Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Så flott!! :) Håper det var fine gullegg de fikk ut :) Du er heldig som opplevde egguttaket som "ok".

Jeg ble også veldig kvalm. Fikk kvalmestillende IV når jeg lå i stolen - men den varte ikke så veldig lenge. Jeg var grønngrø når jeg kom til hotellet og var skikkelig uvel. (Nå sist ba jeg om å få med en kvalmestillende stikkpille til hotellet, som ble satt med en gang jeg kom tilbake, det hjalp på!)

Lykke til med dagen idag og dagene fremover :)

Jeg har ekstremt høy smerteterskel, så hvis du er ekstra sensitiv kan det jo hende at den vanlige opplevelsen ligger et sted midt i mellom oss :)

Jeg reagerer tydeligvis veldig på smertestillende / morfinpreparater. Jeg ble operert under narkose for et par år siden. Den gang ble jeg såpass kvalm at jeg seriøst vurderte å bare legge meg til å sove på gaten (i november :fnise: ) i steden for å starte på de syv trappeavsatsene opp til leiligheten vår. Men da jeg kom opp og fikk satt den kvalmedempende stikkpillen, gikk det veldig mye bedre i en fei!

Ellers fikk jeg beskjed nå nettopp om at tre egg er befruktet, og har fått time for innsett i morgen. Er bekymret for at tre egg er litt lite? Hva er vanlig? Er det stor sannsynlighet for at flere av eggene "kreperer" før i morgen?

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk :)

Ah, kjenner det er helt ok at jeg ikke har blitt satt på langt regime. Jeg som blør neseblod bare jeg lukter på nesespray.. Når vet du når du får starte med sprøyter? :) Må du inn til sjekke eller har de satt et opplegg til deg fra starten av?

Jeg skal til sjekk om 2 uker:-) Håper jeg er klar fortest mulig. Kort regime var veldig greit, men vi prøver langt nå for å se om det fungerer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ekstremt høy smerteterskel, så hvis du er ekstra sensitiv kan det jo hende at den vanlige opplevelsen ligger et sted midt i mellom oss :)

Jeg reagerer tydeligvis veldig på smertestillende / morfinpreparater. Jeg ble operert under narkose for et par år siden. Den gang ble jeg såpass kvalm at jeg seriøst vurderte å bare legge meg til å sove på gaten (i november :fnise: ) i steden for å starte på de syv trappeavsatsene opp til leiligheten vår. Men da jeg kom opp og fikk satt den kvalmedempende stikkpillen, gikk det veldig mye bedre i en fei!

Ellers fikk jeg beskjed nå nettopp om at tre egg er befruktet, og har fått time for innsett i morgen. Er bekymret for at tre egg er litt lite? Hva er vanlig? Er det stor sannsynlighet for at flere av eggene "kreperer" før i morgen?

3 egg er kjempeflott!! :)

Da er det jo sjanse for at du får noen på frys også!

Vi har hatt to forsøk der ingen egg "klarte seg" til frysing - og venter i spenning nå på om disse tre resterende eggene klarer seg.

En ting er ihvertfall sikkert - at de setter ikke inn et egg hos deg hvis det ikke har god kvalitet :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til sjekk om 2 uker:-) Håper jeg er klar fortest mulig. Kort regime var veldig greit, men vi prøver langt nå for å se om det fungerer bedre.

Ja - lurt at de varierer litt. Hvis vi ikke lykkes denne gangen, håper jeg de tenker i samme retning, siden neste gang vil være et siste forsøk dekt av staten for vårs del. Men først og fremst håper jeg rugingen gjør underverket! :)

Håper formen din holder seg fin - og at du ikke får mye bivirkninger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 egg er kjempeflott!! :)

Da er det jo sjanse for at du får noen på frys også!

Vi har hatt to forsøk der ingen egg "klarte seg" til frysing - og venter i spenning nå på om disse tre resterende eggene klarer seg.

