Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Hei! Så spennende at dere er igang! :)

Man får maaange symptomer under medisinbruken dessverre :/

Min samboer ville heller ikke at noen skulle vite.

Jeg har kun sagt til min sjef at jeg blir borte noen dager på grunn av sykehusbesøk, og at han får sykemelding i etterkant. Han har ikke spurt noe nærmere, annet enn "lykke til, håper det går bra med deg". Man kan jo ca anta hvor mange dager fravær det blir. Vi reiste i overkant av 50 mil, så vi reiste ikke hjem mellom egguttak og innsett. Jeg sa derfor til sjefen at jeg antok fraværet ville vare i 1 uke, men jeg ga beskjed underveis med en gang jeg visste om det ble en dag til eller fra.

De har ikke krav på å vite, og jeg har valgt å kun si at jeg skal på sykehus. Man leverer jo uansett sykemelding fra sykehuset der der er krysset av for NEI, kan ikke arbeide i sykemeldingsperioden, så du har jo ditt på det "rene". Det er verre med samboer, siden han ikke får noe annet enn bekreftelse på oppmøte den dagen han må levere fra seg sæd. :/

Min samboer har brukt svært mange feriedager/avspaseringdager ifm med dette, og sjefen har ikke "godtatt" å gi han permisjon med lønn.

Takk for svar :-)

Hvilke bivirkninger er det snakk om?! 😰Jeg kjenner som sagt kun disse vanvittig såre brystvortene. (Klabbet helt impulsivt til min stakkars mann da han kom og klådde på de uanmeldt på badet idag morges. Huff! Det var virkelig dritvondt, men kunne vel holdt meg litt i selen,,)

det kommer nok ramlende flere over meg etterhvert... Huff bare jeg ikke legger på meg som med pergo- de kiloene sitter enda klistret nesten et år etter!!! He he omtrent det første jeg spurte den skjønne sykepleieren om under samtalen "legger jeg grassat på meg av dette?!" 🙊

Jeg kommer nok til å gjøre som deg når det gjelder min sjef. Samtidig som jeg ikke vil gå mot min manns ønske, orker jeg ikke oppfølgingspørsmål om det ikke skulle gå veien.

Det er vel fastlegen, og ikke legene i Porsgrunn som skriver ut sykemelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar :-)

Hvilke bivirkninger er det snakk om?! Jeg kjenner som sagt kun disse vanvittig såre brystvortene. (Klabbet helt impulsivt til min stakkars mann da han kom og klådde på de uanmeldt på badet idag morges. Huff! Det var virkelig dritvondt, men kunne vel holdt meg litt i selen,,)

det kommer nok ramlende flere over meg etterhvert... Huff bare jeg ikke legger på meg som med pergo- de kiloene sitter enda klistret nesten et år etter!!! He he omtrent det første jeg spurte den skjønne sykepleieren om under samtalen "legger jeg grassat på meg av dette?!"

Jeg kommer nok til å gjøre som deg når det gjelder min sjef. Samtidig som jeg ikke vil gå mot min manns ønske, orker jeg ikke oppfølgingspørsmål om det ikke skulle gå veien.

Det er vel fastlegen, og ikke legene i Porsgrunn som skriver ut sykemelding?

Jeg fikk sykemelding med meg fra sykehuset når jeg dro derifra, regner med du også får det.

De som ordnet med alle papirene ift Helfo, sykemelding og søking om dekning av medisinutgifter.

Jeg har ikke hatt langt regime, så jeg er usikker. Søk etter ordet nesespray i denne tråden, så finner du andre som har snakket om symptomer og bivirkninger av sprayen :)

Jeg hadde VELDIG såre brystvorter når jeg gikk på vaginaltablettene etter uttaket. Da ble jeg også krakilsk når mannen rørte de. Det var grusomt!! :fnise:

Ellers hadde jeg lite bivirkninger på kort regime med sprøytene. Eneste jeg kjent var "stinn" mage siden eggposene var stappfulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egguttak i morgen før lunsj, er så spent på hva som kommer ut av det:-) UL viste plenty med modne follikler, så håper det er noen bra egg også:-)

Ang. bivirkninger har jeg hatt lite. Noen få, lette heteepisoder de siste dagene av kun spray, og en eneste "humørsvingning" i løpet av hele behandlingsperioden på 1 mnd. Kanskje litt trettere enn vanlig på ettermiddagene. Nå begynner jeg å bli oppblåst. Pleier å bli litt hormonell på Lutinus, pluss at det er litt sølete selvfølgelig. Denne gangen skal jeg utsette testingen til testdato og holde på håpet så lenge som mulig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen :) Får håpe det er noen knakende bra egg der inne!

