Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Trodde ikke det ble innsett idag da er egg ikke hadde delt seg. Noen skulle ringe idag hvis det ikke utviklet seg. Ingen ringte, så jeg ringte dem. Egget hadde delt seg var beskjeden . Så glad! Men rett før avreise ringte de fra sykehuset igjen. Ei anna dame sa at det hadde delt seg for mye og var ikke normalt. Trengte ikke komme. Nå er jeg så skuffet, sint og lei meg..

Anonymous poster hash: a69ce...379

Det var synd. :( Nedslående å ha vært igjennom så mye ventetid, behandling og spenning, og så blir det ikke innsett og sjanse til å bli gravid. Vi hadde mange embryo med delingsfeil og noen få perfekte, neste gang byttes alle medisinene. Husk at legen kan bruke erfaringen fra dette forsøket til å bli bedre til å skreddersy hormonregimet til deg. Det skal bli barn til slutt :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var vi igang igjen.

Ringte inn TR til St.Olav idag, og regner med at det blir egguttak i neste uke. Venter på telefon

Denne gangen skal vi prøve ICSI.

Kjenner jeg er mer sliten enn spent denne gangen. Vanskelig å være optimistisk!

Flere som skal igang i disse dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Prøver25! Jeg er også i gang nå - starter på Puregon i dag, spennende! Sannsynligvis uttak om ca to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Prøver25! Jeg er også i gang nå - starter på Puregon i dag, spennende! Sannsynligvis uttak om ca to uker.

Tusen takk for det!!

Jeg skal på UL mandag

6., og hvis alt går etter planen blir det uthenting på onsdag 8. Spent på om eggposene er store nok! :-)

Masse lykkeønskninger til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det!!

Jeg skal på UL mandag

6., og hvis alt går etter planen blir det uthenting på onsdag 8. Spent på om eggposene er store nok! :-)

Masse lykkeønskninger til deg!!

Tusen takk :)

Jeg skal på første UL på CD 6 for å sjekke utviklingen og se om dosen må justeres eller ikke. Tok min første sprøyte nå i kveld på CD2, det var jo ikke skummelt i det hele tatt egentlig - hadde gruet meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Jeg skal på første UL på CD 6 for å sjekke utviklingen og se om dosen må justeres eller ikke. Tok min første sprøyte nå i kveld på CD2, det var jo ikke skummelt i det hele tatt egentlig - hadde gruet meg litt :)

Nei sprøytene er helt ok, heldigvis er spissene små!

Spennende tider dette her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bli med dere også, selv om jeg insemineres og ikke har prøverørsbehandling (ennå)? :sjenert:

Selvfølgelig, velkommen:-) Håper for deg at det blir en kort visitt her og at du slipper mange behandlinger. Vi hadde kun 1 inseminasjon før ivf, jeg er så gammel at vi har litt dårlig tid, selv om eggreserven var bra.

Jeg har fått klarsignal til å begynne på Synarela om 10 dager:-) Behandlingstid før sprøytestart er ikke kjent enda, må inn for en sjekk først. Har ventet lenge nå og gleder meg til å gå igang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Selvfølgelig, velkommen:-) Håper for deg at det blir en kort visitt her og at du slipper mange behandlinger. Vi hadde kun 1 inseminasjon før ivf, jeg er så gammel at vi har litt dårlig tid, selv om eggreserven var bra.

Jeg har fått klarsignal til å begynne på Synarela om 10 dager:-) Behandlingstid før sprøytestart er ikke kjent enda, må inn for en sjekk først. Har ventet lenge nå og gleder meg til å gå igang:-)

Tusen takk biloba! :)

Jeg var inne til inseminasjon i går, fjerde forsøk her. Jeg har i tillegg hatt et avbrutt forsøk på grunn av overstimulering, jeg reagerte veldig på lavdosemedisiner og produserte egg til den store gullmedalje :fnise: Det var i november i fjor. Vi har hatt inseminasjonsforsøk i januar, mars og mai, og så altså i går. Den lange ventetida fram mot testedag har begynt... :sjenert:

Lykke til til alle her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Neferet og Biloba!

I dag har jeg fortalt om ivf-forsøket til sjefen min. Litt merkelig når han er den eneste bortsett fra mannen og meg som vet om det, men tenkte det var greiest å være ærlig siden det jo blir litt fravær på grunn av UL, uttak og innsett. Heldigvis var han veldig blid og støttende - ikke at jeg hadde trodd noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sprøytene er helt ok, heldigvis er spissene små!

