Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Noen her som kan fortelle meg om hva som skal gjøres og hva de spør om når man er på samtalemøte vedr IVF? Skal på dette nå tirsdag 2/9, og lurer på hva jeg burde forberede meg på og ikke, hva som gjøres, hva de spør om. Regner med at ting skjer kjapt, da jeg har valgt en privat klinikk i Danmark, StorkKlinik :)

På forsamtalen vi hadde med Haukeland måtte mannen levere sædprøve, de tok UL av meg, samtale med lege, samtale og opplæring av medisiner med sykepleier og blodprøve av oss begge to.

Anonymous poster hash: ee35a...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På forsamtalen vi hadde med Haukeland måtte mannen levere sædprøve, de tok UL av meg, samtale med lege, samtale og opplæring av medisiner med sykepleier og blodprøve av oss begge to.

Anonymous poster hash: ee35a...f09

Hva skjer så videre etter dette? Har tatt hormonprøver, blitt testet for hiv og hepatitt, og jeg hadde ingenting av dette. De forteller i mailen at samtalen vil vare i en og en halv time, så da lurer jeg litt på hva som vil skje når jeg har det meste klart :) Har fått "testet" egglederene med vann, mannen har "testa" sæden sin og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ventet på lapraskopi i lengre tid nå, etter de 3 forsøkene ikke gikk skulle vi få den operasjonen omgående sa legen.

Men det ble forsinkelser og lengre og lengre ventetid :dry:

Fastlegen sendte en purring da vi fikk lovet operasjon i mai/juni og når jeg ringte i juni fikk jeg høre at jeg ikke var med på lista i år foreløpig :omg: Masing fra fastlegen viste seg og være lurt, for i går fikk jeg brev om operasjon den 16.09! :bond:

Endelig er det et lite håp om at vi skal få til å bli foreldre igjen snart!

3 1/2år uten å være mor etter at man er blitt vant til å være det har vært mer enn nok kjenner jeg :(

Er det noen flere som har erfaring med disse operasjonene? Legen sa at det øker sjansene til å bli gravid på naturlig måte øker, men da lurer jeg på hvorfor de ikke gjorde det før vi betalte dyredommer på prøverør hvis det bare er så enkelt :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger jeg å slapper av etter uttak. Litt ubehagelig men ikke vondt. Typens svømmere var det mange av og aktive;-) men vi fikk ut bare to egg!! Venstre eggstokk var litt vanskelig. Kjenner jeg er veldig skuffet men håper det er nok:-) legen mente at jeg kunne hatt mere stimulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger jeg å slapper av etter uttak. Litt ubehagelig men ikke vondt. Typens svømmere var det mange av og aktive;-) men vi fikk ut bare to egg!! Venstre eggstokk var litt vanskelig. Kjenner jeg er veldig skuffet men håper det er nok:-) legen mente at jeg kunne hatt mere stimulering.

Fikk ut bare tre egg jeg på første uttak :) Husk at det trengs bare ett gullegg for å få det til å gå ;)

Lykke til!

De sa at det er ikke bra å produsere for mange egg heller for da er det ofte dårligere kvalitet på de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg har begynt på Gonal-F for tidlig....blødde i går og bare spotter i dag....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ut bare tre egg jeg på første uttak :) Husk at det trengs bare ett gullegg for å få det til å gå ;)

Lykke til!

De sa at det er ikke bra å produsere for mange egg heller for da er det ofte dårligere kvalitet på de :)

Er det jeg også har hørt! Håper det blir et befruktet egg men tenker så mye at det ikke går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg også har hørt! Håper det blir et befruktet egg men tenker så mye at det ikke går!

Krysser fingrene for deg! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg også har hørt! Håper det blir et befruktet egg men tenker så mye at det ikke går!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har opplevd vektøkning (nesten 4 kg) og ekstrem kvalme av Menopur?



Anonymous poster hash: 07b79...612
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag, og det var bare positivt at jeg hadde begynt på Gonal-F før mensen, får flere egg sa han. Så da blir det UL på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble det ikke noe befruktning. Innsett imorgen avlyst, så starer opp nytt så snart som mulig. Telles det som et forsøk? 7000.- rett i vasken:-( blir snnerdeles ved neste forsøk. Litt lei meg men det går bra. Skjønte det med bare to egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ;-) blir kvaaalm av menopur og gikk opp 7 kilo på to uker første gang.

:sjokkert::fnise:

Jeg skal også på Menopur, og alle buksene mine er bare såvidt store nok som det er! Er det vann og går fort av igjen, eller var det mye vekt som ble værende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så synd Solstråle89 :-(

Opplevde det samme første gang med 6 egg. Ble ikke regnet som forsøk da innsett må gjøres for det er et forsøk.

Biloba: Ja, var veldig lite moro og de ble der lenge. Brukte 3-4 mnd på å bli kvitt dem. Denne gangen har ikke villet veie meg etter jeg allerede hadde gått opp 1 kilo en uke inn... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ikke noe av fryseforsøket. Egget overlevde ikke opptiningen, og når man bare hadde ett egg å ta av er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente på nytt uttak. Venter på tid fra klinikken, håper det ikke tar for lang tid før de gir beskjed om når vi skal inn igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ikke noe befruktning. Innsett imorgen avlyst, så starer opp nytt så snart som mulig. Telles det som et forsøk? 7000.- rett i vasken:-( blir snnerdeles ved neste forsøk. Litt lei meg men det går bra. Skjønte det med bare to egg.

Så trist Solstråle89 :(

Vi fikk heller ikke innsett, og da teller det ikke som et forsøk. Vi betalte bare egenandelen (320,-). + medisinutgiftene da (mange tusen), men vi har nettopp oversteget grensen på medisinutgifter, så vi skal sende inn til HELFO så snart vi får har samlet alle kvitteringer.

Det kjedelige er at vi må ha en "normal" blødning før vi får starte opp igjen, så vi har nytt forsøk i oktober igjen, men da skal vi prøve ICSI.

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ikke noe av fryseforsøket. Egget overlevde ikke opptiningen, og når man bare hadde ett egg å ta av er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente på nytt uttak. Venter på tid fra klinikken, håper det ikke tar for lang tid før de gir beskjed om når vi skal inn igjen

Utrulig leit :( Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...