden har gjort meg litt bitter! Min bestevenninne har vært sammen med kjæresten et halvt års tid, de har ikke prøvd aktivt-heller prøvd å unngå det (tydeligvis ikke bra nok med de nødvendige preparatene he he) og så kom hun nettopp med sin "gledesstrålende nyhet" ... Jeg prøvde alt jeg kunne å virke glad på hennes vegne men kjente bare tårene presse på. Selv om jeg såklart ikke syntes det virker som en suksessoppskrift til lykkelig samliv å få barn sammen før man i det hele tatt har forsøkt å bo under samme tak, så føles det så sårt.

Mannen min har gjort en annen jente gravid tidligere, så er ganske åpenbart at feilen må ligge hos meg. Det gjør meg vill! Men prøver i det minste alt jeg kan, noe mer kan jo ikke en stakkar gjøre! :-)

Mine pergo-kg har også bitt seg grundig fast og nekter å slippe taket, hehe - jeg hadde også dønn stabil vekt i mange år før alle disse hormonkurene. Jeg følte meg skikelig i overgangsalderen hver kur, med hetetokter og hormonhumør og alt som hørte til.

Jeg bor i Oslo og får behandling her - veldig praktisk at det er kort vei til klinikken, og de virker veldig proffe og kompetente.

Jeg tror det er typisk at vi som vil men ikke får til ser mager og vogner over alt... Merket det var litt ekstra rart når LILLEbror gladelig kunne annonsere at det var en liten tass på vei. Akkurat det gikk faktisk overraskende greit, og jeg klarer å være glad på hans vegne. Men til helgen skal vi på besøk til en kompis som akkurat har fått barn, halvplanlagt (forsøkte ikke, men prøvde ikke å unngå heller), og han er ekstremt ambivalent til det - tror han håper at det skulle gått mye lengre tid før det klaffet, noe det selvsagt gjorde med en gang. Av og til virker det nesten som han angrer. Dét gjør meg rimelig provosert, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min har gjort en annen jente gravid tidligere, så er ganske åpenbart at feilen må ligge hos meg. Det gjør meg vill! Men prøver i det minste alt jeg kan, noe mer kan jo ikke en stakkar gjøre! :-)

Min mann klarte å gjøre meg gravid etter 1 års prøving i 2010. Vi mistet, og fortsatte prøvingen. Etter 2 år til med prøving fant vi ut at min manns sædkvalitet var nedsatt. Men han klarte altså å gjøre meg gravid 1 gang fordi :) Nå venter vi ei lita ICSI-jente i desember. Håper spira sitter hos dere også snart 😊 Prøv å ikke tenke at det er din feil 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for varm velkomst :-)

Spennende og en smule grusomt, this is it liksom!!'! Om ikke dette fungerer, går vi mest sannsynlig en barnløs fremtid i møte...

Hadde det ikke vært at mannen er så hekta på tanken av barn ,hadde det ikke vært halvparten så skummelt!

føler i all hemmelighet jeg ødelegger for han ved å være så fordømt lite reproduktiv :-(

Hvor langt er du i prosessen? :-) ønsker deg også masse lykke til! :-)

Du må prøve å ikke føle noe skyld oppi alt dette. Vi har ikke fått noe fasit på hvorfor vi ikke klarer dette selv, men jeg har allerede forhåndsdømt meg selv. Ikke bra..

Vi har hatt to forsøk, og er på vårt 3. (egentlig 2. Forsøk siden forrige ble avbrutt etter egguthenting pga 0 befruktede egg) Jeg har nå tatt 9 sprøyter og tar de to siste ikveld. Fredag blir det egguthenting og jeg krysser alt jeg har på at vi får dette til nå!

Blir spennende og følge dere når dere starter opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve å ikke føle noe skyld oppi alt dette. Vi har ikke fått noe fasit på hvorfor vi ikke klarer dette selv, men jeg har allerede forhåndsdømt meg selv. Ikke bra..

Vi har hatt to forsøk, og er på vårt 3. (egentlig 2. Forsøk siden forrige ble avbrutt etter egguthenting pga 0 befruktede egg) Jeg har nå tatt 9 sprøyter og tar de to siste ikveld. Fredag blir det egguthenting og jeg krysser alt jeg har på at vi får dette til nå!