En ting er ihvertfall sikkert - at de setter ikke inn et egg hos deg hvis det ikke har god kvalitet :) Lykke til!

Lykke til med insett i dag miore! :duskedame: Håper dere får noen på frys også! :jepp:

Tusen takk skal dere ha :) Fryktelig spent! Og lykke til med potensielle fryseegg, Prøver25 :smilorange:

Noen som vet når egget eventuelt fester seg etter innsett, forresten? Skal man regne uttaksdag som EL og regne 7-10 dager fra da av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Jeg vet ikke hvilken dag som regnes som EL, det kan sikkert de andre bistå med :jepp:

Bare innom for å si at jeg håper det går bra for dere rugere! Her ble morgenens test en skuffelse, den var (som vanlig) negativ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal dere ha :) Fryktelig spent! Og lykke til med potensielle fryseegg, Prøver25 :smilorange:

Noen som vet når egget eventuelt fester seg etter innsett, forresten? Skal man regne uttaksdag som EL og regne 7-10 dager fra da av?

Jeg har lest litt forskjellig - men et sykehus hadde opplyst om at egget fester seg 3-5 dager etter innsett.

Jeg analyserer kroppen min heeeele tiden og kjenner etter symptomer... Blir rett og slett lei av å ikke klare å fokusere på andre ting!! Jeg er jo midt inni denne "festeperioden", så jeg er så spent at.. har egentlig kun hatt smerter som minner om svake menssmerter igår og idag, men det kan jo vært bivirkninger av Lutinusen også.. Ellers fortsatt øm i eggstokkene etter uttak for 6 dager siden.

Håper alt har gått bra med deg idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilken dag som regnes som EL, det kan sikkert de andre bistå med :jepp:

Bare innom for å si at jeg håper det går bra for dere rugere! Her ble morgenens test en skuffelse, den var (som vanlig) negativ... :sukk:

Ånei! Det var trist å høre! :frown: Stor klem til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilken dag som regnes som EL, det kan sikkert de andre bistå med :jepp:

Bare innom for å si at jeg håper det går bra for dere rugere! Her ble morgenens test en skuffelse, den var (som vanlig) negativ... :sukk:

Så synd, Neferet :(:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Det var trist å høre! :frown: Stor klem til deg!!

Jeg har lest litt forskjellig - men et sykehus hadde opplyst om at egget fester seg 3-5 dager etter innsett.

Jeg analyserer kroppen min heeeele tiden og kjenner etter symptomer... Blir rett og slett lei av å ikke klare å fokusere på andre ting!! Jeg er jo midt inni denne "festeperioden", så jeg er så spent at.. har egentlig kun hatt smerter som minner om svake menssmerter igår og idag, men det kan jo vært bivirkninger av Lutinusen også.. Ellers fortsatt øm i eggstokkene etter uttak for 6 dager siden.

Håper alt har gått bra med deg idag :)

Jeg spurte på klinikken i dag, og der fikk jeg beskjed om 7 dager etter uttak.

Jeg er også fremdeles øm i eggstokkene etter uttak, og da jeg så dem på UL i dag var de kjempesvære! Alle eggposene hadde fylt seg med væske igjen, så nå var de nesten større enn på uttaksdagen. Ikke rart jeg føler meg litt "stinn" i magen :fnise:

Har for øvrig satt inn ett egg, og skal få beskjed til uken hvorvidt noen av de andre egnet seg for frys :)

Testedato for meg er 1. november - skulle ønske jeg kunne spole litt, disse ukene kommer til å ta tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte på klinikken i dag, og der fikk jeg beskjed om 7 dager etter uttak.

Jeg er også fremdeles øm i eggstokkene etter uttak, og da jeg så dem på UL i dag var de kjempesvære! Alle eggposene hadde fylt seg med væske igjen, så nå var de nesten større enn på uttaksdagen. Ikke rart jeg føler meg litt "stinn" i magen :fnise:

Har for øvrig satt inn ett egg, og skal få beskjed til uken hvorvidt noen av de andre egnet seg for frys :)

Testedato for meg er 1. november - skulle ønske jeg kunne spole litt, disse ukene kommer til å ta tid!

