Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Gikk det bra i dag, Prøver25?

Hei! Beklager seint svar. Egguthenting gikk bra! De fikk ut 7 egg og idag har vi vært supernervøs for å få telefon fra laboratoriet slik vi gjorde forrige gang. De har ikke ringt, og jeg hååper de ikke ringer imorgentidlig heller! Har fått time for innsett imorgen formiddag. Jeg sov hele fredagen (nesten helt til neste dag). Blir helt slått ut etter egguthentingen, såå glad det er over. Nå koser vi oss siste natta (7. Natta) på hotell før vi forhåpentligvis kjører hjem imorgen som rugere <3

Håper det går bra med dere andre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg blitt ruger!! :-) 4 av 8 egg var befruktet. Nå er det 14 nervepirrende dager før vi får vite om det er vår tur å bli foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt ruger!! :-) 4 av 8 egg var befruktet. Nå er det 14 nervepirrende dager før vi får vite om det er vår tur å bli foreldre!

Yeyh! Masse lykke til, prøver25! Et stort skritt videre! Krysser fingre og tær :-)

Syns du det er vondt med egguttak? Gruer meg slik til det. Jeg holder på å spy bare av celleprøven liksom...

-Ikke at det er så smertefullt, syns bare det er så ekkelt når man kjenner det så langt inni det aller helligste! Og om det skulle gjort vondt i tillegg? Huff sier ja takk til valium den dagen tror jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Da har jeg blitt ruger!! :-) 4 av 8 egg var befruktet. Nå er det 14 nervepirrende dager før vi får vite om det er vår tur å bli foreldre!

Masse lykke til Prøver25! :duskedame: Ruger du på et eller to egg?

Nå er det 14 lange dager til test, her er det tre dager igjen til test, men det kjennes ut som tre uker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeyh! Masse lykke til, prøver25! Et stort skritt videre! Krysser fingre og tær :-)

Syns du det er vondt med egguttak? Gruer meg slik til det. Jeg holder på å spy bare av celleprøven liksom...

-Ikke at det er så smertefullt, syns bare det er så ekkelt når man kjenner det så langt inni det aller helligste! Og om det skulle gjort vondt i tillegg? Huff sier ja takk til valium den dagen tror jeg ;-)

Jeg synes egguttak er grusomt. Men legene mener jeg må være supersensitiv så du må ikke høre på meg.. :-P Andre sier de nesten ikke kjenner noe. Du får 1 Valium og 3 Paracet + intravenøst + bedøvelse inni før de starter :-)

Det går nok fint!:-) Innsett kjenner man såvidt. Eneste jeg ynker meg av er det ekle vonde spekelet. Når var det du skulle igang?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til Prøver25! :duskedame: Ruger du på et eller to egg?

Nå er det 14 lange dager til test, her er det tre dager igjen til test, men det kjennes ut som tre uker :ler:

Spurte om å få to, men hun svarte nei før jeg hadde fullført spørsmålet! Jah, ventetida er helt forferdelig!!

Åh, 3 dager er jo ikke lenge til! :-D Bare sørg for å fylle dagene med noe -så du hele tiden har noe å gjøre.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egguttak er grusomt. Men legene mener jeg må være supersensitiv så du må ikke høre på meg.. :-P Andre sier de nesten ikke kjenner noe. Du får 1 Valium og 3 Paracet + intravenøst + bedøvelse inni før de starter :-)

Det går nok fint!:-) Innsett kjenner man såvidt. Eneste jeg ynker meg av er det ekle vonde spekelet. Når var det du skulle igang?? :-)

Spekel?! Hva er det, fysj det hørtes ikke noe koselig ut :-P

Jeg skal på konsultasjon 23oktober! :-D Hvor fort etter den blir ting satt igang?

Jeg tror den valiumen får bein å gå på hos meg. Rene nervebunten når det gjelder alt av operasjoner og lignende. Og så er jeg en sippeguri av dimensjoner :-P

Håper det blir baby på deg nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Spurte om å få to, men hun svarte nei før jeg hadde fullført spørsmålet! Jah, ventetida er helt forferdelig!!