Tusen takk:-) Uttaket gikk veldig greit, og det ble dobbelt så mange egg som man egentlig vil ha. Nå er det hjem og slappe av litt med familien:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egguttak i morgen før lunsj, er så spent på hva som kommer ut av det:-) UL viste plenty med modne follikler, så håper det er noen bra egg også:-)

Ang. bivirkninger har jeg hatt lite. Noen få, lette heteepisoder de siste dagene av kun spray, og en eneste "humørsvingning" i løpet av hele behandlingsperioden på 1 mnd. Kanskje litt trettere enn vanlig på ettermiddagene. Nå begynner jeg å bli oppblåst. Pleier å bli litt hormonell på Lutinus, pluss at det er litt sølete selvfølgelig. Denne gangen skal jeg utsette testingen til testdato og holde på håpet så lenge som mulig:-)

Godt å høre du ikke ble så plaget :-) og så flott med flere egg og så at uttaket gikk fint! :-) krysser fingrene for positiv test på testdato :-)

går alt etter planen uten utsettelser skal jeg teste i romjulen :-) spørs nok om jeg klarer vente ,men blir jo ingen hyggelig julaften om jeg får neg test. Så da er det bedre å leve lykkelig i håpet :-)

Noen her som tilhører fertilitetsklinikken sør i Porsgrunn? Han legen vi snakket med virket utrolig sær- håper i grunn ikke det er han som skal utføre inngrepet... Han er sikkert flink, men han virket så rar :-)en liten knott, jeg husker ikke hva han het- bare at det var et langt navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i Oslo, så kjenner ikke til ham. Det er bare å trøste seg med at faglig skikkelig flinke folk i blant ikke er så veldig sosialt oppegående - og det viktigste for dere er jo det endelige resultatet :):gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Oslo, så kjenner ikke til ham. Det er bare å trøste seg med at faglig skikkelig flinke folk i blant ikke er så veldig sosialt oppegående - og det viktigste for dere er jo det endelige resultatet :):gravid:

Det er aldeles korrekt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at egguttaket gikk fint Biloba! Når blir det eventuelt innsett?

Håper det går bra med dere alle sammen her inne! Her er jeg 11dpo, skal teste og ta blodprøve på torsdag. Kjenner at det jeg egentlig er aller mest av er redd for testen denne gangen... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at egguttaket gikk fint Biloba! Når blir det eventuelt innsett?

Håper det går bra med dere alle sammen her inne! Her er jeg 11dpo, skal teste og ta blodprøve på torsdag. Kjenner at det jeg egentlig er aller mest av er redd for testen denne gangen... :sukk:

Ååå masse lykke til!!! Skjønner godt du engster deg, dette er jo noe man investerer mye håp, tid og tanker på! Blir i grunn altoppslukende, jeg syntes prøvingen på egenhånd var slitsom/spennende, men er jo ingenting opp mot dette... Men tenk så fantastisk at man kan få slik hjelp, at det fins slike metoder for oss som sliter! Forsøk å tenk positivt, du skal se det blir barn til slutt! Jeg heier på deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at egguttaket gikk fint Biloba! Når blir det eventuelt innsett?

Håper det går bra med dere alle sammen her inne! Her er jeg 11dpo, skal teste og ta blodprøve på torsdag. Kjenner at det jeg egentlig er aller mest av er redd for testen denne gangen... :sukk:

Lykke til! Krysser fingre og tær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at egguttaket gikk fint Biloba! Når blir det eventuelt innsett?