SÅ flott at du fikk satt inn! :smilyblomst: Åh, for noen spennende dager vi har i vente! :) Nå er det bare å ruge for harde livet.

Kanskje derfor jeg også er sinnsykt stinn enda, for at det har fylt seg væske i eggposene? Den ene siden er sykt øm.

Ja tiden kommer til å gå sakte! Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ flott at du fikk satt inn! :smilyblomst: Åh, for noen spennende dager vi har i vente! :) Nå er det bare å ruge for harde livet.

Kanskje derfor jeg også er sinnsykt stinn enda, for at det har fylt seg væske i eggposene? Den ene siden er sykt øm.

Ja tiden kommer til å gå sakte! Blæh!

Det skulle ikke forundre meg om det var årsaken! Jeg spurte gynekologen hvor lang tid det tok før eggstokkene ble normale igjen. Hun sa at dersom jeg ikke blir gravid, kommer de sannsynligvis til å normalisere seg ved neste mens. Dersom jeg blir gravid, kan det derimot gå flere uker. Med andre ord bør vi egentlig håpe at følelsen ikke forsvinner med det første :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Tusen takk Prøver25 og miore! :klemmer: Gårsdagen var kjip, og nå har mensen kommet for fullt også, så da er alt håp ute. Litt hell i uhell har jeg likevel, fikk komme inn til ny inseminasjon denne syklusen. Så da er det bare å prøve igjen!

Håper virkelig dere sitter med positive tester før oktober er omme!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Prøver25 og miore! :klemmer: Gårsdagen var kjip, og nå har mensen kommet for fullt også, så da er alt håp ute. Litt hell i uhell har jeg likevel, fikk komme inn til ny inseminasjon denne syklusen. Så da er det bare å prøve igjen!

Håper virkelig dere sitter med positive tester før oktober er omme!! :duskedame:

Tusen takk!

Det var jo veldig bra at du fikk komme tilbake så raskt! Ta vare på deg selv :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miore: Det samme skjedde med meg, og jeg ble gravid :) Det blir som cyster på eggstokkene, og her forsvant de ikke før rundt uke 18-20. Ene cysten sprakk i uke 11, auch! 🙊

Lykke til alle sammen 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk Prøver25 og miore! :klemmer: Gårsdagen var kjip, og nå har mensen kommet for fullt også, så da er alt håp ute. Litt hell i uhell har jeg likevel, fikk komme inn til ny inseminasjon denne syklusen. Så da er det bare å prøve igjen!

Håper virkelig dere sitter med positive tester før oktober er omme!! :duskedame:

Det er jo flott, så deilig å slippe å "sløse" med tid! Da er det bare å krysse fingrene for positiv test i november :)

Miore: Det samme skjedde med meg, og jeg ble gravid :) Det blir som cyster på eggstokkene, og her forsvant de ikke før rundt uke 18-20. Ene cysten sprakk i uke 11, auch!

Lykke til alle sammen

Hehe, jeg er villig til å ta aaalt som positive tegn nå, merker jeg - så satser på at dette lover godt for Prøver25 og meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det er jo flott, så deilig å slippe å "sløse" med tid! Da er det bare å krysse fingrene for positiv test i november :)

Ja, har aldri prøvd inseminasjon to måneder på rad, kanskje det er det som skal til...? :vetikke::ler:

God helg til dere alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såh... Et litt TMI-spørsmål fra meg. Hvordan gjør dere det med Lutinus og :humpe: ? Jeg synes det Lutinus-griseriet er så utrolig ukoslig at jeg ikke akkurat føler meg på mitt mest attraktive, for å si det mildt. Men hvis det klaffer denne gangen skal jeg jo holde på med Lutinus til uke 9, og jeg kan jo ikke gå i sølibat heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...