Åh, 3 dager er jo ikke lenge til! :-D Bare sørg for å fylle dagene med noe -så du hele tiden har noe å gjøre.:-)

Ja, gjør så godt jeg kan for å både holde meg selv opptatt og rekke å ta det litt med ro innimellom :ler: Men symptomjakta er ganske intens likevel, selv om jeg vet det neppe har noe å si... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra Prøver25! Ser for meg at de 14 dagene blir fryktelig lange, ja. Oktober 2014 må være tidenes lengste måned :) Fikk du noen egg på frys, forresten?

Neferet, tre dager? :hoppe: Har du klart å la være å tjuvstarte testingen? I så fall er jeg imponert over viljestyrken!

Jeg skal ha uttak i morgen - gruer meg :unsure: Er fryktelig spent på om eggene mine er noe tess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Neferet, tre dager? :hoppe: Har du klart å la være å tjuvstarte testingen? I så fall er jeg imponert over viljestyrken!

Jeg skal ha uttak i morgen - gruer meg :unsure: Er fryktelig spent på om eggene mine er noe tess.

Jeg har klart det denne gangen, selv om jeg begynner å slite veldig... :sjenert: Men de andre gangene har jeg gitt etter og begynt å teste, og jeg vet at jeg blir veldig negativt innstilt så fort jeg ser den negative testen, selv om jeg vet at det er tidlig. Så denne gangen har jeg funnet ut at jeg skal klare å holde til torsdag. Da tester jeg hjemme, og så er det blodprøve fredag. Er så redd for at den er negativ denne gangen også... :(

Lykke til med uttak i morgen, håper det er masse kvalitetsegg som er klare for action! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart det denne gangen, selv om jeg begynner å slite veldig... :sjenert: Men de andre gangene har jeg gitt etter og begynt å teste, og jeg vet at jeg blir veldig negativt innstilt så fort jeg ser den negative testen, selv om jeg vet at det er tidlig. Så denne gangen har jeg funnet ut at jeg skal klare å holde til torsdag. Da tester jeg hjemme, og så er det blodprøve fredag. Er så redd for at den er negativ denne gangen også... :(

Lykke til med uttak i morgen, håper det er masse kvalitetsegg som er klare for action! :jepp:

Tusen takk :)

Uff, jeg skjønner du er bekymret - lykke til! Får håpe dette er den gangen det skulle klaffe :)

Jeg har også gode intensjoner om å ikke begynne å teste før testdato, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg sannsynligvis kommer til å begynne alt for tidlig... utålmodig! Men som du sier, det er kjipt å få den skuffelsen når man tester alt for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Uff, jeg skjønner du er bekymret - lykke til! Får håpe dette er den gangen det skulle klaffe :)

Jeg har også gode intensjoner om å ikke begynne å teste før testdato, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg sannsynligvis kommer til å begynne alt for tidlig... utålmodig! Men som du sier, det er kjipt å få den skuffelsen når man tester alt for tidlig.

Masse lykke til med egguttak!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spekel?! Hva er det, fysj det hørtes ikke noe koselig ut :-P

Jeg skal på konsultasjon 23oktober! :-D Hvor fort etter den blir ting satt igang?

Jeg tror den valiumen får bein å gå på hos meg. Rene nervebunten når det gjelder alt av operasjoner og lignende. Og så er jeg en sippeguri av dimensjoner :-P

Håper det blir baby på deg nå!!!

Spekel, det som de setter "inn" i deg før de starter jobben. Det har du nok fått også når du tok celleprøve. Den ekle metallgreia som åpner opp..

Det er veldig forskjellig fra sykehus til sykehus hvor fort det går før man kommer igang. Vi satte igang 2 mnd etter at henvisningen ble sendt til St. Olavs, hadde ingen konsultasjon først.