Håper det går bra med dere alle sammen her inne! Her er jeg 11dpo, skal teste og ta blodprøve på torsdag. Kjenner at det jeg egentlig er aller mest av er redd for testen denne gangen... :sukk:

Innsett onsdag hvis avkommet oppfører seg pent:-) Det er den dagen kalddusjen har kommet for oss før, men det var jo noe som var bra nok for innsett:-)

Siste innspurt for deg, da:-) Finnes ikke lengre dager enn de siste i en behandlingssyklus... Krysser fingre og tær:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre du ikke ble så plaget :-) og så flott med flere egg og så at uttaket gikk fint! :-) krysser fingrene for positiv test på testdato :-)

går alt etter planen uten utsettelser skal jeg teste i romjulen :-) spørs nok om jeg klarer vente ,men blir jo ingen hyggelig julaften om jeg får neg test. Så da er det bedre å leve lykkelig i håpet :-)

Noen her som tilhører fertilitetsklinikken sør i Porsgrunn? Han legen vi snakket med virket utrolig sær- håper i grunn ikke det er han som skal utføre inngrepet... Han er sikkert flink, men han virket så rar :-)en liten knott, jeg husker ikke hva han het- bare at det var et langt navn...

Ville ikke sitere navnet, men husk at det ikke skal skrives fulle navn, ikke hyggelig at det er googlebart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke sitere navnet, men husk at det ikke skal skrives fulle navn, ikke hyggelig at det er googlebart...

Jeg har tatt det bort nå, men får ikke bort bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt det bort nå, men får ikke bort bildet.

Det bør hjelpe på å ha fått vekk navnet i hvertfall:-)

2/3 av eggene ble befruktet, så det blir forhåpentlig innsett i morgen her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får lufte litt frustrasjon her jeg og da :-p Hadde en hystereskopi og fjernet to polypper for en måned og en dag siden på Ullevål, venter spent på prossessen videre.. Noen her som vet ca hvor lang tid dette vil ta? Var på forsamtale på Riksen, der de fant polyppene og henviste meg videre til operasjon på Ullevål. Ble sagt av legen der at vi skal få IVF på Ullevål i løpet av høsten, at det ikke skulle ta så lang tid før vi var i gang.. Må innrømme at all ventingen tærer på tålmodigeten min.. Begynner å forestille meg at det er noe JEG burde gjort som jeg har glemt, men sykehuset tar vel kontakt og innkaller oss til ny samtale evt? Har noen her fjernet polypper før IVF, og hvor lang tid ventet dere evt? Vil så gjerne komme i gang nå før jul, er 3,5 år siden jeg begynte å prøve å få bebis nå og føles som alle andre bare popper ut unger helt uplanlagt hele tiden.. Må vel bare smøre meg med tålmodighet men..



Anonymous poster hash: 24370...cea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lufte litt frustrasjon her jeg og da :-p Hadde en hystereskopi og fjernet to polypper for en måned og en dag siden på Ullevål, venter spent på prossessen videre.. Noen her som vet ca hvor lang tid dette vil ta? Var på forsamtale på Riksen, der de fant polyppene og henviste meg videre til operasjon på Ullevål. Ble sagt av legen der at vi skal få IVF på Ullevål i løpet av høsten, at det ikke skulle ta så lang tid før vi var i gang.. Må innrømme at all ventingen tærer på tålmodigeten min.. Begynner å forestille meg at det er noe JEG burde gjort som jeg har glemt, men sykehuset tar vel kontakt og innkaller oss til ny samtale evt? Har noen her fjernet polypper før IVF, og hvor lang tid ventet dere evt? Vil så gjerne komme i gang nå før jul, er 3,5 år siden jeg begynte å prøve å få bebis nå og føles som alle andre bare popper ut unger helt uplanlagt hele tiden.. Må vel bare smøre meg med tålmodighet men..

Anonymous poster hash: 24370...cea

Jeg hadde tatt en telefon og purret på dem var jeg deg, vi ventet et halvt år for lenge fordi jeg hadde fått beskjed om at jeg ville bli kalt inn, men det viste seg at jeg måtte ta kontakt selv for akkurat den undersøkelsen. Så jeg skulle ønske jeg hadde purret litt før jeg faktisk gjorde! Det er veldig greit å ta en telefon for mye enn en for lite er min erfaring!

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle lykke til-ønskene jenter! :) To dager igjen til jeg mistenker at jeg blir skuffa nok en gang... :sukk: Har begynt med den alltid tilstedeværende googlingen som jeg gjør når testdagen nærmer seg, blir jo bare mer sprø av det... :roll:

Lykke til med innsett Biloba! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...