Spennende tider dette her.. :)

Ekstremt spennende :) og ikke minst er det herlig å endelig ha litt håp igjen etter 22 mislykkede pp! Jeg må jobbe litt med meg selv for å ikke få -for- høye forhåpninger - vet jo at sjansen for at det ikke lykkes på første forsøk er relativt stor. Men det kribler nå litt likevel da! Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Så spennende miore, håper det klaffer på første for dere! Skjønner det var rart å snakke med sjefen! Hos oss er det bare meg og kjære som vet hva vi holder på

med, selv om jeg noen ganger mistenker sjefen for å skjønne at noe er i gjære... Men det er jo egentlig ingenting som bør tilsi at han skulle skjønne det. Sannsynligvis er det min paranoia... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende miore, håper det klaffer på første for dere! Skjønner det var rart å snakke med sjefen! Hos oss er det bare meg og kjære som vet hva vi holder på

med, selv om jeg noen ganger mistenker sjefen for å skjønne at noe er i gjære... Men det er jo egentlig ingenting som bør tilsi at han skulle skjønne det. Sannsynligvis er det min paranoia... :ler:

Det håper jeg også ;)

Jeg har heller ikke ønsket å fortelle venner og familie om det, orker ikke masing om hvordan det går - hvor velmenende det enn måtte være ment. Av og til føler jeg det ville vært hyggelig å ha en venninne å snakke med det om, men jeg klarer liksom ikke å starte den samtalen; det passer på en måte aldri helt. I tillegg hadde nok min mor blit furten om hun hadde fått snusen i at noen visste det før henne, og hun er for glad i å sladre til at hun får vite noe før det eventuelt er i boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått brev idag at nå er vi tatt opp tli IVF behandling ved neste mens. Etter 3 års prøving,pergokur og en liten mental modning hos oss, er vi nå klar til neste steg. Grugleder meg, men godt at noe skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk skikkelig blåmerke etter Puregon idag. Er en liten kul der jeg stakk! Trenger jeg være bekymret?? Aldri fått merker etter Puregon før, bortsett fra litt rødhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)

da var jeg også kommet hit, endelig vil jeg si! Vi har prøvd i snart tre år, med pergo og diverse naturpreparater uten hell. Vi er uforklarlig barnløse, og det er tungt! Spesielt med alle som spør og graver om"når kommer det barn fra den kanten,da?" -.- jeg må si jeg er overrasket over taktløsheten blandt både familie og venner!

Skal på første konsultasjon/samtale/undersøkelse i Porsgrunn 34oktober :-) jeg og mannen er så spente som gitarstrenger!

Noen som har brukt Porsgrunn her og ksn dele erfaringer? Litt skummelt også dette, aner egentlig ikke hva som venter meg...

Lykke til alle dere der ute som står så på for å oppnå baby drømmen! Dere er tøffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skikkelig blåmerke etter Puregon idag. Er en liten kul der jeg stakk! Trenger jeg være bekymret?? Aldri fått merker etter Puregon før, bortsett fra litt rødhet!

Tipper du bare har truffet en pitteliten blodåre! Jeg har lest om relativt mange folk som har opplevd det samme tidligere. Det skal ikke være noe problem i det hele tatt. Du kan jo nevne det på neste kontroll eller ringe klinikken i morgen om du er bekymret, men jeg tviler på om du trenger å være det.

Jeg tror faktisk jeg også klarte å treffe en blodåre for første gang i dag, for jeg har ikke blødd noe når jeg har stukket meg tidligere, men i dag har jeg fått en liten skorpe. Ikke noe blåmerke da, så jeg har sikkert bare så vidt streifet åren mens du kanskje har truffet mer midt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du bare har truffet en pitteliten blodåre! Jeg har lest om relativt mange folk som har opplevd det samme tidligere. Det skal ikke være noe problem i det hele tatt. Du kan jo nevne det på neste kontroll eller ringe klinikken i morgen om du er bekymret, men jeg tviler på om du trenger å være det.

Jeg tror faktisk jeg også klarte å treffe en blodåre for første gang i dag, for jeg har ikke blødd noe når jeg har stukket meg tidligere, men i dag har jeg fått en liten skorpe. Ikke noe blåmerke da, så jeg har sikkert bare så vidt streifet åren mens du kanskje har truffet mer midt i.

Ah, takk for svar! Satser på at det ikke er farlig! Ser på pakningsvedlegget at blåmerker kan være bivirkning. Men man blir jo litt urolig når jeg har satt Puregon flere ganger før uten noe merke :-) kom en "ert"størrelse bloddråpe ut når vi trakk nåla ut, så noe har vi vel truffet!

Får se om jeg ringer imorgen bare for å være heelt sikker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...