Kanskje du får starte opp første mens etter konsultasjonen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra Prøver25! Ser for meg at de 14 dagene blir fryktelig lange, ja. Oktober 2014 må være tidenes lengste måned :) Fikk du noen egg på frys, forresten?

Neferet, tre dager? :hoppe: Har du klart å la være å tjuvstarte testingen? I så fall er jeg imponert over viljestyrken!

Jeg skal ha uttak i morgen - gruer meg :unsure: Er fryktelig spent på om eggene mine er noe tess.

De vet vel helt sikkert om det blir egg på frys imorgen, men vi får neppe vite noe før vi mottar brev i posten om ca 2 uker. Hun dama på lab'en var heeelt sikker på at to av dem var ypperlig for frysing, litt usikker på det siste. :)

Masse lykke til med egguttak idag! :) Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye med innsett, Prøver25:-) Må være din tur nå!

Jeg er igang med spray, men skal muligens ha lengre sprayperiode enn vanlig, usikkert når jeg får starte sprøyter. Nesen var irritert allerede etter første dose, så jeg ser fram til 4-6-x uker med forkjølelsesymptomer, nysing, kløe og trykk over bihulene. Må man, så må man:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er eggene hentet ut! De fikk tak i seks stykker, så nå blir det fryktelig spennende å snakke med dem i morgen for å finne ut om noen av dem har blitt befruktet.

Uthentingen var litt ubehagelig, men ikke veldig smertefullt - det mest ubehagelige var egentlig at jeg ble helt utrolig kvalm av bedøvelsen. Var relativt grønn i toppen der en stund. Merker en litt øm følelse i eggstokkene nå, men det er ikke så ille egentlig.

Kluski: Når du får begynne avhenger nok av hvor travle de er på klinikken din pluss hvor du er i syklusen. Jeg var superheldig og kom til konsultasjon den andre dagen i syklusen min, og fikk begynne på puregon samme dag (!) - det passet meg utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med innsett, Prøver25:-) Må være din tur nå!

Jeg er igang med spray, men skal muligens ha lengre sprayperiode enn vanlig, usikkert når jeg får starte sprøyter. Nesen var irritert allerede etter første dose, så jeg ser fram til 4-6-x uker med forkjølelsesymptomer, nysing, kløe og trykk over bihulene. Må man, så må man:-)

Takk :)

Ah, kjenner det er helt ok at jeg ikke har blitt satt på langt regime. Jeg som blør neseblod bare jeg lukter på nesespray.. Når vet du når du får starte med sprøyter? :) Må du inn til sjekke eller har de satt et opplegg til deg fra starten av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er eggene hentet ut! De fikk tak i seks stykker, så nå blir det fryktelig spennende å snakke med dem i morgen for å finne ut om noen av dem har blitt befruktet.

Uthentingen var litt ubehagelig, men ikke veldig smertefullt - det mest ubehagelige var egentlig at jeg ble helt utrolig kvalm av bedøvelsen. Var relativt grønn i toppen der en stund. Merker en litt øm følelse i eggstokkene nå, men det er ikke så ille egentlig.

Kluski: Når du får begynne avhenger nok av hvor travle de er på klinikken din pluss hvor du er i syklusen. Jeg var superheldig og kom til konsultasjon den andre dagen i syklusen min, og fikk begynne på puregon samme dag (!) - det passet meg utmerket!

Så flott!! :) Håper det var fine gullegg de fikk ut :) Du er heldig som opplevde egguttaket som "ok".

Jeg ble også veldig kvalm. Fikk kvalmestillende IV når jeg lå i stolen - men den varte ikke så veldig lenge. Jeg var grønngrø når jeg kom til hotellet og var skikkelig uvel. (Nå sist ba jeg om å få med en kvalmestillende stikkpille til hotellet, som ble satt med en gang jeg kom tilbake, det hjalp på!)

Lykke til med dagen idag og dagene fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...