Blir spennende og følge dere når dere starter opp :-)

Åh, så spennende! Skal krysse litt fingre og tær for deg på fredag :)

Tror det blir egguthenting for meg tidlig i neste uke, tipper jeg får svar på det når jeg skal på kontroll på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hadde IKM ca i går men har enda ikke fått mens. Fått så vidt litt gul/brunlig utflod. Bare noen dråper. Neg test i morges men jeg tisset på feil side av pinnen. så trur ikke nok kom inn men hvem vet. Er det vits i å teste i kveld? Var igjennom et avbrutt forsøk i august Pga 0 befrukta egg. Rakk å bruke litubusen et par ganger før det ble avbrutt.

Endret av Solstråle89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solstråle89!

Jeg er skikkelig testetøs og hadde sikkert testet i kveld (har skapet fullt av billigtester), men sjansen for unødvendig skuffelse er jo mindre dersom du klarer å vente til i morgen tidlig.

Man får jo positiv test på kveldsurin også om man har nok hcg (den ene gangen jeg ble gravid testet jeg positivt for første gang på ettermiddagen, og det var bare på 3+1. Mistet 4+5, så rakk ikke akkurat å være gravid lenge). Litt brunlig utflod trenger definitivt ikke å bety at løpet er kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann klarte å gjøre meg gravid etter 1 års prøving i 2010. Vi mistet, og fortsatte prøvingen. Etter 2 år til med prøving fant vi ut at min manns sædkvalitet var nedsatt. Men han klarte altså å gjøre meg gravid 1 gang fordi :) Nå venter vi ei lita ICSI-jente i desember. Håper spira sitter hos dere også snart 😊 Prøv å ikke tenke at det er din feil 💕

Ååå gratulerer så mye! :-) Det var flotte nyheter :-)

Og tusen takk for gode ord :-)

Angående sædkvaliteten hos min mann, gynekologen som har utredet oss satt omtrent i et jubelrop da han fikk se sædprøven i mikroskopet. Var visst et helt fantastisk syn :-P Men helt enig, man bør forsøke å unngå å belemre seg selv med dårlig samvittighet over noe man ikke kan styre. Leste et sted at om man har kommet dit at man ønsker seg barn sammen, er man også barnløse sammen. Og den tanken må man holde på.

Om situasjonen var motsatt, og det var tydelig at han ikke var reproduktiv, ville jeg aldri tvilt på om vi to fremdeles skulle være sammen resten av livet likevel. Om så uten barn. jeg må bare stole nok på han til å tenke at det samme gjelder for han :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve å ikke føle noe skyld oppi alt dette. Vi har ikke fått noe fasit på hvorfor vi ikke klarer dette selv, men jeg har allerede forhåndsdømt meg selv. Ikke bra..

Vi har hatt to forsøk, og er på vårt 3. (egentlig 2. Forsøk siden forrige ble avbrutt etter egguthenting pga 0 befruktede egg) Jeg har nå tatt 9 sprøyter og tar de to siste ikveld. Fredag blir det egguthenting og jeg krysser alt jeg har på at vi får dette til nå!

Blir spennende og følge dere når dere starter opp :-)

Tusen takk! :-) lett å forhåndsdømt seg selv ja huff og huff.

Mistenker endometriose (får veldig fæle menssmerter, blitt verre siste året) eller tette eggledere , jeg har ikke fått lapraskopi siden gynekologen ikke mente det var noen til grunn til å foreta det.

Ønsker deg all mulig lykke til, ønsker inderlig dette for alle de som sliter! Det er så altoppslukende . Ei venninne av meg sa her en dag at hun misunnet oss som strevde litt, for da ble overraskelsen over positiv test så mye større og premien smakte bedre. Syntes det var ufølsomt og ble lei meg. Hun vet vi har strevd i tre år og selv blitt gravid spontant to ganger veldig tett.

Livet uten barn er kjempefint det også, men det er den usikkerheten som er så vond! Hadde man bare hatt en"garanti" på at man kom til å bli med barn en gang i livet ville jeg hatt en ganske annen hverdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar Miore☺️ testet i morgest, men ingen synlig strek. Kom bittelitt frisk blod rett etter at jeg tisset. Tenkte at nå var tanta her, men har ikke kommet noe brunt utflod elr friskt blod siden da. Å dette var i 11 tiden i dag. Ingen mensmerter, bare snåmurringer, vondt i hodet og litt ømme bryster. Ikke likt tanta å være så sen. Får teste i morgen igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, Dpo-land er noe herk - etter de første få månedene med prøving der det var "skummelt og spennende" har jeg begynt å hate den følelsen av limbo, så jeg har medfølelse med deg som lever i uvissheten nå, Solstråle89. Lykke til i alle fall, får håpe TR holder seg langt unna.

Prøver25, masse lykke til med uttak i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...